abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12843133
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 01:22 schreef Zooi het volgende:
VIII uitgespeeld. .
Gefeliciteerd!
quote:
De battles zijn uber, alla VII, beter kan dus niet. De char's zijn redelijk flexibel in te stellen, maar persoonlijk vind ik de nadruk wel erg op de GF's liggen, ipv het werkelijk kunnen finetunen van je characters.
Mij lijkt de nadruk juist wel op het finetunen van je karakters te liggen. Als je het junction systeem gebruikt, heb je op een gegeven moment geen GFs meer nodig, omdat je fysieke en magische aanvallen (bijna) net zo sterk zijn als een summon.
  zondag 31 augustus 2003 @ 08:57:01 #202
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_12843213
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 08:12 schreef chibibo het volgende:

[..]

De termen PAL en NTSC zijn niet van toepassing op de GB(A).

In zekere zin ook weer wel. Jap= alleen japanse taal, NTSC= alleen engels en PAL=duits, frans, engels enz enz

Maar je kunt wel alle regio's op alle GBA's spelen

Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zondag 31 augustus 2003 @ 09:44:34 #203
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_12843333
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 08:12 schreef chibibo het volgende:

[..]

De termen PAL en NTSC zijn niet van toepassing op de GB(A).

Nee das waar maar ik bedoel ermee te wachten op de Europese versie. Heb het toch te druk nu
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  zondag 31 augustus 2003 @ 09:45:08 #204
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_12843336
quote:
VIII uitgespeeld. .

Ongelovelijk mooi uitgewerkte game, met bijzonder mooie momenten maar toch ook enkele zwakke plekken. De mind-screwups zijn onwijs cool en forceren je om verder na te denken over bepaalde dingen en niet zomaar een verhaal te accepteren wat van punt A naar punt B loopt. Toch is dit tevens de zwakke kant van de game naar mijn idee. Zeker in het begin is het moeilijk alles te kunnen volgen en doe je dingen, echter zonder echt werkelijk te weten welke achterliggende gedachte er mee bedoeld is. Dat het later allemaal stuk voor stuk duidelijk wordt is een geruststelling maar soms ook jammer.

De battles zijn uber, alla VII, beter kan dus niet. De char's zijn redelijk flexibel in te stellen, maar persoonlijk vind ik de nadruk wel erg op de GF's liggen, ipv het werkelijk kunnen finetunen van je characters. Het heeft aan twee kanten wat, waarschijnlijk zal het een kwestie van smaak zijn. Persoonlijk voelde ik me iets minder vrij dan bij VII, maar wellicht ligt dit aan mij zelf.

Ik kan in ieder geval -tig positieve dingen opnoemen en enkele negatieve (wat in elke (FF) game wel zo zal zijn), en mijn algemene indruk is dat ik het genoegen heb gehad op korte termijn wederom een pareltje te mogen uitspelen.

Is VIII beter dan VII of X, om maar even de vergelijking door te trekken qua FF series welke ik tot nu toe heb mogen uitspelen. Nee. VII steekt er met kop en schouders bovenuit. Al is het alleen maar om de duidelijke verhaallijn en de uber bad-guy die in VIII erg lijkt te verwisselen van de ene naar de andere persoon, en het daarmee dus minder spannend maakt. Ja. VIII is op alle fronten beter dan X. Al is het alleen maar om de mind twisters (die er in X natuurlijk ook zijn). De algemene sfeer, de characters, het verhaal. In elk opzicht wint het van X.

Mijn voorlopige uitslag (zolang ik V, VI, IX, en de rest nog niet gespeeld heb):

1) VII
2) VIII
3) X

. Squaresoft . U heerst.

Mooi stuk
  zondag 31 augustus 2003 @ 09:56:14 #205
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_12843364
Als we gewoon in gedachten houden dat het geen FF game is komt alles goed dus

The good things about Final Fantasy Crystals Chronicles are REALLY good, and the things that are bad really hurt. That's why it's hard to pin down a satisfactory verdict on the game. On the one hand, it's a welcome addition to the already rich library of four-player Gamecube games, and as a fantasy RPG, it's completely different from every other title. But on the other hand, that difference isn't always a good thing - a Crystal Chronicles session can lack the madcap, comedic fun of Mario Party or Monkey Ball. And on the OTHER hand (yeah, we know that's three hands - bear with us), for lacking so much in the story department, neither the single- nor the multi-player modes really feel like a Final Fantasy game.

zondag 31 augustus 2003 @ 10:32:25 #206
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_12843519
Damn dat job systeem in FF:Tactics advance is cool! Je kunt op elk moment gewoon kiezen wat je wilt zijn (Soldaat, boogschutter, dief, maagd enz).

Wel jammer dat je een beetje overspoelt word met menu's (vooral bij de status van je characters zijn er enorm veel opties).

Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_12844380
Ik ga vandaag maar weer eens proberen de dark aeons te verslaan. Tot nu toe is het me alleen maar gelukt om dark valefor te verslaan

Iemand nog tips?

Realiteit is een illusie die zich voor doet bij gebrek aan alcohol
pi_12844498
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 11:45 schreef Manfredje het volgende:
Ik ga vandaag maar weer eens proberen de dark aeons te verslaan. Tot nu toe is het me alleen maar gelukt om dark valefor te verslaan

Iemand nog tips?

Zan-moto
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  zondag 31 augustus 2003 @ 11:54:13 #209
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_12844514
quote:

Iemand nog tips?

Zanmoto
pi_12845496
quote:

Iemand nog tips?

le-ve-len
Mijn games
He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!
pi_12845575
quote:
VIII uitgespeeld. .

*knip*

Mooi stukje

Enne, zodra je IX gespeeld hebt komt die ook wel op een mooi plaatsje in je top 3. Of je moet helemaaaaaaal niet van die stijl houden (kleine characters etc.). Ik ben bijv. dol op de style van FF IX, ben er nog steeds niet uit of ik IX beter vindt dan VII

pi_12845693
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 12:59 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Mooi stukje

Enne, zodra je IX gespeeld hebt komt die ook wel op een mooi plaatsje in je top 3. Of je moet helemaaaaaaal niet van die stijl houden (kleine characters etc.). Ik ben bijv. dol op de style van FF IX, ben er nog steeds niet uit of ik IX beter vindt dan VII

9 te weinig caracter diepgang ipv 7.
α & Ω
pi_12846089
No way man...Vivi heeft juist zóveel diepgang en is zo'n cool character, echt prachtig om te zien hoe hij zich in de game ontwikkelt spoiler:
van een klein verlegen ventje tot een krachtige Black Mage!
pi_12846159
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 13:28 schreef Bananenman het volgende:
No way man...Vivi heeft juist zóveel diepgang en is zo'n cool character, echt prachtig om te zien hoe hij zich in de game ontwikkelt spoiler:
van een klein verlegen ventje tot een krachtige Black Mage!

Sorry, maar FFVII en vooral Cloud...IX kan daar gewoon niet tegenop.
En zo grote caracter ontwikkeling is het niet, zijn karakter verandert alleen wat.
α & Ω
  zondag 31 augustus 2003 @ 13:42:53 #215
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_12846382
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 13:32 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Sorry, maar FFVII en vooral Cloud...IX kan daar gewoon niet tegenop.
En zo grote caracter ontwikkeling is het niet, zijn karakter verandert alleen wat.

Voor de laatste keer Ker

het is CHARACTER en niet caracter,...... CUNT

zondag 31 augustus 2003 @ 13:47:27 #216
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_12846486
Het verschil met 7 en 9 is dat bij 7 de hoofdpersoon (Cloud) zich meer ontwikkeld dan de anderen, en bij 9 dat vooral de anderen zijn eigenlijk (Dagger en Vivi vooral)

Ik kan op dit moment niet echt een keuze maken, ze verschillen heel veel van elkaar en ik ben nog niet klaar met 9.

Feit blijft dat ze allebei ijzersterk zijn imho.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 31 augustus 2003 @ 13:48:14 #217
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_12846506
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 13:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
  zondag 31 augustus 2003 @ 13:50:36 #218
8372 Bastard
Persona non grata
pi_12846553
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 13:42 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Voor de laatste keer Ker

Slegt.
The truth was in here.
pi_12846686
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 13:42 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Voor de laatste keer Ker

ow ,ok
α & Ω
  zondag 31 augustus 2003 @ 13:58:11 #220
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_12846760
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 13:55 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

ow ,ok

Weer een nieuwe sig
pi_12848643
Ik heb een tip voor mensen die net beginnen met Final Fantasy 9. Onderschat Quina niet!! Dat was dus mijn fout. Ik vond hem/haar er stom uitzien en liet hem/haar daarom links liggen. Waarschijnlijk mijn grootste fout, waarschijnlijk de oorzaak dat ik niet van Necron kon winnen
  zondag 31 augustus 2003 @ 15:19:44 #222
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_12848845
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:11 schreef Rano het volgende:
Ik heb een tip voor mensen die net beginnen met Final Fantasy 9. Onderschat Quina niet!! Dat was dus mijn fout. Ik vond hem/haar er stom uitzien en liet hem/haar daarom links liggen. Waarschijnlijk mijn grootste fout, waarschijnlijk de oorzaak dat ik niet van Necron kon winnen
Ik onderschat hem (?) zeker niet ! Heb al aardig wat mooie blue magic trucks geleerd (1000 needles, lv4 dearth, etc)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 31 augustus 2003 @ 15:54:08 #223
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_12849687
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 13:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het verschil met 7 en 9 is dat bij 7 de hoofdpersoon (Cloud) zich meer ontwikkeld dan de anderen, en bij 9 dat vooral de anderen zijn eigenlijk (Dagger en Vivi vooral)

Ik kan op dit moment niet echt een keuze maken, ze verschillen heel veel van elkaar en ik ben nog niet klaar met 9.

Een zwak punt aan zeven vind ik vooral de vele characters zonder diepgang. Eigenlijk hebben alleen Cloud, Tifa, Aeris, Barret en Red XIII hun eigen verhaal en zijn Yuffie, Cait Sith, Cid en Vincent slechts figuranten. Wat dat betreft vind ik IX een stuk beter, maar op het gebied van characters blijf ik VIII het beste vinden.
Afrika Paprika
pi_12850100
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:19 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik onderschat hem (?) zeker niet ! Heb al aardig wat mooie blue magic trucks geleerd (1000 needles, lv4 dearth, etc)

Had ik dat nou ook maar gedaan
pi_12850334
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 08:57 schreef BMH het volgende:
In zekere zin ook weer wel. Jap= alleen japanse taal, NTSC= alleen engels en PAL=duits, frans, engels enz enz
Euh... neen. Japan maakt namelijk ook gebruik van het NTSC systeem, net als de USA. De UK is net als de USA engelstalig, maar gebruikt weer PAL (eigenlijk PAL+), net als Nederland, Belgie en Duitsland. En Frankrijk heeft op zijn beurt het SECAM systeem.
quote:
Maar je kunt wel alle regio's op alle GBA's spelen
Dat gelukkig wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')