quote:Onmatigheid wegesn wat? Ryan zegt dat het een schoolvoorbeeld is maar waar was Hitler precies onmatig in?
Op zondag 24 augustus 2003 23:43 schreef SunChaser het volgende:[..]
Waarom niet? Als ie geen zelfmoord had gepleegd was hij geexecuteerd wegens onmatigheid.
quote:Pianissimo dan maar,
Op zondag 24 augustus 2003 23:45 schreef toska het volgende:[..]
Ik kan nog niet zo goed overweg met mijn toetsenbord
quote:Onmatig was hij in de eerste plaats in zijn ambities voor het Duitse Rijk. 1.000 jaar, lebensraum, übermenschen, untermenschen. Onmatig was hij ten overstaan van de kinderen van zijn soldaten, want die moesten leven met zijn erfenis.
Op zondag 24 augustus 2003 23:48 schreef fatima het volgende:[..]
Onmatigheid wegesn wat? Ryan zegt dat het een schoolvoorbeeld is maar waar was Hitler precies onmatig in?
Aanmatigend was hij in het aangezicht van alle kinderen van deze wereld.
quote:Ik zie het meer als ultieme extreemheid ipv onmatigheid. Onmatigheid heeft nog iets menselijks.
Op zondag 24 augustus 2003 23:48 schreef fatima het volgende:[..]
Onmatigheid wegesn wat? Ryan zegt dat het een schoolvoorbeeld is maar waar was Hitler precies onmatig in?
quote:Ja okay, dat was zijn manier van denken, de doodsoorzaak was toch niet zijn aanmatigende ideetjes niet, nah ja zoals ik al eerder zei ik weet er weinig van.
Op zondag 24 augustus 2003 23:54 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Onmatig was hij in de eerste plaats in zijn ambities voor het Duitse Rijk. 1.000 jaar, lebensraum, übermenschen, untermenschen. Onmatig was hij ten overstaan van de kinderen van zijn soldaten, want die moesten leven met zijn erfenis.
Aanmatigend was hij in het aangezicht van alle kinderen van deze wereld.
quote:Extreem betekent vaak dat je een minderheidspositie inneemt. Hitler deed dat niet. Je kent de filmpjes. Hij werd door iedereen toegejuicht en niet, omdat er een meneer met een pistool achterstond...
Op zondag 24 augustus 2003 23:55 schreef fatima het volgende:[..]
Ik zie het meer als ultieme extreemheid ipv onmatigheid. Onmatigheid heeft nog iets menselijks.
quote:Ken jij het politieke testament dat hij naliet en door Traudl Junge werd opgenomen en uitgetypt?
Op zondag 24 augustus 2003 23:56 schreef fatima het volgende:[..]
Ja okay, dat was zijn manier van denken, de doodsoorzaak was toch niet zijn aanmatigende ideetjes niet, nah ja zoals ik al eerder zei ik weet er weinig van.
quote:Nee, zijn grote droom was om ooit straatmuzikant te worden in de hippiestad Los Angeles. Geen drugs, geen drank, geen gedoe, gewoon muziek maken. En na een tour door Duitsland, en een nummer opgenomen te hebben met Die Toten Hosen, was het eindelijk zover. Hij kocht een acoustische gitaar en nam het vliegtuig naar Los Angeles. Dood bij aankomst, waarschijnlijk een overdosis...
Op zondag 24 augustus 2003 23:33 schreef toska het volgende:[..]
johnny thunders ging toch dood door een kippebotje?
Alles onder het motto: Too fast to live, too young to die...
quote:Het was de honger en angst en de onwetendheid toch die het volk deed juichen, niets meer niets minder, de filmpjes ja en de boeken en de verhalen toch ben ik het niet met je eens dat je onmatigheid zegt en extreem met minderheidsposities aanduidt, the bottom line is dat onmatigheid als een zonde wordt gezien en dus nooit en te nimmer losgekoppeld kan worden van het zogenaamde Godsbeleven wat voor eenieder hetzelfde is maar niet perse de waarheid of ga ik weer te ver?
Op zondag 24 augustus 2003 23:57 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Extreem betekent vaak dat je een minderheidspositie inneemt. Hitler deed dat niet. Je kent de filmpjes. Hij werd door iedereen toegejuicht en niet, omdat er een meneer met een pistool achterstond...
Vlensteam help mij uit de brand met het accent op uit.
quote:Nee, ik heb alleen op de sociale context gelet, wat dan?
Op zondag 24 augustus 2003 23:58 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ken jij het politieke testament dat hij naliet en door Traudl Junge werd opgenomen en uitgetypt?
quote:Snotverdorie, zo gaat het nou altijd.
Op maandag 25 augustus 2003 00:03 schreef belsen het volgende:[..]
Nee, zijn grote droom was om ooit straatmuzikant te worden in de hippiestad Los Angeles. Geen drugs, geen drank, geen gedoe, gewoon muziek maken. En na een tour door Duitsland, en een nummer opgenomen te hebben met Die Toten Hosen, was het eindelijk zover. Hij kocht een acoustische gitaar en nam het vliegtuig naar Los Angeles. Dood bij aankomst, waarschijnlijk een overdosis...
Alles onder het motto: Too fast to live, too young to die...
quote:Ik heb het over de juichende massa in 1940. Dat de massa na 1929 voor extreme politieke stromingen koos, hoewel niet in meerderheid, heeft alles te maken met de crisis idd. In 1940 begon hij met de oorlog en stond de gehele bevolking als 1 volk achter hem. Dat zie je op de filmpjes, natuurlijk is dat later ontkend. Het volk bleef het ook tot relatief lang in de oorlog vrij goed hebben, dat was de policy van de nazi's. Pas toen de bombardementen kwamen en in Rusland het tij keerde, toen begon men de keuze de nazi's te bezuren.
Op maandag 25 augustus 2003 00:08 schreef fatima het volgende:[..]
Het was de honger en angst en de onwetendheid toch die het volk deed juichen, niets meer niets minder, de filmpjes ja en de boeken en de verhalen toch ben ik het niet met je eens dat je onmatigheid zegt en extreem met minderheidsposities aanduidt, the bottom line is dat onmatigheid als een zonde wordt gezien en dus nooit en te nimmer losgekoppeld kan worden van het zogenaamde Godsbeleven wat voor eenieder hetzelfde is maar niet perse de waarheid of ga ik weer te ver?
Kan worden, hoe absurd, dat hele worden is uitgesloten vandaar deze trammelant.Vlensteam help mij uit de brand met het accent op uit.
De onmatigheid van Hitler was een andere dan de gulzigheid van Alexander de Grote, hoewel ook hij een grote veroveraar was, daar heb je gelijk in, maar was weldegelijk een vorm van onmatigheid. Imho.

[Dit bericht is gewijzigd door OllieA op 25-08-2003 00:20]
quote:Van Gogh vind ik niet onmatig of althans die onmatigheid leidde niet tot zijn dood. De onmatigheid van zijn schilderen hield verband met zijn bezetenheid. Hij was dus eerder een neurasthenie-lijder en hyperchonder dan onmatig imho.
Op maandag 25 augustus 2003 00:16 schreef OllieA het volgende:
Ik vind Van Gogh wel een goeie kandidaat.
quote:Wat een onzin, juichend is juichend of het nou 1900 of 1940 is, u is toch geen leraar, ik zou die boekjes niet zo vertrouwen blindelings dan, je hebt ongelijk, de topicstarter zei dat het ging om sterven aan onmatigheid, doodsoorzaak doet er niet toe dus spreek ik mijzelf nu tegen
Op maandag 25 augustus 2003 00:15 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik heb het over de juichende massa in 1940. Dat de massa na 1929 voor extreme politieke stromingen koos, hoewel niet in meerderheid, heeft alles te maken met de crisis idd. In 1940 begon hij met de oorlog en stond de gehele bevolking als 1 volk achter hem. Dat zie je op de filmpjes, natuurlijk is dat later ontkend. Het volk bleef het ook tot relatief lang in de oorlog vrij goed hebben, dat was de policy van de nazi's. Pas toen de bombardementen kwamen en in Rusland het tij keerde, toen begon men de keuze de nazi's te bezuren.
De onmatigheid van Hitler was een andere dan de gulzigheid van Alexander de Grote, hoewel ook hij een grote veroveraar was, daar heb je gelijk in, maar was weldegelijk een vorm van onmatigheid. Imho.
quote:Dat is idd wel aardig, alleen was het alcoholisme waaraan hij leed en die hem fataal werd, weer expressie van zijn zwakte, in dit geval zijn zwakte om te scheppen imo, in wezen net als bij van Gogh, maar dan andersom en alleen verzoop hij zijn bezetenheid ipv hyperchronder te worden.
Op maandag 25 augustus 2003 00:19 schreef OllieA het volgende:
Malcolm Lowry, ook wel een aardige.
quote:sterk spul die van Gogh
Op maandag 25 augustus 2003 00:16 schreef OllieA het volgende:
Ik vind Van Gogh wel een goeie kandidaat.
quote:Kom, fatima, dan heeft u nooit die juichende massa's op die filmpjes gezien nadat de Blitzkrieg zijn vruchten afwierp. God, wat was men blij en verrukt. Heel wat anders dan de situatie in de jaren 20 en vroege jaren 30 in Duitsland.
Op maandag 25 augustus 2003 00:21 schreef fatima het volgende:[..]
Wat een onzin, juichend is juichend of het nou 1900 of 1940 is, u is toch geen leraar, ik zou die boekjes niet zo vertrouwen blindelings dan, je hebt ongelijk, de topicstarter zei dat het ging om sterven aan onmatigheid, doodsoorzaak doet er niet toe dus spreek ik mijzelf nu tegen
, ik ga hier over nadenken.
quote:Prima, maar mijn gevoel niet. Aan onmatigheid kun je wat doen. Van Gogh kon aan zijn gesteldheid niets doen.
Op maandag 25 augustus 2003 00:24 schreef fatima het volgende:[..]
sterk spul die van Gogh
Yes Ollie, dat typeert mijn gevoel,
belangrijk toch wel, zucht...
quote:Ik eisch wat drama, t'as piglet?
Op maandag 25 augustus 2003 00:25 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Kom, fatima, dan heeft u nooit die juichende massa's op die filmpjes gezien nadat de Blitzkrieg zijn vruchten afwierp. God, wat was men blij en verrukt. Heel wat anders dan de situatie in de jaren 20 en vroege jaren 30 in Duitsland.
quote:O, ja en als het hier om jouw gevoelens gaat dan moet je vragen of deze topic naar R&P verplaatst mag worden, daar nemen ze het ook niet zo nou met de historische feiten...
Op maandag 25 augustus 2003 00:24 schreef fatima het volgende:[..]
sterk spul die van Gogh
Yes Ollie, dat typeert mijn gevoel,
belangrijk toch wel, zucht...
quote:Het wordt misschien een beetje een semantische discussie: wat is onmatigheid, wat is bezetenheid, et cetera.
Op maandag 25 augustus 2003 00:23 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dat is idd wel aardig, alleen was het alcoholisme waaraan hij leed en die hem fataal werd, weer expressie van zijn zwakte, in dit geval zijn zwakte om te scheppen imo, in wezen net als bij van Gogh, maar dan andersom en alleen verzoop hij zijn bezetenheid ipv hyperchronder te worden.
De overeenkomst die ik meen te zien tussen Lowry en Van Gogh is dat ze allebei toch wel geobsedeerd bezig waren met onzekerheden omtrent hun eigen talent, zo geobsedeerd dat hun (sociale) omgeving altijd op de derde of vierde plaats kwam.
Dat lijkt me wel een vorm van onmatigheid: een onbalans in je leven, waar je zelf aan ten gronde gaat.
quote:Zie hierboven...
Op maandag 25 augustus 2003 00:28 schreef fatima het volgende:[..]
Ik eisch wat drama, t'as piglet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |