Al geprobeerd met een trekveer, daarna stofzuiger op de ene kant trekveer duwen aan de andere kant. Dat hielp niet.
Daarna verhuur bedrijven gebeld hebben wel ontstoppingshulpmiddelen maar alleen voor de grotere sanitaire PVC pijpen.
Dus nu zit ik met een verstopte pijp en zal ik de kabel op een andere manier naar boven moeten krijgen.
Of weet iemand misschien een manier om deze pijp als nog ontstopt te krijgen? Het liefst geen gezooi met water want een kant komt boven in de meterkast uit.
Al vast bedankt voor de info.
quote:Moet met UTP kabel gebeuren is namelijk niet bij mij zelf maar bij mijn schoonouders en dat zijn een beetje digibeten dus een kabel en het werkt en geen gezooi met routers en zo.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:21 schreef apophis4u het volgende:
Euhm draadloos netwerk aanleggen???
[Dit bericht is gewijzigd door Hammerbee op 19-08-2003 23:25]
quote:Draadloos netwerkkaartje is net zo makkelijk, magoed. Kan je ook niet met een heel dun draadje er doorheen komen? Want dan zou je misschien er een kabel doorheen kunnen trekken ofzo.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:23 schreef Martijn_77 het volgende:[..]
Moet met UTP kabel gebeuren is namelijk niet bij mij zelf maar bij mijn schoonouders en dat zijn een beetje digibeten dus een kabel en het werkt en geen gezooi met routers en zo.
Anders zou je nog een luchtpomp en de stofzuiger aan elke zijde kunnen proberen. Maar misschien dat het wel cement is wat erin die pijp zit. Dan kom je er helemaal niet doorheen denk ik.
quote:Nee, met een trekveer kom je wel om een haakse bocht al vaker gedaan dat is dus niet het probleem.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:24 schreef TheFrankey het volgende:
heb je enig idee waarmee hij verstopt zit? Zit er niet gewoon een haakse bocht in ofzo... dat had ik ook ...
Is echt een verstopping want de stofzuiger krijgt er ook bijna geen lucht door gezogen en bij een gewoon opn PVC pijp met bochten werkt dit wel gewoon.
Dus dat is niet het probleem.
quote:Enig idee waar ik die pompje kan krijgen / huren voor op een trekveer? Ken ze wel maar geen enkel verhuurbedrijf heeft ze. Heb ze wel eens vaker gebruikt bij bijna onmogelijke buizen.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:25 schreef Hammerbee het volgende:
Kan zijn dat je door een bocht moet ja, daarvoor heb je trekveren waar een soort pompje opzit. Het werktzoals een fietspomp en dat perst die veer er als het ware door.
quote:Aan wat voor lucht pomp denk je dan? Fietspomp ofzo of het groter geschut?
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:25 schreef apophis4u het volgende:Draadloos netwerkkaartje is net zo makkelijk, magoed. Kan je ook niet met een heel dun draadje er doorheen komen? Want dan zou je misschien er een kabel doorheen kunnen trekken ofzo.
Anders zou je nog een luchtpomp en de stofzuiger aan elke zijde kunnen proberen. Maar misschien dat het wel cement is wat erin die pijp zit. Dan kom je er helemaal niet doorheen denk ik.
quote:Zit geen verbindingsdoos tussen is een pijp van de meterkst naar de eerste verdieping orgineel bedoeld voor een extra telefoonaansluiting en daar zitten geen verbindingsdozen in.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:27 schreef Lucille het volgende:
Komt die electrabuis niet toevallig ergens uit in een verbindingsdoos? Dat'ie daardoor dus vast blijft zitten.
[Dit bericht is gewijzigd door Martijn_77 op 19-08-2003 23:31]
quote:maar heb je enig idee wat de 'verstopper' is... en misschien waar...
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:28 schreef Martijn_77 het volgende:[..]
blaat
quote:Ongeveer 4 meter (van beide kanten) van de ingang van de pijp en wat het is weet ik niet.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:30 schreef TheFrankey het volgende:[..]
maar heb je enig idee wat de 'verstopper' is... en misschien waar...
quote:Kzou denken dat de stofzuiger dus alleen lucht aan kan zuigen uit die pijp en als je dan voldoende druk op zou kunnen bouwen met een fietspomp in die pijp, dan zou je dat kunnen proberen. Maar als er hard cement in zit, krijg je dat er helemaal niet uit denk ik.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:28 schreef Martijn_77 het volgende:[..]
Aan wat voor lucht pomp denk je dan? Fietspomp ofzo of het groter geschut?
[..]
Ik heb toen de cat5 vastgebonden aan het TV draad. En tv draad terug getrokken. Toen de cat5 nog dik 8 meter erbij getrokken en toen het tv draad weer vastgebonden aan de cat 5. En dan dus weer terug trekken.!!! trucie! en hup 2 kabels in 1 goot. Ik was toen echt trots op mezelf
quote:Ja, dat geintje heb ik vaker gedaan ook met een trekveer gewoon een tweede en zelfs een derde kabel er bij getrokken.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:37 schreef TheFrankey het volgende:
ik had thuis ook zo'n soort probleem .. ik had een pvcbuis waar een tv draad doorheen liep van de meterkast naar de 'pc kamer' daar moest dus ook een CAT5 bij. Nou .. makkelijker gezegd dan gedaan.Ik heb toen de cat5 vastgebonden aan het TV draad. En tv draad terug getrokken. Toen de cat5 nog dik 8 meter erbij getrokken en toen het tv draad weer vastgebonden aan de cat 5. En dan dus weer terug trekken.!!! trucie! en hup 2 kabels in 1 goot. Ik was toen echt trots op mezelf
Maar dit is een lege buis en daar moet nu iets in maar zit een verstopping in. En door die buis moet nu CAT5 en telefoon.
quote:ik stem voor accuzuur door die goot
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:40 schreef Martijn_77 het volgende:[..]
Ja, dat geintje heb ik vaker gedaan ook met een trekveer gewoon een tweede en zelfs een derde kabel er bij getrokken.
Maar dit is een lege buis en daar moet nu iets in maar zit een verstopping in. En door die buis moet nu CAT5 en telefoon.
quote:Oke en hoe krijg ik dit in die buis?
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:44 schreef chris1 het volgende:
Zoutzuur heb je nodig. En ja dit wordt vaker gebruikt
Het eerste deel (Bovenste deel) loopt horizontaal en het laatste deel (Onderste deel) komt in de meterkast uit en daar doet zoutzuur geen goed.
Als iemand weet hoe te werk te gaan please let me know!
quote:Ja maar er loopt nu geen door die buis en die verstopping zit in die buis waar beide kabels door moeten.
Op woensdag 20 augustus 2003 09:50 schreef myownwindow het volgende:
Knoop 2 utp kabels aan de telefoonkabel. trek aan de oude telefoonkabel om de twee nieuwe kabels door te trekken. Gebruik die ene utp voor je computer, en die andere utp gebruik je voor de telefoon (je hebt maar 2 aders nodig). Werkt perfect.
quote:LAat je toch iemand beneden staan met een bakje om zoutzuur op te vangen, behalve als het er niet uit komt, dan heb je een probleem
Op woensdag 20 augustus 2003 10:02 schreef Martijn_77 het volgende:[..]
Ja maar er loopt nu geen door die buis en die verstopping zit in die buis waar beide kabels door moeten.
quote:Kan het zijn dat de verbinding van deze 2 pijpen los is. De meeste pvc pijpen hebben een lengte van 4 meter, dus bij jou is de kans groot dat de verbindingsmof los is. Kun je de pijpen bewegen? probeer dan eens deze zogezegt naar elkaar toe duwen en dan nog eens met de trekveer proberen.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:32 schreef Martijn_77 het volgende:[..]
Ongeveer 4 meter (van beide kanten) van de ingang van de pijp en wat het is weet ik niet.
quote:Los raken lijkt mij sterk ze liggen namelijk in een muur. Dus ik kan er zo ie zo moeilijk bij
Op woensdag 20 augustus 2003 11:22 schreef myownwindow het volgende:[..]
Kan het zijn dat de verbinding van deze 2 pijpen los is. De meeste pvc pijpen hebben een lengte van 4 meter, dus bij jou is de kans groot dat de verbindingsmof los is. Kun je de pijpen bewegen? probeer dan eens deze zogezegt naar elkaar toe duwen en dan nog eens met de trekveer proberen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |