abonnement Unibet Coolblue
pi_12671055
Tja er moest toch ooit eens een keer iets van komen. Van een klein Ronnie tot een iets groter Ronnie en voila... hij staat in het eerste, alsof hij er al jaren staat.

Ronnie Stam, opgegroeid tussen het "gewone" volk. Als "kwajochie" kwam hij bij NAC terecht. Dat hij kon voetballen was in een gedeelte van Breda al wel bekend, maar getwijfeld werd of hij wel de discipline kon opbrengen, waardoor een talent een voetballer KAN worden. Na enkele jaren maakte hij de overstap naar een andere club. Feyenoord. Hij doorliep daar een aantal elftallen, maar kwam tekort om richting het eerste elftal door te stromen. Dit zag hij zelf ook op tijd in en keerde terug op het oude nest. En daar maakte hij direct indruk. Hij nam een leidinggevende taak op zich in de A1 en al snel ook in het tweede, Jong NAC. Het kon dan ook niet lang uitblijven. Het eerste lonkte.

Nou is het overdreven om te zeggen dat Schreuder alweer vergeten is, maar dat Stam een jongen is die toch wel als DE grootste kandidaat kan worden beschouwd om Schreuder als leider op te volgen moge duidelijk zijn. Tijdens de voorbereiding liet Stam al 1 erg belangrijk ding zien: de WIL om te voetballen. Misschien af en toe wat naief probeerde hij ballen te pakken die onhaalbaar waren, maar het feit DAT hij het probeerde deed veel supporters al veel genoegen. Maar al snel bleek dat hij meer in petto had. Met zijn vrij kleine en tengere gestalte wist hij zijn medespelers op te peppen als ze wat inzakten, deelde hier en daar zeer fraaie passes uit en "stuurde" zelfs zo nu en dan het elftal.

Schreuder weg, Petö nog geblesseerd. Dat was het scenario voor de eerste competitie wedstrijd tegen FC Groningen en zodoende maakte Ronnie Stam, nadat hij tijdens de voorbereiding vrijwel alleen als invaller had gefungeerd, zijn opwachting in de basis elf. Resultaat, een nederlaag, maar dit lag zeker niet aan Stam. Samen met een paar overige leden van de "jonge garde", Diba en Engelaar, maakte hij de wedstrijd nog enigzins aantrekkelijk. En toen kwam de eerste thuis wedstrijd, Petö was weer fit, maar Engelaar had tijdens de wedstrijd in Groningen een blessure opgelopen. Een tegenvaller, maar dit resulteerde wel in een tweede basis elf plaats voor Stam. Samen met Petö moest hij NAC zonder Schreuder naar de eerste (thuis)overwinning van het seizoen slepen. En dat deed hij. Vol overgave in ieder duel, voortdurend op het randje, maar geen eenmaal er over heen. De bekroning was uiteraard zijn schitterende 1-0. Een bevrijding voor NAC en Stam.

Nu al... van volks jochie tot volks held!...


De jeugd en dus de toekomst van NAC. Van links naar rechts Arjan Christianen, Ronnie Stam en Benny Kerstens.


- overbodig -

[Dit bericht is gewijzigd door Stefkuh op 24-08-2003 11:39]

Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  zondag 24 augustus 2003 @ 02:48:45 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_12671075
Mooie goal hoor

Had nog nooit van 'm gehoord overigens

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_12671167
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 02:48 schreef Posdnous het volgende:
Mooie goal hoor

Had nog nooit van 'm gehoord overigens


Dat kan ik je niet kwalijk nemen, afgelopen seizoen viel hij de laatste wedstrijd in tegen RBC (en volgens mij ook thuis tegen AZ hoewel beide niet op NAC.nl terug te vinden zijn). Maar daar zal verandering in komen
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  zondag 24 augustus 2003 @ 02:58:20 #4
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12671190
Als ze deze dicht gooien moeten ze voortaan maar elk spelerstopic dicht gooien.
Er is er volgens mij nog niet 1 geweest met een openingspost als deze.
al dan niet uit een krant,excuses voor als je het zelf geschreven hebt
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zondag 24 augustus 2003 @ 02:59:26 #5
30961 Knaller
knalt er op los
pi_12671202
Is hij nou het kleine broertje van Jaap?
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
pi_12671208
quote:
Bij de 1-0 veroverde Ronnie Stam de bal met een fikse tackle rechts op het middenveld, wipte de bal iets te hard door naar Elmander, die de bal niet direct kon controleren. Elmander pikte de bal op, tikte hem door naar de inmiddels dichtbij gekomen Stam, die in het 16-metergebied stond. Stam draaide om zijn as, kapte een tegenstander uit en boogde de bal met een prachtige curve achter doelman Jevric. Een beauty. Lokhoff: "Mooi voor Stam, die in de basis is gekomen vanwege de vele blessures. Hij doet het heel goed. Een mooie beloning voor hem."
bron: nac.nl
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_12671232
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 02:58 schreef DutchGooner het volgende:
Als ze deze dicht gooien moeten ze voortaan maar elk spelerstopic dicht gooien.
Wou ik zeggen maar ik dekte me maar alvast in
quote:
Er is er volgens mij nog niet 1 geweest met een openingspost als deze.
al dan niet uit een krant,excuses voor als je het zelf geschreven hebt
Jawel ik denk ik klim eens in de pen nahja toetsenbord. Zelf geschreven dus. De alcohol begon al weer aardig uit te werken dus ik denk.. what the hell! Why wait till tomorrow
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  zondag 24 augustus 2003 @ 03:03:27 #8
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_12671246
Nog nooit van die knakker gehoord maar toen ik 'm bezig zag vanavond dacht ik echt van: dat wordt "later" een goeie.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_12671248
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 02:59 schreef Knaller het volgende:
Is hij nou het kleine broertje van Jaap?
Mocht Jaap willen Er is maar een echt Stam
quote:
___________________________________________________
Waarom lees je dit... bemoei je met je eigen zaken!!
sorry trouwens hehehehe
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  zondag 24 augustus 2003 @ 03:07:24 #10
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_12671287
Maar ik hoorde dus dat hij de vervanger van Schreuder is. Speelt hij ook op die positie?

Van wat ik ervan zag speelde hij toch iets aanvallender en minder als controlerende middenvelder met de pass in de benen.

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_12671351
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 03:07 schreef Posdnous het volgende:
Maar ik hoorde dus dat hij de vervanger van Schreuder is. Speelt hij ook op die positie?

Van wat ik ervan zag speelde hij toch iets aanvallender en minder als controlerende middenvelder met de pass in de benen.


Hij heeft een behoorlijk vrije rol gekregen op het middenveld. Tamas Petö (na een seizoen lang weg en scoren het schijnt mode te zijn eerst die RKC speler nu Petö) stond meer op Schreuders plek, maar Stam verving hem daar geregeld. Hij liep prima passes uit te delen vandaag... (sorry gisteren ) ... en hij heeft niet zo'n piep-stem als Alfred volgens mij dus dat moet helemaal goed komen
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  zondag 24 augustus 2003 @ 03:51:26 #12
9490 FReGGeL
ZO is dat! ... Whatever.
pi_12671703
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
Ronnie Stam, Ronnie Stam, Ronnie Stam!!!

Pfff... Was weer FF bang dat het WEER niks zou worden met NAC gisterenavond. Maar eindelijk wastie daar dan toch die verlossende goal na een hele wedstrijd al hard werken, dan ZWAAAR verdient nog FF die bal tegen de netten rossen.

En leuk voor Petö natuurlijk dattie in z'n rentree wedstrijd gewoon ook nogeens een goaltje meepikt (en een traantje wegpinkt)

Maar Stam is wel een goeie opvolger voor Schreuder lijkt me... Trouwens.. Feijenoord verliest MET Schreuder.. Dus wat dat betreft niet slecht

Alleen aanvallend komt NAC eigenlijk nog iets te kort, hoewel Elmander behoorlijk hard gewerkt heeft daar voorin.

Maak muziek en lach.... :o)
pi_12673624
Jep Ronnie ging als een trein, en hopelijk gaat die intercity nog even flink door en gaat die niet over een jaar stoppen in rot- of amsterdam ofzo... nahja denk POSITIEF Verlengen dat contract tot een 2011 ofzo

Ach Elmander liep te werken als een paard da wil je niet weten, hij
heeft niet echt bruikbare ballen toegespeeld gekregen, maar deed daarom niet minder mee. Misschien volgend jaar ruil Bart vdE <--> Elmander? Vrijdag de loting.. kheb er zin an!

Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  zondag 24 augustus 2003 @ 11:36:10 #14
44618 Engelaartje
een wereld, een missie
pi_12673665
lekker topic stefkuh
Ol Raijts Gereserved....
pi_12673682
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 11:36 schreef Engelaartje het volgende:
lekker topic stefkuh
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  zondag 24 augustus 2003 @ 11:38:06 #16
44618 Engelaartje
een wereld, een missie
pi_12673684
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 11:32 schreef Stefkuh het volgende:
Vrijdag de loting.. kheb er zin an!
op de fiets naar barca
Ol Raijts Gereserved....
  zondag 24 augustus 2003 @ 11:38:49 #17
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_12673695
Sneijder, van der Vaart, Pienaar, de Jong, Maxwell (dit niveau heeft ie nog lang niet)
pi_12673712
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 11:38 schreef Engelaartje het volgende:

[..]

op de fiets naar barca


I'm in
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_12673727
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 11:38 schreef Doezelhaar het volgende:
Sneijder, van der Vaart, Pienaar, de Jong, Maxwell (dit niveau heeft ie nog lang niet)
Wacht jij nog maar eens een seizoentje af!

dat heb je snel geconcludeerd uit twee samenvattingen

Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  zondag 24 augustus 2003 @ 11:44:19 #20
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_12673771
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 11:41 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Wacht jij nog maar eens een seizoentje af!

dat heb je snel geconcludeerd uit twee samenvattingen


Ik concludeer dit uit het feit dat hij bij NAC speelt...
pi_12673819
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 11:44 schreef Doezelhaar het volgende:

[..]

Ik concludeer dit uit het feit dat hij bij NAC speelt...


wat een concludering.... kijk eens verder dan je neus breed is jij...

ennuh we gaan hier niet allemaal "vd Vaart is beter post's plaatsen daar hebben jullie je eigen mooie topic voor mooie krentenbol!

Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  zondag 24 augustus 2003 @ 11:50:41 #22
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_12673849
Je hebt mij trouwens ook nooit horen beweren dat Ronnie slecht is.
Dat is die zeker niet...
pi_12673901
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 11:50 schreef Doezelhaar het volgende:
Je hebt mij trouwens ook nooit horen beweren dat Ronnie slecht is.
Dat is die zeker niet...
Tja en opzich was DAT geen overbodige tekst geweest in je eerder post dan... Want zo'n post is alleen maar weer een bevestiging dat topb-3 supporters, maar weinig verder (WILLEN) kijken dan naar hun eigen club. Het topic gaat over Ronnie Stam, niet over dat hij beter is als vd Vaart, Robben, v Persie (om maar gelijk ff in te dekken tegen alle ander supps), niet omdat ik wil dattie (meteen ) in Oranje komt, maar omdat het een verdomd goede speler en harder werker is.

On topic: Ronnie Stam dus

Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  zondag 24 augustus 2003 @ 12:05:14 #24
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_12674000
Ik heb niks tegen NAC hoor, ik vind het een geweldige club
Kzal vanavond eens letten op die Ronnie (wat een klotenaam) Stam
pi_12674148
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 12:05 schreef Doezelhaar het volgende:
Ik heb niks tegen NAC hoor, ik vind het een geweldige club
Da's maar goed ook
quote:
Kzal vanavond eens letten op die Ronnie (wat een klotenaam) Stam
Ja ik denk steeds aan Robbie Williams... als ik zijn naam hoor. "Op straat" wordt ie ondanks zijn leeftijd nog altijd "Ronnie" genoemd. EN bij NAC zelf zijn ze er ook nog niet helemaal uit. De ene keer staat er "Ron" de andere "Ronnie". Maar ach.. Ronnie of Ron als ie maar zo blijft spelen
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')