abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12663947
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:53 schreef RJhammer het volgende:

[..]

Dat viel mij ook vies tegen ja

Maareuh, tussenuren kunnen echt hell zijn hoor, vooral als je school ver van huis ligt en alles wat je moest doen is al af/gedaan. = Doodvervelen

vertel mij wat, op het eind van de 6e had ik meer tussenuren dan les. maarja, de bieb (gratis breedband) maakt een hoop goed.

er zijn ook scholen waar je verplicht in een studie- of stilteruimte moet zitten tijdens die uren. was bij ons ook een tijdje zo, maar nadat we op een gegeven moment 10h/week in de stilteruimte zaten hebben we gedreigd de coordinator te lynchen, en toen mochten we weer naar de bieb

pi_12664052
Wat is M&O... dat hebben wij niet.
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 21:02:16 #103
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_12664065
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:01 schreef Thomas B. het volgende:
Wat is M&O... dat hebben wij niet.
Management en Organisatie .
pi_12664201
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:02 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Management en Organisatie .

En wat houdt dat in?
Wij hebben niet van dat soort vakken... ook geen informatica enzo.
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 21:09:16 #105
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_12664221
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:08 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

En wat houdt dat in?

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat het inhoudt .

Wij hebben ook geen Informatica, en dat vind ik echt heel jammer .

zaterdag 23 augustus 2003 @ 21:10:00 #106
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_12664232
4VWO ff denken....
oh ja die heb ik nooit gedaan
ben van 5havo naar 5vwo gegaan , maar t valt allemaal wel mee (op de havo dan) je hebt een hoop waardeloze vakken dr bij (ckv en anw) waar je met 9 vingers in je neus nog voldoendes voor kan halen
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 21:15:04 #107
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_12664363
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:10 schreef MewBie het volgende:
4VWO ff denken....
oh ja die heb ik nooit gedaan
ben van 5havo naar 5vwo gegaan , maar t valt allemaal wel mee (op de havo dan) je hebt een hoop waardeloze vakken dr bij (ckv en anw) waar je met 9 vingers in je neus nog voldoendes voor kan halen
Als ik hier zo luister schijnen die opdrachten toch wel veel tijd in te nemen..
pi_12664384
Mijn probleem is als iets me echt totaal niet interesseert dat ik het ook niet kan onthouden. Vakken als kcv en anw bijvoorbeeld. Dat is echt zo nutteloos, maar je werkt je er wel het schompes voor. Ik had maar net een voldoende voor beide.
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 21:17:57 #109
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_12664429
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:15 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Als ik hier zo luister schijnen die opdrachten toch wel veel tijd in te nemen..

mwa, op mijn marnier niet
voor ckv het hele jaar niks ingelevers, op de laatste dag een werkstukkie ingeleverd waar ik 3 uur over gedaan had en ik had een V-tje op mn lijst maar dat wil niet zeggen dat het bij jou ook zo makkelijk gaat. voor anw heeft onze hele NT NG afdeling haast niks hoeven doen, de leraar wist dat wij het allemaal dubbel deden dus gaf ons zo'n beetje automatisch goeie cijfers (je begon bij wijze van spreke al met een 5 als je het zwaar kut gemaakt had)
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 21:21:56 #110
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_12664511
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:17 schreef MewBie het volgende:

[..]

mwa, op mijn marnier niet
voor ckv het hele jaar niks ingelevers, op de laatste dag een werkstukkie ingeleverd waar ik 3 uur over gedaan had en ik had een V-tje op mn lijst maar dat wil niet zeggen dat het bij jou ook zo makkelijk gaat. voor anw heeft onze hele NT NG afdeling haast niks hoeven doen, de leraar wist dat wij het allemaal dubbel deden dus gaf ons zo'n beetje automatisch goeie cijfers (je begon bij wijze van spreke al met een 5 als je het zwaar kut gemaakt had)

Jamaar, ik heb C&M .
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 21:24:39 #111
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_12664562
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:21 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Jamaar, ik heb C&M .

hehe, wij hadden ook mazzel met de leraar ik heb nou bio2 van hem nou is ie alleen niet meer zo makkelijk

en tja CM hou ik me mond maar over...das dus echt niks voor mij

pi_12664639
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:21 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Jamaar, ik heb C&M .

Je moet het gewoon leren. Ik was een van de weinige die slecht had voor ANW. Voor de toetsen had ik allebei onvoldoende. Maar de Practische Opdrachten telden even zwaar voor anw en die had ik wel goed dus daar compenseerde ik het mee. Ik had precies een 6.0.
Voor kcv heb ik ook alle 4 de toetsen onvoeldoende geloof ik, maar daar hadden we iets van 6 practische opdrachten voor dus daarmee heb ik het net naar een 5.6 weten te brengen. Het kutte is dat ik nu dit jaar nog maar 1 cijfer krijg voor kcv en het blijft wel staan voor m'n exame want het zijn dossier cijfers.
pi_12664836
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:08 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

En wat houdt dat in?

Ik heb management en organisatie gedaan en daar ga ik ook mee verder, maar dat is een soort economie achtig iets. Je leert een beetje hoe het er later aan toe gaat in een bedrijf. Het kan leuk zijn, maar ik heb zo'n saaaaie leraar. . Informatica heb ik in de 4e ook gedaan, maar daar was echt niks aan. En dit jaar ga ik filosofie doen, dus daar ben ik dan wel weer benieuwd naar, wat dat is.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 21:38:22 #114
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_12664854
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:37 schreef Avani het volgende:

[..]

Ik heb management en organisatie gedaan en daar ga ik ook mee verder, maar dat is een soort economie achtig iets. Je leert een beetje hoe het er later aan toe gaat in een bedrijf. Het kan leuk zijn, maar ik heb zo'n saaaaie leraar. . Informatica heb ik in de 4e ook gedaan, maar daar was echt niks aan. En dit jaar ga ik filosofie doen, dus daar ben ik dan wel weer benieuwd naar, wat dat is.

Filosofie zou ik ook heel graag willen .
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 21:52:25 #115
30560 2Mini
Official Logo
pi_12665147
KCV is erger dan CKV... meer oudheid
Camera 1... 1!
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 21:52:54 #116
30560 2Mini
Official Logo
pi_12665158
M&O is zoooooooo simpel... als je dat dik boek hebt tenminste
Camera 1... 1!
pi_12665200
-fout-
pi_12665226
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:54 schreef BlaatschaaP het volgende:
Mijn school is zo'n 10 minuten fietsen.

En ik vermaak me echt wel met de mediatheek (even Fok!ken!), muziek, overgebleven klasgenootjes e.d.

Geloof me daar nou maar in .

En wat als alle computers bezet zijn en iedereen "schoolwerk" aan het doen is zodat je ze er niet af kan trappen om zo vervolgends zelf nutteloos te gaan surfen.
Ik geloof je best hoor

[Dit bericht is gewijzigd door RJhammer op 23-08-2003 22:20]

pi_12665629
Ik zit nu ook net een week in 4 vwo N&T met als extra vak Informatica (maar dat komt pas in de 5e). Hierzo werken we met studieuren. Ik heb dus een rooster van 29 lesuren waarvan 9 studieuren. Een studieuur is dus gewoon een uur waarin je huiswerk moet maken en je geen les krijgt. Dus volgens mij als je gewoon altijd goed werkt in die studie uren heb je niet eens huiswerk...

Dus sowieso al drie uur minder dan in de derde en ook nog eens één derde van de tijd gewoon geen les maar alleen huiswerk maken. Volgens mij is dat nog niet eens zo slecht!

Note: Een lesuur is bij ons 50 min.

"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_12665656
Wat ik alleen niet zo snap is dat je echt enorm veel van die troep als CKV krijgt. Het eerste blok 3 uur per week en het tweede blok 2 uur per week. Nederlands, Engels etc. krijgen we nog minder!
- Beverly Sills
pi_12665688
4VWO was voor mij:
  • veel werk op school
  • veel huiswerk
  • veel verslagen, werkstukken en spreekbeurten en dat soort zooi
  • erg lange dagen
  • het was wennen aan het begin, maar uiteindelijk heb ik het nog gehaald
    heb wel in de 5e moeten afhaken

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
    pi_12665759
    Nou, ik vond de 4e echt heel erg meevallen. Ik heb in verhouding tot de 1e, 2e en 3e werkelijk geen flikker uitgevoerd op school en thuis en ik heb toch geen onvoldoendes gestaan.

Dus dat gaat je lukken!

En 2Mini: KCV is geweldig! Interessant, leuk, mooi. En om te leren vond ik het niet moeilijk, misschien omdat ik het zo interessant vind. Al die mythes en goden en verhalen. .

pi_12665776
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 22:14 schreef Pizza_Shooter het volgende:
    Wat ik alleen niet zo snap is dat je echt enorm veel van die troep als CKV krijgt. Het eerste blok 3 uur per week en het tweede blok 2 uur per week. Nederlands, Engels etc. krijgen we nog minder!
    hmmm....CKV1 was bij ons een keer in de week 1 blokuur (90 mins).
    Viel nog wel mee dus, of heb je CKV3 ook meegeteld?
    Ik vond zelfs die 90 minuten teveel voor CKV, de lessen hadden nauwelijks inhoud, je zat voor het grootste gedeelte van de les weg te zakken aan het einde van de dag
    pi_12665941
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 22:19 schreef RJhammer het volgende:

[..]

hmmm....CKV1 was bij ons een keer in de week 1 blokuur (90 mins).
    Viel nog wel mee dus, of heb je CKV3 ook meegeteld?
    Ik vond zelfs die 90 minuten teveel voor CKV, de lessen hadden nauwelijks inhoud, je zat voor het grootste gedeelte van de les weg te zakken aan het einde van de dag

Ik heb het idd alleen over CKV1 dat is dus 2.5 lesuur in de week -> 2 echte uren en 5 min. Dat is dus ruim een half uur meer per week dan jij.
    - Beverly Sills
    pi_12666713
    Hmm wel ervaring met 4Havo.. was vorig jaar blijven zitten, maar in 4Havo mag je minder onvoldoendes hebben dan in 4VWO.. dus is het sowieso iets lastiger.
    Ik besteedde het eerste jaar 4havo ongeveer 5 minuten per maand aan huiswerk.
    Voor tentamens 10 minuten.. leren ofzo.
    Cijfers stonden na de 3e periode niet te slecht, het kon makkelijk naar een 6 maar ook makkelijk naar een 5, ik was zo stom geweest om die laatste periode nog steeds niks te doen.. terwijl ik het met 2 uur leren in die laatste tentamenweek al kon redden inpriciepe.
    Het afgelopen jaar (de 2e keer 4Havo dus) leerde ik gemiddeld een half uur voor een tentamen, maar deed nog steeds amper huiswerk.
    Ik zit nu in 5Havo en ik ga ervoor.. kheb geen zin, in nog een jaar op die school.. kleine kotertjes.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')