buurman is vroeger zelf duif geweest denk ik, is in iedergeval niet in staat om een zin van meer dan vijf woorden te maken. Na dat vriendelijke verzoeken om te stoppen met voeren niet bleken te werken, ben ik iedere keer als hij die romel op straat goot het gaan wegvegen, de put in met die zooi! maarja, hij gooide het binnen de minuut wéér neer... die ameube. laat ik het zo zeggen: hij was aanhoudender dan ik en hij heeft derhalve gewonnen...
nu ben ik al een tijdje opzoek naar een effectief middel om die beesten te bestrijden... een of ander potje met korrels, poeder of weet ik wat. legaal of iets minder correct mag ook...
is er iemand met ervaring op dit gebied?
(don't get me wrong, ik ben geen lunatic die het leuk vind om dieren te killen... maar duiven en hun stront ben ik zó zat...)
quote:Schiet er een paar en hang ze op.. dat houd ze uit de buurt. Of van die prikstrippen als ze op stations op die borden hebben.
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:17 schreef Guard het volgende:
Luchtbuks en begin maar met mikken op de buurman
Koop ook een kat, en vraag of je buurman die ook wil voeren...
kent iemand dat?
(voor als je je echt interesseert of verveelt: http://www.monumentenzorg.nl/restbeh/duiven7.html)
Je kan ook zelf een hobby nemen: ga valkenieren... verjaagt misschien niet alle duiven maar je hebt een hoop lol als zo'n beestje losgaat in een troep duiven nog legaal ook volgens mij.
Wees een vent en bel een keer bij je buurman aan en zorg dat ie wel luisterd !!!!!!
Ga die duiven toch geen rattegif of iets dergelijks voeren ????
Jou buurman zorgt ervoor dat die beesten komen, kunnen de duiven niks aan doen.
Ongeloofelijk dat er nog van die maffe mongolen rondlopen zeg die beesten bewust dood willen maken op een pijnlijke manier nog wel
quote:hè hè dit is iets diervriendelijker !
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:28 schreef pierrevansanten het volgende:
ik las op de site van monumentenzorg dat er ook iets van een apparaat is dat herrie maakt op de duiven-frequentie (onhoorbaar voor de mensch)kent iemand dat?
(voor als je je echt interesseert of verveelt: http://www.monumentenzorg.nl/restbeh/duiven7.html)
quote:lief meisje... zeker geen auto die onder de duivenkak zit, of zonneschermen?
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:41 schreef MiSs-TaKe het volgende:
(...)Ongeloofelijk dat er nog van die maffe mongolen rondlopen zeg die beesten bewust dood willen maken op een pijnlijke manier nog wel
wel eens een reinigingsbedrijf langs gehad voor de gevel? of de glazenwasser de zonneschermen/markiezen laten schoonmaken?
nee...?
[Dit bericht is gewijzigd door pierrevansanten op 22-08-2003 16:52]
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:41 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Sjeezes stelletje sicko's !!Wees een vent en bel een keer bij je buurman aan en zorg dat ie wel luisterd !!!!!!
Ga die duiven toch geen rattegif of iets dergelijks voeren ????
Jou buurman zorgt ervoor dat die beesten komen, kunnen de duiven niks aan doen.Ongeloofelijk dat er nog van die maffe mongolen rondlopen zeg die beesten bewust dood willen maken op een pijnlijke manier nog wel
quote:Het is trouwens amoebe, als je dat eencellige organisme bedoeld.
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:06 schreef Bonnie_R het volgende:
Je bent zelf een ameube met dit soort gedachtes
quote:ooit er eens aan gedacht om met je buurman te praten of met politie of wat dan ook. Dieren vergiftigen is geen oplossing en strafbaar. Elke vogel kan je een boete opleveren.
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:16 schreef pierrevansanten het volgende:
mijn fijne buurman strooit elke dag een kilo van die zaadjestroep op de stoep: hele zwermen van die tering duiven er opaf. gevolg: kakkende beesten op de gevel, op het balkon, op de zoneschermen... overal stront... om gék van te worden...
......
Maar in jou geval zou ik je buurman nog eens vermanend toespreken, anders kan je ook de gemeente inseinen dat er een enorme overlast heeft, die willen er soms ook wel wat aan doen. Ze vangen ze dan in grote netten en verkopen ze aan de vleesverwerkende industrie, die maken er dan pastij van, of stoppen het in de frikandel (ik meen dat mora en dat soort fabrikanten het vlees gebruiken)
al is dat natuurlijk ook niet bepaald een leuke oplossing..
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 23-08-2003 11:18]
quote:En dus? Zorg dat je die kosten op je buurman kunt verhalen dan! Als er met hem niet te praten valt moet er in overleg met de gemeente of eventueel zelfs de politie heus wel wat te regelen zijn.
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:47 schreef pierrevansanten het volgende:
lief meisje... zeker geen auto die onder de duivenkak zit, of zonneschermen?wel eens een reinigingsbedrijf langs gehad voor de gevel? of de glazenwasser de zonneschermen/markiezen laten schoonmaken?
nee...?
Maar de buurman lokt die duiven, daar kunnen die beesten niks aan doen. Je gaat toch geen onschuldige dieren vermoorden?!
Heb je straks allemaal dooie duiven op je stoep liggen, dás pas fijn.
Ik denk dat die man het onzin vind dat hij die duiven niet zou mogen voeren: het zijn zijn lievelingsdieren waarschijnlijk.
Ik vind dit een beetje overeenkomen met het kattenhaters idee: kattenhaters vinden ook dat zij overlast hebben van de katten in de buurt, en haten eigenlijk de eigenaren voor dat, mar omdat die niks doen richten ze hun daden op de katten. wat ik heel naar vind, want ik haat weer kattenhaters. Ik moet zeggen dat ik niet zoveel heb met duiven, maar als ik het in het kattenhaters perspectief plaats dan kan ik mij ook wel verplaatsen in die man.
Natuurlijk is het overlast voor jou, en moet je zeker proberen dit probleem op te lossen (al haal je er inderdaad de gemeente of de politie bij oid),... maar ga niet zo gefrustreerd worden dat je die beesten vergiftigt!
quote:Jij weet anders ook wel raad met duiven
Op zaterdag 23 augustus 2003 10:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hier wordt het ook steeds erger..
ontopic: overleg eens met je buurman over deze kwestie.
Of aan die duiven die (was dat in Los Angeles) de Olympische vlam invlogen
Even serieus: jouw buurman is degene die je aan moet pakken. Schakel de wijkagent in, de man veroorzaakt overlast en de wijkagent is de aangewezen persoon om er iets aan te doen.
Je kunt je buurman ook voorstellen om die duiven op een andere plek te voeren als hij het zo leuk vindt. In een stadspark of zo. Dan heeft niemand er last van.
heey das un idee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |