abonnement Unibet Coolblue
pi_12679556
Het zou zo weer kunnen... het lijkt wel of prog weer een beetje mag! Probleem is dat platenmaatschappijen er nog niet echt in geloven. Geen videoclips van belangrijke prog-acts van nu zoals Flower Kings, Spock's Beard, Arena, Porcupine Tree, A.C.T, IQ of Sylvan. Helaas.

Wat de kwaliteit betreft is er genoeg, kijk maar:
www.progwereld.org/wereldsetien.htm

Of de afgelopen twaalf-en-een-half jaar? (dus lekker geen Genesis of Yes )
www.progwereld.org/wereldsetoen.htm

Alleen Engeland. Daar haten ze prog nog steeds. Vond ik altijd wel leuk om te lezen. Proghaters helpen proggers ook

collecting teardrops in a paper cup
pi_12679648
En prog is?
Nederland heeft een cellentekort. [br] Parttime DnB-Addicts Crew® Promoter.
  zondag 24 augustus 2003 @ 16:34:42 #3
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_12679664
ken het niet..
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 augustus 2003 @ 16:35:54 #4
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_12679690
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 16:34 schreef eetomit het volgende:
En prog is?
lezen is moeilijk he, er staat duidelijk progrock in de topictitel.


Zal het echt doorbreken? vast niet. Maar het is wel weer redelijk populair binnen het rock-genre de laatste jaren.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_12679767
je mag ook 'symfonische rock' zeggen.
maar dat is een wat oubollige naam (hoewel feitelijk een betere)
collecting teardrops in a paper cup
pi_12679789
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 16:35 schreef Tokus het volgende:
Zal het echt doorbreken? vast niet. Maar het is wel weer redelijk populair binnen het rock-genre de laatste jaren.
Ja, je wordt echt doodgegooid met nieuwe 'prog'-cd's en 'prog'-bandjes die de gelanceerd worden, maar of het echt allemaal 'prog' is, nou ja. Het is in ieder geval nu even populair.
pi_12679810
Als die bands nou eens een nummertje van 3 minuten schrijven ipv 12, dan kan 't misschien ook eens op MTV.

Maar serieus, ik denk dat je de 'progressie' eerder in nieuwere bands als Tool, Mars Volta, Godspeed YBE etc. moet zoeken dan in retro 70's muziek. Ik hou ook van progrock, maar er zijn maar weinig bands in dat genre die echt nog iets vernieuwends cq. progressiefs doen.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 24 augustus 2003 @ 16:42:25 #8
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_12679880
dat hele 'progrock' is mij nooit opgevallen....
pi_12709404
niet opgevallen? Ach, dat begrijp ik eigenlijk wel, ik welke cd-winkel vind je nu tegenwoordig een afdeling 'progrock'?
collecting teardrops in a paper cup
pi_12709578
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 19:31 schreef sunhillow het volgende:
niet opgevallen? Ach, dat begrijp ik eigenlijk wel, ik welke cd-winkel vind je nu tegenwoordig een afdeling 'progrock'?
Concerto
Fame

En ik denk dat bands zoals Dream Theater, dus meer de progmetal bands de deur op een kier hebben gezet voor de meer traditionele progbands. Maar naar mijn mening zijn er maar 2 nieuwere bands die het predikaat "goedgekeurd" krijgen en dat zijn Spock's Beard en The Flower Kings.

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_12709580
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 19:31 schreef sunhillow het volgende:
niet opgevallen? Ach, dat begrijp ik eigenlijk wel, ik welke cd-winkel vind je nu tegenwoordig een afdeling 'progrock'?
* Seborik weet er wel een paar.
pi_12709770
Is dat zo, Muad Dib?

Wat dacht je van Porcupine Tree, La Maschera Di Cera, Sylvan, Pallas, IQ, Pendragon, op zijn tijd Arena, A.C.T, Clepsydra, Galahad, Glass Hammer, Jadis, Iona, Mostly Autumn, RPWL., Timothy Pure, Nice Beaver, Pineapple Thief, etc.

Maar wat betreft progmetal deur op kier voor proggewoon: klopt.

collecting teardrops in a paper cup
pi_12710200
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 19:44 schreef sunhillow het volgende:
Is dat zo, Muad Dib?

Wat dacht je van Porcupine Tree, La Maschera Di Cera, Sylvan, Pallas, IQ, Pendragon, op zijn tijd Arena, A.C.T, Clepsydra, Galahad, Glass Hammer, Jadis, Iona, Mostly Autumn, RPWL., Timothy Pure, Nice Beaver, Pineapple Thief, etc.


Ik ken niet alle namen van het lijstje, maar een aantal namen daarin stammen al uit de jaren '80 en kan je dus amper nog nieuw noemen. Maar ik moet ook toegeven dat ik het niet meer zo volg als in de jaren '80. Ik heb me eik pas een jaar of 3 geleden of zo aan Spock's Beard en Flower Kings gewaagd.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_12710568
ik heb je inmiddels gemaild, Muad, leek me raadzaam
collecting teardrops in a paper cup
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')