abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12596274
Woensdag 6 Augustus

Vroeg opstaan. De Grote Dag. Na enkele uren wakker staan we dan op Schiphol en komt het afscheid nemen al erg dichtbij. Na het inchecken nog even wat drinken en dan afscheid nemen. We hadden alle vier niet echt grote dingen te zeggen, dus hebben we maar wat zitten kletsen. Daarna afscheid genomen, en door de douane gegaan, raar, want het voelde niet cht als een Groot Afscheid voor 10 maanden.
Kort voordat ik het vliegtuig in liep nog evennaar Bassie bellen, de laatste minuutjes beltegoed. Na het bellen moest de telefoon uit, en kon ik niet meer opnemen toen hij terugbelde.

De vlucht was vooral lang en saai. Het laatste stuk, wat wel weer leuk was, helaas geslapen. Tegen de tijd dat ik wakker werd, was het donker en was de landing al ingezet. De Bay Area is schitterend 's nachts, zeker als je er land met een vliegtuig. Duizenden oranje lampjes schitterden ons van de grond tegemoet.

Nadat we het vliegtuig uitliepen kwamen we de chauffeur van het taxibusje al tegen die ons op kwam halen, daarna even de koffers pakken. Toen we de parkeerplaats opliepen zagen we het ' taxibusje' staan. Een! Limousine!

's Avonds bij de dorm al wat mensen en mijn kamer ontmoet. Ik was al snel naar bed, de vermoeidheid speelde me erg parten.

7 Augustus

Vandaag naar Chabot College om de 'international student coordinator' te ontmoeten en om gewoon eens rond te kijken. Weinig enerverend opzich. Daarna naar de nabije Mall gegaan, even rondkijken in de eerste paar winkels. Macy's en Albertsons. Weer weinig enerverend. Die avond al het eerste feestje gehad op de kamer van Kenny. Grappig, nu hier al bier, en dat op de tweede dag.

Vrijdag ook erg weinig gedaan, naar beneden gelopen, de berg afen naar de Big K Mart gegaan. Rotwinkel. Ik heb er een kussen gekocht en een hoeslaken. Dat laatste bleek helaas geen hoeslaken, maar iets anders, terwijl het personeel juist zei dat het goed was???

Op zaterdag naar school voor de assesment tests, toetsen om te bepalen welk niveau je Engels en je wiskunde heeft. Engels ging erg goed, wiskunde minder. Dat laatste kwam doordat zulke dingen erg snel wegzakken, en omdat ik mijn rekenmachine miste. Hierna zijn we weer naar de Mall gegaan, veel rondgekeken, maar net zo weinig gekocht als de vorige keer. 's Avonds weer een feestje, dit keer bij Brandon op de kamer. Toffe kerel, en heeft ook nog eens vaak feestjes en bier.

Zondag uitgeslapen. Maandag met de BART (Bay Area Rail Transport (ofzo), soort metro) naar San Francisco. Weinig gedaan, in een winkelcentrum rondgehangen, en klein stukje rondgelopen. Kabeltrammetjes en veel zwervers gezien. Niks gekocht, weing rondgekeken. Dat is voor de volgende keer.

Ook de rest van de week was weinig enerverend te noemen. Een keertje naar Berkeley met Jerome en Beau, omdat Beau nog geld had te wisselen. Vanaf de snelweg wel erg goed naar de Golden Gate Bridge, Alcatraz en San Francisco kunnen kijken, omdat de snelweg langs de Bay ligt.
Die week heb ik 's avonds wel een paar keer flink gedronken, ik merk dat de VS mijn drinkgedrag niet verbeterd. De middagen werden gevuld met wat basketbal en veel aan het zwembad van de buren liggen, een appartementencomplex.

Vrijdag de veertiende moe naar school voor de international student meeting. Blergh. Saai. Moest.
Die avond mijn eerste feest buiten de deur van Carlos Bee Hall. Ik ging al snel naar omdat ik eigenlijk wel erg moe was. Ik hoorde dat de politie later nog was langsgekomen om er een eind aan te maken.

Zondag naar Santa Cruz geweest, naar het strand. Het viel eigenlijk wel tegen, ik hoopte op echte golven, zodat we konden gaan surfen, of in mijn geval proberen. Volgende keer gaan we naar Half Moon Bay, daar kan je wel surfen.

Disclaimer: Ik heb geen spellingcontrole...

pi_12596648
Leuk! Een limosine! Heb je al leuke mensen ontmoet daar? Ben je al een beetje gewend?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_12601932
Haha, leuke topictitel: seizoen '03-'04!

Heb je verhaal nog niet gelezen, want zit nu op mijn werk. Doe ik vanavond wel even! Maar alvast (nogmaals!) heel veel plezier!!

pi_12618920
Nerd, een vraagje:

Jij had al je foto's in een mooi album staan. Hier wil ik ook naar toe. Ik heb de software al op een site staan, helaas wil het configureren wat minder vlotten. Zou je me daar over msn een keer mee willen helpen ofzo?

pi_12619069
LOL. leuk stukje... maar klinkt niet echt enerverend... haha.... niets gedaan... weer naar de mall... les was saai...haha.

Veel plezier en Succes.

donderdag 21 augustus 2003 @ 23:53:35 #6
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_12619316
Joh, heb je ook wel leuke dingen gedaan Niet dat mijn eerste dagen zo daverend waren, maar dit klinkt wel erg depri eigenlijk

Ik hoop dat je toch nog wel wat leuke dingen gaat beleven daar Beetje initiatief tonen kan geen kwaad natuurlijk, want om nou heel het jaar almaar naar die Mall te gaan en dan 's avonds aan bier te gaan..... is ook niet alles he, plus dat het nog eens niet mag ook, foei

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_12619430
komop met die fotooooo's

Mijn reisverslag van vorig jaar vind je trouwens hier

vrijdag 22 augustus 2003 @ 02:37:22 #8
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_12622445
Bedankt voor de opbouwende kritieken

Maak je geen zorgen, ik vermaak me best. Helaas is het hier zonder vervoer wel vervelend.

Binnen enkele dagen heb ik een verhaaltje met mijn indrukken enzo. Dat is zeker positiever! Ik heb gewoon nog niet zo veel gedaan!

De mensen hier zijn wel erg aardig, maar dat komt dus nog.

Enne Golfen: Er staat nog niet echt iets in over de lessen, alleen enkele meetings. De lessen zijn tot nu toe namelijk leuk, zeker ook omdat ik niet zo lusteloos meer ben doordat ik dingen onderneem, en vroeg op moet staan.

pi_12629613
He Kleibintje!

Wie zal al die mensen met wie je omgaat? Leuk als je ze even een klein beetje voorstelt, zodat wij een beetje een idee hebben

Met die foto's kan ik je helaas niet helpen. Een vriend van me heeft het allemaal op zijn server geinstalleerd, dus het enige wat ik moest doen wat uploaden. Van de rest heb ik dus ook niet echt verstand! Maar er zijn vast wel Fokkers die dit topic lezen en je daarmee kunnen helpen?

zondag 24 augustus 2003 @ 16:49:15 #10
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_12680079
leuk verslag....ga zo door
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 00:28:49 #11
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_12822077
Op veler verzoek:

Ik zit voor een jaar in Hayward in California. Hayward is een middelgrote stad in de San Francisco Bay Area. Middelgroot voor Amerikaanse begrippen tenminste, in Nederland is een stad met ongeveer 150.000 inwoners gewoon een grote stad. Het ligt aan de Oostkant van de Bay, en de plek waar ik woon, Carlos Bee Hall, is halverwege een heuvel. Het grootste deel van de stad is op het vlakke stuk tussen de Bay en de heuvels gebouwd, maar een deel gaat omhoog de heuvels in, en ik woon aan de weg omhoog. De weg begint ERG steil beneden.

Ik ben niet in m'n eentje aan dit avontuur begonnen, ik werd bijgestaan door 5 andere Nederlanders die allemaal naar dezelfde plek als ik gingen. We hebben hier dus ook een beetje een Hollandsche Kolonie, een overzees gebiedsdeel. Dit weerhoudt ons er natuurlijk niet van om de rest van de dorm te ontmoeten.

Carlos Bee Hall is een dorm, een studentenhuis. Bijna iedereen die hier woont studeert dan ook. De meesten gaan naar Cal State Hayward, de universiteit van de stad. Ook gaan er veel naar Devry, een technische hogeschool. Enkelen gaan zoals ik naar Chabot College. Men zegt wel eens dat California de staat is waar alleen minderheden wonen. Dit zie je dat ook terug in de dorms, een bonte mix van negers, mexicanen, blanken, asians en alle andere etnische minderheden.
Mijn roommate is een van de asians, hij komt uit Japan en doet hier het Engelsprogramma op Cal State zoals de universiteit heet. Hij is hierin niet de enige, de meeste Asians zijn hier voor het zelfde programma, omdat ze op school wel Engels krijgen, maar alleen maar lezen en schrijven, ze kunnen dan ook haast geen Engels verstaan of spreken als ze hier pas kort zitten.
De mensen in de dorm zijn over het algemeen erg open en vriendelijk, veel komen als ze je ontmoeten even een praatje maken, want je komt toch wel van ver, en dan ook nog zulk goed Engels! Geweldig! Als vanzelf maak je dan ook een hoop nieuwe vrienden, helaas meestal wel vrij oppervlakkig.

School. Ja, dat moet ook. Gelukkig is het allemaal niet zo erg als dat het lijkt. Ik zit hier op een Community College, Chabot College. Deze gebouwen staan helemaal aan de andere kant van de buslijn die ongeveer hier begint, dus dat is steeds een rit van ongeveer 45 minuten. Bepaald niet echt een ideaal systeem, maar we moeten het er maar even mee doen.
Ook op school straalt het multiculturele er van af, maar hier zijn wel veel minder Asians als in de dorms. Je kunt ook echt zien dat we in een warme staat zitten, een onoverdekt zwembad, er moet altijd gezwommen worden, behalve met onweer, maar wel als het sneeuwt.

Binnenkort meer over school, en voor de liefhebber: Stelt Uw vragen! Ik antwoord wel.
Als het een goede vraag is

zaterdag 30 augustus 2003 @ 22:11:32 #12
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_12837730

Asians, goed teken dat je het al geen Aziaten meer noemt

Werkt dat met vijf andere Nederlanders soms niet te makkelijk? Dat je woorden die je niet weet stiekem in het Nederlands doet? Of ze in het Nederlands om een Engels woord vraagt? Klinkt best leuk, maar ik kan me zo voorstellen dat het ook een grote afleider kan zijn.

zaterdag 30 augustus 2003 @ 23:21:01 #13
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_12839085
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 22:11 schreef Dagobert het volgende:
Werkt dat met vijf andere Nederlanders soms niet te makkelijk? Dat je woorden die je niet weet stiekem in het Nederlands doet? Of ze in het Nederlands om een Engels woord vraagt? Klinkt best leuk, maar ik kan me zo voorstellen dat het ook een grote afleider kan zijn.
Je hebt wel gelijk. We vragen elkaar soms even woorden als we het niet weten, maar het meeste weten we zelf wel. Wat wel vervelend is, is dat we eigenlijk te veel Nederlands praten. Als we tegen elkaar praten wanneer er niemand anders is, dan hebben we de neiging op gewoon Nederlands te praten.
  maandag 1 september 2003 @ 22:25:37 #14
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_12881945
Wow! Ik ben gisteren weer naar San Francisco geweest. Dit keer om toerist te zijn. Wat! Een! Mooie! Stad!

En het enige wat ik gezien heb is het stukje vanaf pier 1 tot 39 en de cablecars. Binnenkort een duidelijker verslag, maar wat een schitterende stad!

pi_12887476
Heb je ook foto's??
pi_12949112
Ik niet, ik moet hier nog een camera kopen...

Gelukkig zijn er wel foto's gemaakt door een medereziger. [url=http://steefinusa.bravehost.com]Alhier.

dinsdag 9 september 2003 @ 06:34:41 #17
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_13039761
Even een schoolweek zoals ik de afgelopen weken al een paar gehad heb.

De maandag begint altijd een beetje zo laat als ik zin heb, aangezien zwemmen het eerste op programma staat. Meestal zwem ik meer dan nodig, omdat dat leuk is. En natuurlijk voor mijn persoonlijke gezondheid. Leuk is trouwens dat het een buitenbad is, en dat blijft het tot het weer slecht gaat worden. Maar, zo zegt de coach, er wordt slechts niet gezwommen met onweer, omdat het dan gevaarlijk is. Dus, als we in de winter per ongeluk de koudste winter ooit krijgen die de Bay Area heeft gehad, dan wordt het doorbijten om van en naar het bad te gaan. De coach is trouwens zelf ook een fervent zwemmer, allemaal lange afstanden zwemmen enzo.
De rest van de maandag is technisch tekenen. Hier moet wel echt gewerkt worden, alhoewel dat er eigenlijk nog niet echt van is gekomen. Ik heb wel wat flink dure materialen moeten aanschaffen, gelukkig is mijn vervolgopleiding in Nederland (architectuur oid) iets waar ik de meeste van deze materialen weer kan gebruiken.

Dinsdag. Wel altijd vroeg op staan, de les begint al om 9.00 uur. En dat betekent vroeg opstaan omdat de bus van hier tot aan Chabot College rijdt, en busroutes zijn er niet om snel van begin tot eind te komen.
Terug naar de les. Om negen uur begin ik met interior design, is niet helemaal geweldig, maar architectuur zat al vol. Het is een beetje een vrouwenvak, en dat merk je aan de stof en aan de lerares, en natuurlijk omdat er vooral vrouwen en meisjes in de klas zitten. Maar goed, het is wel een leuk vak. Helaas moet ik wel altijd haverwege weg, omdat ik anders de volgende les mis.

De volgende les. Half elf begin ik met "Western Civilization Since 1600" Inderdaad, geschiedenis. Maar niet getreurd, ik wilde dit erg graag. Ik heb al een paar jaar geen geschiedenis meer gehad, en miste het ook echt. Nog een pluspunt is dat de lerares erg leuk is, en ook veel in Europa is geweest. Nederland nog niet, maar dat stukje zelfbevlekking komt nog wel doordat Nederland een vrij succesvolle periode heeft gehad na 1600. Tegen 12 uur ben ik wel weer klaar met de dag, wat school betreft.

Woensdag is alleen zwemmen, en dus is het weer gaan als ik zin heb. De donderdag is een herhaling van dinsdag.

De laatste dag van de week betekent nog even flink de hersenkamers oprekken met Engels (English 1A, voor de kenners). Het niveau sluit aan bij het Nederlands dat ik op de middelbare school heb gehad. Op zich kan ik het niveau dus wel aan, maar het is even een flinke omschakeling. Ik wil toch graag m'n engels nog verder opvijzelen dus ik hou vol. Ik geloof dat dit ook de enige les in de week is waar ik vind dat de leraar niet aardig genoeg is.

Ook een hekel punt is de hoeveelheid huiswerk. De afgelopen jaren was ik lekker aan het luieren in de tweede fase, en dan is dit wel even een omschakeling. Op school is huiswerk ook erg belangrijk voor de meeste leraren. Helaashaas.

dinsdag 7 oktober 2003 @ 19:07:22 #18
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_13721887
Hej!

Alles nog steeds OK daar? Al leuke uitstapjes gemaakt enzo?

dinsdag 7 oktober 2003 @ 22:38:28 #19
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_13727546
Ik vermaak me uitstekend!

Ik ben gewoon een beetje lui, maar ik zal binnenkort weer even wat avonturen typen. San Francisco, Berkeley, Lake Chabot en nog wel meer! Ik ga binnenkort ook nog de Bay Area uit, alhoewel hier al zo veel te zien en doen is.

dinsdag 21 oktober 2003 @ 04:21:19 #20
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_14022803
Het duurde een tijdje, maar weer een deel!

Ondertussen heb ik al wel een hele hoop te vertellen, maar deze keer maar even San Francisco, dat is al meer dan genoeg te vertellen. Om het even kort te houden voor de mensen die niet willen lezen: San Francisco is GE-WEL-DIG!!!
De eerste keer had ik niet zo veel van de stad gezien, maar ondertussen ben ik (zijn we) al wel uitgebreid gaan rondkijken. Met de BART (Metro) naar station Embarcadero, en dan daar er uit. Meteen voel je je in een typische Amerikaanse stad, met al de wolkenkrabbers om je heen, en dat is voor mij natuurlijk al erg indrukwekkend, ik heb nog nooit zulke wolkenkrabberbuurten gezien! Machtig!
Het wordt nog mooier als je naar Pier 1 loopt en dan over het Civic Center richting de wolkenkrabbers kijkt, ik denk dat San Fransico dan wel uniek is. Alle bomen, en dan een schuin gebouw waarachter alle wolkenkrabbers staan. Schitterend! Prachtig! Ongehoord! De volgende stap zou dan zijn om richting pier 39 te lopen, de bekendste pier van allemaal. De wandeling langs het water is ook al weer zo mooi, San Francisco lijkt dan wel haast Europees! Je ziet dan ook al Nob Hill, niet zo bekend, maar die toren bovenaan wel: de Coit Tower. Een monument voor de brandweermensen. En ook de waterkant is erg leuk, met al de pieren, daar was ook al meteen een tegenvaller: na pier 1 komt pier 1 1/2. Dat bleek achteraf minder erg dan we dachten, omdat er ook regelmatig pieren overgeslagen worden.
Als je na een tijdje bijna bij pier 39 bent, dan wordt het ineens veel drukker. En dan: Pier 39! Beroemd! Zeeleeuwen! Alcatraz! Pier 39 is dus beroemd omdat er een hele boel zeeleeuwen zitten, en dat vinden we natuurlijk geweldig, zo recht voor ons. Ook is dit volgens mij de pier die het dichtst bij Alcatraz zit.
De eerste keer hadden we vanaf hier de cablecar genomen, terug naar Powell en de BART, om voldaan huiswaarts te keren. Die Cablecars zijn ook erg leuk, lekker in een slakkegangetje San Francisco bekijken, en daar zagen we ook die beroemde slingerstraat, helaas wel van ver af, maar ik zal de straat ook nog wel van dichterbij zien.
De andere route die ik vanaf pier 39 genomen heb, was die langs het water richting de Golden Gate Bridge. Ik weet niet waar we allemaal langs gelopen zijn, maar het was allemaal wel erg mooi! Eerst nog wat pieren, en dan sta je ineens midden in de stad bij een strand. Huh? En er waren ook mensen aan het zwemmen! Daarna gingen we door een park, waar het uitzicht op Alcatraz echt adembenemend was, zeker omdat de zon erg van vrij laag op stond, en aan de andere kant van het park, keken we over een oude marinebasis naar een schitterend uitzicht op de Golden Gate!
Verder lopend kwamen we bij een van de duurste wijken van San Francisco, met rijtjesvilla's, stuk voor stuk kleine paleisjes. Een schitterend uitzicht op het water, en aan de auto's te zien betaalde men er ook erg goed voor. Toen we ongeveer te hoogte van het Exploratorium kwamen, besloten we dat we het een beetje fris kregen, en dat we niet helemaal door wilden lopen naar de brug. We hadden nog eens rustig het Exploratorium gezien, en toen zijn we een busstation gaan zoeken om terug te komen naar de BART.

Andere avonturen in San Francisco: We zijn ook een keer 's avonds die kant op gegaan, met de auto. Voor de kenners, halverwege de Oakland Bay Bridge zit een eilandje. Daar zijn we de eerste stop gaan maken, om een flink foto's te maken. Het uitzicht is daar echt adembenemend! Je kijkt recht naar de wolkenkrabbers, 's nachts natuurlijk prachtig belicht. En ook de Oakland Bay Bridge is 's nachts wonderschoon, met alle lichtjes. Natuurlijk heb ik hier ook veel fotobewijs van, binnenkort online! Toen zijn we doorgereden naar de andere kant, Armand (onze 'tourguide') vertelde dat hij nog nooit in de Coit Tower is geweest, dus we probeerden daar te komen, wat jammerlijk mislukte, omdat we aan de steile kant omhoog wilden komen, wat niet kan, want het is ECHT steil.
We zijn toen doorgereden naar de Golden Gate, om weer foto's te maken, niet zo wonderlijk belicht, maar die brug is van zichzelf al erg mooi. En de lampen die er op zitten zijn al wel heel de moeite waard. Ook weer veel foto's! Op de terugweg wisten we alsnog een route naar de Coit Tower te vinden, vanwaar we een heel mooi uitzicht hadden op de torens van San Fransico. Helaas konden we de toren niet in, die sluit op 10 uur 's avonds. Dus we moeten nog een keer terug, om dat uit te checken, nu was het ook al erg mooi, dus dat wordt nog wat.

zaterdag 25 oktober 2003 @ 00:56:18 #21
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_14120068
Ik heb foto's!!!

Klikkerdeklik. Ik mag ze helaas niet direct linken, dus zo dan maar!

zaterdag 25 oktober 2003 @ 12:15:06 #22
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_14123896
Dat geel op oranje staat wel erg sneaky verstopt Maar heb ze gevonden hoor

Ziet er mooi uit, maar dat wist ik al Is zeker een indrukwekkende stad.

Mocht je eens de kans krijgen, ga een stukje naar beneden langs de kust (Route 1 heet dat ding meen ik) errug mooie natuur

dinsdag 28 oktober 2003 @ 22:38:44 #23
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_14209683
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 12:15 schreef Dagobert het volgende:
Mocht je eens de kans krijgen, ga een stukje naar beneden langs de kust (Route 1 heet dat ding meen ik) errug mooie natuur
Dat gaat zeker nog gebeuren, waarschijnlijk ga ik in Spring Break naar San Diego. De kans is dan erg groot dat ik met de auto ga, en dan kun je er zeker van zijn dat de 1 op de route ligt.

Maar ook hier in de heuvels is het al erg mooi. Ik zal zo eens wat foto's ervan online zetten.

pi_14214858
Leuke foto's. Sommigen zijn hetzelfde als die van een vriend die ik vorige week zag. Die was ook in SF.
Wat zijn die gebouwen hoog!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_14221340
SAN FRANSICO!!! Geweldige stad!
Ik ben zelf in de zomervakantie ook drie weken maar de VS geweest waarvan vier dagen in SF (veeeeeeel te kort ). Ik heb in die korte tijd toch nog aardig wat gezien maar ik wil zeker nog een keer terug om de stad beter te leren kennen. Pier 39 was inderdaad erg gaaf, al die zeeleeuwen zo dichtbij, en alcatraz blijft toch ook bijzonder. Ook Chinatown is erg gaaf, als je bij sommige winkeltjes naar binnen loopt heb je echt het idee in China te zijn beland (het is niet voor niets de grootste Chinese gemeenschap buiten China )

Ben je trouwens ook al eens naar Haight-Ashbury, de oude hippie-wijk, geweest? Erg leuk om eens te zien (ondanks de enorme hoeveelheid zwervers). En helemaal aan het einde van Haightstreet zit de allerbeste muziekwinkel ter wereld! Hij heet Amoeba en het is echt niet te geloven hoe groot het is. Ze hebben echt alle muzieksoorten. Ook hebben ze enorm veel tweedehandse CDs voor zeer redelijke prijzen . Zeker een bezoekje waard!

[Dit bericht is gewijzigd door 88JR88 op 29-10-2003 14:16]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')