quote:Klopt helemaal, destijds leefde hij nog.
Op woensdag 20 augustus 2003 10:08 schreef SCH het volgende:
En wat Bruinsma betreft - hij was toen nog niet de man die hij later werd.
quote:En als hij niet de man was die hij later werd, waarom heeft Smit dan meteen de vriendschap verbroken?
Op woensdag 20 augustus 2003 10:10 schreef What het volgende:[..]
Klopt helemaal, destijds leefde hij nog.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 09:07 schreef GHaven het volgende:
Nou, pas nadat ze er achter kwam dat die gozer was geliquideerd verbrak ze alle banden met hem. Da's toch op z'n minst merkwaardig getimed!
quote:Het gaat om contacten die eind jaren 80 plaatsvonden. Toen was Bruinsma volgens mij echt al wel de bekende topcrimineel.
Op woensdag 20 augustus 2003 10:08 schreef SCH het volgende:En wat Bruinsma betreft - hij was toen nog niet de man die hij later werd.
quote:Niks dus, gewoon een constatering.
Op woensdag 20 augustus 2003 09:07 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Dus?
Op z'n minst opmerkelijk te noemen.
quote:Bruinsma zette al op de middelbare school een kilo Roje Lib (goeie ouwe tijd..
Op woensdag 20 augustus 2003 10:22 schreef Kozzmic het volgende:
Toen was Bruinsma volgens mij echt al wel de bekende topcrimineel.
...from prison Bruinsma had ordered his former soldier kickbockser Andre Brilleman dead after he found out he had stolen from him. Brilleman was found in a steel drum filled with cement, his face was shot up from close range. Later it was found out Brilleman was lured to a secure house where he was hit unconscious by 6 men waving baseball bats. Then they took him to an abandoned warehouse where he regained consciousness, they cut off his cock and used a saw to cut of his legs all while he was alive. They then put him in the steel drum and filled it up with cement and dumped it in the river.
quote:Hoe kom je daar nu weer bij?
Op woensdag 20 augustus 2003 10:08 schreef SCH het volgende:[..]
Niet zo vaag hoor, die Sacirby, dat is uitgebreid door de AIVD onderzocht.
En wat Bruinsma betreft - hij was toen nog niet de man die hij later werd.
Echt stompzinnig Telegraafnieuws dus
Stompzinnig slecht geinformeerd dus
quote:Vermoord in 1985. Dat was nog voor de contacten van Mabel met Klaas Bruinsma.
Op woensdag 20 augustus 2003 10:53 schreef Qi het volgende:
Bruinsma, aardige gozer was dat:...from prison Bruinsma had ordered his former soldier kickbockser Andre Brilleman dead after he found out he had stolen from him. Brilleman was found in a steel drum filled with cement, his face was shot up from close range. Later it was found out Brilleman was lured to a secure house where he was hit unconscious by 6 men waving baseball bats. Then they took him to an abandoned warehouse where he regained consciousness, they cut off his cock and used a saw to cut of his legs all while he was alive. They then put him in the steel drum and filled it up with cement and dumped it in the river.
Nog een stukje over de 'carriere' van Bruinsma...
quote:Het lijkt mij dat Bruinsma eind jaren 80 overduidelijk in een 'verdacht' milieu verkeerde (lijfwachten, overmatig drugsgebruik, gevangenisstraf achter de rug, niet echt onbemiddeld). Dat 'verdachte milieu' is Mabel natuurlijk niet aan te rekenen, maar ze had daardoor m.i. echt wel kunnen weten dat ze met een bekende topcrimineel te maken had.
Klaas Bruinsma.Bijnaam:"De Dominee","Lange Frans".
Bruinsma werd geboren op 6 oktober 1953 in Amsterdam. Hij bouwde langzaam aan zijn organisatie. Eerst smokkelde hij zelf hasj, maar door gelegde contacten werd hij al snel de leider van een organisatie. Op 23 augustus 1983 werd er een aanslag op Bruinsma gepleegd.Hij overleefde de aanslag en slaagde er zelfs in zijn belagers te verwonden en te doden. Bruinsma werd gearresteerd en belandde op 19 december 1984 in de bijlmerbajes.
Na zijn vrijlating ging hij door met de drugshandel. Hij leverde aan Duitsland, Frankrijk, Scandinavië en Engeland. Doordat hijzelf ook overmatig drugs gebruikte, begon Bruinsma de greep op de realiteit te verliezen. Hij wilde bijvoorbeeld andere misdadigers in Nederland afpersen. Een ex-lijfwacht zei later dat Bruinsma een gevaar was geworden voor de organisatie. Op 27 juni 1991 werd hij bij het Hilton Hotel in Amsterdam doodgeschoten.
http://home.wanadoo.nl/marcelboven/KlaasBruinsma1.html
quote:Nee hoor - je moet leren le-zen. Stompzinnig slechte bril dus
Op woensdag 20 augustus 2003 11:03 schreef milagro het volgende:[..]
Hoe kom je daar nu weer bij?
Die Bruinsma was al minstens sinds '76 bezig met dubieuze praktijken, is toen zelfs al veroordeeld bij mijn weten.Stompzinnig slecht geinformeerd dus
quote:Oh Kozzmic , we moeten leren le-zen, SCH bedoelde heeeeeeeel wat anders...
Op woensdag 20 augustus 2003 11:11 schreef SCH het volgende:[..]
Nee hoor - je moet leren le-zen. Stompzinnig slechte bril dus
Bruinsma was toen ook al bezig in de drugshandel.
Je zou gaan denken dat Mabel een bepaalde fascinatie heeft voor foute mannen..
Wat weten we van Friso?
quote:SCH, je schrijft 'En wat Bruinsma betreft - hij was toen nog niet de man die hij later werd'. Wat bedoel je daar dan mee? Hij was immers toen al een doorgewinterde crimineel, dat kon een blind paard zien. Die Mabel Smith-Wesson
Op woensdag 20 augustus 2003 11:11 schreef SCH het volgende:[..]
Nee hoor - je moet leren le-zen. Stompzinnig slechte bril dus
quote:Zat zijn vader niet bij de SS?
Op woensdag 20 augustus 2003 11:16 schreef milagro het volgende:
Wat weten we van Friso?
quote:nou nee, hoor.
Op woensdag 20 augustus 2003 11:16 schreef SunChaser het volgende:[..]
Zat zijn vader niet bij de SS?
quote:Claus was wel lid van de Hitler Jugend
Op woensdag 20 augustus 2003 11:18 schreef milagro het volgende:[..]
nou nee, hoor.
Opa is wat dubieus misschien.
-typo-
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 20-08-2003 11:22]
quote:Toen je vader eenmaal wist met wie hij van doen had, liet-ie hem zeker winnen, just in case.. of niet?
Op woensdag 20 augustus 2003 11:16 schreef Manono het volgende:
Bruinsma had blijkbaar veel kanten en scheen veel buiten 'zijn' milieu te daten, hij was graag in het gezelschap van intellectuelen en mensen met een eh conservatievere lifestyle. Hij kwam begin jaren 80 wel eens schaken met mijn vader. Pa is in elk geval een keurige belezen man die niks van criminaliteit moet hebben. Ik wist toen niet wie hij verder was maar herinner me Bruinsma als een rustige man met een beschaafd voorkomen. Ze hadden geen 'banden', ze deden gewoon een potje schaak en praatten ondertussen wat over politiek en dan ging ie weer. Misschien had hij ook zo'n contact met Mabel Wesse Smit.
quote:Nee, dat was zijn grootvader Bernhard. Zijn vader Claus heeft 'alleen' maar bij de hitlerjugend gezeten en met de Duitse wehrmacht tegen de geallieerden in Italië gevochten....
Op woensdag 20 augustus 2003 11:16 schreef SunChaser het volgende:[..]
Zat zijn vader niet bij de SS?
quote:Kozzmic leest wel goed. Het is meer jouw probleem flamer.
Op woensdag 20 augustus 2003 11:16 schreef milagro het volgende:[..]
Oh Kozzmic , we moeten leren le-zen, SCH bedoelde heeeeeeeel wat anders...
Bruinsma was al wel bezig was in de drugshandel maar dat betekent niet dat hij toen al de doorgewinterde crimineel was die hij later werd. Dat schreef ik dus.
Dat was hij nog niet: de naam Klaas Bruinsma had niet die smet dus het was nog onlogisch dat meisje Mabel in het begin in het ongewisse was over zijn achtergrond.
Ik snap nog steeds de drukte niet om dit Telegraaf-nieuws, wat is er zo belangrijk aan?
quote:Dat is niet waar.
Op woensdag 20 augustus 2003 11:19 schreef SunChaser het volgende:[..]
Claus heeft wel degelijk bij de Waffen SS gediend.
quote:Met Friso zal wel niet zoveel fout zijn, maar door het huwelijk met hem komt Mabel in een positie met de nodige status. Koninklijk huis, geld in overvloed, internationale bekendheid. Mijn indruk is dat het haar daarom te doen is. Het is de ideale positie om carriere te maken in de zogenaamde 'charitatieve industrie'.
Op woensdag 20 augustus 2003 11:16 schreef milagro het volgende:Wat weten we van Friso?
Dit is uiteraard een persoonlijk oordeel, misschien is Mabel gewoon 'een beetje dom' geweest in haar wilde jaren en is ze nu echt smoorverliefd op Friso.
quote:Idd Holland op zijn smalst.
Op woensdag 20 augustus 2003 11:21 schreef SCH het volgende:[..]
....
Ik snap nog steeds de drukte niet om dit Telegraaf-nieuws, wat is er zo belangrijk aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |