abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12634048
mijn fijne buurman strooit elke dag een kilo van die zaadjestroep op de stoep: hele zwermen van die tering duiven er opaf. gevolg: kakkende beesten op de gevel, op het balkon, op de zoneschermen... overal stront... om gék van te worden...

buurman is vroeger zelf duif geweest denk ik, is in iedergeval niet in staat om een zin van meer dan vijf woorden te maken. Na dat vriendelijke verzoeken om te stoppen met voeren niet bleken te werken, ben ik iedere keer als hij die romel op straat goot het gaan wegvegen, de put in met die zooi! maarja, hij gooide het binnen de minuut wéér neer... die ameube. laat ik het zo zeggen: hij was aanhoudender dan ik en hij heeft derhalve gewonnen...

nu ben ik al een tijdje opzoek naar een effectief middel om die beesten te bestrijden... een of ander potje met korrels, poeder of weet ik wat. legaal of iets minder correct mag ook...

is er iemand met ervaring op dit gebied?

(don't get me wrong, ik ben geen lunatic die het leuk vind om dieren te killen... maar duiven en hun stront ben ik zó zat...)

el dorko mucho grande
pi_12634084
Luchtbuks en begin maar met mikken op de buurman
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_12634170
Pistool (zo'n 6 mm)
pi_12634182
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:17 schreef Guard het volgende:
Luchtbuks en begin maar met mikken op de buurman
Schiet er een paar en hang ze op.. dat houd ze uit de buurt. Of van die prikstrippen als ze op stations op die borden hebben.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 16:20:55 #5
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_12634185
Veeg de korrels bij elkaar en leg ze bij je buurman tegen/voor de deur.

Koop ook een kat, en vraag of je buurman die ook wil voeren...

Ik besta, of dacht ik dat maar?
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 16:21:10 #6
57971 Wrinex
Caught beneath the landslide
pi_12634194
Topic titel zegt het al
pi_12634239
Strooi wat duivenvoer over zijn dak heen... hij zou er blij mee zijn
pi_12634256
Vliegende ratten zijn het
Beter 10 Adjuh's in de lucht,dan 1 Adjuh op de grond
pi_12634263
Rattegif strooien
pi_12634309
ik wilde al iets op de stoep te leggen waar de buurman van dood gaat, maar dat stuitte nogal op wat morele bezwaren uit de buurt...
el dorko mucho grande
pi_12634310
Bugs
Blaaspijp (doet me buurman)
water spuit.
Voer neerstrooien en dan een net over ze heen gooien
[14.gif]
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 16:25:46 #12
50662 sigterm
demon to some, angel to others
pi_12634329
Direct nadat hij gevoerd heeft je stoep grondig schoonmaken met chloor.
Niet naspoelen met water........
Laat em maar navoeren dan
I am an explorer in the further regions of experience, demon to some, angel to others....
pi_12634399
ik las op de site van monumentenzorg dat er ook iets van een apparaat is dat herrie maakt op de duiven-frequentie (onhoorbaar voor de mensch)

kent iemand dat?

(voor als je je echt interesseert of verveelt: http://www.monumentenzorg.nl/restbeh/duiven7.html)

el dorko mucho grande
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2003 @ 16:28:42 #14
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_12634413
Staat er een boom in de buurt? Hang daar dan zo'n nep-roofvogel op of zet er een in de vensterbank ofzo.

Je kan ook zelf een hobby nemen: ga valkenieren... verjaagt misschien niet alle duiven maar je hebt een hoop lol als zo'n beestje losgaat in een troep duiven nog legaal ook volgens mij.

Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 16:32:09 #15
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_12634513
kleefplanken in Belgie kopen...
reset
pi_12634582
vuurwerk doet wonderen, rattengif trouwens ook
pi_12634770
Sjeezes stelletje sicko's !!

Wees een vent en bel een keer bij je buurman aan en zorg dat ie wel luisterd !!!!!!
Ga die duiven toch geen rattegif of iets dergelijks voeren ????
Jou buurman zorgt ervoor dat die beesten komen, kunnen de duiven niks aan doen.

Ongeloofelijk dat er nog van die maffe mongolen rondlopen zeg die beesten bewust dood willen maken op een pijnlijke manier nog wel

Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_12634807
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:28 schreef pierrevansanten het volgende:
ik las op de site van monumentenzorg dat er ook iets van een apparaat is dat herrie maakt op de duiven-frequentie (onhoorbaar voor de mensch)

kent iemand dat?

(voor als je je echt interesseert of verveelt: http://www.monumentenzorg.nl/restbeh/duiven7.html)

hè hè dit is iets diervriendelijker !
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_12634903
Teringduiven....kanaries zijn veel toffer....
Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 16:46:58 #20
42486 redted
Pinball-Wizard
pi_12634908
pi_12634910
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:41 schreef MiSs-TaKe het volgende:
(...)

Ongeloofelijk dat er nog van die maffe mongolen rondlopen zeg die beesten bewust dood willen maken op een pijnlijke manier nog wel

lief meisje... zeker geen auto die onder de duivenkak zit, of zonneschermen?

wel eens een reinigingsbedrijf langs gehad voor de gevel? of de glazenwasser de zonneschermen/markiezen laten schoonmaken?

nee...?

[Dit bericht is gewijzigd door pierrevansanten op 22-08-2003 16:52]

el dorko mucho grande
pi_12644229
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:41 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Sjeezes stelletje sicko's !!

Wees een vent en bel een keer bij je buurman aan en zorg dat ie wel luisterd !!!!!!
Ga die duiven toch geen rattegif of iets dergelijks voeren ????
Jou buurman zorgt ervoor dat die beesten komen, kunnen de duiven niks aan doen.

Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_12644297
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:46 schreef redted het volgende:
[afbeelding]
我要飞得更高 !
pi_12644356
Je bent zelf een ameube met dit soort gedachtes
When I am dead, my dearest; Sing no sad songs for me; Plant thou no roses at my head; Nor shady cypress tree; Be the green grass above me; With showers and dewdrops wet; And if thou wilt, remember; And if thou wilt, forget.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:16:49 #25
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_12644641
Een adelaar schijnt te helpen tegen duiven
pi_12644679
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:06 schreef Bonnie_R het volgende:
Je bent zelf een ameube met dit soort gedachtes
Het is trouwens amoebe, als je dat eencellige organisme bedoeld.
我要飞得更高 !
pi_12644690
wij hebben hier ook een tijdje last gehad van duiven in de dakgoot
oplossing:
koop een alarm pistool (heb je geen vergunning nodig ofzow)
toendertijd te koop bij de kijkshop (zou niet weten of ze ze nog verkopen)
maar 1 knal en ze zijn weg
YARRR!!!!
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 01:40:34 #28
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_12648057
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:16 schreef pierrevansanten het volgende:
mijn fijne buurman strooit elke dag een kilo van die zaadjestroep op de stoep: hele zwermen van die tering duiven er opaf. gevolg: kakkende beesten op de gevel, op het balkon, op de zoneschermen... overal stront... om gék van te worden...
......
ooit er eens aan gedacht om met je buurman te praten of met politie of wat dan ook. Dieren vergiftigen is geen oplossing en strafbaar. Elke vogel kan je een boete opleveren.
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 10:01:50 #29
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_12651101
Hier wordt het ook steeds erger..

Maar in jou geval zou ik je buurman nog eens vermanend toespreken, anders kan je ook de gemeente inseinen dat er een enorme overlast heeft, die willen er soms ook wel wat aan doen. Ze vangen ze dan in grote netten en verkopen ze aan de vleesverwerkende industrie, die maken er dan pastij van, of stoppen het in de frikandel (ik meen dat mora en dat soort fabrikanten het vlees gebruiken)

al is dat natuurlijk ook niet bepaald een leuke oplossing..

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 23-08-2003 11:18]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_12651243
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:47 schreef pierrevansanten het volgende:
lief meisje... zeker geen auto die onder de duivenkak zit, of zonneschermen?

wel eens een reinigingsbedrijf langs gehad voor de gevel? of de glazenwasser de zonneschermen/markiezen laten schoonmaken?

nee...?

En dus? Zorg dat je die kosten op je buurman kunt verhalen dan! Als er met hem niet te praten valt moet er in overleg met de gemeente of eventueel zelfs de politie heus wel wat te regelen zijn.

Maar de buurman lokt die duiven, daar kunnen die beesten niks aan doen. Je gaat toch geen onschuldige dieren vermoorden?!

Heb je straks allemaal dooie duiven op je stoep liggen, dás pas fijn.

Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_12658627
Ik denk dat zo'n apparaatje wat dat geluid maakt waar duiven niet tegen kunnen DE oplossing is in dit geval. Al zou je de duiven dood maken: die komen dan toch wel weer ergens anders vandaan hoor (dus nieuwe duiven)... ze moeten de plaats gewoon niet meer aantrekkelijk vinden.

Ik denk dat die man het onzin vind dat hij die duiven niet zou mogen voeren: het zijn zijn lievelingsdieren waarschijnlijk.

Ik vind dit een beetje overeenkomen met het kattenhaters idee: kattenhaters vinden ook dat zij overlast hebben van de katten in de buurt, en haten eigenlijk de eigenaren voor dat, mar omdat die niks doen richten ze hun daden op de katten. wat ik heel naar vind, want ik haat weer kattenhaters. Ik moet zeggen dat ik niet zoveel heb met duiven, maar als ik het in het kattenhaters perspectief plaats dan kan ik mij ook wel verplaatsen in die man.

Natuurlijk is het overlast voor jou, en moet je zeker proberen dit probleem op te lossen (al haal je er inderdaad de gemeente of de politie bij oid),... maar ga niet zo gefrustreerd worden dat je die beesten vergiftigt!

pi_12659691
Ga naar de buurman, zorg dat je een of ander wapen bi je hebt, en zet gewoon zo'n gigantisch grote bek tegen hem op dat hij het nooit in zijn kop haalt om te voeren
pi_12722280
Koop een pistool, richt en schiet door je eigen botte kop. Beetje beestjes vermoorden omdat ze voor je huis vliegen en natuurlijk zijn door je tegels mooi wit maken. Flikker een eind op zeg aso
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 21:23:17 #34
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_12740743
Noem je buur Bert en praat als Ernie.
pi_12740776
Kill je buurman
zucht
  woensdag 27 augustus 2003 @ 00:09:36 #36
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_12746038
Gefeliciteerd met je nieuwe hobby

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 27 augustus 2003 @ 00:10:23 #37
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12746047
luchtbuks
  woensdag 27 augustus 2003 @ 00:14:32 #38
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_12746122
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 10:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hier wordt het ook steeds erger..
Jij weet anders ook wel raad met duiven
DUIF VLIEGT HUIS IN!!!!

ontopic: overleg eens met je buurman over deze kwestie.

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_12797481
Jah een alarmpistool! Kruitvat verkoopt die weleens.
pi_12801649
Slechtvalk of havik doet wonderen, gebruikten ze in Central park in New York ook.....todat er een keer een Chihuahua's werd gegrepen door zo'n havik
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:50:48 #41
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_12810194
Ik moet ineens denken aan die reclame van die man die de duiven van zijn buurman op de bbq heeft aan het spit

Of aan die duiven die (was dat in Los Angeles) de Olympische vlam invlogen

Even serieus: jouw buurman is degene die je aan moet pakken. Schakel de wijkagent in, de man veroorzaakt overlast en de wijkagent is de aangewezen persoon om er iets aan te doen.

Je kunt je buurman ook voorstellen om die duiven op een andere plek te voeren als hij het zo leuk vindt. In een stadspark of zo. Dan heeft niemand er last van.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_12810335
Duifjes zijn lief, en koeren op daken.. Goed om wakker van te worden
At EZ
pi_12961835
misschien deze auto maar eens kopen...
http://movies.flabber.nl/Ford.Ka/
el dorko mucho grande
pi_14051985
heb hier hetzelfde probleem maar er was al een oplossing geplaatst .plaats bij je raam of voordeur een nrp roofvogel !! het lukt hier en ik heb er meer last van als jij denk ik hier vliegen er zoveel wil je niet weten. ben concierge oftewel huismeester van een gebouw van 160 apt.en had hier heel veel last van duiven en andere vogels deze nep roofvogels die ik hier heb staan helpt heel veel en heb er nu bijna geen last van duiven en andere ongedierte
pi_14053040
Misschien helpt overleg met je buurman wel, en anders kaart de zaak aan bij de gemeente... Je kunt ze niet zomaar dood maken... Wat wil je doen... een bomaanslag plegen op die duiven ofzo....
Demon to some, angel to others
pi_14070949
DUIVEN zijn lievvvvvv liever dan de duivel in ieder geval
uh stuur buurman naar platteland
huur een huis voor hem
beur je nog centjes ook

heey das un idee

zucht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: