abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 12:07:17 #1
59197 Marachi
Marachi goes NGT!
pi_12627281
Ik slik nu al meer dan een jaar anti-depressiva. In het begin Seroxat, maar vanwege teveel onaangename bijwerkingen overgegaan op Effexor. Ik heb het idee dat de medicijnen mijn gemoedstoestand alleen maar meer naar beneden halen. Ik wil nu afbouwen en uiteindelijk helemaal stoppen met de medicijnen. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij van advies voorzien. Thnx.
Grote FOK! hé!
pi_12627437
Ehhh de arts die je dat spul voorschrijft mischien??
pi_12627489
http://www.antidepressiva.cjb.net/ is best wel een nuttige site, met forum waar een aantal gebruikers opstaan die ook gestopt zijn.
Zie ook : [Centraal]Anti-depressiva
It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
pi_12627517
Ik wilde er ook na een jaar mee ophouden. Ik naar huisarts (die had het voorgeschreven)... komt die kerel met zo'n lame excuus dat het toen net herfst was en dat ik maar moest blijven slikken tot het voorjaar, want mensen kregen eerder een terugslag in de korte winterdagen dan in de zomer. Natuurlijk niet naar geluisterd.... ben toen zelf gaan afbouwen. Eerst slikte ik 1 pilletje per dag (seroxat), toen naar 1 dag 1 pil en 1 dag halve pil, toen naar alleen halve pilletjes, toen naar 2 dagen wel en 1 dag niet etc. Ik ben dus zoiets van oktober begonnen, en ik heb nu zo'n 2-3 weken geleden mijn laatste halve pilletje genomen. Ik zat toen op ongeveer een half pilletje per week. Af en toe had ik er echt "behoefte" aan, en dan hielp een half pilletje heel erg.

Succes ermee!

vrijdag 22 augustus 2003 @ 12:18:36 #5
42008 Pindaatje
....het motto van de dag: NEE!
pi_12627576
Je kunt het beste een stappenplan met je huisarts maken...je moet het echt afbouwen...doe je dat niet dan kun je erg behoorlijk ellendig van gaan voelen.
Eventuele klachten die je had worden bv weer erger.

Mijn ervaring is per week de dosering naar beneden met halve pil...na 4 weken, moest ik nog om de dag een halve...dit 2 weken toen nog 2 halve per week en na die week helemaal niets meer.
en dat ging prima.

suc6

koffie? iemand?
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 12:20:18 #6
59197 Marachi
Marachi goes NGT!
pi_12627621
Thnx all. Ja ik heb met psychologe, psychiater gesproken maar die raden het af. Maar ik ben het hele gezeur een beetje zat. Ik zal het idd eens met mijn huisarts bespreken.
Grote FOK! hé!
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 12:27:30 #7
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_12627760
Ik dacht dat je dit inderdaad langzaam moest afbouwen. Sowieso een goede beslissing, ik ben zelf ook fel tegen al die chemische rotzooi in je lijf.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_12627787
nooit zelf gaan afbouwen, altijd onder begeleiding.

praat er nog eens over met je behandelaar, waraom zijn ze tegen en laat hun nogmaals weten waarom je wilt stoppen...

meestal kom je er dan wel uit en kun je begeleiding krijgen.

succes

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_12627895
stappenplan bij je dokter vragen heb ik ook gedaan!
als je in een keer stopt kom je aLEEN meer in de shit heb ik ook gedaan!
he buur!
pi_12632801
Ik heb wel op eigen houtje afgebouwd. Slikte Seroxat, 20 mg. Ben na drie jaar slikken redelijk probleemloos van 20 naar 10 gegaan. "Redelijk probleemloos" houdt in dat ik wel wat lichamelijke afbouwverschijnselen had (duizelig, evenwichtsstoornissen) maar geen geestelijke, ik voelde me niet somberder.
Na een paar maanden wilde ik van 10 naar 0, en besloot dat te doen door eerst om de dag 10 te slikken (dus steeds 1 dag 10, 1 dag niets, 1 dag 10 etc). Dat viel tegen, deze keer niet op lichamelijk maar op geestelijk gebied. Weer gauw teruggegaan naar dagelijks 10 mg, toen kreeg ik van iemand de tip dat van 10 naar 0 misschien een te grote stap ineens was en dat ik beter dagelijks 5 mg kon nemen. Dat een tijdlang gedaan, toen overgegaan naar 0. Ik merk het wel, ik ben somberder, maar niet somber genoeg om weer met die pillen te beginnen

Ik ben trouwens in het begin een keer zo dom geweest om ineens te stoppen (had een darminfectie en lag zo kotsmisselijk op bed dat ik die hele Seroxat compleet vergeten was). Dat ging binnen drie dagen behoorlijk fout. Doe dat dus in elk geval niet!

Als je afbouwt, doe het HEEL geleidelijk, desnoods in stapjes van 5 mg zoals ik.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')