abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 23:18:51 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_12564498
Ben ik vanmiddag UTP kabel aan het trekken voor internet. Blijkt de elektrapijp (16 mm diameter) waar ik heb door heen wil trekken verstopt te zitten.

Al geprobeerd met een trekveer, daarna stofzuiger op de ene kant trekveer duwen aan de andere kant. Dat hielp niet.

Daarna verhuur bedrijven gebeld hebben wel ontstoppingshulpmiddelen maar alleen voor de grotere sanitaire PVC pijpen.

Dus nu zit ik met een verstopte pijp en zal ik de kabel op een andere manier naar boven moeten krijgen.

Of weet iemand misschien een manier om deze pijp als nog ontstopt te krijgen? Het liefst geen gezooi met water want een kant komt boven in de meterkast uit.

Al vast bedankt voor de info.

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_12564583
Euhm draadloos netwerk aanleggen???
het is als een vierkante cirkel. Je kunt het wel zeggen, maar niet tekenen
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 23:23:06 #3
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_12564658
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:21 schreef apophis4u het volgende:
Euhm draadloos netwerk aanleggen???
Moet met UTP kabel gebeuren is namelijk niet bij mij zelf maar bij mijn schoonouders en dat zijn een beetje digibeten dus een kabel en het werkt en geen gezooi met routers en zo.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_12564685
heb je enig idee waarmee hij verstopt zit? Zit er niet gewoon een haakse bocht in ofzo... dat had ik ook ...
pi_12564718
Kan zijn dat je door een bocht moet ja, daarvoor heb je trekveren waar een soort pompje opzit. Het werktzoals een fietspomp en dat perst die veer er als het ware door.

[Dit bericht is gewijzigd door Hammerbee op 19-08-2003 23:25]

pi_12564722
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:23 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Moet met UTP kabel gebeuren is namelijk niet bij mij zelf maar bij mijn schoonouders en dat zijn een beetje digibeten dus een kabel en het werkt en geen gezooi met routers en zo.

Draadloos netwerkkaartje is net zo makkelijk, magoed. Kan je ook niet met een heel dun draadje er doorheen komen? Want dan zou je misschien er een kabel doorheen kunnen trekken ofzo.

Anders zou je nog een luchtpomp en de stofzuiger aan elke zijde kunnen proberen. Maar misschien dat het wel cement is wat erin die pijp zit. Dan kom je er helemaal niet doorheen denk ik.

dinsdag 19 augustus 2003 @ 23:26:54 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_12564771
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:24 schreef TheFrankey het volgende:
heb je enig idee waarmee hij verstopt zit? Zit er niet gewoon een haakse bocht in ofzo... dat had ik ook ...
Nee, met een trekveer kom je wel om een haakse bocht al vaker gedaan dat is dus niet het probleem.

Is echt een verstopping want de stofzuiger krijgt er ook bijna geen lucht door gezogen en bij een gewoon opn PVC pijp met bochten werkt dit wel gewoon.

Dus dat is niet het probleem.

Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_12564802
Komt die electrabuis niet toevallig ergens uit in een verbindingsdoos? Dat'ie daardoor dus vast blijft zitten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 23:28:24 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_12564823
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:25 schreef Hammerbee het volgende:
Kan zijn dat je door een bocht moet ja, daarvoor heb je trekveren waar een soort pompje opzit. Het werktzoals een fietspomp en dat perst die veer er als het ware door.
Enig idee waar ik die pompje kan krijgen / huren voor op een trekveer? Ken ze wel maar geen enkel verhuurbedrijf heeft ze. Heb ze wel eens vaker gebruikt bij bijna onmogelijke buizen.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:25 schreef apophis4u het volgende:

Draadloos netwerkkaartje is net zo makkelijk, magoed. Kan je ook niet met een heel dun draadje er doorheen komen? Want dan zou je misschien er een kabel doorheen kunnen trekken ofzo.

Anders zou je nog een luchtpomp en de stofzuiger aan elke zijde kunnen proberen. Maar misschien dat het wel cement is wat erin die pijp zit. Dan kom je er helemaal niet doorheen denk ik.

Aan wat voor lucht pomp denk je dan? Fietspomp ofzo of het groter geschut?
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:27 schreef Lucille het volgende:
Komt die electrabuis niet toevallig ergens uit in een verbindingsdoos? Dat'ie daardoor dus vast blijft zitten.
Zit geen verbindingsdoos tussen is een pijp van de meterkst naar de eerste verdieping orgineel bedoeld voor een extra telefoonaansluiting en daar zitten geen verbindingsdozen in.

[Dit bericht is gewijzigd door Martijn_77 op 19-08-2003 23:31]

Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_12564889
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

blaat

maar heb je enig idee wat de 'verstopper' is... en misschien waar...
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 23:32:38 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_12564966
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:30 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

maar heb je enig idee wat de 'verstopper' is... en misschien waar...

Ongeveer 4 meter (van beide kanten) van de ingang van de pijp en wat het is weet ik niet.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_12565007
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Aan wat voor lucht pomp denk je dan? Fietspomp ofzo of het groter geschut?
[..]

Kzou denken dat de stofzuiger dus alleen lucht aan kan zuigen uit die pijp en als je dan voldoende druk op zou kunnen bouwen met een fietspomp in die pijp, dan zou je dat kunnen proberen. Maar als er hard cement in zit, krijg je dat er helemaal niet uit denk ik.
pi_12565140
ik had thuis ook zo'n soort probleem .. ik had een pvcbuis waar een tv draad doorheen liep van de meterkast naar de 'pc kamer' daar moest dus ook een CAT5 bij. Nou .. makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik heb toen de cat5 vastgebonden aan het TV draad. En tv draad terug getrokken. Toen de cat5 nog dik 8 meter erbij getrokken en toen het tv draad weer vastgebonden aan de cat 5. En dan dus weer terug trekken.!!! trucie! en hup 2 kabels in 1 goot. Ik was toen echt trots op mezelf

dinsdag 19 augustus 2003 @ 23:40:09 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_12565226
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:37 schreef TheFrankey het volgende:
ik had thuis ook zo'n soort probleem .. ik had een pvcbuis waar een tv draad doorheen liep van de meterkast naar de 'pc kamer' daar moest dus ook een CAT5 bij. Nou .. makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik heb toen de cat5 vastgebonden aan het TV draad. En tv draad terug getrokken. Toen de cat5 nog dik 8 meter erbij getrokken en toen het tv draad weer vastgebonden aan de cat 5. En dan dus weer terug trekken.!!! trucie! en hup 2 kabels in 1 goot. Ik was toen echt trots op mezelf

Ja, dat geintje heb ik vaker gedaan ook met een trekveer gewoon een tweede en zelfs een derde kabel er bij getrokken.

Maar dit is een lege buis en daar moet nu iets in maar zit een verstopping in. En door die buis moet nu CAT5 en telefoon.

Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_12565263
Hadden wij ook bij de gootsteen en de wc deed het ook niet goed en toen gingen ze graven in de voortuin en toen hebben ze buizen vervangen.
Hoop dat je er wat aan hebt.
pi_12565271
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, dat geintje heb ik vaker gedaan ook met een trekveer gewoon een tweede en zelfs een derde kabel er bij getrokken.

Maar dit is een lege buis en daar moet nu iets in maar zit een verstopping in. En door die buis moet nu CAT5 en telefoon.

ik stem voor accuzuur door die goot
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 23:44:10 #17
20224 chris1
beter nou en
pi_12565329
Zoutzuur heb je nodig. En ja dit wordt vaker gebruikt
bla
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 23:48:38 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_12565456
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:44 schreef chris1 het volgende:
Zoutzuur heb je nodig. En ja dit wordt vaker gebruikt
Oke en hoe krijg ik dit in die buis?

Het eerste deel (Bovenste deel) loopt horizontaal en het laatste deel (Onderste deel) komt in de meterkast uit en daar doet zoutzuur geen goed.

Als iemand weet hoe te werk te gaan please let me know!

Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_12570588
Knoop 2 utp kabels aan de telefoonkabel. trek aan de oude telefoonkabel om de twee nieuwe kabels door te trekken. Gebruik die ene utp voor je computer, en die andere utp gebruik je voor de telefoon (je hebt maar 2 aders nodig). Werkt perfect.
  woensdag 20 augustus 2003 @ 10:02:45 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_12570807
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 09:50 schreef myownwindow het volgende:
Knoop 2 utp kabels aan de telefoonkabel. trek aan de oude telefoonkabel om de twee nieuwe kabels door te trekken. Gebruik die ene utp voor je computer, en die andere utp gebruik je voor de telefoon (je hebt maar 2 aders nodig). Werkt perfect.
Ja maar er loopt nu geen door die buis en die verstopping zit in die buis waar beide kabels door moeten.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 20 augustus 2003 @ 10:09:07 #21
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_12570928
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 10:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja maar er loopt nu geen door die buis en die verstopping zit in die buis waar beide kabels door moeten.

LAat je toch iemand beneden staan met een bakje om zoutzuur op te vangen, behalve als het er niet uit komt, dan heb je een probleem Want zuig het maar omhoog
pi_12572530
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:32 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ongeveer 4 meter (van beide kanten) van de ingang van de pijp en wat het is weet ik niet.

Kan het zijn dat de verbinding van deze 2 pijpen los is. De meeste pvc pijpen hebben een lengte van 4 meter, dus bij jou is de kans groot dat de verbindingsmof los is. Kun je de pijpen bewegen? probeer dan eens deze zogezegt naar elkaar toe duwen en dan nog eens met de trekveer proberen.
  woensdag 20 augustus 2003 @ 11:45:55 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_12573150
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 11:22 schreef myownwindow het volgende:

[..]

Kan het zijn dat de verbinding van deze 2 pijpen los is. De meeste pvc pijpen hebben een lengte van 4 meter, dus bij jou is de kans groot dat de verbindingsmof los is. Kun je de pijpen bewegen? probeer dan eens deze zogezegt naar elkaar toe duwen en dan nog eens met de trekveer proberen.

Los raken lijkt mij sterk ze liggen namelijk in een muur. Dus ik kan er zo ie zo moeilijk bij
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 3 juli 2004 @ 16:09:44 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_20385329
Heeft iemand hier nog een oplossing voor?

Heb deze pijp binnen kort echt nodig.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 3 juli 2004 @ 16:19:19 #25
56025 artyfarty
...en waarom dan wel?
pi_20385523
Weet je wel zeker dat het dezelfe pijp is? Kan ook 2x een pijp zijn die ieder in een eigen doos eindigen...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." (Mario Andretti)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')