Wie: Jim bij PURE
Waar: Hotel Arena, Amsterdam
Wanneer: 22 oktober 2003
Door: Kim
Waardering: ****
Jim is de meest succesvolle overgebleven Idol, om Jim wordt nog volop geschreeuwd. Dus reden genoeg voor mij om een concert van hem bij te wonen, voor het programma PURE van The Box, waarin een artiest live en akoestisch een concert geeft voor een klein groepje fans. Niet omat ik nou zon fan ben van Jim, maar omdat ik wilde weten of hij nou echt goed kan zingen of niet. We gingen dus eigenlijk al met een beetje vooroordelen naar binnen.
Toen het concert eindelijk begon, werd het hele hotel bij elkaar geschreeuwd, en werden er honderden fotos gemaakt, hoewel ons nadrukkelijk verteld was dit niet te doen. Jim kwam op en ging op het midden van het podium op een krukje zitten, eerst probeerde hij de fans stil te krijgen , en hij vertelde dat hij het geweldig vond dat hij zon concert mocht geven.
En eindelijk begon hij te zingen, hij zong naar mijn mening veel beter dan ik eerder op tv gehoord had, zijn stem klonk veel helderder en sterker. Hij deed een aantal covers, en tussendoor zijn eigen liedjes, zoals de uitgebrachte singles Tell Her, en This Love Is Real, en hij liet ons zijn nieuwe single Thats The Way It Goes horen. Ik vond dit een van de leukste liedjes, en denk dat ook deze single goed gaat scoren, hij ligt makkelijk in het gehoor en je zingt hem zo mee!
Het was leuk om Jim te horen met een liveband en achtergrondzangers, de bedoeling van programma PURE kwam goed tot zijn recht. Aan het einde van zijn concert kreeg Jim te horen dat een paar liedjes nog een keer over gedaan moesten worden, maar omdat de geluidsman nog niet klaar was moest hij even de tijd opvullen. Wat er toen gebeurde vond ik heel erg leuk. Iemand uit het publiek riep: Jim, wil je Jessie zingen?, waarop er nog een paar verzoekjes uit de zaal volgden die Jim opvolgde. Zo werd de sfeer tussen Jim en zijn fans nog wat intiemer.
Kortom: ik moet zeggen dat ik verbaasd was dat Jim toch veel beter kon zingen dan dat ik gedacht had, en ik meer heb genoten van de muziek dan verwacht. Het gedeelte van het concert waar de verzoekjes gedaan werden heb ik als leukst ervaren, omdat je hier goed merkte hoe intiem de sfeer tijdens zon concert kan zijn. Wanneer kun je Jim tijdens Pure op The BOX bekijken? Zondag 9 november om 16:00 uur Dinsdag 11 november om 21:00 uur Donderdag 13 november om 21:00 uur Dinsdag 18 november om 21:00 uur Zondag 23 november om 16:00 uur Donderdag 27 november om 21:00 uur
quote:Ik heb het idee dat dit geen hit zal worden. Te magertjes.
Op maandag 3 november 2003 18:05 schreef marky het volgende:
De nieuwe single van Jim is vandaag uitgekomen. dit keer worden het drie verschillende limited editions.
quote:Ze gaan er ook niet echt vanuit dat het weer op 1 zal komen omdat het al op het album staat natuurlijk.
Op maandag 3 november 2003 18:49 schreef schatje het volgende:[..]
Ik heb het idee dat dit geen hit zal worden. Te magertjes.
Ze hebben er wel heel veel aan gedaan. Zo is het eigenlijk een maxisingle met een live opname van zijn 16 party en nog drie andere nummers van zijn16 party en een unplugged versie die hij bij Gordon heeft gezongen.
Op de twee volgende limited releases zullen waarschijnlijk nog meer opnames van zijn 16 party staan.
Een endagsvlieg is Jim al niet meer omdat een 1 dagsvlieg maar een echte hit heeft en Jim heeft er al twee gehad.
quote:Das balen!
Op maandag 3 november 2003 20:14 schreef Tania18 het volgende:
Ik denk wel dat het een hit zal worden..
het zit nu al de hele dag in mijn hoofd...
quote:Doeidoei
Op maandag 3 november 2003 20:14 schreef Tania18 het volgende:
Ik denk wel dat het een hit zal worden..
het zit nu al de hele dag in mijn hoofd...
quote:Een eendagsvlieg.... nah ik denk het niet.
JIM*zucht* Jim Ik zat al anderhalf uur van te voren voor het podium, zodat ik vooraan kwam te staan, met mijn fototoestel in de aanslag natuurlijk! (Wat trouwens best leuk kan zijn, als je met mede-fans zit ze kletsen, en met die security-lui, die hebben altijd wel sappige verhalen!) Toen hij opkwam was er een enorm gegil! Hij deed 3 nummers, Tell Her, This Love Is Real en zijn nieuwe single The Way It Goes. Zijn vader stond aan de zijkant, goedkeurend te knikken. Het optreden was echt hele gaaf, en hij had er duidelijk plezier in!
Als je een handtekening van hem wou bij de signeersessie moest je al een uur van te voren in een rij gaan staan, en dan had ik het optreden niet kunnen zien. Dus ik stond gewoon ergens aan de zijkant. Fotos te maken. Telkens als hij een beetje mijn kant op keek, FLITS! Ik stond tussen 2 meisjes in, die zaten echt helemaal te huilen! Ah. Ja het is misschien een beetje frustrerend als je zo dichtbij Jim bent, maar net niet dichtbij genoeg! Jim zag het, hij keek de hele tijd. Toen kwam hij oppees achter het tafeltje vandaan, met een big smile, en gaf hij een papiertje aan het meisje naast mij met de tekst: Niet huilen! XX Jim aaah(Waarna ze 10 X heftiger begon te huilen) Ook gaf hij haar een knuffel, en heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt hem ook even te aan te raken en te knuffelen! En natuurlijk snel even fotos gemaakt! Echt mega-dichtbijin zijn gezichtDie foto is ook ontzettend leuk geworden! (Hij zal vast nog uren flitsen voor zich hebben gezien) Oja, beste gevoel ter wereld: Oogcontact met Jim!
Ik kwam daarna een klasgenootje tegen die wel in de rij stond, en van hem mocht ik wel een handtekening van Jim hebben, hij had er toch 2! Jippie!
quote:
Op maandag 3 november 2003 20:40 schreef funmaster het volgende:[..]
Doeidoei
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Net de nieuwsbrief van Jim binnengekregen:
quote:Jammer voor de mensen die Jim niet leuk vinden, maar jullie zijn nog lang niet van hem af.
De nieuwe single van Jim is geworden "The Way It Goes". Dit is wat jullie allemaal waarschijnlijk al verwacht hadden. Maar het wordt wel weer een speciale single. Hij bestaat namelijk uit 3 delen. De eerste single zal worden gereleased op 3 november (Single 1), de volgende single zal een week later op 10 november (Single 2) worden gereleased en de laatste (Single 3) op 13 november 2003. Hieronder hebben we speciaal voor jullie, de echte Jim fans, alvast de tracklisting neer gezet van deze 3 singles.Single 1. releasedatum 3 November
1. The way it goes (live Jim16 party)
2. This love is real (live Jim 16 party)
3. Tell her (live Jim 16 party)
4. The way it goes (akoestisch bij Noordzee FM met Danny Bakkum)Single 2. releasedatum 10 November
1. The way it goes (live Jim 16 party)
2. You need love (live Jim16 party)
3. Not around (live Jim16 party)
4. The way it goes (Radio single edit)Single 3. releasedatum 17 November
2. Opname van The Box P.U.R.E. (liedje 1)
3. Opname van The Box P.U.R.E. (liedje 2)
4. Opname van The Box P.U.R.E. (liedje 3)Welke nummers we van de opnames van P.U.R.E. gaan gebruiken is nog niet bekend. Op het moment dat we dit wel weten kan je dit als eerste vinden op www.jimmusic.nl
Op die manier worden er eigenlijk 3x zoveel gekocht (want de fans kopen ze alle drie)...
Best slim die marketeers. Kan hij toch nog een plaatje op 1 krijgen.
quote:Het is niet de bedoeling om drie verschillende versies in de charts te krijgen maar om de verkoop van de single langer uit te smeren. Zo is de singel die nu te koop is in een speciaal doosje waarin je de twee andere uitgaves ook kan bewaren.
Op dinsdag 4 november 2003 14:46 schreef Vamos het volgende:
En die 3 versies zullen waarschijnlijk allemaal als 1 single in de top 40 komen.Op die manier worden er eigenlijk 3x zoveel gekocht (want de fans kopen ze alle drie)...
Best slim die marketeers. Kan hij toch nog een plaatje op 1 krijgen.
quote:
Beste Fan,
Het heeft even geduurd maar hier is hij dan weer de nieuwsbrief van jimmusic.nl. Helemaal vol met nieuwtjes die echt nog niemand weet!!!!! Dus lees snel verder.
Nieuwe single Jim "The Way It Goes"
De nieuwe single van Jim is geworden "The Way It Goes". Dit is wat jullie allemaal waarschijnlijk al verwacht hadden. Maar het wordt wel weer een speciale single. Hij bestaat namelijk uit 3 delen. De eerste single zal worden gereleased op 3 november (Single 1), de volgende single zal een week later op 10 november (Single 2) worden gereleased en de laatste (Single 3) op 13 november 2003. Hieronder hebben we speciaal voor jullie, de echte Jim fans, alvast de tracklisting neer gezet van deze 3 singles.Single 1. releasedatum 3 November
2. This love is real (live Jim 16 party)
3. Tell her (live Jim 16 party)
4. The way it goes (akoestisch bij Noordzee FM met Danny Bakkum)Single 2. releasedatum 10 November
1. The way it goes (live Jim 16 party)
2. You need love (live Jim16 party)
3. Not around (live Jim16 party)
4. The way it goes (Radio single edit)Single 3. releasedatum 17 November
2. Opname van The Box P.U.R.E. (liedje 1)
3. Opname van The Box P.U.R.E. (liedje 2)
4. Opname van The Box P.U.R.E. (liedje 3)Welke nummers we van de opnames van P.U.R.E. gaan gebruiken is nog niet bekend. Op het moment dat we dit wel weten kan je dit als eerste vinden op www.jimmusic.nl
Jim in Concert
Er zijn nog kaarten voor Jim's exclusieve Live concert!Op zaterdag 13 december 2003 zingt Jim in de Heineken Music Hall.
Mars en C1000 geven kaartjes weg voor dit exclusieve concert...Kijk op www.mars.nl hoe je aan deze kaartjes kan komen.
Official Jim Fan Club
Als vaste bezoeker van www.jimmusic.nl is het je vast niet ontgaan dat de Official Jim Fanclub inmiddels een feit is! Een fanclub voor en door Jimfans, met allerlei leuke, gave en exclusieve acties en activiteiten rondom Jim. Een heleboel van jullie hebben zich (hopelijk) al aangemeld via jimmusic door een mailtje te sturen waardoor je ook op de hoogte gehouden wordt van het laatste nieuws rondom de lancering van de website van de Official Jim Fanclub. Eindelijk is het dan zover!!! De website van de Official Jim Fanclub gaat online op: dinsdag 4 november.Surf op die dinsdag dus meteen naar www.officialjimfanclub.nl waar je in ieder geval meteen het laatste nieuws rond Jim kunt vinden, een foto gallery en natuurlijk het enige, echte, officiële inschrijfformulier voor de Official Jim Fanclub. Vul dit formulier zo snel mogelijk in en stuur het dan per mail of per post op! Uiterlijk 6 weken nadat het lidmaatschapsgeld op de rekening is bijgeschreven, ontvang je het welkomstpakket van de Official Jim Fanclub met daarin een aantal leuke verrassingen! En nog leuker: onder alle aanmeldingen waarvan het lidmaatschapsgeld op uiterlijk maandag 1 december bij ons ontvangen is, verloot de fanclub:
2 kaarten voor Jim's exclusieve concert op 13 decemberMaar dat is nog niet alleswant bij die kaart win je ook nog een meet & greet met Jim na het concert en mag je iemand mee naar binnen nemen om het concert bij te wonen!! (dus 2 x 2 kaarten)
Reden genoeg dus om je nu zo snel mogelijk aan te melden voor de Official Jim Fanclub!! De winnaars worden vrijdag 5 december bekend gemaakt via de website
Nog even een keer op een rijtje:
Wat je allemaal krijgt:
Official Jim Fanclub - membercard
Een welkomstpakket met een aantal leuke verrassingen!
Kaarten voor het exclusieve Jim's Fan Event (2x per jaar)
Het 4-maandelijks fanclubmagazine "Jim-pressed"
Maandelijks de nieuwsbrief 'FanMail' via de mail met het laatste nieuws
Toegang tot het 'members only' - gedeelte van de site met o.a exclusieve foto's, concertverslagen en een uitgebreid Forum
Jaarlijks verrassingsactiviteit met Jim als speciale gast
Prijsvragen met spectaculaire prijzen zoals bijv. Meet & Greet met Jim
Dé kans om Jim te ontmoeten en te vragen wat je altijd al wilde weten!!!
En wat het gaat kosten:
Tsja, helaas.. aan het lidmaatschap van de fanclub hangt een prijskaartje. Maar de fanclub heeft het geprobeerd om de contributie zo laag mogelijk te houden om zo iedereen de kans te geven lid te worden. Het lidmaatschap voor 2004 (van 1 januari tot 31 december) is 18,00 per persoon (dit betekent dus eigenlijk maar 1,50 per maand!!) en als je nu lid wordt, betaal je tot het eind van het jaar, helemaal niets extra. Lees hierover meer op de site!!
JIM live in Pathe Arena, Amsterdam!
Onlangs gaf Jim een akoestisch live-concert in het programma P.U.R.E.van The BOX. Dit concert wordt zaterdag 8 november op een megascherm uitgezonden in de grootste bioscoop van Nederland. Jim presenteert zelf dit unieke spektakel en zal na afloop z'n nieuwste single signeren. Samen met 500 andere 100%-fans kun jij hierbij zijn! Ga snel naar www.thebox.nl en be there!
Album Hind 10 november 2003 in de winkel !!
Op haar debuutalbum Around The World neemt Hind je mee op een reis langs 12 liedjes. Zoals de titel al doet vermoeden, is het een album geworden met een internationale invalshoek, met liedjes die stuk voor stuk uiteenlopende buitenlandse invloeden bevatten. De productie lag in handen van Jochem Fluitsma en Eric van Tijn en de songs werden aangedragen door internationaal succesvolle componisten als Jimmy Hogarth (o.a. Holly Valance), Jörgen Elofsson (o.a. Britney Spears), John Reid (o.a. Geri Halliwell) en uit eigen land Fluitsma en van Tijn, Allan Eshuijs en Mike Stelk.
Voor meer info over Hind kijk op www.hind.nl
Overig nieuws
Afgelopen vrijdag heeft de uitreiking van de televisierring plaats gevonden. Hier was het programma Idols ook voor genomineerd. Iedereen was aanwezig, de voltallige jury en natuurlijk ook Jamai, welke ook nog een nummer heeft gezongen maar natuurlijk ook Dewi, Marieke, Zosja en onze eigen Jim (in smoking ja ja). Ook met de andere Idols gaat het heel erg goed. Dewi heeft sinds 13 oktober haar eigen album in de winkel liggen. Dit album heet "Know Me" wat betekent "leer mij kennen". Dit is ook echt wat Dewi wil. Meer van zichzelf laten zien. Als je het uitspreekt zal je merken dat het heel erg lijkt op Nomi en dat is weer de naam van Dewi's dochter. Hoe toevallig
Als jij kans wil maken op een meet & greet met Dewi zodat jij haar dan de vraag kan stellen die je altijd al hebt willen stellen of je wilt alleen maar met Dewi op de foto zodat je aan al je vrienden kan laten zien dat JIJ Dewi hebt ontmoet, of misschien wil je liever gesigneerde t-shirts of bandana's van Dewi dan hoef je alleen maar het volgende te doen: Als jij kan aantonen d.m.v. een kassabon dat jij het debuutalbum "Know Me" hebt gekocht van Dewi, heeft AT Productions waanzinnige prijzen voor je. Wat dacht je bijvoorbeeld van een Meet & Greet met Dewi. Mocht je deze prijs nou niet winnen , dan maak je ook nog kans op 10 gesigneerde t-shirts en 10 gesigneerde bandana's.Het enige wat je hoeft te doen is een mail sturen naar dewi-actie@dewimusic.nl met daarin de datum, de tijd en de winkel waar je deze cd hebt gekocht en dan maak jij kans op al deze prijzen!
Na de finale van Idols is het stil geweest rond Zosja maar nu staat ze weer volop in de aandacht. Zo bracht Zosja in september haar eerste Single uit. 'I'm Sorry' is de titelsong van de romantische filmkomedie 'Phileine zegt Sorry'. Inmiddels is deze Film een van de meest bezochte films van het afgelopen jaar. Naast de Single heeft Zosja op 6 oktober ook haar debuutalbum uitgebracht met de Titel "Phileine's Choice". Het Album bevat stevige rockstukken en uiteraard songs uit de film. Afgelopen zondag was Zosja met haar Clip en een interview te zien bij de Kids Top 20 op Fox. Heb je dit gemist en wil je haar Clip vaker langs zien komen? Surf dan nu naar www.kidstop20.nl en stem op Zosja.
quote:Strak gedaan! En een lekker nummer
Op woensdag 5 november 2003 17:51 schreef marky het volgende:
http://campaign.c2m.nl/jim3/card1/index.htm
P.U.R.E. begint morgenmiddag om 16.00 uur op The Box.
Bron: de Telegraaf
quote:
Op zondag 9 november 2003 16:31 schreef marky het volgende:
Alles helemaal ingesteld DVD ingesteld computer klaar om shots te maken ik ben er klaar voor.... en wat doet casema.... die zend animalplanet uit ipv the box nu kan ik het concert van Jim niet zien
Het wordt gelukkig nog herhaald:
Di 11 november - 21:00 uur
Do 13 november - 21:00 uur
Di 18 november - 21:00 uur
Zo 23 november - 16:00 uur
Do 27 november - 21:00 uur
Vr 26 december - 16:00 uur
Absoluut de moeite waard
quote:Nee verbreed vooral je kijk op muziek niet.
Op zondag 9 november 2003 19:15 schreef funmaster het volgende:
Ik ga in elk geval zeker NIET kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |