Een Amerikaans schrijfster van Russische origine - veel verder waren we nog niet...
quote:Volgens mij is het
Op donderdag 21 augustus 2003 14:03 schreef pyl het volgende:
Nog even verder met:Een Amerikaans schrijfster van Russische origine - veel verder waren we nog niet...
Ayn Rand
shit, deze is taai
Novelist and philosopher Ayn Rand was born Alissa Rosenbaum on February 2, 1905 in St. Petersburg, Russia. Her family lived in a large, comfortable apartment above the chemist shop owned by her father.
From her earliest years, the girl felt alienated from the dark, brooding atmosphere of Russia, but loved the bright world projected in stories appearing in foreign magazines. At age nine she made the conscious decision to become a writer.
In her teens, she discovered the works of great romantic writers such as Victor Hugo and Edmond Rostand. But as her private vision of human potential expanded, the social horizons of human possibility were shrinking around her. In February 1917 she witnessed the first shots of the Russian Revolution from her balcony. Soon, a communist gang nationalized her fathers shop. Almost overnight, her family was reduced to crushing poverty.
Against the growing squalor of Soviet life, the young woman nurtured a burning desire to abandon Russia for the West. She obtained a passport to visit relatives in Chicago, and left Russia and her family in January 1926, never to return. She arrived in New York City weeks later, with only $50 in her purse.
quote:Correct
Op donderdag 21 augustus 2003 14:08 schreef Fransie het volgende:[..]
Volgens mij is het
Ayn Rand
quote:Ok...Nog nooit van gehoord..moet ik me nu schamen en een Winkler Prins enceclopedy gaan kopen ?
Op donderdag 21 augustus 2003 14:08 schreef Fransie het volgende:[..]
Volgens mij is het
Ayn Rand
quote:De vraag stellen is hem beantwoorden.
Op donderdag 21 augustus 2003 14:12 schreef Bimmel het volgende:[..]
Ok...Nog nooit van gehoord..moet ik me nu schamen en een Winkler Prins enceclopedy gaan kopen ?
quote:Geen neger
Op donderdag 21 augustus 2003 14:47 schreef SportsIllustrated het volgende:
De dame rechts. Niet zwart, maar Aziatisch.
Een tafereeltje uit Cambodja?
quote:Neen, uit ons Rijksdeel.
Op donderdag 21 augustus 2003 14:49 schreef Henk_Glimlach het volgende:[..]
Geen neger
Een tafereeltje uit Cambodja?
quote:Je wilt de naam van deze indische dame weten?
Op donderdag 21 augustus 2003 14:50 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Neen, uit ons Rijksdeel.
Dat is Tjoet Nja Din natuurlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Fransie op 21-08-2003 14:57]
quote:Op 9 november 1908 overlijdt Tjoet Nja Din. Op 2 mei 1965 wordt zij uitgeroepen tot Nationale Heldin van de Onafhankelijkheid. Vanaf deze tijd wordt haar naam als Cut Nyak Dhien geschreven.
Op donderdag 21 augustus 2003 14:57 schreef Bimmel het volgende:
tuuuuuurlijk...
Wellicht ken je haar onder deze naam.
[Dit bericht is gewijzigd door Fransie op 21-08-2003 15:00]
quote:Zie je, je weet het wel.
Op donderdag 21 augustus 2003 14:59 schreef Bimmel het volgende:
naast haar is Pang La'ot ...
Ok,Ik ga wel verder met deze muzikale persoon.
[Dit bericht is gewijzigd door Fransie op 22-08-2003 07:57]
quote:Hintje ?
Op donderdag 21 augustus 2003 15:03 schreef Fransie het volgende:
Deze stond nog.Ok,Ik ga wel verder met deze muzikale persoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |