abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12604863
Een bestaand verhaal enigszins veranderen is net als een punkcover: Op het eerste gezicht of gehoor lijkt het wat leuker, maar na een tijdje kom je toch altijd weer tot de conclusie dat de maker weinig inventief is geweest en voel je het vooral als een deceptie ten opzichte van het origineel.
Verder ben ik niet gelovig, maar het creationisme is al zo vaak onderuitgehaald dat dat niet nog eens nodig is.
Het mooi kotsende meisje.
pi_12604889
Volgens mij heeft Noach helemaal niet aan die boot gebouwd. Hij had een hele grote familie, dus genoeg zonen die mee konden timmer en zaagen. Ook was het in die tijd de gewoonte om meerdere slaven te hebben, die hebben waarschijnlijk het grootste gedeeltte van het werk gedaan.

Dus ongeveer zo: Noach zat op een kussen met het bouw-plan van de boot de slaven aan te moedigen om hard te werken. Toen de boot af was stuurde God alle dieren naar de boot toe, behalve de vissen want die kunnen toch zwemmen. De dieren werden door slaven in hun hokken gedaan. Voedsel geven was waarschijnlijk niet nodig want God kan er wel voorzorgen dat ze het zonder voedsel overleven. Dus Noach was juist lekker uitgerust toen hij weer de boot uitkwam

It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
  donderdag 21 augustus 2003 @ 15:04:21 #28
59158 Webmaster_Arnold
Tim&Ramon, nooit écht leuk
pi_12605058
Vind het verhaal overigens erg leuk

(lijkt een beetje op de theorie over het onmogelijke bestaan van de kerstman)

Lalala [url=http://www.timenramon.nl] Tim&Ramon!![/url]
  donderdag 21 augustus 2003 @ 15:12:29 #29
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_12605296
haha geniaal
ook je cu2 page trouwens

LOL

persoon in kwestie: FirSt-LaY-D
mijn bericht: met een rood hoofd, een pijnlijke sluitspier en een gekwelde geest: het was weer drie keer doortrekken...
zijn/haar reactie: JaH StiNkErD Ik HoEf Je aChtErLiJkE PrAaT NiEt Te WeTe DuSs HoU LiEvEr DaT GraFhOoFd VaN Je! MZZZL

[Dit bericht is gewijzigd door Manke op 21-08-2003 15:15]

† In Memoriam † donderdag 21 augustus 2003 @ 15:14:44 #30
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_12605344
Gewoon neerzetten dat verhaaltje. Immers, dat hebben ze in de bijbel ook gewoon gedaan. En zie, zoveel aanhangers...

Niettemin, voor je CU2! Zeer vermakelijk....

Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_12605538
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 14:47 schreef Rickman_ het volgende:
* Rickman_ heeft het ook gelezen!

Leuk verhaal! Arme man. Wat ik me afvraag: Hoe heeft hij walvissen kunnen vervoeren. Had hij een soort van onderwater compartement onderin z'n ark. En hoe heeft hij ze vanaf de Mount Everest weer terug gekregen in de oceaan?

Ja, een hele grote, zo groot als de toenmalige wereld. Wat denk je zelf? Het feit dat het zoogdieren zijn betekend nog niet dat ze verzuipen...

TS -> Gelukkig kan je het respect opbrengen om God met een hoofdletter te schrijven, dat hebben niet veel christen-bashers. Voor de rest vind ik het stukje kwetsend en aanstootgevend richting mensen die wel in de bijbel geloven. Je wilde mijn mening, dat is het.

Daarbij hoort dit volgens mij niet in WFL.

En weer een stukje onzinnige proza.
pi_12605677
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 15:21 schreef Mobious het volgende:

[..]Daarbij hoort dit volgens mij niet in WFL.

maar natuurlijk hoort deze bij "wetenschap, filosofie en levensbeschouwing"! het draait allemaal om de vraag wat moreel verantwoord is, nou als dat geen filosofie en levensbeschouwing is! wat zou dit dan moeten zijn? een contactadvertentie?

toch bedankt voor je reactie..

www.cu2.nl/frankzinnig www.cu2.nl/frankzinnig www.cu2.nl/frankzinnig
pi_12605763
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 15:26 schreef Frankzinnig het volgende:

[..]

maar natuurlijk hoort deze bij "wetenschap, filosofie en levensbeschouwing"! het draait allemaal om de vraag wat moreel verantwoord is, nou als dat geen filosofie en levensbeschouwing is! wat zou dit dan moeten zijn? een contactadvertentie?

toch bedankt voor je reactie..

Wat ik me wel afvraag; Waarom heb jij anderen nodig om te bepalen wat moreel verantwoord is?

spoiler:

Hier zou ik normaal gesproken mijn mening t.a.v. Cu2 en hun gebruikers neerzetten, maar voor deze keer zal ik dat achterwege laten, omdat dat waarschijnlijk een off-topic discussie oplevert.
pi_12605768
Ben je zo onzeker over jezelf dat je niet zelf kunt bepalen wat wel of niet moreel verantwoordelijk zou zijn????

Edit: te laat

pi_12605851
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 15:29 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ben je zo onzeker over jezelf dat je niet zelf kunt bepalen wat wel of niet moreel verantwoordelijk zou zijn????

Edit: te laat

je haalt me de woorden uit de mond...
pi_12605911
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 15:31 schreef Frankzinnig het volgende:

[..]

je haalt me de woorden uit de mond...

Wel tof van veel mede-FOK!kers natuurlijk dat ze zo lief zijn je te vertellen dat ze je verhaaltje leuk vinden, als je zo onzeker bent als ik al vermoedde
pi_12606027
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 15:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Wel tof van veel mede-FOK!kers natuurlijk dat ze zo lief zijn je te vertellen dat ze je verhaaltje leuk vinden, als je zo onzeker bent als ik al vermoedde

Ja, een gehele groep mensen belachelijk maken (lees christenen), zodat een andere groep je tof vindt (lees FOKkers/CU2ers) zodat je je helemaal gewaardeerd voelt, is ook een manier om zekerder te worden. Ik noem het meelopen.
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_12606046
quote:

[..]

TS -> Gelukkig kan je het respect opbrengen om God met een hoofdletter te schrijven, dat hebben niet veel christen-bashers. Voor de rest vind ik het stukje kwetsend en aanstootgevend richting mensen die wel in de bijbel geloven. Je wilde mijn mening, dat is het.

Daarbij hoort dit volgens mij niet in WFL.

Sorry maar dat vind ik dus nergens op slaan.
Wat is er dan kwetsend volgens jou? Dat God in de maling word genomen of een christen?
Volgens mij kan God het best hebben als je eens wat langer nadenkt over een verhaal dan het maar voor zoete koek aan te nemen.
pi_12606171
aan de mensen die mij als onzekere meeloper beschouwen, die zondige woorden keuvelt:

jullie geven mijn tekst invulling en raden naar mijn persoonlijkheid zonder daar een directe aanleiding voor te hebben.. het is de toetssteen van een goede religie, of je er grapjes over kunt maken.. ik vraag me af wie hier degene is die onzeker is over zichzelf en zijn denkbeelden...

pi_12606212
Oooooooo

*twee emmers modder neerzet

Ready.....FIGHT (ding)

pi_12606343
*Vecht terug, maar zonder modder

Ik gokte welke spijker ik op de kop sloeg. Hierbij koos ik voor mijn vermoeden dat topicstarter onzeker is aangezien hij zijn morele waarden wil toetsen aan anderen. Wat zou dit dan zeggen over mijzelf op het punt van mijn eigen onzekerheid, als ik slechts zijn gebrek aan eigen morele waarden benoem?

donderdag 21 augustus 2003 @ 15:53:18 #42
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_12606404
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 15:38 schreef Mobious het volgende:

[..]

Ja, een gehele groep mensen belachelijk maken (lees christenen),...

Dat doen de meeste christelijken zelf al
pi_12606735
quote:

[..]

Ja, een hele grote, zo groot als de toenmalige wereld. Wat denk je zelf? Het feit dat het zoogdieren zijn betekend nog niet dat ze verzuipen...

Het enige wat ik me afvroeg was hoe Noach een walvis kon vervoeren met z'n Ark, en deze weer terug kon krijgen in de oceaan?
pi_12606830
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 16:06 schreef Rickman_ het volgende:
Het enige wat ik me afvroeg was hoe Noach een walvis kon vervoeren met z'n Ark, en deze weer terug kon krijgen in de oceaan?
Ehh...twee walvissen hè!
Het creationistische antwoord zal zijn: Die zwommen achter de ark aan.
"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
pi_12606908
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 16:09 schreef Koerok het volgende:

[..]

Ehh...twee walvissen hè!
Het creationistische antwoord zal zijn: Die zwommen achter de ark aan.

Of: er werden geen volwassen walvissen meegenomen maar baby-walvisjes.
Denk aan de duim :)
pi_12606951
Hoe verklaren godgelovenden eigenlijk soorten die na de zondvloed ontstaan zijn?
pi_12606958
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 15:51 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
*Vecht terug, maar zonder modder

Ik gokte welke spijker ik op de kop sloeg. Hierbij koos ik voor mijn vermoeden dat topicstarter onzeker is aangezien hij zijn morele waarden wil toetsen aan anderen. Wat zou dit dan zeggen over mijzelf op het punt van mijn eigen onzekerheid, als ik slechts zijn gebrek aan eigen morele waarden benoem?

zelfs is het mogelijk dat de topicstarter er niet op uit is zijn morele waarden te toetsen, echter nieuwsgierig is naar hoe een zeker verhaal zal vallen in een groep van verschillende personen..

ik trek (wellicht ongerechtvaardigd) de conclusie dat je onzeker bent en niet goed weet wat je wil.. ik ben er niet op uit mensen aan te vallen en hun geloof kapot te maken, maar toch ga je in de verdediging.. dat is voor mij een teken van onzekerheid..

[Dit bericht is gewijzigd door Frankzinnig op 21-08-2003 16:20]

pi_12607011
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 16:13 schreef nEDerland het volgende:
Of: er werden geen volwassen walvissen meegenomen maar baby-walvisjes.
Jaaahhhh, we kunnen niet zeggen dat die creationisten niet creatief zijn.
pi_12607067
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 16:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hoe verklaren godgelovenden eigenlijk soorten die na de zondvloed ontstaan zijn?
Volgens creationisten zijn er daarna geen soorten ontstaan. Alleen wat variaties. Dus er was een oerhond en die is verworden tot herdershond, bower, golden retriever, etc.
pi_12607094
Ik ging niet in de verdediging, ik gaf mijn reactie:
*Een bewerking van een bestaand verhaal is te simpel en niet-origineel
*In mijn reactie heb ik al geschreven dat ik niet gelovig ben
*Wil je ergens tegen aan schoppen, doe het dan tegen iets dat niet volledig uitgekauwd, geanalyseerd en allang door velen verworpen is.
Tenzij je natuurlijk op een even wereldschokkend iets uitkomt als Darwin destijds kwam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')