abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 augustus 2003 @ 17:39:27 #76
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_12609232
"Neemweggen" dus....
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  Moderator donderdag 21 augustus 2003 @ 18:21:21 #77
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_12610015
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 17:39 schreef Patch het volgende:
"Neemweggen" dus....
excact!
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_12610767
Nooit echt vaak gereageerd in de B&A-topics, maar mag mezelf toch zeker al een paar jaar serieus B&A-liefhebber noemen.

De manier waarop Adriaan praat, vind ik schitterend;

"Kom Bassie, rennih"
"Kom Bassie, in de wagih"
"In Spanjih schijnt altijd de zon"
etc.

Daarnaast is natuurlijk de polsbeweging van Adriaan werelds. Als je het nooit opgevallen is, moet je maar 's letten op z'n rechterhand als hij wat vertelt of uitlegt.

  donderdag 21 augustus 2003 @ 19:10:48 #79
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_12610887
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:03 schreef Citroentje het volgende:

Daarnaast is natuurlijk de polsbeweging van Adriaan werelds. Als je het nooit opgevallen is, moet je maar 's letten op z'n rechterhand als hij wat vertelt of uitlegt.


die hand volg ik al vanaf dat ik klein was.
Dacht dat ik de enige was die daar gewoon iedere keer op lette..
Da's het enige wat Carlo Boszhard vergat te doen bij haar parodie op Bassie en Adriaan...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  donderdag 21 augustus 2003 @ 19:36:46 #80
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_12611406
Heidbuurt, geweldige samples! Die klinken echt tien keer beter dan de mijne en deze waren van de originele banden, he? Zou je toch eens dat nummer voor mij eraf willen halen, dan hoor je denk ik de melodie veel beter (de aflevering in Luxemburg als de Baron heeft gezegd: "kom mee, we gaan de grote val dicht laten klappen..." - tot aan dat de achtervolgingstune begint zoiets). Zou je dat voor me willen doen?
Kijk maar wanneer dat het je uitkomt, alvast HEEL hartelijk bedankt!
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_12611529
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:36 schreef De_Maestro het volgende:
Heidbuurt, geweldige samples! Die klinken echt tien keer beter dan de mijne en deze waren van de originele banden, he? Zou je toch eens dat nummer voor mij eraf willen halen, dan hoor je denk ik de melodie veel beter (de aflevering in Luxemburg als de Baron heeft gezegd: "kom mee, we gaan de grote val dicht laten klappen..." - tot aan dat de achtervolgingstune begint zoiets). Zou je dat voor me willen doen?
Kijk maar wanneer dat het je uitkomt, alvast HEEL hartelijk bedankt!
Ik zou wel willen!!! Maar het gaat helaas niet Deze stukjes heb ik van de oude DVD van Bassie & Adriaan en de reis door Europa deel 1 gehaald. Die van Luxemburg is helaas nog niet op DVD te krijgen.
  donderdag 21 augustus 2003 @ 19:48:12 #82
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_12611627
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:42 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Ik zou wel willen!!! Maar het gaat helaas niet Deze stukjes heb ik van de oude DVD van Bassie & Adriaan en de reis door Europa deel 1 gehaald. Die van Luxemburg is helaas nog niet op DVD te krijgen.


Huh? Maar de muziek is van Aad Klaris, is die dan ook op DVD verschenen, de nieuwe DVD's hebben deze muziek niet meer, dus dan heeft het nog geen nut...

Trouwens, wat doen we nu met Aad Klaris?

- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_12611654
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:48 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Huh? Maar de muziek is van Aad Klaris, is die dan ook op DVD verschenen, de nieuwe DVD's hebben deze muziek niet meer, dus dan heeft het nog geen nut...

Trouwens, wat doen we nu met Aad Klaris?


Hmzz.. haha ik weet het niet ... Wou jij bellen?
  donderdag 21 augustus 2003 @ 19:56:06 #84
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_12611766
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:50 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Hmzz.. haha ik weet het niet ... Wou jij bellen?


Misschien, als ik 100% was dat het de juiste Aad KLaris was, wel ja. Maar als je z'n tel.nummer hebt kunnen we toch ook zijn adres achterhalen en dan sturen we hem een brief met daarin onze vragen en de links van de samples van de nummers die we zoeken dan hoeft niet iedereen hem appart lastig te vallen...
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_12611824
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:56 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Misschien, als ik 100% was dat het de juiste Aad KLaris was, wel ja. Maar als je z'n tel.nummer hebt kunnen we toch ook zijn adres achterhalen en dan sturen we hem een brief met daarin onze vragen en de links van de samples van de nummers die we zoeken dan hoeft niet iedereen hem appart lastig te vallen...


Ja, het adres heb ik ook wel... Maar dan moeten we even precies weten welke nummers we allemaal zoeken. Hoppelijk wil hij ook antwoord geven, want in het verleden hebben Bassie, Adriaan en hij alleens wat woorden met elkaar gehad om het zomaar te zeggen. Dus ze zijn nu geen beste vrienden meer van elkaar
  donderdag 21 augustus 2003 @ 20:05:04 #86
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_12611952
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:58 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Ja, het adres heb ik ook wel... Maar dan moeten we even precies weten welke nummers we allemaal zoeken. Hoppelijk wil hij ook antwoord geven, want in het verleden hebben Bassie, Adriaan en hij alleens wat woorden met elkaar gehad om het zomaar te zeggen. Dus ze zijn nu geen beste vrienden meer van elkaar


Wat, lulde Aad Klaris teveel over de achtergrondmuziek? Ik wist wel dat er problemen waren met Aad Klaris, dat heeft Martijn Passchier mezelf verteld, maar zijn muziek wordt nu toch niet meer gebruikt, dus maybe helpt ie ons. Nou, ik hoef alleen maar dat 'sierlijke solonummer' te hebben en jij toch je 'adriaantje in de dakgoot achtervolgingstune' en dat waz het zowat, de rest heb ik al...
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_12612059
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 20:05 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Wat, lulde Aad Klaris teveel over de achtergrondmuziek? Ik wist wel dat er problemen waren met Aad Klaris, dat heeft Martijn Passchier mezelf verteld, maar zijn muziek wordt nu toch niet meer gebruikt, dus maybe helpt ie ons. Nou, ik hoef alleen maar dat 'sierlijke solonummer' te hebben en jij toch je 'adriaantje in de dakgoot achtervolgingstune' en dat waz het zowat, de rest heb ik al...


Nee, dat ging niet over de achtergrondmuziek, dat ging over een aantal geluidsbanden van Bassie en Adriaan. Aad Klaris had die banden nog thuis of op het bedrijf liggen en wou ze niet terug geven aan B&A. Toen is er een rechtzaak geweest en toen hebben B&A de banden dus wel gekregen.

Weet jij dan ook welke gebruikte word bij De Sleutel bij de achtervolgingsscene op de racebaan ?

pi_12612367
Stoer dat met dat sneldrogende cement vandaag
Dat Bassie &Adriaan erg hard langsrenden en de boeven zich niet konden bewegen
  donderdag 21 augustus 2003 @ 20:21:23 #89
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_12612417
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 20:09 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Nee, dat ging niet over de achtergrondmuziek, dat ging over een aantal geluidsbanden van Bassie en Adriaan. Aad Klaris had die banden nog thuis of op het bedrijf liggen en wou ze niet terug geven aan B&A. Toen is er een rechtzaak geweest en toen hebben B&A de banden dus wel gekregen.

Weet jij dan ook welke gebruikte word bij De Sleutel bij de achtervolgingsscene op de racebaan ?


Ja, das een goeie, ik zat zo te kijken, komen B&A op de racebaan zegt m'n vader (die B&A dom vind en die lag omdat het 00:00 al bijna te pitten op de bank ineens), hey, da's dat nummer van Focus

Maar ja, hij wist niet welk...

Dus Aad Klaris heeft z'n banden moeten inleveren, da's klote, want stel dat die nummers van ons door hem gemaakt zijn, dan kunnen we ernaar fluiten, dan krijgen we ze niet, want Aad van Toor wil deze muziek niet afgeven...

- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_12612774
Dan maar hier! Mijn favoriet is de pakjes door Europa, daar heb ik een hele hoop van geleerd van de omgeving en de taal natuurlijk!

Poll: Watr vind jij de beste Bassie & Adriaan serie?

  • B & A en de Plaaggeest
  • B & A en de Verdwenen Sleutel
  • B & A en de Diamant
  • B & A en de Huilende Professor
  • B & A en het Geheim van de Schatkaart
  • B & A en de Verdwenen Kroon
  • B & A en de Verzonken Stad
  • B & A en de Geheimzinnige Opdracht
  • B & A en de Reis Vol Verrassingen

  • Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
      donderdag 21 augustus 2003 @ 20:46:01 #91
    62956 De_Maestro
    Muziek: Klaris / Smorenburg
    pi_12613099
    Hey Heidbuurt, als we over de muziek en Aad Klaris willen praten kunnen we dat beter bij Bassie & Adriaan Muziek doen, nietwaar, dan worden we minder vaak onderbroken, enzovoort, lijkt mij handiger....
    - [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
    pi_12618168
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2003 19:03 schreef Citroentje het volgende:
    De manier waarop Adriaan praat, vind ik schitterend;

    "Kom Bassie, rennih"
    "Kom Bassie, in de wagih"
    "In Spanjih schijnt altijd de zon"
    etc.


    inderdaad ja!
    quote:
    Nooit echt vaak gereageerd in de B&A-topics, maar mag mezelf toch zeker al een paar jaar serieus B&A-liefhebber noemen

    Daarnaast is natuurlijk de polsbeweging van Adriaan werelds. Als je het nooit opgevallen is, moet je maar 's letten op z'n rechterhand als hij wat vertelt of uitlegt.


    nou je mag best vaker reageren hier dan hoor
    word hier behoorlijk vrolijk van!
    Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
    pi_12618585
    Hallo B&A boys! (and girls), daar komen we weer aan
    Om alle onduidelijkheid over de rolverdeling even uit de wereld te helpen:

    -Bassie: Bas van Toor
    -Adriaan: Aad van Toor
    -Plaaggeest (1976/77): Jaap Stobbe
    -De schandebakker(1976/1977): Johan Sirag
    -Het school'hoofd'(1976/1977): Jan Anne Drenth
    -Hoofdagent in de plaaggeest(1976/1977): Wil Sibbele
    -Circusdirecteur in de plaaggeest(1976/1977): Paul Meyer
    -BB(1978): Paul Meyer
    -Goochelaar (1978/79): André du Lord
    -B1 (1978/79): Wil Sibbele
    -B2 (1978/79): Harry Dikmans
    -BB(1979): Frans Kokshoorn
    -Diamantair(1979): Paul van Gorcum
    -Agent (later Adjudant) van der Steen (1979/87): Dick Rienstra
    -Inspecteur de Vries (1985): Dick Engelbracht
    -Professor (1982): Paul van Gorcum
    -Joris (1982): Hans Leendertse
    -De Kapitein (1982): Hans Otjes
    -De Baron (1985): Aad van Toor (dubbelrol van Aad van Toor)
    -De Baron (1987/94): Paul van Gorcum
    -B2 (1985/89): Joep Dikmans (tweelingbroer van Harry Dikmans)
    -Vlugge Japie (1985/94): Bas van Toor (dubbelrol van Bas van Toor)
    -Danny Verbiest (1989/94): Danny Verbiest (inval-belg)
    -B100 (1990/94): Hans Beijer
    -Handige Harry (1990/94): Paul van Soest

    En nu ik toch bezig ben, dan ook maar meteen even alle series van Bassie & Adriaan:

    1976/77 De plaaggeest
    1978 Het geheim van de sleutel
    1979 De gestolen diamant
    1982 De huilende professor
    1985 Het geheim van de schatkaart
    1987 De verdwenen kroon
    1989 De verzonken stad
    1992 De geheimzinnige opdracht
    1994 De reis vol verrassingen (In Amerika)

    Dag vriendjes en vriendinnetjes!
    Gegroet, Maarten

    [Dit bericht is gewijzigd door drs.stoofpeer op 22-08-2003 14:58]

    pi_12618782
    En of B2 nog leeft? tsja, je hebt in ieder geval dus twee kansen, daar het tweelingbroertjes zijn (zie rolverdeling hierboven).

    Wat zijn volgens jullie trouwens de leukste ONE-liners van B2 ??

    bijv:
    Baron: kijk, daar lopen die domme clown en die irritante acrobaat
    B2: watzeggie, auto met automaat?
    Baron: ik zei: kijk, daar lopen die domme clown en die irritante acrobaat
    B2: oh dan verstond ik het goed, je bent kwaad
    Baron: nee, stommeling, bal gehakt, frikandel!!! Ik zei: daar lopen die domme clown en die irritante acrobaat!!!! Drommels, Drommels, etc

    [Dit bericht is gewijzigd door drs.stoofpeer op 21-08-2003 23:42]

    pi_12618982
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2003 23:30 schreef drs.stoofpeer het volgende:
    Hallo B&A boys! (and girls), daar komen we weer aan
    Om alle onduidelijkheid over de rolverdeling even uit de wereld te helpen:

    -Bassie: Bas van Toor
    -Adriaan: Aad van Toor
    -Plaaggeest (1976/77): Jaap Stobbe
    -B1 (1978/79): Wil Sibbele
    -B2 (1978/79): Harry Dikmans
    -Professor (1982): Paul van Gorcum
    -Joris (1982): Hans Leendertse
    -De Kapitein (1982): Hans Otjes
    -De Baron (1985/92): Paul van Gorcum (dus geen Aad van Toor)
    -B2 (1985/89): Joep Dikmans (tweelingbroer Harry Dikmans)
    -Vlugge Japie (1985/89): Bas van Toor (dubbelrol van Bas van Toor dus)
    -Danny Verbiest (1989/92): Danny Verbiest (inval-belg)
    -B100 (1990/92): Hans Beijer
    -Handige Harry (1990/92): Paul van Soest

    En nu ik toch bezig ben, dan ook maar meteen even alle series van Bassie & Adriaan:
    1976/77 De plaaggeest
    1978 Het geheim van de sleutel
    1979 De gestolen diamant
    1982 De huilende professor
    1985 Het geheim van de schatkaart
    1987 De verdwenen kroon
    1989 De verzonken stad
    1990 De geheimzinnige opdracht
    1992 In Amerika

    Dag vriendjes en vriendinnetjes!
    Gegroet, Maarten


    Dat van de Baron klopt niet.. In 1985 word de rol van de Baron nog gespeeld door Adriaan. De Baron word pas in 1987 door Paul van Gorcum gespeeld.
    pi_12618988
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2003 23:30 schreef drs.stoofpeer het volgende:
    -De Baron (1985/92): Paul van Gorcum (dus geen Aad van Toor)
    Begint het gezeik nou weer van voor af aan?
    pi_12619066
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2003 23:43 schreef eborn het volgende:

    [..]

    Begint het gezeik nou weer van voor af aan?


    Kijk gewoon even op http://www.bassie-adriaan.nl/pages/vragen.html :

    Stephanie Florus (8 jaar)
    Is de Huilende priofessor dezelfde acteur als de Baron ? En hoe heet de acteur echt?

    Antw. Adriaan : Ja, De huilende professor en de Baron worden gespeeld door dezelfde acteur Paul van Gorcum.
    (Behalve in de serie "Het geheim van de Schatkaart" daar wordt de Baron gespeeld door Aad van Toor.)

    Als je naar Jensen hebt gekeken kon je het ook weten ...

      donderdag 21 augustus 2003 @ 23:46:45 #98
    11043 TheFrankey
    Ja. Dat zeg jij wel....
    pi_12619101
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2003 23:43 schreef eborn het volgende:

    [..]

    Begint het gezeik nou weer van voor af aan?


    ja het is wel waar. Adriaan heeft het zelf gezegd bij Jensen! dus..
    Boef!
    pi_12619178
    Kijk anders gewoon naar de aftiteling van Bassie & Adriaan en het geheim van de schatkaart, dan zie je dat er geen Paul van Gorcum tussen staat.
    pi_12619410
    nee, het begint niet van voor af aan, ik dacht er juist een einde aan te breien... maar dat van aad=baron in 1985 heb ik even aangepast, dat wist ikzelf ook niet
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')