Mooi klote dat vlees een belachelijk hoge prijs heeft.
(de groene weg hier in de straat achter me rekent zelf €45 voor 1 kilo)
Ze zijn werkelijk achterlijk bezig om zulke prijzen te vragen.
Welk tuig zit hierachter??
quote:Paars I, Paars II, Femke, G.W. Bush, de linkse media en Sharon.
Op donderdag 21 augustus 2003 19:56 schreef Lovinho het volgende:Welk tuig zit hierachter??
[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 21-08-2003 19:59]
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Reaal (supermarkt in Duitsland)
quote:Tja, wat wil je horen. Tis gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Aangezien je uit een rund maar 2x een haas kan halen kan je er toch simpelweg wel vanuit gaan dat het duurder is dan een stooflap. Maar als haas te duur is neem je toch gewoon een lekkere kogelbiefstuk
Op donderdag 21 augustus 2003 19:56 schreef Lovinho het volgende:
Vraag ik bij de slager naar hoeveel 1 kilo ossehaas kost krijg ik tot mijn verbijstering te horen dat dit €34 is. ( dan zeg ik laat ook maar)Mooi klote dat vlees een belachelijk hoge prijs heeft.
Kwaliteit wordt nou eenmaal duur betaald.
<edit> Typo
[Dit bericht is gewijzigd door Phineas op 21-08-2003 20:01]
quote:Ach jee, het zal weer eens niet zo zijn.
Op donderdag 21 augustus 2003 19:57 schreef Gliff_Noxy het volgende:[..]
Paars I, Paars II, Femke, G.W. Bush, de linkse media en Sharon.
quote:Let er gewoon op wanneer het in de aanbieding is bij de supermarkt/slager ook al heb je het niet gelijk nodig.
Vraag ik bij de slager naar hoeveel 1 kilo ossehaas kost krijg ik tot mijn verbijstering te horen dat dit €34 is. ( dan zeg ik laat ook maar)Mooi klote dat vlees een belachelijk hoge prijs heeft.
Wanneer je ziet dat ossehaas (of ander duur vlees) in de aanbieding is dan koop je een kilo (of meer) en gooit het in de vriezer.
quote:Ik ga niet uren op de fiets ( heb nl. geen oto) voor ossehaas naar de Real.
Op donderdag 21 augustus 2003 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Weet je wel wat ossehaas is?
Als je goedkope ossehaas wil koop dan diepgevroren zuidamerikaanse. Te verkrijgen bij de horeca groothandel en bij Real (supermarkt in Duitsland)
betaal je een stuk minder voor.
Ja import uit Brazilië, dit gebeurd al, vlees is daat spotgoedkoop ( voor Nederlandse begrippen).
Daar kost 1 kilo ossehaas max R$15, dat is €4.50
Dan vraag ik me af of de distributie kosten/import belasting en het opstrijken van de winst echt zo hoog moet zijn.
€4.50 en €35 vind ik nogal wat.
quote:Niet als je gewent was om maar R$15 ervoor te betalen
Op donderdag 21 augustus 2003 20:03 schreef BaBy-G het volgende:
ossehaas is zelfs duur bij de groothandel... maar wel heeeel lekker vlees...overigens vind ik ¤. 34,- de kilo wel meevallen...
quote:heb maar gehakt besteld. Ook lekker trouwens.
Op donderdag 21 augustus 2003 20:00 schreef Phineas het volgende:[..]
Tja, wat wil je horen. Tis gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Aangezien je uit een rund maar 2x een haas kan halen kan je er toch simpelweg wel vanuit gaan dat het duurder is dan een stooflap. Maar als haas te duur is neem je toch gewoon een lekkere kogelbiefstuk
Kwaliteit wordt nou eenmaal duur betaald.
<edit> Typo
quote:Ja dit blijkt wel. gewoon tuig is het!!!
Op donderdag 21 augustus 2003 19:57 schreef Hammerbee het volgende:
Gewoon de regering, die hebben geld nodig
En de boeren krijgen er geen cent voor
ps ouders gescheiden, vader heeft dus niet gewoon een vriendin erbij
[Dit bericht is gewijzigd door _The_General_ op 21-08-2003 20:15]
Heerlijk vlees trouwens vooral met peper-roomsaus
quote:Dit wist ik niet.
Op donderdag 21 augustus 2003 20:13 schreef Christine het volgende:
Je kunt het ook bij de Aldi halen, uit het vriesvak.Heerlijk vlees trouwens
vooral met peper-roomsaus
quote:Connecties misschien?
Op donderdag 21 augustus 2003 20:13 schreef _The_General_ het volgende:
Is dat zo duur, valt mijn mond echt van open, wij eten iedere dag vlees met 6 man van de keurslager hier in het dorp. bief, varkenshaas, ossenhaas. Moet ik toch eens vragen aan mijn vader zijn vriendinps ouders gescheiden, vader heeft dus niet gewoon een vriendin erbij
quote:wel als je met zijn 6-en bent, wij hebben te weinig aan een kilo
Op donderdag 21 augustus 2003 20:25 schreef Lucille het volgende:
Bovendien eet je toch geen kilo tegelijk op.
[Dit bericht is gewijzigd door plato242 op 21-08-2003 20:27]
quote:Kijk, dit ziet er nu eens goed uit
Op donderdag 21 augustus 2003 20:24 schreef Lucille het volgende:
Hmmmmm
quote:Tja, wat doet die vriendin voor werk hehehe
Op donderdag 21 augustus 2003 20:13 schreef _The_General_ het volgende:
Is dat zo duur, valt mijn mond echt van open, wij eten iedere dag vlees met 6 man van de keurslager hier in het dorp. bief, varkenshaas, ossenhaas. Moet ik toch eens vragen aan mijn vader zijn vriendinps ouders gescheiden, vader heeft dus niet gewoon een vriendin erbij
quote:Ja daar ben ik inmiddels ook wel achter gekomen.
Op donderdag 21 augustus 2003 20:24 schreef DaBeunhaasz het volgende:
Ossehaas is ook het duurste vlees wat een slager verkoopt.
quote:Is zelf een koe slachten een idee?
Op donderdag 21 augustus 2003 20:28 schreef Lovinho het volgende:[..]
Ja daar ben ik inmiddels ook wel achter gekomen.
Achterlijk duur dat vlees, ook al mag dit het beste deel van een rund zijn.
Nogmaals tuig is het die de prijs bepalen. Opsluiten en rijst met vissenkoppensoep eten voor 1 maand.
quote:vader zelfstandige, zij is bedrijfsleidster
Op donderdag 21 augustus 2003 20:26 schreef R2cksson het volgende:[..]
Tja, wat doet die vriendin voor werk hehehe
en nee, niet bij een slagerij
quote:Dat mag schijnbaar ook weer niet want dan handel je in strijd met de wet.
Op donderdag 21 augustus 2003 20:28 schreef plato242 het volgende:[..]
Is zelf een koe slachten een idee?
quote:Je begint al aardig als een echte rechtse fokker te klinken...
Op donderdag 21 augustus 2003 20:31 schreef Lovinho het volgende:[..]
Dat mag schijnbaar ook weer niet want dan handel je in strijd met de wet.
Niks mag alles moet en je betaald er veuls te veul voor.
De Morieljes in wat warm water laten wellen
Ossehaas vullen met de aan plakken gesneden ganzelever, en opbinden. Met versgemalen peper inwrijven en aanbraden in hete boter. Vervolgens in de oven bij 175 graden parkeren om langzaam roze te laten worden, eventueel met Vetspekplakken afgedekt.
In het aanbaksel van de haas wat bloem laten bruinen (ongeveer een koffielepel) en sherry toevoegen. de bloem de sherry laten binden en in een sauspan doen. Room (125 cc) toevoegen
Op smaak brengen met wat Pearl River mushroom soy
wat zout, druppeltje tabasco, lepeltje honing
Morieljes toevoegen.
10 minuten op heel laag vuur laten garen
De Haas (roze) uit de oven nemen, aan plakken snijden en het sap wat er uit loopt aan de saus toevoegen.
Serveren met aardappelpuree, rode kool, stoofpeertjes.
Goddelijk lekker
[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 21-08-2003 20:36]
quote:nah ja, hoe dit nu weer?
Op donderdag 21 augustus 2003 20:32 schreef plato242 het volgende:[..]
Je begint al aardig als een echte rechtse fokker te klinken...
[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 21-08-2003 20:36]
Waar koop je ossehaas en wat kost dat?
Eurotje of vijf de kilo?
Prettige maaltijd
quote:"niets mag, alles moet, alles is veul en veuls te duur"
Op donderdag 21 augustus 2003 20:35 schreef Lovinho het volgende:[..]
nah ja, hoe dit nu weer?
Ik ben idd rechts getint, maar wat dit met 1 kilo ossehaas te maken heeft weet ik niet
quote:Bij de slager en voor 5 euro ben je er helaas niet, was dit maar waar.
Op donderdag 21 augustus 2003 20:35 schreef plato242 het volgende:
Waar koop je ossehaas en wat kost dat?Eurotje of vijf de kilo?
quote:1) Paddestoelen
Op donderdag 21 augustus 2003 20:35 schreef plato242 het volgende:
Wat zijn morieljes?Waar koop je ossehaas en wat kost dat?
Eurotje of vijf de kilo?
[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 21-08-2003 20:38]
quote:OOOOOOOOOOHJAAAAAAAAA!!!!
Op donderdag 21 augustus 2003 20:37 schreef Lovinho het volgende:[..]
Bij de slager en voor 5 euro ben je er helaas niet, was dit maar waar.
tel er maar gauw 30 euros bij op.
DAT IS NATUURLIJK DE SCHULD VAN PAARS I en II!
EN DE ANTILLIANEN!
quote:En wat doet de vriendin van je vader dat je moeder niet deed zodat vader geld overhoudt? hehehehe
Op donderdag 21 augustus 2003 20:30 schreef _The_General_ het volgende:[..]
vader zelfstandige, zij is bedrijfsleidster
en nee, niet bij een slagerij
quote:daar zullen we maar niet op ingaan
Op donderdag 21 augustus 2003 20:38 schreef R2cksson het volgende:[..]
En wat doet de vriendin van je vader dat je moeder niet deed zodat vader geld overhoudt? hehehehe
quote:Ja mijn mening. Het is toch zo, men betaald zich scheel aan van alles en nog wat ( waar komen die hoge prijzen vandaan) en men ziet er niet veel van terug.
Op donderdag 21 augustus 2003 20:36 schreef plato242 het volgende:[..]
"niets mag, alles moet, alles is veul en veuls te duur"
quote:Vergeet je niet iets? Die troetel..................uhhhh mede uhhhhhhhhhh ja mag ik het zeggen?
Op donderdag 21 augustus 2003 20:38 schreef plato242 het volgende:[..]
OOOOOOOOOOHJAAAAAAAAA!!!!
SCHANDALIG!!!DAT IS NATUURLIJK DE SCHULD VAN PAARS I en II!
EN DE ANTILLIANEN!
quote:Muts; voor een echt goede ossehaas betaalde je twee jaar geleden ook al tussen de 75 en 95 gulden...
quote:Och ja natuurlijk...t'is één groot complot!
Op donderdag 21 augustus 2003 20:38 schreef plato242 het volgende:[..]
OOOOOOOOOOHJAAAAAAAAA!!!!
SCHANDALIG!!!DAT IS NATUURLIJK DE SCHULD VAN PAARS I en II!
EN DE ANTILLIANEN!
quote:daar eet ik denk ik in me eentje van.
Op donderdag 21 augustus 2003 20:26 schreef _The_General_ het volgende:[..]
wel als je met zijn 6-en bent, wij hebben te weinig aan een kilo
normaal eten we hier 800 gram voor 3 man en dan nog 1.5-2 grote porties patat en appelmoes/satésaus er bij.
quote:mwa, een goed klaargemaakte kogelbiefstuk smaakt IMHO beter.
Op donderdag 21 augustus 2003 20:32 schreef elcastel het volgende:
Je praat hier dan ook over een heerlijk stukje vlees.
maar kan ook zijn dat ik het verwar met varkenshaas,
quote:Laat me raden, je bent een slager??
Op vrijdag 22 augustus 2003 00:08 schreef ElisaB het volgende:[..]
Muts; voor een echt goede ossehaas betaalde je twee jaar geleden ook al tussen de 75 en 95 gulden...
quote:Geef de overheid/EU de schuld. Die heffen gigantisch op Zuid Amerikaans vlees. Je vindt het nu goedkoop? Schijnt dat Zuid Amerika rundvlees zou kunne produceren voor zo'n 6 guldens per kg of zo'n EUR 2,60. Dat is inclusief transportkosten e.d.
Op vrijdag 22 augustus 2003 00:48 schreef Lovinho het volgende:[..]
Laat me raden, je bent een slager??
Een muts ben ik niet omdat ik van het mannelijke geslacht ben.
Maar wederom de prijs die ze vragen is gewoon crimineel.
Afzetters van de eerste orde zijn het en dat tuig dat hoge prijzen stimuleerd mag ik hopen dat ze straks ook eens opkijken van die tering hoge prijzen.
Te gek voor woorden gewoon.
quote:Daarom blijft de derde wereld in de problemen, die jongens mogen geen spullen zoveel als ze willen exporteren naar europa,
Op vrijdag 22 augustus 2003 01:22 schreef sampoo het volgende:[..]
Geef de overheid/EU de schuld. Die heffen gigantisch op Zuid Amerikaans vlees. Je vindt het nu goedkoop? Schijnt dat Zuid Amerika rundvlees zou kunne produceren voor zo'n 6 guldens per kg of zo'n EUR 2,60. Dat is inclusief transportkosten e.d.
Fijn he, zo'n overheid
Ik heb wel gemerkt dat de prijzen voor vlees de afgelopen 5 jaar met minimaal 30 procent zijn gestegen.
Met de varkenspest, gekke koeien (samen met de schapen), kippenpest of zo, zijn de prijzen enorm gestegen met de grote schaarste.
Toen alles weer onder controle was en de aanbod weer groot was, werden de prijzen kunstmatig hooggehouden door de boeren en de tussenhandel. Daarnaast is er met de euro ook vet geprofiteerd.
Das een bekende verhaal.
Ik weet wel dat in Belgie de prijzen een stuk redelijker zijn a la 25 a 30 euro voor filet pur. Bovendien moet ik zeggen dat de Belgische slager het een stuk beter weet dan de Nederlandse (bijna uitgestorven dankzij Appie en Konmar e.a.). Blijkbaar weten zij dat je bij een stuk rundsvlees het bloed er NIET moet uit draineren. Dit heb ik al zoveel keer meegemaakt bij de Keurslager e.a Rundsvlees is helemaal niet te pruimen zonder bloed.
Maar de prijsstijging van ossehaas is niets vergeleken bij wat er in de vishandel gebeurd. Kabeljauw --- 1990 (15-18gulden per kilo)
2003 (19-25 euro per kilo)
Alles
quote:Dan te bedenken dat je in Texas een T-Bone steak a 72 Oz (ounz is .. 30 gram ongeveer) kan kopen voor 1x Dollar.
Op donderdag 21 augustus 2003 20:26 schreef _The_General_ het volgende:[..]
wel als je met zijn 6-en bent, wij hebben te weinig aan een kilo
quote:Als je rechts bent zul je waarschijnlijk weinig moeite hebben met het begrijpen van het systeem van vraag en aanbod...
Op vrijdag 22 augustus 2003 00:48 schreef Lovinho het volgende:[..]
Maar wederom de prijs die ze vragen is gewoon crimineel.
Afzetters van de eerste orde zijn het en dat tuig dat hoge prijzen stimuleerd mag ik hopen dat ze straks ook eens opkijken van die tering hoge prijzen.
Te gek voor woorden gewoon.
(Hint: 1 koe= slechts 2 hazen = 8% van 1 koe = zeldzaam = schaars...)
quote:In Texas hebben ze dan ook alleen koeien en rednecks.
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:34 schreef sjorsj2k het volgende:[..]
Dan te bedenken dat je in Texas een T-Bone steak a 72 Oz (ounz is .. 30 gram ongeveer) kan kopen voor 1x Dollar.
quote:als je rechts bent heb je wat tegen handelsbeperkingen die (Zuid)amerikaanse boeren hindert hun producten op de EU markt te brengen, als je echt rechts bent, ben je voor vrijhandelm, en tegen het soort EU planeconomie in de landbouw.
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:48 schreef plato242 het volgende:[..]
Als je rechts bent zul je waarschijnlijk weinig moeite hebben met het begrijpen van het systeem van vraag en aanbod...
De reden dat Ossehaas zo duur is komt omdat het een zeldzame delicatesse is. Komt door de vrije markt, als ossehaas in handen van een cooperatie was zou het niet zo duur zijn.
quote:De plan-economie, dit klinkt me bekent in de oren, dit deden ze toch ook in de voormalige Soviët-staten dmv een 5 jaren plan?
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
als je rechts bent heb je wat tegen handelsbeperkingen die (Zuid)amerikaanse boeren hindert hun producten op de EU markt te brengen, als je echt rechts bent, ben je voor vrijhandelm, en tegen het soort EU planeconomie in de landbouw.
Maar mbt. het vlees weer even, import-beperkingen op vlees mogen wat mij betreft direkt afgeschaft worden.
Slechte zaak om op deze manier te werk te gaan en dat er dus vrijwel geen keuze is om goedkoop vlees te kopen waar dit in andere landen wel kan.
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:47 schreef plato242 het volgende:
Ja, je moet kiezen...Of goedkoop vlees in een planeconomie, of duur vlees in een vrije markt. Het is net wat je wilt.
quote:Zeldzaam kan je het niet noemen als het 8% van een koe uitmaakt. Rundertong of lever is ook betrekkelijk zeldzaam. De vraag is bij een ossehaas inderdaad groter en als de grensen opengaaan zal een ossehaas altijd duurder blijven maar dan wel op 5 euro voor een kg. Begrip van het vraag en aanbodsysteem heeft verder weinig te doen met politieke voorkeuren.
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:48 schreef plato242 het volgende:[..]
Als je rechts bent zul je waarschijnlijk weinig moeite hebben met het begrijpen van het systeem van vraag en aanbod...
quote:Je snapt het punt niet,
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:47 schreef plato242 het volgende:
Ja, je moet kiezen...Of goedkoop vlees in een planeconomie, of duur vlees in een vrije markt. Het is net wat je wilt.
quote:Ik vind die vegetarische zooi vaak niet om te eten.
Op zaterdag 23 augustus 2003 10:39 schreef bloempjuh het volgende:
Stel je niet aan joh, eet dan gehakt -of vegetarisch- als je vlees zo duur vindt..
quote:Nee, ik ben geen slager. Ja ik had je geslacht goed ingeschat en vind je nog steeds een muts. Als je wilt pimpen met ossehaas, dan moet je niet miepen en ervoor betalen. En anders koop je lekker een pondje gehakt en maak je een creatieve variant op de hamburger...
Op vrijdag 22 augustus 2003 00:48 schreef Lovinho het volgende:
De puinhopen van acht jaar paars.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:10 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
De koeien (jaaaaa, ossen ja). En natuurlijk 8 jaar paars.
Joh, als het maar veul is, en met patat en appelmoes.quote:Op vrijdag 22 augustus 2003 00:34 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
mwa, een goed klaargemaakte kogelbiefstuk smaakt IMHO beter.
maar kan ook zijn dat ik het verwar met varkenshaas,
Sterker nog... toen ik 15 jaar geleden in een slagerij werkte, betaalde je voor ossehaas 75 gulden de kilo. Dat is dus ong. ¤ 34 / kg >> de prijs van ossehaas is in 15 jaar dus niet gestegen!quote:Op vrijdag 22 augustus 2003 00:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Muts; voor een echt goede ossehaas betaalde je twee jaar geleden ook al tussen de 75 en 95 gulden...
Waarschijnlijk Tyson Foods Inc.quote:Op donderdag 21 augustus 2003 19:56 schreef Lovinho het volgende:
Talpaquote:
Het leven is een stuk makkelijker zonder een geweten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:35 schreef Ultrawuft het volgende:
[..]
Lekker stukje vlees tegen een betaalbare prijs![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |