quote:No mail
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:42 schreef SignOTheTimes het volgende:*Check je mail*
.
Waarom krijg ik die emails nou nooit?
quote:Ja, dat heb ik nou ook altijd. Kheb zelfs dat I Love You-virus nooit gekregen
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:43 schreef Tijger_m het volgende:[..]
No mail
Waarom krijg ik die emails nou nooit?
quote:Ik heb er ook nog geen 1. Het wordt allemaal op de server geblocked. Dus je hoeft er als eindgebruiker weinig van te merken.
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:44 schreef Tijn het volgende:[..]
Ja, dat heb ik nou ook altijd. Kheb zelfs dat I Love You-virus nooit gekregen
quote:Ja dat snap ik, maar bijvoorbeeld mn tijn@fok.nl-adres loopt voor zover ik weet niet via een server waarop gescand wordt op virussen (alleen spam). Maar toch heb ik nooit wat
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:44 schreef Jarno het volgende:[..]
Ik heb er ook nog geen 1. Het wordt allemaal op de server geblocked. Dus je hoeft er als eindgebruiker weinig van te merken.
quote:Ik ook niet
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:44 schreef Tijn het volgende:Ja, dat heb ik nou ook altijd. Kheb zelfs dat I Love You-virus nooit gekregen
quote:Ik wil anders wel even vragen of ze alles forwarden naar je?
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:46 schreef Tijn het volgende:[..]
Ja dat snap ik, maar bijvoorbeeld mn tijn@fok.nl-adres loopt voor zover ik weet niet via een server waarop gescand wordt op virussen (alleen spam). Maar toch heb ik nooit wat
quote:Tof van je, Jarno
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:47 schreef Jarno het volgende:[..]
Ik wil anders wel even vragen of ze alles forwarden naar je?
.
quote:No problem! Ik bedoel, straks zit /dev/null hier nog vol ofzo. Dat kunnen we ook niet hebben natuurlijk.
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:49 schreef Tijn het volgende:[..]
Tof van je, Jarno
Nou ja, kheb iig de laatste definitions weer, tzal zo wel goed wezen.
Punt 1: Het is een nieuwe variant op het Sobig-virus en net vandaag ontdekt. Virus-definitions zijn er dus nog niet zo lang.
Punt 2: Low-risk betekend zoveel als: Alle normale gebruikers zullen zo stom zijn de attachment te openen. Domino-effect gegarandeerd!!!
Punt 3: Het zijn meestal de beheerders van kleine netwerken die alles onder controle hebben. Meestal hebben ze toch weinig anders te doen
Punt 4: Toch wel handig dat er ook mensen zijn die even dit soort info sharen met anderen ipv het voor zichzelf houden. Zo worden virussen nl. eerder gestopt
Topicstarter: Thanx for the info maar niet gelijk in paniek raken
{edit} TYPO {/edit}
quote:Ej!
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:03 schreef WhiteTwin het volgende:Punt 3: Het zijn meestal de beheerders van kleine netwerken die alles onder controle hebben. Meestal hebben ze toch weinig anders te doen
.
quote:Ik wist dat er iets fout was, maar was te lui om het op te zoeken...
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:16 schreef RetepV het volgende:[..]
Nou ben ik geen Fries, maar spellen is ook een kunst: het is Fierljeppen.
valt me eigenlijk een beetje tegen dat de echte friezen niet zo snel waren
quote:Godzijdank heb ik met de mailvoorziening hier niks van doen. Maar 'ze' zitten 2 deuren verder.
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:07 schreef Tijn het volgende:[..]
Beheer jij die tent?
quote:Bestel maar vast Pizza voor ze!
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:08 schreef Jarno het volgende:[..]
Godzijdank heb ik met de mailvoorziening hier niks van doen. Maar 'ze' zitten 2 deuren verder.
quote:Heb niet eens een virusscanner
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:32 schreef -Frank- het volgende:[..]
Waarschijnlijk heb je je virusscanner geupdate
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:05 schreef Jarno het volgende:[..]
Ej!
.
.
The firewall has blocked 2476 access attempts
Ze knallen er om de 2 seconden op, heeft dat iets met dat virus te maken of totaal niet, en zoniet heeft iemand enig idee wat de bedoeling hier van is, van al die pings?????
PS: mijn excuus als ik in t foute topic zit alvast.
Dit begint vervelend te worden, want als ik niet constant poll trekt de DSL-lijn het dadelijk niet meer! Het gaat om een gewone account bij een externe provider, dus dan moet ik met de hand alle geinfecteerde berichten van hun server gaan wissen voordat ze mijn kant opkomen..
Om op die IPs terug te komen: Uit 300 geinfecteerde berichten haalde ik 25 unieke IPs.
Dat betekent dat een geinfecteerde PC me per uur 12 berichten stuurt. Als die nog 500 anderen in zijn adresboek heeft staan (schatting?) en ieder bericht is 100 KB groot, dan genereert zo'n geinfecteerde PC dus 500 * 12 * 100 KB = 600 MB dataverkeer per uur. Worldcom doet goede zaken vandaag..!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |