quote:goh
Op donderdag 2 oktober 2003 21:50 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ze winnen!!!
Het was ook niet echt moeilijk. Volgens mij hebben ze expres makkelijke veldslagen gebruikt
Ze hadden géén realistisch plan.
quote:Hebben er wel meerdere gewonnen. Vaak ook doordat ze gewoon een zeer goed leger hadden (zonder dat ze het wisten). De eerste aflevering was trouwens wel door eigen initiatief gewonnen.
Op donderdag 2 oktober 2003 21:54 schreef Chillmeister het volgende:
zijn toch de eerste die gewonnen hebben in de serie, maar was wel veel makkelijker dit keer omdat de romeinen maar van een kant konden komen, over de revier. en het was 10 tegen 1
quote:Nou, niet moeilijk, ik had verwacht dat ze in hun onervarenheid het leger in kleine segmenten gingen splitsen zoals met die archers. (zoals die ene doos die opmerkte of er misschien een paar cataphracts los van de groep konden komen) En dan door de romeinen zo afgeslacht worden dat de rest van de armeniërs in paniek wegvluchten.
Op donderdag 2 oktober 2003 21:54 schreef mvt het volgende:[..]
goh
Het was ook niet echt moeilijk. Volgens mij hebben ze expres makkelijke veldslagen gebruikt
Maar gelukkig zetten de generaals hun troepen uiteindelijk slim in met hit 'n runs met de cataphracts en ondertussen de overmacht aan boeren op de romeinen afsturen. Briljante zet, zonder dat ze het zelf wisten zoals Saul vertelde.
Die koning wil ook wel grote beamer met het slagveld erop. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Sheepcidus op 02-10-2003 22:07]
quote:Ja, dat is wel erg
Op donderdag 2 oktober 2003 22:06 schreef Sheepcidus het volgende:
Pff... had ook gewoon dus in het echt makkelijk gewonnen kunnen worden. Als die koning nou niet zo dom was geweest om elke messenger te killen.
In het echt kon hij scouts inzetten om naar de romeinen te zoeken.
quote:Die moeten ook raporteren.
Op donderdag 2 oktober 2003 22:07 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Ja, dat is wel erg
In het echt kon hij scouts inzetten om naar de romeinen te zoeken.
quote:maar eigenlijk ook een logische oplossing. Als je een overmacht hebt moet je zorgen dat zij naar jou toekomen en keihard van alle kanten tegelijkertijd aanvallen nadat je eerst met je zwaarste troepen erin ramt
Op donderdag 2 oktober 2003 22:05 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Nou, niet moeilijk, ik had verwacht dat ze in hun onervarenheid het leger in kleine segmenten gingen splitsen zoals met die archers. (zoals die ene doos die opmerkte of er misschien een paar cataphracts los van de groep konden komen) En dan door de romeinen zo afgeslacht worden dat de rest van de armeniërs in paniek wegvluchten.
Maar gelukkig zetten de generaals hun troepen uiteindelijk slim in met hit 'n runs met de cataphracts en ondertussen de overmacht aan boeren op de romeinen afsturen. Briljante zet, zonder dat ze het zelf wisten zoals Saul vertelde.
quote:Hoeveel afleveringen zijn er dan geweest. ik dacht dat dit de derde of vierde aflevering was. want de vorige twee afleveringen waren ze verslagen
Op donderdag 2 oktober 2003 22:02 schreef mvt het volgende:[..]
Hebben er wel meerdere gewonnen. Vaak ook doordat ze gewoon een zeer goed leger hadden (zonder dat ze het wisten). De eerste aflevering was trouwens wel door eigen initiatief gewonnen.
Zware overmacht, een map die in hun voordeel was en de romeinen maakte nu ook zelf fouten.
Van de afleveringen die ik heb gezien moest je zowat alles goed doen om te winnen..
quote:terugrekenend vanaf 4 sept is dit de 5e
Op donderdag 2 oktober 2003 22:13 schreef Chillmeister het volgende:[..]
Hoeveel afleveringen zijn er dan geweest. ik dacht dat dit de derde of vierde aflevering was. want de vorige twee afleveringen waren ze verslagen
Nu is het erg makkelijk om kritiek te geven op mensen die totaal geen ervaring en kennis hebben over het voeren van oorlog. Ik weet ook niet of ik het altijd beter zou doen. Maar wat me opviel, was dat de Romeinen het wel erg makkelijk maakte voor het team door grote fouten te maken.
In de vorige afleveringen bleven de Romeinen dicht op elkaar. Dit moet je doen als je in de minderheid bent. Veel teams in de vorige afleveringen maakte de fout om te verspreiden en verloren daardoor (soms bijna) de veldslag. Maar nu verspreide de Romeinen zich veel meer en wat ik ook niet begreep was dat de Romeinen niet de cavalerie gebruikte tegen de groep boogschutters op de berg in het begin van de veldslag i.p.v. de infanterie. Deze cavalerie had deze boogschutters veel eerder kunnen elimineren, en de infanterie had in een dichte formatie bij elkaar kunnen blijven. Nu werden de Romeinen verspreid en konden ze niet 1 grote vuist vormen. Terwijl dat juist hun sterke punt is. De Romeinse cavalerie werd daarna ook nog eens verspeeld in een ware kamikaze aanval. Erg vreemd, gezien de vorige afleveringen... Tja en dan wordt een verhouding 10 op 1 je toch echt fataal.
Maar goed, ik vind het een geweldige serie en zou graag zelf eens mee willen doen. Jammer dat er zo weinig van dit soort programma's zijn.
Loopt dit nog even door, want ik vind het wel een lek programma.
V.
quote:Dan heb je er volgens mij één overgeslagen: Met Hannibal hadden de spelers gewonnen, tegen Boudicca verloren, tegen de helvetii gewonnen, met de caledoniers verloren en nu met de armeniers weer gewonnen.
Op donderdag 2 oktober 2003 22:13 schreef Chillmeister het volgende:[..]
Hoeveel afleveringen zijn er dan geweest. ik dacht dat dit de derde of vierde aflevering was. want de vorige twee afleveringen waren ze verslagen
Zelf leek het me ook dat het wat makkelijker was dan anders: de romeinen waren niet al te slim: Wat de experts vreesden wat de spelers zouden doen, stukje bij beetje het leger naar de slachtbank voeren (a trickle, not a downpour) deden de romeinen. Historisch gezien hebben de romeinen eerst het leger over de rivier gebracht, gegroepeerd en dan een grote aanval uitgevoerd. Het leek erop dat, ondanks de hinder die ze vonden door de boogschutters dit ook nu zou gebeuren: de cavalerie die even aanviel maar dan later op een veilige plek ging staan. Als de infanteristen daar ook eerst naartoe gegaan waren waarna een gezamenlijke aanval uitgevoerd zou worden zou de uitkomst heel anders geweest zijn.
Ik denk dat de uitkomst nu bepaald was door programmeerwerk: de romeinen vielen aan zodra ze de vijand in bereik hadden, terwijl ze historisch gezien gedisciplineerd genoeg moesten zijn om dit niet te doen. Ook waren de armeniers niet echt onder de indrik van de cavaleriecharge: de gechargeerde troepen vluchtten weliswaar, maar het kaartenhuiseffect, wat er in het echt gebeurde, vond niet plaats. Als de eenheid naast een eenheid vlucht kan het gebeuren dat de eenheid die aanvankelijk stand hield toch breekt: als zij beginnen te rennen kunnen wij dat ook maar beter doen.
Wat betreft de grafische verzorging van de eerdere spellen: toen ik voor het eerst Shogun: Total War zag hing mijn kin op mijn knieën. Voor die tijd zag het er enorm mooi uit. Minder dan wat er nu op tv is, maar nu nog steeds erg mooi. Echter, een beetje donker en flets, en de begroeiing was wat minder. Maar bijvoorbeeld pijlen waren weer beter: ze laten iig geen rooksporen achter.
[Dit bericht is gewijzigd door cigarman op 03-10-2003 19:40]
quote:"Ik ben maar een luizige chauffeur en surf alleen maar met de pc en speel als enige spelletje patience..."
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:39 schreef cigarman het volgende:
Ik verdenk trouwens de makers van het programma dat men bewust voor dit soort deelnemers heeft gekozen want er stond las ik ergens ook iets dat men geen mensen met enige kennis moest hebben zoals gamers,ex-militairen ed.
Dat is wel jammer, als ze wel ex-militairen, gamers etc. hadden aangetrokken konden ze het spel een stukje moeilijker maken met bijv. fog of war tijdens het spelen zelf of twee teams maken die tegen elkaar moeten vechten.
quote:Onder valse voorwendselen geselecteerd worden en dan ongenadig hard en goed spelen
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:11 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
"Ik ben maar een luizige chauffeur en surf alleen maar met de pc en speel als enige spelletje patience..."
Dat is wel jammer, als ze wel ex-militairen, gamers etc. hadden aangetrokken konden ze het spel een stukje moeilijker maken met bijv. fog of war tijdens het spelen zelf of twee teams maken die tegen elkaar moeten vechten.
* WheeleE heeft het gemist gisteren. Video stond op BBC1 geprogrammeerd ipv BBC2. Heb wel een uur lang een tuinprogramma kunnen kijken
.
Dit konden ze eenvoudig niet verliezen. Hopelijk wordt het volgende keer wat beter.
quote:Dan nog kun je het minder opvallend doen, natuurlijk.
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:39 schreef cigarman het volgende:
Ik verdenk trouwens de makers van het programma dat men bewust voor dit soort deelnemers heeft gekozen want er stond las ik ergens ook iets dat men geen mensen met enige kennis moest hebben zoals gamers,ex-militairen ed.
V.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |