quote:Waarom is het irritant als je een waarschuwing krijgt?
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:17 schreef yootje het volgende:[..]
Persoonlijk vind ik dat irritanter dan het virus zelf.
quote:Omdat wanneer iedereen dat zou doen, je zelfs meer dataverkeer gaat krijgen dan dat het virus zelf veroorzaakt!
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:18 schreef Martinovibes het volgende:[..]
Waarom is het irritant als je een waarschuwing krijgt?
Kortom.. dan ben je zelf een virus!
quote:lang leve zonnet virus filter.. het zou toch erg zijn als iemand bij de postbank zo'n virus op ze pc heeft....
Het bestand (part0001:screensaver4u.mpg.bat) als bijlage toegevoegd aan de e-mail (met onderwerp: Correction of errors!) met als afzender klantenservice@postbank.nl is geinfecteerd met het virus: Win32/Nofear.C@mm.Het bericht met het virus is verwijderd.
quote:Geef ik je helemaal gelijk in als het virus op zijn hoogtepunt is
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:19 schreef SignOTheTimes het volgende:[..]
Omdat wanneer iedereen dat zou doen, je zelfs meer dataverkeer gaat krijgen dan dat het virus zelf veroorzaakt!
Kortom.. dan ben je zelf een virus!
Maar goed....dit begint op slowchat te lijken en das niet de bedoelling
quote:Omdat ik dan je mail moet verwijderen en ik 2 seconden van mijn tijd heb verspild
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:18 schreef Martinovibes het volgende:[..]
Waarom is het irritant als je een waarschuwing krijgt?
Als je werkelijk zo dom bent om dat virus te openen, dan, ach ja...
1 op de 323 computers is besmet.
Het virus staat op de tiende plaats van meest actieve virussen van de afgelopen 28 dagen en op de 1e plaats van de dagelijkse meest actieve virussen.
Ik weet niet zeker of het een grote wordt, ik bedoel, alle computers in de US zijn al opgestart en de mails zijn ook al gecheckt. Ik denk wel dat de overlast qua dataverkeer heel hoog wordt.
quote:Jij hebt het nu over dat andere virusje: Blaster
Op dinsdag 19 augustus 2003 18:02 schreef Netsplitter het volgende:
nu kan je goed zien wat het het niveau is van de gemiddelde systeembeheerder....
het is zoals iemand anders al zei weken bekend, dus wanneer je nog geen maatregelen hebt genomen ben je een prutser....
quote:Doet het nu wel weer.
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:57 schreef BladE-l----- het volgende:
@Home mailserver ligt er nu ook al uit.
quote:Bron: http://straitstimes.asia1.com/latest/story/0,4390,205661,00.html?
Another virus clogs e-mail inboxes
NEW YORK -- A new strain of one of the most virulent e-mail viruses ever spread quickly worldwide on Tuesday morning, causing fresh annoyance to users worn out by last week's outbreak of the Blaster worm.The new virus, named 'Sobig.F' by computer security companies, attacks Windows users via e-mail and file-sharing networks. It also deposits a Trojan horse, or hacker back door, that can be used to turn victims' PCs into senders of spam e-mail.
Advertisement
MessageLabs Inc, a company that filters e-mail for corporations, had blocked more than 100,000 copies of Sobig.F by midday on Tuesday, making it by far the most active virus of the day.'It's definitely spreading very quickly, just an incredible ramp-up so far this morning,' said MessageLabs marketing director Brian Czarny. The variant is likely to be one of the more successful versions of a very successful virus strain, he said.
The e-mail message that carries Sobig.F has the subject line 'Re: Details' and the message 'Please see attached file for details.' If a recipient clicks on the attachment, which can have multiple names ending in the .pif file extension, the computer will be infected.
The virus will then send itself out to names found in the victim's address book and will use one of these names to forge a return address. As such, the infected party may not quickly learn of the infection, while an innocent party may get the blame for helping to propagate it.
Like all the other Sobig viruses, this version is programmed to self-destruct after two weeks, in this case on Sept 10.
The Blaster worm is still at large. It uses a published flaw in Microsoft's Windows operating systems to spread via network connections, without using e-mail. It slowed down the Internet and caused computer restarts worldwide, but the attack it was programmed to carry out against a Microsoft website on Saturday proved harmless. -- AP
btw, mijn internet is erg traag, zou het nog een effect van dit virus kunnen zijn?
quote:Goeie kans, er wordt nogal wat verstuurd. Vanmorgen had ik 18 van die dingen in mijn mailbox. Geen slechte vangst voor een uurtje of 7.
Op woensdag 20 augustus 2003 08:53 schreef Libris het volgende:
btw, mijn internet is erg traag, zou het nog een effect van dit virus kunnen zijn?
Yahoo meldde zonet:
New Computer Virus Clogs E-Mail Inboxes
NEW YORK - A new strain of one of the most virulent e-mail viruses ever spread quickly worldwide Tuesday morning, causing fresh annoyance to users worn out by last week's outbreak of the Blaster worm.
The new virus, named "Sobig.F" by computer security companies, attacks Windows users via e-mail and file-sharing networks. It also deposits a Trojan horse, or hacker back door, that can be used to turn victims' PCs into senders of spam e-mail.
MessageLabs Inc., a company that filters e-mail for corporations, had blocked more than 100,000 copies of Sobig.F by midday Tuesday, making it by far the most active virus of the day.
"It's definitely spreading very quickly, just an incredible ramp-up so far this morning," said Brian Czarny, marketing director at MessageLabs. The variant is likely to be one of the more successful versions of a very successful virus strain, he said.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 21-08-2003 11:20]
Kutzooi, ik ben juist een enorme ramptoerist en nou gaat het weer helemaal aan me voorbij
quote:Wat is je emailadres?
Op donderdag 21 augustus 2003 13:50 schreef Tijn het volgende:
Nog altijd he-le-maal niks. Nergens trouwens, ook bij mn moeder & mn zusje niet. En op mn werk ook niemand.Kutzooi, ik ben juist een enorme ramptoerist en nou gaat het weer helemaal aan me voorbij
quote:Count your blessings. Ik zit nu op 55 berichten in 5 minuten. Eerst waren het alleen berichten die door Sobig.f zelf verzonden werden, maar nu krijg ik er ook heel veel in de trant van "we found a virus in an e-mail you sent!".
Nog altijd he-le-maal niks. Nergens trouwens, ook bij mn moeder & mn zusje niet. En op mn werk ook niemand.
De Washington Post bevestigde net dat Sobig.F inderdaad het snelst verspreidende virus aller tijden is. Ze wijzen ook nadrukkelijk met een beschuldigende vinger naar Microsoft, dat het toestaat dat zijn software -en daarmee de gebruiker- misbruikt wordt door dit soort virussen:
"This is the fastest-growing e-mail virus of all time," Sunner said. MessageLabs, which scans 17 million e-mails per day for 6,500 businesses, detected a Sobig.F infection in one of every 17 e-mails scanned when the virus peaked Tuesday. The previous peak infection rate was one in every 125 e-mails for the "Klez" virus last year.
[..]
But the main cause of virus prevalence, say computer experts, is poorly designed software. The Blaster worm was created to take advantage of a vulnerability in Microsoft's operating system, particularly targeting Windows XP, Windows 2000, Windows NT and Windows Server 2003. Such vulnerabilities exist because software is distributed without appropriate amounts of testing and because software vendors increasingly create new functionalities that invite infection, they said.
Ik kan het niet laten dit even te vermelden voor alle sukkels die me maandag nog van aanstellerij betichtten toen ik Sobig.F ter sprake bracht..
Ook interessant is dit:
One aspect of Sobig.F that may indicate it is driven by profit motives, said Sunner, is that it places a "Trojan horse" on infected drives allowing spammers to use unsuspecting computers to distribute millions of unwanted e-mails around the world.
Ofwel, sommigen vermoeden dat dit virus om commerciele redenen in omloop is gebracht door spammers. Ik geloof dat niet - daarvoor is het te agressief en opvallend - maar het zou wel een interessante ontwikkeling zijn.
In ieder geval begint de overlast van virussen nu zo erg te worden (talloze mailservers en complete bedrijfsnetwerken down) dat het niet lang meer kan duren voor het een politiek item wordt. Microsoft zal onder grote druk komen te staan om eindelijk zijn verantwoordelijkheid te nemen. Attachments moeten gewoon NIET vanuit het mailprogramma te openen zijn (save eerst zelf maar) en adresboeken moeten beveiligd worden.
Voor de spam-overlast geldt hetzelfde, het loopt zo uit de klauwen dat de productiviteit van de hele samenleving er onder begint te leiden. Het zou me niet verbazen als het ooit strafbaar wordt om een niet-beveiligde mailserver (open relay) aan het net te koppelen.
quote:Je hebt dus nog steeds virussen in je netwerkie?
Op donderdag 21 augustus 2003 14:41 schreef dvr het volgende:[..]
Count your blessings. Ik zit nu op 55 berichten in 5 minuten. Eerst waren het alleen berichten die door Sobig.f zelf verzonden werden, maar nu krijg ik er ook heel veel in de trant van "we found a virus in an e-mail you sent!".
Ik ben dus ook systeembeheerder maar ik heb gelijk mijn virusscanners en engines ge-update en heb nergens meer last van, komen nu nog amper door de firewalls heen en al helemaal niet door mijn virusscanners dus ik weet niet wat jij aan het doen bent
quote:Hoe kun je ze automatisch laten wissen dan?
Op donderdag 21 augustus 2003 15:33 schreef dvr het volgende:
Ik heb nergens virussen en ik ben geen systeembeheerder. Zoals eerder gezegd gaat het om een gewone mailaccount bij een externe provider. Daar komen bijna 700 Sobig.F berichten per uur binnen, die ik automatisch laat wissen voordat ik de (rest van de) post ophaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |