- in Last of the Mohicans zitten wel een paar stukjes die op een of andere manier nogal frustrerend gewelddadig waren: *lichte spoiler* het verwijderen van een hart, het voortdurend gehak met de bijlen, etc. Heel anders dan in Braveheart, waar het geweld niet echt stoort.
Verder kan ik op het moment even niks bedenken, behalve dat ik het stukje in Saving Private Ryan waarin een gewonde soldaat in zijn eigen darmen ligt te krioelen een beetje over the top
P.S. als je er niet tegen kan, kijk het niet!!!!!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 20-03-2001 13:24]
- A Clockwork Orange (niet alleen grof, maar vooral ook irritant)
- Goodfellas
- American History X
- eXistenZ (onsmakelijk met name)
- Cannibal Holocaust (idem, hoewel 't erger klinkt dan 't is)
- Saving Private Ryan
Grof als in emotioneel schokkend:
- The War Zone (zeer intens drama)
quote:Damn, ja... echt wel (spoiler ff weghalen lijkt me).
Op 20 maart 2001 12:48 schreef zodiakk het volgende:[knip] *spoiler [/knip]
'boys dont cry'
[Dit bericht is gewijzigd door steps op 20-03-2001 13:02]
En toch kijken he. Met de handen voor de ogen, door de kiertjes tussen je vingers.
quote:Echt afgrijselijk!! En dat gekraak dat je dan hoort.. Heel indrukwekkend, supergoeie film!
Op 20 maart 2001 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
Yeah, de stoeprandscene uit AHX. Overigens vind ik de *suggestie* vaak erger dan de *voorstelling*. Maar ik kan me ook zo goed inleven...
quote:En vooral ook hoe zijn broertje later dat geluid beschrijft...
Op 20 maart 2001 13:17 schreef Merel het volgende:
Echt afgrijselijk!! En dat gekraak dat je dan hoort..
Ik heb doorgaans een hekel aan dit soort scenes. Één scene die ik mij herinner komt uit de film Hardware, hele vage was dat... trouwens toch bepaald niet gecensureerd allemaal.. op gegeven moment klapt een schuifdeur dicht, die iemand doormidden hakt. Ziet er best smerig uit wel... bah.
quote:[edit] Dat krijg je als je zo langzaam typt
Op 20 maart 2001 13:34 schreef Cyphax het volgende:
Waar is AHX de afkorting van trouwens?
Toch 1 van de betere films van de afgelopen jaren. Edward Norton is zo ontzettend sterk in die film.
En die stoeprand scene is inderdaad het grofste wat ik ooit gezien heb. De suggestie alleen al geeft koude rillingen over mijn rug.
[Dit bericht is gewijzigd door Lamon op 20-03-2001 13:41]
quote:Chainsaw massacre!! Echt een vette film idd.
Op 20 maart 2001 13:34 schreef hoe-die-nie het volgende:
de lange scene in 'the Texas chainsaw massacre' waarin Leatherface een nieuwsgierig stel afmaakt in zijn 'slachtkamertje' door de jongen z'n schedel in te slaan met een hamer (je ziet die jongen dan nog lekker spasten) en het meisje op een hele grote vleeshaak zet/hangt... lekker kijkmateriaal...
quote:Idd, 1 v/d meest overtuigende rollen ooit, vind ik.
Op 20 maart 2001 13:39 schreef Lamon het volgende:
Toch 1 van de betere films van de afgelopen jaren. Edward Norton is zo ontzettend sterk in die film.
quote:Mwoah, zag er allemaal wat te kneuterig uit om schokkend over te komen vond ik.
Op 20 maart 2001 13:41 schreef steps het volgende:
Chainsaw massacre!! Echt een vette film idd.
Ranzige scenes, gestoorde gasten!
quote:Het is idd niet echt een super schokkende film maar sommige scenes waren best wel ranzig. Ik vond het hele idee gewoon erg leuk. De scene waar ze allemaal lekker aan het eten zijn en opa mag proberen om iemand zijn kop in te slaan is gewoon erg vaag.
Op 20 maart 2001 13:43 schreef Arcee het volgende:
Mwoah, zag er allemaal wat te kneuterig uit om schokkend over te komen vond ik.
quote:De openingsscène van Midnight Express vind ik trouwens één van de meest beklemmende ooit...
Op 20 maart 2001 13:59 schreef Jeromar het volgende:
2: De scene in Midnight Express waar Billy helemaal doordraait nadat z'n maatje wordt verdacht van hash-bezit
quote:En andersom niet te vergeten. Kvond die scene trouwens niet zo heel schokkend. Paste goed binnen de (fantastische) film.
Op 20 maart 2001 13:59 schreef Jeromar het volgende:
1: De Scene in True Romance waar James Gandolfini Patricia Arquette in elkaar slaat en
quote:
Op 20 maart 2001 13:36 schreef zodiakk het volgende:
American History X
In Bad Taste zitten trouwens nog veel meer ranzige stukken, maar dit vond ik wel één van de ranzigste.
quote:das maar 1 scene (naja, 1x net buiten beeld, 1x in beeld dacht ik. tis tijdje terug dat ik 'm gezien heb). maar de rest van de film moet je echt zien.
Op 20 maart 2001 14:22 schreef Gellarboy het volgende:
Die ga ik dus ook lekker -niet- kijken. Weet nu al dat ik daar helemaal ziek van word.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |