Als ik zie dat ik, als ik op mxstream overga zo`n honderd gulden per maand (Nu@home met 1 extra ip=100 gulden)goedkoper uit ben, EN dat ik bij bijv planet internet(geloof ik)m`n website op m`n eigen server kan plaatsen (zou weer 40 piek per maand aan widexs server huur schelen) dan begint het natuurlijk wel interessant te worden MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR .......
Voordat ik voor de zoveelste keer weer een nieuw en exotisch kastje tegen dikke eenmalige kosten laat plaatsen (ik moest 5 jaar geleden al zonodig als een van de eersten gaan isdn`en, ik stond vooraan toen de kabelmodempjes hier werden uitgedeeld) wil ik wel graag weten hoe het zit met de betrouwbaarheid en vooral De snelheid natuurlijk. Dussssssssssssssssss.... mxstream gebruikers aller provincien, deel mij uw ervaringen mee! Is U tevreden? hoe snel gaat uw laden op en neer?? en ook heel belangrijk: Ik zie bij elke isp de jeukwoorden "fair use policy"staan.(@home interesseert het namelijk geen hol hoeveel je download, al probeer je elke website en nieuwsgroep ter wereld te downloaden, zeiken zullen ze niet) hoe gaan de heren providers met die clausule om?? tijdelijk afsluiten, snelheid knijpen, zeuren, mailen, aanmanen of ook niks??
Wat ik van anderen heb gehoord over de snelheid is wel positief, omdat de kpn flink knijpt in de max. snelheid is deze dus ook makkelijk te halen.
Voordelen... minder problemen dan @home gebruikers... en je kan zekers online gamen (maar niet onder het downloaden door zoals bij @home gebruikers)
Ga eens kijken in xs4all.adsl en nl.internet.kabel en .providers. Kan je het zooitje vergelijken.
Mijn eigen mening (als helpdesker van een ISP) en ervaringen van de rest op het werk zijn bagger. MXStream zuigt, KPN bounced klanten terug naar de ISP terwijl het hun klant is (maw KPN is de problem-owner). Klant komt bij ons en wij kunnen niks doen voor de klant omdat KPN het moet oplossen. Dit gebeurd meer dan dagelijks. Er zijn nu klanten die ons gelijk maar bellen omdat wij wel weten waar we het over hebben itt KPN MXStream callcenter/helpdesk.
En in de kroeg vergelijkde een collega van mij MXStream met de 8baan: "In het begin is het leuk, daaarna wordt je er gewoon misselijk van" Het is namelijk niet de snelheid die je wilt hebben, of die belooft wordt. KPN met hun 8baan reclame, das MXStream. Net zo snel, net zo goed.
Ik weet het, het klinkt erg anti KPN, is het ook. Gelukkig gaan ze wel wat veranderen, ergens in april als ik me niet vergis gaat het dashboard eruit en is het enkel nog de VPN en dan knallen (nouja knallen...)
my 2 cents
quote:Auw!
Op 21 maart 2001 10:11 schreef slakkie het volgende:
vergelijkde
KPN moet eens snel gaan opschieten met hun zgn. landelijke dekking van DSL diensten wat voor het eind van het vorige jaar voltooid zou worden. Niet dus. Schrokken zeker van de concurrentie en zijn maar een treiteractie begonnen wat de invoering vertraagd
ISDN is in technische zin zo goed als dood, maar daar valt nog het meest in te verdienen door de KPN
Ik zou sowieso niet voor KPN gaan als ik de keuze had.
quote:FYI, installatie is 275 piek (incl. adsl modem) als je het zelf doet...
Op 21 maart 2001 10:56 schreef Arcee het volgende:
100 piek per maand voor maximaal 64KB/sec (die wèl constanter is dan kabel, denk ik) en een installatie van 600 piek ofzo. Doe mij dus maar @Home.
quote:Wat niet iedereen kan natuurlijk, maar dat is waar idd.
Op 21 maart 2001 11:45 schreef Techno het volgende:
FYI, installatie is 275 piek (incl. adsl modem) als je het zelf doet...
Wat me het meest stoort aan ADSL van KPN is dat ze het promoten als 512kbit, wat 512KB lijkt, maar wat natuurlijk 64KB is. Stelletje bitneukers daar
quote:Hij is wel voor de helft van de prijs op het moment he, en hij is niet moeilijk te installeren. Ik w8 nu al 4 maanden op mijn dhz-pakket. Ik was in het systeem blijven hangen.
Op 21 maart 2001 11:45 schreef Techno het volgende:
FYI, installatie is 275 piek (incl. adsl modem) als je het zelf doet...
quote:Dat ze snelheden in kiloBIT neerzetten is vrij normaal, je hebt toch ook over een 10 of 100 megaBIT netwerk?????
Op 21 maart 2001 11:51 schreef Arcee het volgende:
Wat niet iedereen kan natuurlijk, maar dat is waar idd.Wat me het meest stoort aan ADSL van KPN is dat ze het promoten als 512kbit, wat 512KB lijkt, maar wat natuurlijk 64KB is. Stelletje bitneukers daar
quote:Ach, een stukje coax leggen van het doosje uit de muur naar je NIC is niet zoveel moeilijker dan je tv en/of video aansluiten hoor
Op 21 maart 2001 11:51 schreef Arcee het volgende:
Wat niet iedereen kan natuurlijk, maar dat is waar idd.
quote:LAN snelheden worden altijd in kbit uitgedrukt, dus waarom zou de KPN dat niet mogen doen?
Wat me het meest stoort aan ADSL van KPN is dat ze het promoten als 512kbit, wat 512KB lijkt, maar wat natuurlijk 64KB is. Stelletje bitneukers daar
quote:Ik vind het ontzettend verneukeratief. Je zult er nog versteld van staan hoeveel mensen niet van bit naar byte kunnen omrekenen, als ze er uberhaupt al aan denken.
Op 21 maart 2001 12:36 schreef Woebes het volgende:
Dat ze snelheden in kiloBIT neerzetten is vrij normaal, je hebt toch ook over een 10 of 100 megaBIT netwerk?????
quote:Omdat het gros van de consumenten in byte denkt. Die gaan hun bytes met KPN bits vergelijken en komen dan bedrogen uit. Nogal zelfs.
Op 21 maart 2001 12:42 schreef Techno het volgende:
LAN snelheden worden altijd in kbit uitgedrukt, dus waarom zou de KPN dat niet mogen doen?
quote:Tsja, het is ooit verzonnen door de marketingafdelingen van de grote WAN/LAN boeren.
Op 21 maart 2001 12:42 schreef Arcee het volgende:
Ik vind het ontzettend verneukeratief. Je zult er nog versteld van staan hoeveel mensen niet van bit naar byte kunnen omrekenen, als ze er uberhaupt al aan denken.
quote:No offence maar, het gros van de consumenten weet niet eens het verschil tussen een bit en een byte...
Op 21 maart 2001 12:45 schreef Arcee het volgende:
Omdat het gros van de consumenten in byte denkt. Die gaan hun bytes met KPN bits vergelijken en komen dan bedrogen uit. Nogal zelfs.
quote:Pcies, en 512kbit verkoopt lekkerder dan 64KB.
Op 21 maart 2001 12:46 schreef Techno het volgende:
Tsja, het is ooit verzonnen door de marketingafdelingen van de grote WAN/LAN boeren.
Een 1MB netwerk kaart 'klinkt' nu eenmaal minder 'snel' dan een 10Mbit netwerkkaart.
quote:Dat zeg ik:
Op 21 maart 2001 12:47 schreef Techno het volgende:
No offence maar, het gros van de consumenten weet niet eens het verschil tussen een bit en een byte...
quote:En zelfs zat mensen binnen de IT-wereld weten het niet... nuff said.
Op 21 maart 2001 12:42 schreef Arcee het volgende:
Je zult er nog versteld van staan hoeveel mensen niet van bit naar byte kunnen omrekenen, als ze er uberhaupt al aan denken.
quote:Niet helemaal, jij ging er vanuit dat ze in bytes denken... volgens mij kijken ze alleen maar naar het getal dat er staat (met het idee van "hoe hoger, hoe beter").
Op 21 maart 2001 12:49 schreef Arcee het volgende:
Dat zeg ik:
Zelfde gedoe als met de MHz race bij CPU's, * Techno heeft toch echt liever een 800MHz Alpha dan een 1.6GHz P4
quote:Ja, idd
Op 21 maart 2001 12:49 schreef Arcee het volgende:
En zelfs zat mensen binnen de IT-wereld weten het niet... nuff said.
Aangezien ik weinig alternatief had heb ik wanadoo adsl genomen een paar maanden terug. Dat werkt wel redelijk nu moet ik zeggen. Maar nog, teveel storingen...
check: http://www.mnixstream.net
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |