edit: 0.48 alweer!
[Dit bericht is gewijzigd door sgoldie op 26-08-2003 09:07]
quote:Je hebt ze binnen?
Op dinsdag 26 augustus 2003 08:05 schreef sgoldie het volgende:
ik heb mezelf in de wachtrij gezet bij Corus op 0.45
Kijken wat de koers gaat doen zometeen!edit: 0.48 alweer!
quote:Klopt, toch jammer, ik had ze ook voor 43cent kunnen kopen, maar ik zit er nu voor 45cent weer in. Nu maar weer hopen op een flinke stijging, ik verwacht nog steeds dat ze richting de 60 cent gaan!
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:51 schreef WorstKaas het volgende:[..]
Je hebt ze binnen?
Koers wordt duidelijk in de UK bepaald.
Gisteren waren ze daar dicht en mochten we zelf een beetje spelen.
Koers is nu weer rechtgetrokkken.
veel winstnemingen in de tech fondsen by the way... just as expected....
quote:de beurs heeft altijd gelijk misschien de corus koers in de UK ook???
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:21 schreef corus het volgende:
corus is een mooi aandeel , ik zit er in vanaf 23 ct.
Helaas wordt de koers in de uk bepaald , anders hadden we de euro al gezien.
Puts aex doen het deze week ook goed.
Naja, zal er wel weer een hogere opening morgen zijn hier in Nederland,
maar daarna? Weer hetzelfde verhaal?
quote:hoop op een lager top tegen de weerstand van 330 en dan snel naar benee... markt is nog steeds te overbought mijn in ziens....
Op dinsdag 26 augustus 2003 23:04 schreef yozd het volgende:
lekker... voorbeurs en bijna de hele dag staat het in Amerika allemaal negatief... uiteraard volgt de AEX slaafs..en men eindigt daaro weer heerlijk in de plusNaja, zal er wel weer een hogere opening morgen zijn hier in Nederland,
maar daarna? Weer hetzelfde verhaal?
dwz een dag met de smalste trading range in 4 dagen.....(stilte voor de storm)
zo'n dag wordt in de regel vaak gevolgd door een explosive reactie....(Technische enKwantitatieve analyse aug 2003)
ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren!!...
wallstreet geeft licht hogere opening AEX aan... maar ik verwacht lagere koersen door negatieve ontwikkelingen in de RSI en MACD van de aex
quote:waar haal jij je TA data vandaan? En hoe heb je TA geleerd? boeken? sites?
Op woensdag 27 augustus 2003 23:12 schreef devilish1980 het volgende:
hmmzzz vandaag hebben we een narrow range 4 bar gehad in de dag grafiek van de AEXdwz een dag met de smalste trading range in 4 dagen.....(stilte voor de storm)
zo'n dag wordt in de regel vaak gevolgd door een explosive reactie....(Technische enKwantitatieve analyse aug 2003)ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren!!...
wallstreet geeft licht hogere opening AEX aan... maar ik verwacht lagere koersen door negatieve ontwikkelingen in de RSI en MACD van de aex
Zomaar wat vraagjes
.
data komt van www.aex.nl zuig de site leeg met stockbrowser
data die ik zelf heb is dagelijkse data vanaf soms de jaren 50 al van verschillende aandelen....
kijk ook eens in de boekhandel verschillende TA tijdschriften... naast de beleggers belangen....
quote:Okay, evaluatie na een week:
Door indus op donderdag 21 augustus 2003 10:42 [Bekijk het profiel van indus]
merry77 welke aandelen verw8 jij op mee te kunnen liften deze week ?
Door merry77 op donderdag 21 augustus 2003 12:57Okee, hier wat van mijn verwachtingen:
Buhrman is al een hele tijd aan het stijgen en lijkt uitgebroken.
Heb ik dus vandaag gekocht. Mijn koersdoel 10 euro de eerste helft en de rest voor lange termijn.KLM is ook al sterk teruggekomen van het minimum van zo´n 6 euro.
Aangezien ik nog een oudere partij had (te duur gekocht) heb ik dus 100 erbij gekocht vor 10:40 vandaag op 9,84.
Tsjonge mijn mond viel open van verbazing toen ik na de lunch terug kwam en KLM op 10,70 stond! Mijn aandelen aankopen van vanochtend staan nu 300 euro hoger. Hopelijk zakt het niet te ver terug.
Helaas nu teruggevallen naar 10,40. Dit was na bekendmaking van goed nieuws. Dus ik verwacht dat ze nog licht verder zullen stijgen.
Mijn koersdoel 12 a 13 euro.Verder Wolters Kluwer, vanaf de 10 euro consequant aan het stijgen.Ik verwacht dat deze ook door blijft stijgen. Mijn koersdoel 14 euro voor de eerste helft en de andere helft houd ik vast.
ASML, ook al tijden bezig met een opmars. Aandeel met potentie.
Is wel een aandeel waar je goed op moet letten en af en toe uit moet stappen en er dan weer in. Koersdoel 14 a 15 euro en dan calls schrijven.Philips net als ASML aan te raden. Koersdoel 24 euro.
koersen op donderdag 13:36
Buhrman, verder teruggevallen naar 7,61 (- 5%)
ben ikzelf tijdelijk uitgestapt. verwacht wel op langere termijn weer hoger te gaan staan
KLM, kwam van 10,40 staat nu op 10,16 (- 3%) heb zelf een paar call opties op 10,00 geschreven
en als ie rond deze niveaus blijft staan maak ik een lekker rendement (12%) op de opties.
Pas boven de 11,15 tegen eind oktober mis ik pas wat winst.
Wolters kluwer, zelf vorige week nog wat van gekocht op 12,65. staat nu op 13,90
geen slecht rendement van 10% in een week! Hoezo AEX overbought???
ASML, ook erg goed gepresteerd deze week. verkocht op 14,17 teruggekocht op 13,64 en staat nu weer 14,62
Dus extra rendement van 1 euro per aandeel (7%) gemaakt deze week.
Philips, van de week ook gestegen van zo´n 20,20 naar 21,62 nu op 13:36. Bijna 10%.
Goede week gehad. Gaat lekker met de AEX :-)
Tot de volgende Keek.
De AEX is ruim 50% gestegen vanaf het dieptepunt.
Dit vraagt om een correctie, ik verwacht tussen de 5 en 10 %.
Om hierop in te spelen koop ik een PUT AEX oktober 2003-300 voor 2.60 euro.(vandaag 28/8)
Ik denk mijn inzet binnen 3 weken te verdubbelen...
dubbele top AEX op korte termijn gezet...(belangrijker nog lagere top....)
steun ligt thans op de 330 hieronder is t mis met enig vangnet de 328....
quote:zo calls asml eruit tis weer te veel van t goede geweest
Op donderdag 28 augustus 2003 13:44 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]
...
puts aex,asmi en buhrmann erin
hmmzz weer een hogere sluiting vd nasdaq
nasdaq stijgt en de volumes dalen.... ojee ojee wat zal de 'trigger' zijn....
[Dit bericht is gewijzigd door devilish1980 op 28-08-2003 22:32]
quote:waarom heb je het dan gedaan? Of ben je van mening dat ze morgen stijgen doordat Amerika hoger is gesloten?
Op donderdag 28 augustus 2003 22:47 schreef corus het volgende:
Vlak voor sluiting puts ing en calls aex gekocht.De calls zullen morgen wel stijgen maar die puts had ik beter niet kunnen nemen.
Nog even over Corus,
het aandeel staat nu wel boven zijn MA (14), wat pleit voor het kopen
van dit aandeel, maar de RSI en MFI geven een verkoopsignaal aan (overbought).

Of zegt TA weinig over speculatieve fondsen?
ik ben pas net begonnen met TA, vandaar...
quote:hoop dat je de calls aex verkocht hebt want onder de 331 is t mis met de AEX... dan zakt de koers door de al weken lopende opgaande steunlijn....
Vlak voor sluiting puts ing en calls aex gekocht.De calls zullen morgen wel stijgen maar die puts had ik beter niet kunnen nemen.
vanochtend rond half 10 op de top puts gekocht(mazzeltje
)
TA zegt net zo goed wat over speculatieve fondsen(behalve de aino's upc's en kpnqwest's)
corus is naar mijn mening ook geen speculatief fonds in die zin...
dat de koers optisch laag is ligt aan de UK daar is een 10 pond aandeel al teveel(en wordt dus gesplitst)....
quote:wellicht brengen die ING puts nog wat op...
>
Een Mexicaanse rechter heeft arrestatiebevelen uitgevaardigd tegen een deel van de top van ING Comercial America, een dochter van de Nederlandse bankverzekeraar.
Fraude en samenzwering zijn de aanklachten, die te maken hebben met de afhandeling van een claim van Fertinal. Fertinal, een kunstmestproducent die een schadeverzekering had lopen bij Comercial America, is eigenaar van een fosformijn op Baja California, dat twee jaar geleden werd getroffen door een orkaan.
Beide partijen liggen al twee jaar in de clinch, na schade aan de fosformijn na de orkaan. De claim van Fertinal is opgelopen van 84 tot 300 miljoen dollar. Fertinal stelt dat Comercial America de claim weigert te betalen en mede daarom de polis vervalst heeft. ING ontkent de aantijgingen van fraude.
Mischien dat de yanken vanmiddag gaan zakken i.v.m. lang weekend , als dat zo is ga ik weer in de puts.
Soms is het wel handig om de 'realtime' koers van een AEX aandeel te weten.
Ga naar : http://www.swissquote.fr/fcgi-bin/parsefquote?quote=124 en klik het aandeel van je keuze.
Plak nu in je adresbalk &realtime=true achter de url die er staat en druk op refresh.
Nu zie je de realtime koers en het orderboekje..
quote:leuk maar werkt voor geen meter
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:27 schreef Koos Voos het volgende:
tip:Soms is het wel handig om de 'realtime' koers van een AEX aandeel te weten.
Ga naar : http://www.swissquote.fr/fcgi-bin/parsefquote?quote=124 en klik het aandeel van je keuze.
Plak nu in je adresbalk &realtime=true achter de url die er staat en druk op refresh.Nu zie je de realtime koers en het orderboekje..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |