quote:
Maar wie is die Mabel Wisse Smit eigenlijk? En is zij van adel, zoals haar dubbele naam doet vermoeden? Niet dus, Mabel is een heel gewoon Hollands meisje.
Vader
Mabel heeft, net als haar jongere zus Nicolien Annette de naam van haar stiefvader overgenomen. Oorspronkelijk heet ze Mabel Martine Los. In 1976 verhuist Mabel en familie naar Hilversum. Haar biologische vader, Hendrik Cornelis Los, viel in een wak tijdens een schaatstocht op de Loosdrechtse Plassen op 18 februari 1978 en kwam om het leven. Mabels echte vader was commercieel medewerker bij het Nederlandse Kabel Bedrijf in Hilversum, dat later van Philips werd.Stiefvader
Hendrik Los trouwde in 1968 met de moeder van Mabel, Florence Kooman. Eind 1978, nog geen jaar na het overlijden van haar eerste man, hertrouwt Florence met Peter Wisse Wisse Smit (inderdaad, 2x Wisse). Deze stiefvader van Mabel werkte bij de Rabobank, maar was ook hockeyer bij het Nederlands Hockeyteam. Hij is op 11 november 2000 overleden. Sinds vorig jaar gaat de moeder van Mabel gewoon weer door het leven als Mevrouw Los-Koopman.Naamsverandering
Hoe komt nu die naam Wisse in de familie? Op 12 juni 1970 verandert een dokter Wisse Jacobus Smit zijn achternaam bij de gemeente in Wisse Smit. Hij wil namelijk voorkomen dat de naam Wisse in de familie verdwijnt. Het was gebruikelijk in die familie om altijd iemand Wisse te noemen in de voornaam.Voorkomen
Om nu te voorkomen dat deze naam zou verdwijnen, besloot deze Wisse Jacobus dat de hele familie geen Smit meer zou heten, maar voortaan als Wisse Smit door het leven moest gaan. Vandaar dat de stiefvader van Mabel dan ook Peter Wisse Wisse Smit heet; zowel zijn voor- als achternaam waren Wisse.
quote:Gelukkig maar...
Op donderdag 21 augustus 2003 22:13 schreef SunChaser het volgende:
Friso en Smit zijn iig smoorverliefd
[..]
Ze zijn zo smoorverliefd dat Mabel in Brussel blijft wonen en Friso in London..gezellig
Het maakt niet uit wat Mabel aan dubieuze vriendjes heeft gehad.
Beatrix heeft aan haar veel steun gehad, ze loopt weg met deze dame, dus ze zal niet zo gauw Friso "verzoeken" eens verder te kijken.
quote:Ik kan me zo'n gesprek wel voorstellen:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:32 schreef milagro het volgende:
Beatrix heeft aan haar veel steun gehad,
Bea: Boehoehoe, die nicht van mij heeft nou weer iets vervelends geroepen!!
Mabel: Meid, ik ken nog wel een mannetje, en als ik die nou vraag even met haar te praten dan....etc.
quote:Idd en Friso is echt geen homo en Mabel doet het echt niet om haar kostje gekocht te hebben.
Op donderdag 21 augustus 2003 22:32 schreef milagro het volgende:Ze zijn zo smoorverliefd dat Mabel in Brussel blijft wonen en Friso in London..gezellig
En misschien om vervolging te ontlopen, die Bruinsma en Yougo-connecties kunnen nooit goed zijn, onschendbaarheid is wel lekker dan .
quote:Thanks, voor het speurwerk SunChaser, ik vind dat Mabel zich weer gewoon Mabel Los moet noemen.
Op donderdag 21 augustus 2003 22:17 schreef SunChaser het volgende:Stiefvader
Hendrik Los trouwde in 1968 met de moeder van Mabel, Florence Kooman. Eind 1978, nog geen jaar na het overlijden van haar eerste man, hertrouwt Florence met Peter Wisse Wisse Smit (inderdaad, 2x Wisse). Deze stiefvader van Mabel werkte bij de Rabobank, maar was ook hockeyer bij het Nederlands Hockeyteam. Hij is op 11 november 2000 overleden. Sinds vorig jaar gaat de moeder van Mabel gewoon weer door het leven als Mevrouw Los-Koopman.
Maar hoe komt die Mevrouw Los dan in godsnaam aan de naar Koopman??
quote:D'r meisjesnaam misschien?
Op donderdag 21 augustus 2003 22:53 schreef Golfen het volgende:[..]
Maar hoe komt die Mevrouw Los dan in godsnaam aan de naar Koopman??
quote:Vast... natuurlijk. Thanks.
Op donderdag 21 augustus 2003 22:54 schreef Kozzmic het volgende:[..]
D'r meisjesnaam misschien?
quote:Flos Los
Mabel Martine Wisse Smit is de dochter van Henk Los en Flos Kooman. Ze werd op 11 augustus 1968 geboren in Pijnacker en heeft twee zussen: Nicoline (32) en Eveline (22). Toen Mabel negen jaar was, overleed haar vader. Haar moeder hertrouwde met Peter Wisse Smit, die enkele jaren geleden overleed.Mabel groeide op in het Gooi en studeerde economie en in politieke wetenschappen in Amsterdam. Ze was medeoprichtster van de Nederlandse Stichting Warchild in 1995. Sinds 1997 is Wisse Smit directeur van het Open Society Institute in Brussel dat zich inzet voor de bevordering van democratie en mensenrechten.
http://www.rnw.nl/hollandnl/html/verloving030701.html
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 23:01 schreef Kozzmic het volgende:
D'r moeder wordt overigens Flos genoemd...
[..]Flos Los
Dat is dr roepnaam.
Ik denk dat ze liever Florence Malde Gijsberdina Los genoemd wordt.
Zou het niet kunnen dat in 1975, Pa Wisse Smit en Klaas tijdens een zeiltochtje...
Naja, lamaar.
quote:Hoezo?
Op vrijdag 22 augustus 2003 04:00 schreef What het volgende:
Dat Pa Los 'toevallig' in een wak rijdt vind ik in dit licht eigenlijk ook dubieus.
quote:Jaa, gisteren gelezen
Op donderdag 28 augustus 2003 09:57 schreef milagro het volgende:
In de HP nu een artikel over Mabel.
Ze stond in de kringen rondom Bruinsma bekend als "dat kreng van Klaas"
Heerlijk, Prinses Kreng
quote:HPtje zo maar even kopen dan
Op donderdag 28 augustus 2003 09:57 schreef milagro het volgende:
In de HP nu een artikel over Mabel.
Ze stond in de kringen rondom Bruinsma bekend als "dat kreng van Klaas"
quote:Staat verder niet veel nieuws in, hoor.
Op donderdag 28 augustus 2003 10:38 schreef schatje het volgende:[..]
HPtje zo maar even kopen dan
.
Kortom, het lijkt er sterk op dat Mabel c.q. de RVD poep praat.
Als zelfs nu nog heren uit dat circuit haar zich herinneren als "dat kreng" (dat is ms een standaard benaming voor de neukertjes van Klaas, maar ze komt mij over als een mega bitch..op niets gebaseerd dan uitstraling geef ik toe) zal ze toch wel enige indruk gemaakt hebben, en dat doe je niet enkel, lijkt me,doordat je je ooit eens toevallig op dezelfde boot bevond.
Drie niet geheel onomstreden (machtige) heren in je vriendenkring, Soros, Sacirbey en Bruinsma..hmm. puur toeval natuurlijk.
quote:Je gaat je afvragen wat Friso allemaal wel niet uitgehaald heeft en nog uit zal halen.
Op donderdag 28 augustus 2003 10:51 schreef milagro het volgende:[..]
Staat verder niet veel nieuws in, hoor.
Wel dat Klaas in die periode dus op het hoogtepunt van zijn carrière was, wat we al wisten natuurlijk, was net ontslagen uit de gevangenis en dat hij altijd vergezeld was van minstens 2 meestal 4 bodyguards, ook op het studentenfeestje waar hij met Mabel was en zich standaard verplaatste in peperdure zwarte Mercedessen.
Bovendien deed Klaas alles behalve geheimzinnig over zijn status binnen de onderwereld, iets waar Mabel ook bij haar vrienden over opschepte.Kortom, het lijkt er sterk op dat Mabel c.q. de RVD poep praat.
Als zelfs nu nog heren uit dat circuit haar zich herinneren als "dat kreng" (dat is ms een standaard benaming voor de neukertjes van Klaas, maar ze komt mij over als een mega bitch..op niets gebaseerd dan uitstraling geef ik toe) zal ze toch wel enige indruk gemaakt hebben, en dat doe je niet enkel, lijkt me,doordat je je ooit eens toevallig op dezelfde boot bevond.
Drie niet geheel onomstreden (machtige) heren in je vriendenkring, Soros, Sacirbey en Bruinsma..hmm. puur toeval natuurlijk.
quote:Ik snap er niets meer van.
Op donderdag 28 augustus 2003 10:51 schreef milagro het volgende: Staat verder niet veel nieuws in, hoor.
Wel dat Klaas in die periode dus op het hoogtepunt van zijn carrière was, wat we al wisten natuurlijk, was net ontslagen uit de gevangenis en dat hij altijd vergezeld was van minstens 2 meestal 4 bodyguards, ook op het studentenfeestje waar hij met Mabel was en zich standaard verplaatste in peperdure zwarte Mercedessen.
Bovendien deed Klaas alles behalve geheimzinnig over zijn status binnen de onderwereld, iets waar Mabel ook bij haar vrienden over opschepte.Kortom, het lijkt er sterk op dat Mabel c.q. de RVD poep praat.
Hemel en aarde worden bewogen om De Roy van Zuydewijn - die welgeteld één paar door een vriendje gestolen sportsokken verstopte toen hij twaalf was - de familie uit te werken: de directeur van de RVD is bereid zich te blameren middels een groteske perspresentatie rond een vers ingedraaide schroef, en nota bene de premier heeft excuses aangeboden omdat de overheid de De Roy en zijn prinses verkeerd infomeerde over - deels illegale - snuffelpraktijken......
...... maar introduceert Friso als toekomstige reservekoningin van Nederland een carriereneuker die er maar wat prat op ging met dé maffiabaas van Nederland (die toen al een seriemoordenaar was) te verkeren, dan wordt ze door Beatrix binnengehaald als ware ze Moeder Theresa zelve......
Kan iemand mij dit uitleggen?
[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 30-08-2003 10:57]
quote:Waar blijft Bea!
Op zaterdag 30 augustus 2003 10:55 schreef rroloff het volgende:
quote:Ze heeft zich keurig conform protocol een weg naar de top geneukt?
Op zaterdag 30 augustus 2003 10:55 schreef rroloff het volgende:
quote:Zal een poging wagen.
Op zaterdag 30 augustus 2003 10:55 schreef rroloff het volgende:[..]
Die De Roy van Zuydewijn lijkt mij een nogal onaangenaam persoon, die, dat blijkt nu wel, de koninklijke familie chanteert voor eigen gewin.
Die Wisse Smit heeft blijkbaar een wat minder onaangenaam karakter.
quote:Ik zeg Zorregieta
Op woensdag 20 augustus 2003 09:05 schreef SunChaser het volgende:[..]
Mabel is Koningshuis. Klaas is crimineel. Dat is politiek gezien niet verantwoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |