abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 september 2004 @ 09:18:25 #26
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_21940146
Je zou toch kunnen terugrekenenen wat er precies gebeurd.

pak een populaire film zoals Matrix .. ga daar mee goochelen en pak een film met weinig votes en doe daar hetzelfde mee.
Denk dat het wel mogelijk moet zijn om de verschillende zwaartes van de voters te berekenen.

Het is in ieder geval interessant wat IMDB hanteerd.

* Wat ik wel terecht zou vinden is dat ze 1 en 10 wat minder zwaar wegen dan een 6 of 7.
1 en 10 is niet realistisch.

Maar iemand die gewoon in het wilde weg maar wat stemt .. die zou dan zwaarder gaan wegen. Terwijl de persoon niet eens weet wat ie stemt. Daarvalt niet op te controleren. ( Tenzij er geconstateerd wordt dat er gestemd wordt op films die al jaren verloren is beschouwd )
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_21940261
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 09:18 schreef Lambiekje het volgende:
Je zou toch kunnen terugrekenenen wat er precies gebeurd.

pak een populaire film zoals Matrix .. ga daar mee goochelen en pak een film met weinig votes en doe daar hetzelfde mee.
Denk dat het wel mogelijk moet zijn om de verschillende zwaartes van de voters te berekenen.

Het is in ieder geval interessant wat IMDB hanteerd.

* Wat ik wel terecht zou vinden is dat ze 1 en 10 wat minder zwaar wegen dan een 6 of 7.

Maar iemand die gewoon in het wilde weg maar wat stemt .. die zou dan zwaarder gaan wegen. Terwijl de persoon niet eens weet wat ie stemt. Daarvalt niet op te controleren. ( Tenzij er geconstateerd wordt dat er gestemd wordt op films die al jaren verloren is beschouwd )
als je net imdb ontdekt, kan het zijn dat je veel op oude films gaat stemmen, die men niet meer kan zien, terwijl jij die wel gezien hebt. dat zou dus onredelijk zijn.

het terugrekenen bij veel-gestemde films is ondoenlijk. bij films met weinig votes nog wel, zie de OP. daar is nog iets van te maken.
  dinsdag 14 september 2004 @ 09:32:41 #28
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_21940305
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 09:28 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

als je net imdb ontdekt, kan het zijn dat je veel op oude films gaat stemmen, die men niet meer kan zien, terwijl jij die wel gezien hebt. dat zou dus onredelijk zijn.

het terugrekenen bij veel-gestemde films is ondoenlijk. bij films met weinig votes nog wel, zie de OP. daar is nog iets van te maken.
Zo heb ik wel terug kunnen halen welke films ik vroeger heb gezien. Wel fun om dingen terug te vinden en dan op zoek er naar de DVD (of divx).

Ohja .. ik bedoel dus film van 1900 tot 1930 .... daar is dacht ik gelezen te hebben 65 tot 80% van verloren beschouwd. Onlangs (paar jaar nu) was er een Laurel & Hardy gevonden op een Belgische zolder kamer .. die was 70 jaar als verloren beschouwd. Dacht dat het om Duck Soup ging .. het vervelende is denk ik vroeger geweest is dat er ook een andere Comedy was met dezelfde naam.

Hats Off is nog steeds verloren beschouwd .. Music Box is de remake ( de Oscar aflevering) ..Hats off is dat ze een koelkast bezorgen ipv piano .. erg jammer

[ Bericht 11% gewijzigd door Lambiekje op 14-09-2004 09:38:17 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 14 september 2004 @ 14:30:16 #29
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_21945714
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 09:18 schreef Lambiekje het volgende:
Wat een onzin. Ik heb een dozijn films die ik hartstikke goed vind en dus een 10 hebben en ook een paar bagger films die zo slecht zijn dat ze 1 gekregen hebben. Dat wil dus niet zeggen dat 10en en 1en bij voorbaat onrealistische stemmen zijn. Pas als iemand elke film waarop hij vote een 1 of een 10 geeft is het onrealistisch. En zoals ik al eerder zei kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat er mensen zijn die dat doen. Misschien om zo de criteria voor top1000-voter te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')