FOK!forum / Sport Algemeen / Hoe snel heeft men bergaf met de racefiets gehaald
wielerindovrijdag 22 augustus 2003 @ 20:10
hey mensen

Er is al een wieler topic met de vraag welke bergen er zijn beklommen! Ik vraag me nu af wat een leuke afdaling is en welke snelheden er natuurlijk zijn gehaald!

Mijn hoogste in nederland is van de amerongse berg met 73 km/h Maar dat record ga ik zeker nog wel verbeteren!

oke alvast bedankt voor de reacties ik ben wel benieuwd!!

groetjes Imo

Bartolomewvrijdag 22 augustus 2003 @ 20:26
87,5 km/h
snowwievrijdag 22 augustus 2003 @ 20:26
iets van 50 km/h
logic_vrijdag 22 augustus 2003 @ 20:42
In de bergen iets van 65, veel harder kon ik niet want je moet toch rekening houden met redelijk wat (scherpe) bochten en je wilt niet op de andere weghelft belanden en zo stijl is het nu ook weer niet op de rechte stukken over het afgemeen.
Leatherfacevrijdag 22 augustus 2003 @ 20:57
58 van de Gulpenerberg, harder durfde ik niet.
MrTorturevrijdag 22 augustus 2003 @ 20:59
Ergens in België, ik geloof dat we in Malmedy zaten, is een afdaling van ongeveer een km lang, k haalde geloof ik de 80 net niet, maar het was bloedlink
Bartolivrijdag 22 augustus 2003 @ 21:06
rond de 80 per uur in een afdaling die geen naam had die praktisch alleen maar rechtdoor was, was op vakantie in frankrijk.
En hier in de Limburgse heuvels meer als 60 het uur als er tenminste niet veel verkeer is.
wielerindovrijdag 22 augustus 2003 @ 22:25
zo zo dat zijn al aardig wat snelheden! Maar heeft iemand de honderd al gehaald! Ik hoop die grens ooit nog een keer te doorbreken in de pyreneeen ofzo! Hoewel het erg gevaarlijk is vraag ik me af of iemand hier die grens ooit doorbroken heeft??!!
Bartolivrijdag 22 augustus 2003 @ 22:41
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:25 schreef wielerindo het volgende:
zo zo dat zijn al aardig wat snelheden! Maar heeft iemand de honderd al gehaald! Ik hoop die grens ooit nog een keer te doorbreken in de pyreneeen ofzo! Hoewel het erg gevaarlijk is vraag ik me af of iemand hier die grens ooit doorbroken heeft??!!
ja wel bijna 1x 90 maar das zo fucking hard dat na een tijd je vingeren verkrampt zijn.
Ow ja en hoogste snelheid ooit gehaald in een wedstrijd in afdaling was iets meer als 70 en op vlakke weg over de 50.
theofiel172vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:12
61 op de Lemelerberg, met een mountainbike. Ging lekker
Bartolivrijdag 22 augustus 2003 @ 23:16
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:12 schreef theofiel172 het volgende:
61 op de Lemelerberg, met een mountainbike. Ging lekker
waar ligt de lemelerberg dan? als die in limburg ligt bedoel je waarschijnlijk de Bemelerberg!!!!!!
theofiel172vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:22
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:16 schreef Bartoli het volgende:

[..]

waar ligt de lemelerberg dan? als die in limburg ligt bedoel je waarschijnlijk de Bemelerberg!!!!!!


Nee, de Lemelerberg ligt in Overijssel, vlakbij Lemele (bij Ommen) Ik was daar op vakantie en toen we naar de disco gingen kwamen we ineens een bult tegen Ertegenaan!
Dangerous_Dave1vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:23
Erik Breuking (of hoe die ook mag heten) heeft een keer 110 km/u gehaald in Colorado USA dat zijn rechte afdalingen!
okee6zaterdag 23 augustus 2003 @ 00:44
88 km/uur in de afdaling van de col de Lombarde Italie
In Nederland iets van 62 in Rhenen
Jay_Lenozaterdag 23 augustus 2003 @ 00:52
een keer 90/95 ooit op mijn normale fiets geduwd door een brommer, echt levens gevaarlijk
Parvuszaterdag 23 augustus 2003 @ 13:17
Ikzelf afgelopen vakantie in de Ardennen 59km/h bergafwaarts.
Mosselmasterzaterdag 23 augustus 2003 @ 13:28
60 km/u, vlakbij de zevenheuvelenweg bij Berg en Dal/Groesbeek
Trainspotterzondag 24 augustus 2003 @ 21:25
88,9 km/h op mtb met slicks, .
Infinity123zondag 24 augustus 2003 @ 21:27
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 20:57 schreef Leatherface het volgende:
58 van de Gulpenerberg, harder durfde ik niet.
Die is ook zeer verleidelijk. Trekt zich lekker lang.
bingozondag 24 augustus 2003 @ 21:28
91 kilo.
MaartenGrendelzondag 24 augustus 2003 @ 21:29
Op m'n MTB (voordat 'ie gejat werd ), 58 km/h, gewoon in Nederland, van een met gras en grind beplantte vuilnisbelt (waar tevens wedstrijden voor het NK mountainbike worden verreden).
Sersjeemaandag 25 augustus 2003 @ 11:05
Met 2 HAVO waren we op kamp in Meerssen en gingen met een groepje naar Valkenburg. Heel mans de Cauberg beklommen op onze zware stadsfietsen en toen eraf, mocht wel niet, maar ja, 13 jaar en schijt aan alles!
De exacte snelheid weet ik niet, maar toen ik wilde remmen begon m'n fiets zo te schudden dat het me verstandiger leek op volle snelheid door te gaan. Toen kwam er ineens een bus aanrijden en die kon ik nog net ontwijken door met een noodgang een stoep op te rijden, nog nooit zo bang geweest...
hellmondunitedmaandag 25 augustus 2003 @ 11:54
Ergens in Coo in de ardennen met een mountainbike 71km per uur naar benede
kkknurftmaandag 25 augustus 2003 @ 11:56
58 daarzo bij die afdaling bij de eyserbosweg...
Harder durfde ik nog niet
Achterhoekers_eerstmaandag 25 augustus 2003 @ 12:27
Stoer allemaal, vriend van me is gevallen met de mountainbike: Verbrijzelde nekwervels, niet verlamd alleen z'n hoofd vast op de romp gezet. Hierdoor kan hij z'n hoofd niet meer draaien de rest van z'n leven.

Zelf overigens ooit 76 bergaf in Frankrijk op een rechte afdaling en 60 met de mountainbike in Duitsland op een grindweg (als ik er nu aan denk, wat was ik dom)

_asterix_maandag 25 augustus 2003 @ 12:29
92 km/u In schotland en een afdaling in duitsland, die was erg lang en op sommige stukken 15%
wielerindomaandag 25 augustus 2003 @ 17:47
Het is niet dom! Dat heet adrenaline

de ene vliegt met 300 km/h in een formule 1 wagen het parcours over! De ander raced een berg af met 80 km/h op zijn racefietsje!

Tuurlijk is het gevaarlijk en je moet je ook zeker beschermen, ik draag daarom ook altijd een helm!

Maar dom vind ik gelijk zo raar klinken! In het verkeer is het gevaarlijker, ben je dan 'dom' als je je oma 80 km verder op wil gaan zoeken met de auto! Nee toch!!!

nah ja denk er het jouwe van maar ik vind het niet dom! Het is hoogstens onverantwoord als je je zelf helemaal niet beschermd!

greets The wielerindo

wielerindomaandag 25 augustus 2003 @ 17:54
het klinkt misschien stom! Maar wat ik altijd om het afdalen een stukje veiliger te maken is: Ik beklim de berg eerst en kijk goed waar de gevaarlijke zijweggetjes zijn(ik ga er dus niet aan de andere kant af, maar ga de zelfde weg terug)! Het helpt vaak wel als je weet hoe een gevaarlijke bocht gaat verlopen. Zo kon ik van de col de rousset nog steeds gemiddeld 55 km/h naar beneden. wie deze col kent weet dat dat erg hard is, natuurlijk ken ik deze col erg goed, Heb hem al 16 keer beklommen.

En trouwens dit is een colletje die zeker de moeite waard is om te beklimmen, het is een ontzettend mooie klim van 21 km lang en niet boven de 7 procent. Maar ja hij is niet steil, maar wel erg lang(zeker als je hem met nederlands verzet beklimt, haha).

omdat hij niet zo heel snel is kun je bij deze col ook goed het afdalen oefenen!

groetjes Imo

Bartolimaandag 25 augustus 2003 @ 18:10
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 17:54 schreef wielerindo het volgende:
het klinkt misschien stom! Maar wat ik altijd om het afdalen een stukje veiliger te maken is: Ik beklim de berg eerst en kijk goed waar de gevaarlijke zijweggetjes zijn(ik ga er dus niet aan de andere kant af, maar ga de zelfde weg terug)! Het helpt vaak wel als je weet hoe een gevaarlijke bocht gaat verlopen. Zo kon ik van de col de rousset nog steeds gemiddeld 55 km/h naar beneden. wie deze col kent weet dat dat erg hard is, natuurlijk ken ik deze col erg goed, Heb hem al 16 keer beklommen.

En trouwens dit is een colletje die zeker de moeite waard is om te beklimmen, het is een ontzettend mooie klim van 21 km lang en niet boven de 7 procent. Maar ja hij is niet steil, maar wel erg lang(zeker als je hem met nederlands verzet beklimt, haha).

omdat hij niet zo heel snel is kun je bij deze col ook goed het afdalen oefenen!

groetjes Imo


Tsja ik heb altijd gewielrend nooit dezelfde weg teruggegaan tenzij je boven niet meer verder kunt zoals op Alpe D'Huez bijvoorbeeld.
Zelfde weg teruggaan vin ik niks.
Doctor_Baramaandag 25 augustus 2003 @ 18:11
als je dan valt...ben je fucked up
saladitomaandag 25 augustus 2003 @ 18:15
Jaren geleden,aan de Zwitserse kant van de Bodensee.Waren daar met onze vaste groep tourfietsers om zaterdags de rit Rund um den Bodensee te rijden(een aanrader,200 km en is elk jaar in september)De dag ervoor een ritje met de groep,flinke berghelling.
Gezien leeftijd en ook gewicht kwam ik met een vriend als laatste boven.
Piet,we gaan ze wel weer even pakken was het motto.
Dus lieten we ons naar beneden donderen,ja hoor,in een bocht op de andere weghelft,natuurlijk juist een auto,een halve meter tussen auto en vangrail,dus uiterst links van de weg.
Hoe het lukte weet ik niet meer,maar het ging.
Schrik in de benen en eens diep adem halen.
Het computertje op de fiets van maat Piet,had 86 km aan gegeven.
Stom,stom en nog eens stom.
Realforzedinsdag 26 augustus 2003 @ 02:29
Kijk ook eens naar dit topic
Hoogste snelheid ooit op fiets
en naar deze wetenschappelijke link:
http://home.conceptsfa.nl/~rivala/helling.htm
Hier zie je dat het zeer moeilijk is om de 100 km/u te halen.

Mijn records:
Bergaf met mountainbike op Alpe d'Huez: 79km/u
Ging niet harder omdat je steeds moest remmen voor die haarspeldbochten

In Nederland een keer volle bak de Cauberg afgereden (met mountainbike): 74km/u

Keutenberg is het steilst in Nederland, maar is een beetje link om af te dalen (supersmal, steil en scherpe bochten ). Toch nog 62 km/u gehaald.

Ik wil nog wel eens een keer 100 km/u halen. , maar ja, dan moet je natuurlijk niet in Nederland zijn. Mont Ventoux is dacht ik een hele snelle afdaling, in de Pyreneeen heb je ook hele snelle.

Trainspotterdinsdag 26 augustus 2003 @ 09:19
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 02:29 schreef Realforze het volgende:
Mijn records:
Bergaf met mountainbike op Alpe d'Huez: 79km/u
Ging niet harder omdat je steeds moest remmen voor die haarspeldbochten.
Ik vind het nog gruwelijk hard. Volgens mij ben ik daar nooit boven de 70 gekomen. Inderdaad elke keer als je een beetje op gang komt ligt er weer zo'n onoverzichtelijke haarspeldbocht.

Toen ik hem deed was de hele weg nog ondergekalkt, de Tour was er een week eerder overheen gedenderd. Ik heb maar rustig gedaan, want verf is toch een stukje gladder dan asfalt.

gunheaddinsdag 26 augustus 2003 @ 09:32
ergens in de ardennen (in de buurt van riviertje de ourthe):
met een standaard mountainbikeje plm 75 km/h

als bescherming alleen een skate-helmpje van de bristol, maar vond het totaal niet eng.

wielerindodinsdag 26 augustus 2003 @ 23:18
hey

Ik wist helemaal niet dat je dat zo makkelijk kon berekenen! die 100 km/h grens enzo wat er op die website staat. Gave website hoor! Ik ga nog bijna geloven dat ik het ook kan halen! hahah

maar ik heb al wel eens gehoord dat er in belgie bij verviers ook een helling is waar je de 100 km/h kan halen. Het enige probleem is dat je met 55 km/h op de valseplatte weg omhoog moet rijden om met ongevere de zelfde snelheid aan de afdaling te beginnnen! Maar ja het is een aantal amateurs al gelukt, duss.....

haha wel cool al die snelheden!

nu met mijn nieuwe mavic cosmic elite wieletjes eerst es eff de 80 km/h grens in nederland overtreffen.

groetjes Imo

Gorrowoensdag 27 augustus 2003 @ 10:14
74 km/u in Italië bij het meer van Lugano. In Nederland heb ik eens 67 km/u gehaald in de afdaling vanaf Berg naar de voet van de Geulhemmerberg (14%).
montoya01zaterdag 30 augustus 2003 @ 21:53
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:16 schreef Bartoli het volgende:

[..]

waar ligt de lemelerberg dan? als die in limburg ligt bedoel je waarschijnlijk de Bemelerberg!!!!!!


schaam je

ik heb ooit een keer 67 gehaalt harder durfde ik niet

Realforzemaandag 1 september 2003 @ 13:51
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 21:53 schreef montoya01 het volgende:

ik heb ooit een keer 67 gehaalt harder durfde ik niet


Dat is niet erg hard voor een montoya he
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:19 schreef Trainspotter het volgende:
Ik vind het nog gruwelijk hard. Volgens mij ben ik daar nooit boven de 70 gekomen. Inderdaad elke keer als je een beetje op gang komt ligt er weer zo'n onoverzichtelijke haarspeldbocht.
Op het eind van die afdaling heb je een redelijk lang recht stuk (zit wel een flauwe bocht in maar die kun je wel met volle snelheid nemen als je niet te bang bent).
Als je dan uit zo'n haarspeldbocht komt, moet je zo veel mogelijk bijtrappen en zo aerodynamisch mogelijk gaan zitten. Dan kun je op dat stuk tegen de 80 km/u halen.
Realforzemaandag 1 september 2003 @ 14:00
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 23:18 schreef wielerindo het volgende:
nu met mijn nieuwe mavic cosmic elite wieletjes eerst es eff de 80 km/h grens in nederland overtreffen.
80 km/u in Nederland wordt nog lastig denk ik...
Volgens die grafiek heb je daar een daling van 11% voor nodig (en dan moet die daling nog aardig lang zijn natuurlijk).
In Nederland is de Cauberg waarschijnlijk het hardst af te dalen. Hij is aardig steil en het is een lange brede weg, maar daar is mijn record maar 74 km/u..

Ik vind die grafiek trouwens wel iets aan de voorzichtige kant, volgens mij kun je de lijn wel iets omhoog schuiven, zeker als je heel aerodynamisch gaat zitten.

montoya01maandag 1 september 2003 @ 14:26
quote:
Op maandag 1 september 2003 13:51 schreef Realforze het volgende:

[..]

Dat is niet erg hard voor een montoya he


nee, maar gelukkig gaat de echte montoya wel hard, zo hard dat die dit jaar kampioen wordt
danielluhmaandag 1 september 2003 @ 14:27
3 landepunt, die berg dus

51,8 km/u, als het sneller ging haalde ik de bochten niet meer

Ambrosiusmaandag 1 september 2003 @ 14:50
Alpe d'Huez op een mountainbike, op het laatste rechte stuk, vanaf de eerste bocht (21) naar beneden, 78 km/u.
wielerindomaandag 8 september 2003 @ 13:32
hey

das een mooi grafiekje, maar ik denk dat die grafiek geen rekening houdt met wind mee en heel zwaar bijtrappen. Want ik heb van de amerongseberg(een mooie rechte weg naar beneden, met hoogteverschil van maar 60 meter, en max 7%) al 73 hm/h gehaald en toen zat ik nog niet opp mijn max. Ik dnek dat ik er wel 75 km/h uit had kunnen halen. Toen had ik nog niet gestroomlijnde wielen en ik was zelf natuurlijk een stukje minder getraint dan nu, dus ik denk dat ik nu van diezelfde berg bij 7% afdaling wel de 80km/h moet kunnen halen. Volgend jaar mont ventoux wil ik weleens tot de 100 proberen, het is andere amateurs ook al gelukt.

en mensen mensen wees gerust ik draag een helm(niet dat dat wat uitmaakt als je op je plaat gaat met snelheden boven de 70, gewoon niet vallen dus!!)

groetjes van Imo

Bartolimaandag 8 september 2003 @ 13:37
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:32 schreef wielerindo het volgende:
hey

das een mooi grafiekje, maar ik denk dat die grafiek geen rekening houdt met wind mee en heel zwaar bijtrappen. Want ik heb van de amerongseberg(een mooie rechte weg naar beneden, met hoogteverschil van maar 60 meter, en max 7%) al 73 hm/h gehaald en toen zat ik nog niet opp mijn max. Ik dnek dat ik er wel 75 km/h uit had kunnen halen. Toen had ik nog niet gestroomlijnde wielen en ik was zelf natuurlijk een stukje minder getraint dan nu, dus ik denk dat ik nu van diezelfde berg bij 7% afdaling wel de 80km/h moet kunnen halen. Volgend jaar mont ventoux wil ik weleens tot de 100 proberen, het is andere amateurs ook al gelukt.

en mensen mensen wees gerust ik draag een helm(niet dat dat wat uitmaakt als je op je plaat gaat met snelheden boven de 70, gewoon niet vallen dus!!)

groetjes van Imo


Mont Ventoux bergaf, 100 per uur moet wel lukken. Moet je wel niet met de daver op het lijf rijden zoals ik er vele gezien heb toen ik bergen afreed want dan gaat het juist fout.
Zag er een keer iemand in de afdaling van alpe d'huez voor me onderuit gaan die had nog geluk dat daar een vangrail was maar die remde ook te fors.
okee6maandag 8 september 2003 @ 23:53
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:37 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Mont Ventoux bergaf, 100 per uur moet wel lukken. Moet je wel niet met de daver op het lijf rijden zoals ik er vele gezien heb toen ik bergen afreed want dan gaat het juist fout.
Richting Malaucène en verder naar Sault ga je dat niet halen en op de andere variant moet je wel het tijdstip uitkiezen. Die toeristen voor je zijn nog wel het linkst.
Martinovibesdonderdag 11 september 2003 @ 18:21
64 op mijn atb op de vlakke weg.( alweer 9 jaar geleden )
Bergaf weet ik eigenlijk niet ,dan kijk ik niet op mijn tellertje,dan houdt ik liever de weg in de gaten
Ambrosiusdonderdag 11 september 2003 @ 18:50
quote:
Op donderdag 11 september 2003 18:21 schreef Martinovibes het volgende:
64 op mijn atb op de vlakke weg.( alweer 9 jaar geleden )
Bergaf weet ik eigenlijk niet ,dan kijk ik niet op mijn tellertje,dan houdt ik liever de weg in de gaten
Daar heb je de maximumfunctie voor als je op je luie stoel zit na een snelle afdaling
Realforzedonderdag 11 september 2003 @ 22:53
quote:
Op donderdag 11 september 2003 18:21 schreef Martinovibes het volgende:
64 op mijn atb op de vlakke weg.( alweer 9 jaar geleden )
Bergaf weet ik eigenlijk niet ,dan kijk ik niet op mijn tellertje,dan houdt ik liever de weg in de gaten
Een beetje fietscomputer slaat idd de maximum snelheid op in het geheugen.

Trouwens 64 op een ATB op een vlakke weg is wel gruwelijk hard
Op een racefiets zou dat nog sneller zijn (want dunnere banden en aerodynamischere zithouding), ik denk toch wel rond de 70 km/u.
Dat is ongeveer de snelheid van de topsprinters in een massasprint.
Had je orkaanwind mee toen ofzo

Mijn p.r. ATB vlakke weg is trouwens 56 km/u.

speedfreakssjwoensdag 17 september 2003 @ 04:47
wat gebeurd er eik als je geflitst word?
Pearsonwoensdag 17 september 2003 @ 04:48
* Pearson 58 gehaald heeft
Pearsonwoensdag 17 september 2003 @ 04:51
quote:
Op woensdag 17 september 2003 04:47 schreef speedfreakssj het volgende:
wat gebeurd er eik als je geflitst word?
dan zoeken ze in de computer op wie er bij welk nummerbord hoort, en krijg je een boete thuis
_asterix_woensdag 17 september 2003 @ 05:13
quote:
Op donderdag 11 september 2003 18:21 schreef Martinovibes het volgende:
64 op mijn atb op de vlakke weg.( alweer 9 jaar geleden )
Bergaf weet ik eigenlijk niet ,dan kijk ik niet op mijn tellertje,dan houdt ik liever de weg in de gaten
Wat voor verzet had je dan ? De meeste ATB's hadden zeker toen, nogal kleine verzetjes ten opzichte van racefietsen. 29 Inch wielen waren er dacht ik ook nog niet.
Ambrosiuswoensdag 17 september 2003 @ 08:36
quote:
Op woensdag 17 september 2003 04:47 schreef speedfreakssj het volgende:
wat gebeurd er eik als je geflitst word?
Niks, ze weten toch niet wie je was en bovendien geldt er voor fietsers geen maximumsnelheid.
Sanderwoensdag 17 september 2003 @ 08:52
quote:
Op woensdag 17 september 2003 08:36 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Niks, ze weten toch niet wie je was en bovendien geldt er voor fietsers geen maximumsnelheid.


Max. snelheid geldt in principe voor elke weggebruiker, dus ook fietsers. Ze kunnen je dus bekeuren, mochten ze je willen betrappen .
Mosselmasterwoensdag 17 september 2003 @ 10:27
quote:
Op woensdag 17 september 2003 08:52 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Max. snelheid geldt in principe voor elke weggebruiker, dus ook fietsers. Ze kunnen je dus bekeuren, mochten ze je willen betrappen .


De maximum snelheid telt voor motorvoertuigen. Zolang er geen motor op je fietsje zit mag je er zo hard mee rijden als je wilt.

Anders zou er dus ook een maximumsnelheid zijn voor mensen te paard en in een rolstoel.

edit: voor meer info, klik hier.

Mobster273woensdag 17 september 2003 @ 10:32
ik heb een keer 44 gehaald, op een gewone fiets op rondlopend grindpad een voormalige afvalhoop af.....

het ging beneden dan ook behoorlijk fout

niks ernstigs aan overgehouden, maar de fiets in puin en een tijdje mank lopen.......

Mosselmasterwoensdag 17 september 2003 @ 10:34
quote:
Op woensdag 17 september 2003 10:32 schreef Mobster273 het volgende:
ik heb een keer 44 gehaald, op een gewone fiets op rondlopend grindpad een voormalige afvalhoop af.....
Op een grindpad op je bek gaan is niet prettig, dan zit je vol deuken. Pijnlijk ook
Mobster273woensdag 17 september 2003 @ 10:37
quote:
Op woensdag 17 september 2003 10:34 schreef Mosselmaster het volgende:

[..]

Op een grindpad op je bek gaan is niet prettig, dan zit je vol deuken. Pijnlijk ook


ik viel gelukkig op het gras naast het grindpad, zo lang kon ik het nog net volhouden..... het gras was wel niet mooi egaal maar ik was toch blij dat ik gras haalde, ik had alleen wat schaafwonden en een berg gekneusde gewrichten.... in het grind had het eruit gezien alsof ik door de gehaktmolen was gehaald
GraPghaSTwoensdag 17 september 2003 @ 10:40
Ben ooit eens met een Batavus Winner 3 versn. en trommelremmen 81 km/uur geklokt langs Baraque Michel.. (een vent reed ook op de fiets naast me met een goed afgesteld tellertje) Als ik me goed herinner heb je dan de kruising Belle-Croix, en dan die weg naar beneden. Kom je langs die grote stenen dam met een Leeuw erop. Briljant stukkie. Moet toch eens met een ECHTE fiets gaan, 90 moet echt te halen zijn.. *juicht*
Mosselmasterwoensdag 17 september 2003 @ 10:43
quote:
Op woensdag 17 september 2003 10:37 schreef Mobster273 het volgende:
in het grind had het eruit gezien alsof ik door de gehaktmolen was gehaald
Of dat je door 10 katten mishandeld bent
Zo zag ik er wel uit iig.

Maar mijn snelheidsrecord is nog altijd 60 km/u, kan er een km naast zitten.

mr_bianchiwoensdag 17 september 2003 @ 10:57
65 km/u op een onverharde weg tijdens de Bike-Marathon in Willingen.
El_Diablowoensdag 17 september 2003 @ 11:00
Ik 79 km/h bergaf in zuidfrankrijk met ongeveer 20 kilo bepakking op een zeer mooie afdaling.

Toen we beneden waren had een vriend een kale achterband. Hij had hem namelijk te zacht opgepompt. Hij heeft trouwens die 79 echt niet gehaald.

Op de ski's ben ik ooit met zo'n 120 km/h de berg af gestuiterd (volgens mijn skileraar).

Mik-xawoensdag 17 september 2003 @ 23:00
83 per uur. In de belgische ardennen..

Als ik er nu over nadenk.. nooit meer!!!

sassa_sdonderdag 18 september 2003 @ 00:04
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 20:57 schreef Leatherface het volgende:
58 van de Gulpenerberg, harder durfde ik niet.
Sjees daar mag je volgens mij niet eens vanaf met die fiets

Ik doe het je niet na iig.....

[ontopic]
Mijn harste is 86 geweest Gewoon van de posbank!! In Limburg deed ik nooit zo me best en in het buitenland durfde ik niet op me teller te kijken omdat ik bang was dat ik zou vallen
Dit omdat ik afdaal zoals de meeste prof renners: met de handjes bovenop het stuur (niet dichtbij de remmen dus...), kont van het zadel en gaan met die banaan...

#ANONIEMzaterdag 20 september 2003 @ 10:37
quote:
[Op het eind van die afdaling heb je een redelijk lang recht stuk (zit wel een flauwe bocht in maar die kun je wel met volle snelheid nemen als je niet te bang bent).
Als je dan uit zo'n haarspeldbocht komt, moet je zo veel mogelijk bijtrappen en zo aerodynamisch mogelijk gaan zitten. Dan kun je op dat stuk tegen de 80 km/u halen.
88 heb ik daar eens gehaald. Een vriend van me zat in mijn wiel en kwam er redelijk kort voor de bocht uit, toen ik op m'n maximum zat, hij haalde daar 89.

Mijn maximum overall is 93, in de afdaling van de Fedaia (in Italië). Achteraf gezien had 't nog wel harder gekund die dag, maar ik kende de afdaling niet en zag wat laat dat 't lang en steil rechtdoor ging.
Dit jaar was ik er weer, maar had ik daar tegenwind, anders had ik dat maximum nog wel geklopt (nu ging 't 'maar' 90), de bocht voor dat rechte stuk kwam ik nl. zeker 10 km/u sneller uit dan 't jaar ervoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Wombcat op 20-09-2003 10:53]

Dezzwoensdag 24 september 2003 @ 22:56
64 op een voor mij onbekende heuvel in limburg Wel met helm uiteraard
JorgViennavrijdag 26 september 2003 @ 15:27
91 km/h is het maximum wat ik gehaald heb. Maar dan laat je je ook echt als een baksteen naar beneden vallen.
addictivevrijdag 26 september 2003 @ 21:37
Met m'n gewone fiets (Giant custom super light) 67 km/h van de ... berg. (Berg in Belgie, niet ver over de grens bij Maastricht. Met wielrennen gaan ze daar ook altijd vanaf. Ik moet nog eens vragen hoe die berg heet.)
MartinusMagnuszaterdag 27 december 2003 @ 12:03
87 km/h in de afdaling naar van de Cormed de Roselend (richting Bourg st Maurice)
Niet eens bloedstollend steil, matig wegdek, geen extreem lang recht eind, 52-12 slechts, nog op mijn oude ultra-slappe en kromme stalen Concorde Aquila.
Ofwel: het moet nog veeeeeeeeeeeeel harder kunnen

BTW, het franse merk Specialites TA heeft 61-tands kettingbladen in de catalogus staan
Op de 61-11 scheur ik van de Brennerpas..............

cealenzaterdag 27 december 2003 @ 13:06
ik ging niet harder dan 70 km per uur op mn mountain bike in italie in de dolomiten is trouwens erg mooi fietsen daar
maar 70 en harder niet en dat was met meetrapen
Crack_daviddinsdag 30 maart 2004 @ 21:08
iets meer als 80, degene die voor me zat haalde 84 maar die ging net iets sneller, achteraf kwamen we er achter dat de weg net breed genoeg was voor één auto en dat auto's ook naar boven mochten :S
pAinwoensdag 31 maart 2004 @ 08:58
Denk zon 60 km/h van een hoge heuvel in Oostenrijk, de Lohnsberg. Erg lastig, aangezien het ook nog eens midden in een bos ligt dus erg onoverzichtelijk is. En nog een heuvel / berg in Westendorf (at), daar ging ik ook aardig hard, weet niet zeker hoe hard....

Dit was trouwens op een goedkope ATB fiets
Nyluzzzwoensdag 31 maart 2004 @ 16:52
Heb een keer 65 gehaald in Spanje in de Pyreneeen. Was best link trouwens op me atb, zonder helm en op een weggetje met allemaal grind en andere rommel waar verschrikkelijk over op je muil kon gaan.
FritsVanEgterswoensdag 31 maart 2004 @ 16:52
tussen de 70 en 75
Radio-silencewoensdag 31 maart 2004 @ 19:38
200 km/h toen ik van de bergheling met mijn fiets het ravijn in dook om vervolgens een parachute op te trekken
Oppersmurfwoensdag 31 maart 2004 @ 19:42
60 km per uur in Frankrijk een berg af. Kwam er vervolgens een auto aan en toen heb ik de fiets maar even geparkeerd tegen een boom.
RCAJwoensdag 31 maart 2004 @ 20:00
Ong 75 km per uur op een afdaling in Kroatie
TrentReznordinsdag 27 april 2004 @ 22:08
70 km/uur op die helling bij Visé waar ze een paar jaar geleden nog met de Amstel Gold omhoog gingen (1-na-laatste helling geloof ik?).. Wel tranen in m'n ogen van de wind.. volgende keer maar een zonnebril op
Keysdinsdag 27 april 2004 @ 22:43
74, aan de arm van iemand met een brommer . Levensgevaarlijk dat, zeker met een fiets van 70 euro
ultra_ivodinsdag 27 april 2004 @ 22:58
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:08 schreef TrentReznor het volgende:
70 km/uur op die helling bij Visé waar ze een paar jaar geleden nog met de Amstel Gold omhoog gingen (1-na-laatste helling geloof ik?).. Wel tranen in m'n ogen van de wind.. volgende keer maar een zonnebril op
70 maar? Daar kun je zeker 84 halen, de Halembaye is er steil genoeg voor. Wel een goede dag uitzoeken met noordenwind.

Ivo
Scigherawoensdag 28 april 2004 @ 20:58
vindt het te link met ander verkeer. mijn top ligt op de vlakke weg tussen Lochem en Diepenheim. 52.7. moet iig harder kunnen. (heb nu Ksyrium SSC wielen en PC89R Hollow pin ketting in mijn MCR )

met deze fiets moet ik zeker een leuke snelheid neer kunnen zetten, hoewel een groter blad welkom zou zijn (max is momenteel 53x12)

Aero houding is nagenoeg perfect
Foo_nikswoensdag 28 april 2004 @ 21:46
hoewel een groter blad welkom zou zijn





[ Bericht 24% gewijzigd door Foo_niks op 28-04-2004 21:53:40 ]
Keyswoensdag 28 april 2004 @ 22:29
Whahaha leuke pics. Maar moet je wel vele kracht hebben
ultra_ivowoensdag 28 april 2004 @ 22:44
Lijkt me een fiets om mee te stayeren

Ivo
MartinusMagnusdonderdag 29 april 2004 @ 10:22
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:58 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

70 maar? Daar kun je zeker 84 halen, de Halembaye is er steil genoeg voor. Wel een goede dag uitzoeken met noordenwind.

Ivo
Het schijnt dat je 100 kun halen van de Halembaye..... maar dan moet je wel al met 50 per uur bovenkomen.....
Mr.KleZezondag 9 mei 2004 @ 20:12
iets van 80 km/uur van de vaalserberg in de Amstel Gold Race, gaat lekker hard
knepzondag 9 mei 2004 @ 20:27
Alles met ATB (2.0 inch noppenbanden):

Verharde weg: Bovenop de Col de la Bonette: 85,8 km/h op 2700m hoogte .
Onverharde weg: Hier in het bos (meinweg): 67 km/h

Racefiets moet ik nog kopen .
ultra_ivomaandag 10 mei 2004 @ 12:01
Topsnelheid is leuk, maar niet allesbepalend voor de totale tijd die je bezig bent met de afdaling. Bochtensnelheid is veel belangrijker. En dat is weer een kwestie van goed kunnen kijken en goed kunnen sturen. Ik heb wel gemerkt dat als je absurd hard op de bocht afgaat, je niet meer goed kunt doseren op de ideale bochtensnelheid. Ik rem dus wat eerder voor de bocht al een beetje af, om dan met de perfecte snelheid de bocht in te duiken.

Ivo
#ANONIEMmaandag 10 mei 2004 @ 19:28
Topsnelheid is idd niet zo bepalend voor de totale tijd van een afdaling.
Hoewel een hoge topsnelheid wel leuk is om te halen, geniet ik zelf eigenlijk altijd meer van een technische afdaling, daar zijn de verschillen tussen goede en minder goede dalers ook groter. Bochten waar je met een flinke snelheid doorheen kunt, dat is leuk (de afdaling van de Croix de Fer richting Allemont is leuk, ook de Col d'Ornon is een erg leuke afdaling, hoewel je daar het grootste deel van de afdaling niet veel boven de 60 komt. Ook een mooie afdaling is de Valparola (richting Corvara)).
ultra_ivomaandag 10 mei 2004 @ 22:03
In de Eifel ligt een mooie vanuit Lammersdorf. Snelheidsbeperking in de bochten is 70km/h, dat haal je soms op de fiets daar. Kun je proberen een BMW eruit te remmen Deze afdaling zat in de 1000km van Viersen en in de Grenslandklassieker. Veel leuker dan het rechttoe rechtaan werk van de Halembaye. Vanaf de Côte de Sart-Tilman (uit LBL) naar Luik is ook een leuke. Alleen de laatste bocht hoef je maar te remmen, de rest kun je met 60 per uur nemen. Kasseienafdalingen zijn iets speciaals. Daar zie je echt grote verschillen, bijv. de afdaling van de Mont Cassel (Frans-Vlaanderen) of de Kemmelberg.

Ivo
Foo_niksmaandag 10 mei 2004 @ 23:08
geweldig hoor al die snelheden boven de 50 kilometer.
maar hoe gaat dat bij remmen lopen je velgen niet bloedheet of is daar een tecniek voor .?
Ambrosiusmaandag 10 mei 2004 @ 23:38
quote:
Op maandag 10 mei 2004 23:08 schreef Foo_niks het volgende:
geweldig hoor al die snelheden boven de 50 kilometer.
maar hoe gaat dat bij remmen lopen je velgen niet bloedheet of is daar een tecniek voor .?
Pompend remmen en nooit alleen de voorrem natuurlijk.
#ANONIEMdinsdag 11 mei 2004 @ 09:36
quote:
Op maandag 10 mei 2004 22:03 schreef ultra_ivo het volgende:
In de Eifel ligt een mooie vanuit Lammersdorf. Snelheidsbeperking in de bochten is 70km/h, dat haal je soms op de fiets daar. Kun je proberen een BMW eruit te remmen Deze afdaling zat in de 1000km van Viersen en in de Grenslandklassieker. Veel leuker dan het rechttoe rechtaan werk van de Halembaye.
Idd altijd leuk om auto's in te halen. In de afdaling van Les Deux Alpes heb ik 'ns 13 auto's ingehaald (op 8 km, het was redelijk druk, maar er zat wel een flinke afstand tussen de auto's, het was dus niet zomaar een file voorbijschieten).
Ook een erg leuke afdaling is de Gavia richting Bormio. Daar zitten snelle stukken in (boven de 80), met bochten waar je met 70 daarheen kunt.

Reactie op een alter post: Pompend remmen doe ik eigenlijk nooit in de afdaling. Daarvan wordt je remweg alleen maar langer naar mijn beleving. Alleen als 't regent is het vaak wel slim om effe voor te remmen (dus even rem licht inknijpen, loslaten en dan echt remmen), daardoor pers je het water van je velg en rem je beter.
Ik heb nooit gemerkt dat mijn velgen echt te heet worden. Wat ik wel 'ns heb gemerkt is dat bij het laatste stukje remmen de remwerking wat minder begint te worden.
Van Steven Rooks heb ik 'ns gehoord dat je beide remmen moet inknijpen tot je de bocht instuurt. Dan laat je de achterrem los en rem je nog wat met je voorrem (vooral om te voorkomen dat je alweer sneller gaat) om die halverwege de bocht los te laten.
(En zo deed ik het eigenlijk al).
ultra_ivodinsdag 11 mei 2004 @ 14:14
Ik doe het wat anders. Een eindje voor de bocht afremmen tot redelijke snelheid, dan snel de bocht analyseren, bepalen wat de snelheid moet zijn, en vlak voor het insturen afremmen tot die snelheid. In de bocht laat ik de achterrem een klein beetje slepen. Wat teveel remmen met de achterrem kan ik nog opvangen, met achter niet. Het remmen voor de bocht gaat natuurlijk vooral met de voorrem (is sterker).
Heetgelopen velgen heb je eigenlijk alleen als je teveel remt. Op de rechte stukken niet remmen met je rem, maar met je lichaam, gewoon redelijk rechtop gaan zitten. Dat brengt je snelheid al aardig terug. Maar denk er wel aan dat langzame (=bange) dalers de grootste brokkenmakers zijn.

Ivo
MartinusMagnusdinsdag 11 mei 2004 @ 14:24
Voor de bocht helemaal naar achteren gaan zitten en jezelf oprichten, dan kun je zo hard remmen..... dan met de vingertjes licht aan de hendels de bocht door en daarna weer vol aanzetten natuurlijk. Oververhitte velgen krijg je alleen als je voortdurend in je remmen knijpt.
Me_Wesleydinsdag 11 mei 2004 @ 19:27
et geeft iedergeval wat adrenaline, that's for sure
knepdinsdag 11 mei 2004 @ 19:48
Ook leuke snelheden zijn te halen in de afdaling van de Izoard richting Guillestre, voor het dorpje Arvieux kun je dik 80 over een kaarsrechte weg .
#ANONIEMdinsdag 11 mei 2004 @ 22:52
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 19:48 schreef knep het volgende:
Ook leuke snelheden zijn te halen in de afdaling van de Izoard richting Guillestre, voor het dorpje Arvieux kun je dik 80 over een kaarsrechte weg .
Volgens mij moet het daar wel sneller kunnen (ben er alleen 'ns een keer langs geklommen, dus heb 'niet zelf geprobeerd). Het is daar namelijk iets van 12% en best lang rechtdoor voor je in het dorpje komt. En die laatste bocht waar je uitkomt voor je op dat rechte stuk komt, ook daar is het al best steil.

Hoewel het misschien wel verstandig is met niet al te grote snelheid dat dorpje in te knallen.
Trainspotterwoensdag 12 mei 2004 @ 09:24
Je kan daar wel aardig doorknallen ja. Laatste keer dat ik hem deed leek het alleen nergens op. Ik had zo'n geel fladderjack aan die eigenlijk net een maat te groot was, zodat ie een beetje dienstdeed als parachute. Bovendien stond er een harde tegenwind en was het asfalt in die laatste bocht gesmolten. Volgens mij heb ik toen niet eens de 70 gehaald.

Als je dat dorpje (Brunisard dacht ik hoor) binnenkomt heb je het steilste stuk al wel gehad.
MartinusMagnuswoensdag 12 mei 2004 @ 10:14
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 09:24 schreef Trainspotter het volgende:
Ik had zo'n geel fladderjack aan die eigenlijk net een maat te groot was, zodat ie een beetje dienstdeed als parachute.
Gele fladderjacks in de afdaling

Kun je beter dit kopen
Trainspotterwoensdag 12 mei 2004 @ 10:50
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 10:14 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]

Gele fladderjacks in de afdaling
Tsja, beetje kansloos. Ik heb nu een strak Assos-jackie. Die parachute is werkeloos.
#ANONIEMwoensdag 12 mei 2004 @ 19:50
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 09:24 schreef Trainspotter het volgende:
Je kan daar wel aardig doorknallen ja. Laatste keer dat ik hem deed leek het alleen nergens op. Ik had zo'n geel fladderjack aan die eigenlijk net een maat te groot was, zodat ie een beetje dienstdeed als parachute. Bovendien stond er een harde tegenwind en was het asfalt in die laatste bocht gesmolten. Volgens mij heb ik toen niet eens de 70 gehaald.
Aha, dat verklaart een hoop. U bent bij deze verontschuldigd .
knepwoensdag 12 mei 2004 @ 20:10
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 22:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij moet het daar wel sneller kunnen (ben er alleen 'ns een keer langs geklommen, dus heb 'niet zelf geprobeerd). Het is daar namelijk iets van 12% en best lang rechtdoor voor je in het dorpje komt. En die laatste bocht waar je uitkomt voor je op dat rechte stuk komt, ook daar is het al best steil.

Hoewel het misschien wel verstandig is met niet al te grote snelheid dat dorpje in te knallen.
Zal wel sneller kunnen maar dit was met m'n ATB ,
Salvad0Rwoensdag 12 mei 2004 @ 20:12
70 km/h, niet eens met een racefiets, maar op een normaal batavus citybike.
achteraf gezien is 't pure doodsverachting, maar wel tof
Salvad0Rwoensdag 12 mei 2004 @ 20:14
quote:
Op woensdag 17 september 2003 04:47 schreef speedfreakssj het volgende:
wat gebeurd er eik als je geflitst word?
ik hoorde een keer een verhaal dat een paar van die drenthenaren achter een motor gingen hangen, 70 ofzo gingen rijden, en dan loslaten vlakvoor die flitspaal.. motor remt af.. fietser wordt geflitst.. lui middelvinger opsteken enzo
TrentReznordinsdag 1 juni 2004 @ 23:03
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:58 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

70 maar? Daar kun je zeker 84 halen, de Halembaye is er steil genoeg voor. Wel een goede dag uitzoeken met noordenwind.

Ivo
Ja als ik nou een racefiets had.. Moet m'n hybride nog steeds eens inruilen eigenlijk
MartinusMagnusdinsdag 1 juni 2004 @ 23:25
Ik was dit weekend in Zuid-Limburg en België. Slechts 76 km/uur helaas, maar ik heb geen risico's genomen, was met een groep en dan is t lullig om van 40 mensen hun weekend te verpesten doordat jij naar t ziekenhuis moet ofzo
#ANONIEMmaandag 28 juni 2004 @ 16:32
Net terug uit Frankrijk en 94 gehaald in de afdaling van de Mont Ventoux richting Malaucene, met lichte tegenwind, in mijn eentje. Als 't niet waaide of ik 1 of 2 man in mijn wiel had gehad, was 100 met gemak mogelijk geweest
SaintOfKillersmaandag 28 juni 2004 @ 16:34
81 km/u ergens in de Ardennen, in de buurt van Bouillon.
FritsVanEgtersmaandag 28 juni 2004 @ 16:40
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:32 schreef Wombcat het volgende:
Net terug uit Frankrijk en 94 gehaald in de afdaling van de Mont Ventoux richting Malaucene, met lichte tegenwind, in mijn eentje. Als 't niet waaide of ik 1 of 2 man in mijn wiel had gehad, was 100 met gemak mogelijk geweest
Weet je zeker dat het tegenwind was? Oké, het blijft natuurlijk de Ventoux , maar als je 94 fietst lijkt het altijd te waaien.
Ik ben dezelfde afdaling denk ik niet harder dan 65 gegaan, had ook lek gereden aan het begin, dan ben je toch wat voorzichtiger daarna.
#ANONIEMmaandag 28 juni 2004 @ 16:47
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:40 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het tegenwind was? Oké, het blijft natuurlijk de Ventoux , maar als je 94 fietst lijkt het altijd te waaien.
Ik ben dezelfde afdaling denk ik niet harder dan 65 gegaan, had ook lek gereden aan het begin, dan ben je toch wat voorzichtiger daarna.
Ja, het waaide op dat moment weliswaar nog niet echt hard, maar het waaide al wel. Het is ook niet de eerste keer dat ik bergaf ga (wel vanaf de Mt. Ventoux), dus ik kan het verschil ook nog wel merken tussen geen of wel wind. 's Ochtends was het nog vrijwel windstil, maar gedurende de dag begon het steeds meer te waaien. Na de afdaling fietste ik direct door naar het hotel in Vaison la Romaine en ik had echt tegenwind daar.
FritsVanEgtersmaandag 28 juni 2004 @ 16:55
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, het waaide op dat moment weliswaar nog niet echt hard, maar het waaide al wel. Het is ook niet de eerste keer dat ik bergaf ga (wel vanaf de Mt. Ventoux), dus ik kan het verschil ook nog wel merken tussen geen of wel wind. 's Ochtends was het nog vrijwel windstil, maar gedurende de dag begon het steeds meer te waaien. Na de afdaling fietste ik direct door naar het hotel in Vaison la Romaine en ik had echt tegenwind daar.
Geinig, toen ik die afdaling reed (ik ging wel omhoog vanaf Bédoin) zat ik ook in Vaison la Romaine.
#ANONIEMmaandag 28 juni 2004 @ 17:04
[offtopic]Het is een leuk plaatsje. Mooi kasteeltje en een Romeins theater[/offtopic]
BarBaarmaandag 28 juni 2004 @ 17:17
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:32 schreef Wombcat het volgende:
Net terug uit Frankrijk en 94 gehaald in de afdaling van de Mont Ventoux richting Malaucene, met lichte tegenwind, in mijn eentje. Als 't niet waaide of ik 1 of 2 man in mijn wiel had gehad, was 100 met gemak mogelijk geweest
Ga maar eens lekker je telletje opnieuw afstellen.

Snelheden boven de 90 zijn niet reeel, dan heb je een zeer lange en stijle afdaling nodig, en die bestaan gewoon niet...

Idd kan je de ventoux erg hard af gaan (85 is mogelijk, zelf ook gehaald). Maar dan zit je aan je absolute max.

(en verhalen an breukink of willekeurige andere tiepjes die boven de 100 komen zjn dus ook onzin)
Ambrosiusmaandag 28 juni 2004 @ 17:28
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:17 schreef BarBaar het volgende:
Snelheden boven de 90 zijn niet reeel, dan heb je een zeer lange en stijle afdaling nodig, en die bestaan gewoon niet...
Dat zal wel meevallen. Je hebt wel een steile afdaling nodig, maar die hoeft niet lang te zijn, als het maar een lang stuk is zonder bochten waarvoor je moet remmen. Geen auto's, andere fietsers of wat voor obstakels dan ook.
#ANONIEMmaandag 28 juni 2004 @ 22:10
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:17 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Ga maar eens lekker je telletje opnieuw afstellen.

Snelheden boven de 90 zijn niet reeel, dan heb je een zeer lange en stijle afdaling nodig, en die bestaan gewoon niet...

Idd kan je de ventoux erg hard af gaan (85 is mogelijk, zelf ook gehaald). Maar dan zit je aan je absolute max.

(en verhalen an breukink of willekeurige andere tiepjes die boven de 100 komen zjn dus ook onzin)
Mijn wielomtrek staat al jaren op 212. Toen ik die eens opgemeten had, kwam ik daar namelijk op uit (volgens mij kwam ik uit op 211,8 om precies te zijn, maar de afwijking is dus minimaal).

Ga jij nu eens lekker het hele topic lezen, om erachter te komen waar je zoal over de 100 kunt komen.

Om de 100 te halen heb je 1-1,5 km rechtdoor aan boven de 10% nodig. Zoiets heb je dus bij de Mont Ventoux, zeker richting Malaucene, waar je een paar zeer snelle bochten hebt voor het steile rechte stuk (ik weet het niet precies, maar volgens mij kwam ik de laatste bocht uit met net iets boven de 80). Ik heb een 53x11 (ook in de bergen, want ik rijd met een triple en een 11-23 cassette), en kan dus tot ver in de 80 nog bijtrappen (en doe dat ook). Ik zat een tijdje rond de 90 en schoot er effe overheen.
FritsVanEgtersmaandag 28 juni 2004 @ 22:17
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:10 schreef Wombcat het volgende:
Ik heb een 53x11 (ook in de bergen, want ik rijd met een triple en een 11-23 cassette), en kan dus tot ver in de 80 nog bijtrappen (en doe dat ook). Ik zat een tijdje rond de 90 en schoot er effe overheen.
Wow, ik heb geloof ik 52x12 (ook een triple) maar bijtrappen boven de 60 lukt me nauwelijks.
#ANONIEMmaandag 28 juni 2004 @ 22:26
Je maakt (ook met een 53x11) wel veel toeren natuurlijk met die snelheid.
MartinusMagnusdinsdag 29 juni 2004 @ 23:14
Net terug uit Limburg, weer iets van 75 als max (op de 53-12).

En ff offtopic...... Wat zijn die wegen in Wallonië %@^!(@&!*@)!@%#!*@^! slecht zeg....... 'Route dégradée' zetten ze dan op zo'n bordje.......
nnedonderdag 1 juli 2004 @ 20:58
Michael Rogers uit de QS-Mapei ploeg schrijft op z'n webstek dat hij in de ronde van Luxemburg zijn PR op 114 km/h heeft gezet...

link naar Micheal Roger's homepage

Ik doe hem dat niet na en ben het ook niet van plan, mijn PR ligt rond de 80 op de mtb gehaald in Sauerland en Franse Alpen.
WJvrijdag 2 juli 2004 @ 13:32
Ooit tijdens het inrijden voor een tijdrit in de ronde van Denemarken, op een stuk vals plat 102 gereden achter een transporter busje. Was wel vervelend toen de ploegleider in een keer nog meer gas ging geven, ik kwam uit het zog en dat gaf nogal een snok
#ANONIEMvrijdag 17 september 2004 @ 21:01
Weer een paar dagen terug uit de Alpen. In de afdaling van de Iseran haalde ik 91 (wist niet dat dat zo'n snelle afdaling was, had de wind mee, maar wel slecht wegdek tegen).
In de afdaling van de Izouard kwam ik op 89 (lichte tegenwind), was ook iets gehinderd door verkeer, want ik kwam de bocht uit voor het lange rechte stuk, en daar had ik een paar honderd meter voor me wat auto's op de weg, en tegenliggers, waardoor ik ietsje moest inhouden
MartinusMagnusvrijdag 17 september 2004 @ 21:57
Ow, topic weer omhoog gekickt zie ik, ff mijn update: zowel in de Ardennen als in de Vogezen iets van 80,5 gehaald.
MartinusMagnusvrijdag 1 oktober 2004 @ 23:16



Remcozaterdag 2 oktober 2004 @ 08:11
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 23:16 schreef MartinusMagnus het volgende:
[afbeelding]


Nu nog een foto terwijl je die 80,5 haalt
Wel knap trouens
MartinusMagnuszaterdag 2 oktober 2004 @ 13:40
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 08:11 schreef Remzz het volgende:

[..]

Nu nog een foto terwijl je die 80,5 haalt
Wel knap trouens
Volgens mij heb ik in die afdaling ook nog wel fotootjes gemaakt terwijl ik boven de 60 reed, alleen daarop is de teller niet te lezen door reflecties in t display
#ANONIEMdonderdag 28 juli 2005 @ 22:50
*schopt*
rameijerdonderdag 11 augustus 2005 @ 15:11
80,3 km/u op de weg vlak bij m'n huis. Ik denk dat 85 km/u ook nog wel haalbaar is maar dan wordt het toch wel vrij eng