quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:46 schreef Bommie het volgende:[..]
Bel een dokter!
Hij ijlt....
quote:X-2 misschien dit jaar nog, maar FFXII is ver en ver weg mijn ongeduldige vriend
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:18 schreef Hakkert het volgende:
wanneer komen die FFX-2 en FFXII uit?
quote:x-2 met kerstmis spelen ???
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:12 schreef Chocobo het volgende:[..]
X-2 misschien dit jaar nog, maar FFXII is ver en ver weg mijn ongeduldige vriend
quote:Geef die bezetterige Duitsers en die (Sjo
Op zaterdag 30 augustus 2003 11:09 schreef Hakkert het volgende:[..]
x-2 met kerstmis spelen ???
... Stelletje cunts bij square.. beetje doorwerken stelletje luie cunts!
![]()
quote:WOW
Op zaterdag 30 augustus 2003 11:21 schreef BMH het volgende:
Ik wil het jullie niet onthouden:
[afbeelding][/url]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]Ik speel de USA versie nu op me GBA, en hij is echt geweldig!
quote:Bij deze wil ik graag de schuld geven aan die bezetterige duitsers en die sjovinistische fransen..
Op zaterdag 30 augustus 2003 11:19 schreef Chocobo het volgende:[..]
Geef die bezetterige Duitsers en die (Sjo
)vonistische Fransen maar de schuld
Klotetaal ook altijd van hun.
quote:En ? Is het cool ?
Op zaterdag 30 augustus 2003 11:49 schreef Rano het volgende:
Ik zit op mijn werk, en mijn collega naast me heeft de Final Fantasy Tactics USA rom op zijn GBA staanGrrr...
quote:Ik heb weinig ervaring met tactic RPG's... Dus het is niet echt FF zoals ik gewend ben. Het ziet er wel heeel mooi uit, maar ik heb het te kort gespeeld om echt een indruk te krijgen. Te n00b zeg maar...
Op zaterdag 30 augustus 2003 13:28 schreef Chocobo het volgende:[..]
En ? Is het cool ?
[Dit bericht is gewijzigd door LuQas op 30-08-2003 16:37]
quote:Tis ook niet echt zoals een standaard FF, dus dat heb je goed gezien
Op zaterdag 30 augustus 2003 14:45 schreef Rano het volgende:[..]
Ik heb weinig ervaring met tactic RPG's... Dus het is niet echt FF zoals ik gewend ben. Het ziet er wel heeel mooi uit, maar ik heb het te kort gespeeld om echt een indruk te krijgen. Te n00b zeg maar...
quote:Whehehehehe
Op zaterdag 30 augustus 2003 16:06 schreef LuQas het volgende:Ik kom niet langs die irritante Materia Keeper
quote:Ik vond de battles bij de originele FFT bijzonder irritant. De stijl is leuk, maar op een gegeven moment duurde elk gevecht bijna een kwartier, en dat waren nog niet eens de eindbazen!
Op zaterdag 30 augustus 2003 14:45 schreef Rano het volgende:
Ik heb weinig ervaring met tactic RPG's... Dus het is niet echt FF zoals ik gewend ben. Het ziet er wel heeel mooi uit, maar ik heb het te kort gespeeld om echt een indruk te krijgen. Te n00b zeg maar...
quote:Ja maar het draait ook alleen maar om te battles eigenlijk. Er zit verder niks anders in. Ja,... cutscenes en het verhaal maar that's it
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:15 schreef chibibo het volgende:[..]
Ik vond de battles bij de originele FFT bijzonder irritant. De stijl is leuk, maar op een gegeven moment duurde elk gevecht bijna een kwartier, en dat waren nog niet eens de eindbazen!
quote:FFTA is op dat gebied wel wat uitgebreider dan haar verouderde PSX game. Ik heb vandaag FFTA voor het eerst 2 uur gespeeld, en vind em prachtig! 10 keer beter als de andere tactical RPG's op de markt (tactical orge enz).
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:30 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ja maar het draait ook alleen maar om te battles eigenlijk. Er zit verder niks anders in. Ja,... cutscenes en het verhaal maar that's it
KOOP hem gewoon Hij komt 15 september pas in de US.
quote:de 8ste zelfs.
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Iedereen die FF:TA nu al speeltKOOP hem gewoon
Hij komt 15 september pas in de US.
quote:Mee eens
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Iedereen die FF:TA nu al speeltKOOP hem gewoon
Hij komt 15 september pas in de US.
Ongelovelijk mooi uitgewerkte game, met bijzonder mooie momenten maar toch ook enkele zwakke plekken. De mind-screwups zijn onwijs cool en forceren je om verder na te denken over bepaalde dingen en niet zomaar een verhaal te accepteren wat van punt A naar punt B loopt. Toch is dit tevens de zwakke kant van de game naar mijn idee. Zeker in het begin is het moeilijk alles te kunnen volgen en doe je dingen, echter zonder echt werkelijk te weten welke achterliggende gedachte er mee bedoeld is. Dat het later allemaal stuk voor stuk duidelijk wordt is een geruststelling maar soms ook jammer.
De battles zijn uber, alla VII, beter kan dus niet. De char's zijn redelijk flexibel in te stellen, maar persoonlijk vind ik de nadruk wel erg op de GF's liggen, ipv het werkelijk kunnen finetunen van je characters. Het heeft aan twee kanten wat, waarschijnlijk zal het een kwestie van smaak zijn. Persoonlijk voelde ik me iets minder vrij dan bij VII, maar wellicht ligt dit aan mij zelf.
Ik kan in ieder geval -tig positieve dingen opnoemen en enkele negatieve (wat in elke (FF) game wel zo zal zijn), en mijn algemene indruk is dat ik het genoegen heb gehad op korte termijn wederom een pareltje te mogen uitspelen.
Is VIII beter dan VII of X, om maar even de vergelijking door te trekken qua FF series welke ik tot nu toe heb mogen uitspelen. Nee. VII steekt er met kop en schouders bovenuit. Al is het alleen maar om de duidelijke verhaallijn en de uber bad-guy die in VIII erg lijkt te verwisselen van de ene naar de andere persoon, en het daarmee dus minder spannend maakt. Ja. VIII is op alle fronten beter dan X. Al is het alleen maar om de mind twisters (die er in X natuurlijk ook zijn). De algemene sfeer, de characters, het verhaal. In elk opzicht wint het van X.
Mijn voorlopige uitslag (zolang ik V, VI, IX, en de rest nog niet gespeeld heb):
1) VII
2) VIII
3) X
. Squaresoft
. U heerst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |