abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12548727
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:28 schreef Suphafly het volgende:

[..]

Vooral bedrijven zijn triest als ze hier last van hebben eigen kut schuld het was fuckin al weken bekend enz.

Ja slechte firewalls , oude backups enzo
eigen schuld dus
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_12548792
Sowieso, afgezien van het feit dat de security fix al lang beschikbaar is, wordt het hele net ook al ruim een week volgespammed met waarschuwingen voor de worm. Dus als je nu nog begint te zeuren over een GIGANTISCHE VIRUSUITBRAAK, ben je wel heel erg blind imho.
Ladies, form a line to my left for makeouts. Dudes, form a line to my right for high-fives.
I envision a future where the brains of briliant men can be kept alive in the bodies of dumb people.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 13:31:09 #28
46571 Tha_TE
Mind Control
pi_12548800
Het gaat ook nergens over hè....
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 13:32:42 #29
34793 neo567
You know who
pi_12548849
Het is waarschijnlijk allemaal gebeurd onder het mom "zal mij niet gebeueren", "heb nooit last gehad van een virus of worm "
pi_12548853
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:19 schreef dvr het volgende:

Ik was overigens al online toen jij nog in je vader's verrekijker zat, dus wie is hier een nOOb?

Was er al internet in 1986?

[Dit bericht is gewijzigd door BladE-l----- op 19-08-2003 13:33]

pi_12548861
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:10 schreef dvr het volgende:
Ik krijg op de zaak momenteel per uur zo'n 400 met een nieuw virus geinfecteerde berichten binnen en het net is merkbaar langzamer aan het worden. Gelukkig wordt alles hier onderschept, maar het is duidelijk dat er op dit moment overal ter wereld een enorme hoop PC's besmet raken. Zo erg als nu heb ik het niet eerder meegemaakt.

En dat alleen maar omdat %&*$#@&%^$ Microsoft al jaren te beroerd is om zijn producten een beetje te beveiligen...!!

Ik weet niet welke zaak, maar ik hoop niet dat je er een vorm van beheerder bent, want dan ben je regelrecht een prutser...
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 13:33:53 #32
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_12548877
Als je nu NOG door dat virus wordt genaaid ben je wel een enorme sukkel, sorry hoor maar de patch is al weken beschikbaar en de removal tool ook

Mag ik vragen wat je functie is binnen het bedrijf waar je werkt

dinsdag 19 augustus 2003 @ 13:34:23 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_12548889
Nee zeg, als een virus op je journaal komt etc zou je misschien eens kunnen gaan nadenken of jezelf niet kwetsbaar bent

16 JULI!!! was de update al beschikbaar en is is bij MIJ automatisch geinstalleerd. Wat is JOUW excuus??

MS bashers... simpel volk.

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 13:34:30 #34
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_12548890
Damn, ik krijg nu een mailtje per minuut. Ff wezen luchen en bij terugkomst 85 nieuwe mailtjes met "Please see the attached file". Terwijl er helemaal geen attachment aanzit! Hmmm, ik ben toch wel nieuwsgierig, misschien iedereen even terugmailen of ze hem nog een keertje willen sturen...
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 13:34:33 #35
53628 snowwie
Fokker Parents!
pi_12548894
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:33 schreef markvleth het volgende:

[..]

Ik weet niet welke zaak, maar ik hoop niet dat je er een vorm van beheerder bent, want dan ben je regelrecht een prutser...

kan je op zoek naar een nieuwe baan
Batterij zwak!
pi_12548913
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:33 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

Was er al internet in 1986?

ja.
Deal with it; rock 'n roll
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 13:35:19 #37
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_12548918
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:34 schreef HeatWave het volgende:
Nee zeg, als een virus op je journaal komt etc zou je misschien eens kunnen gaan nadenken of jezelf niet kwetsbaar bent

16 JULI!!! was de update al beschikbaar en is is bij MIJ automatisch geinstalleerd. Wat is JOUW excuus??

.
Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 13:35:19 #38
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_12548919
zeg dat wel.

Punt 1: oud nieuws
Punt 2: patches zijn allang geleden uitgekomen, dus als een netwerkebheerder een beetje z'n werkt doet heb je nergens last van.

Kortom: Lijkt me meer een topic voor klaagbaak aangezien een zinnige discussie bij voorbaat al uitgesloten is

pi_12548926
Uh...TS heeft het over berichtjes...ik vermoed dat het hier om een email virus gaat en niet om de Blaster worm.
pi_12548970
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:35 schreef Tijger_m het volgende:
Uh...TS heeft het over berichtjes...ik vermoed dat het hier om een email virus gaat en niet om de Blaster worm.
Doet er niet toe, op deze schaal is het geprutst van een netwerk beheerder...
pi_12548983
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:35 schreef Tijger_m het volgende:
Hij heeft hier toevallig de scoop op een nieuw virus.. denk ut niet is gewoon blaster.
pi_12549002
Wacht maar, het zijn er inmiddels 600 per uur. Het gaat niet om dat virus van vorige week, dit is een gloednieuwe variant van Sobig.F die door de meeste scanners nog niet herkend wordt. Als ik het goed inschat is zo'n 1% van de PC's nu besmet, wat waanzinnig veel is.

Ik open er een topic over omdat ik in 19 jaar nooit zo'n grote uitbraak heb meegemaakt.

Ja, users moeten beter opletten, maar het is een koud kunstje voor MS om deze ellende te voorkomen. Ik draai overigens gewoon onder Windows, maar gebruik geen Outlook.

pi_12549067
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:38 schreef dvr het volgende:
Wacht maar, het zijn er inmiddels 600 per uur. Het gaat niet om dat virus van vorige week, dit is een gloednieuwe variant van Sobig.F die door de meeste scanners nog niet herkend wordt. Als ik het goed inschat is zo'n 1% van de PC's nu besmet, wat waanzinnig veel is.

Ik open er een topic over omdat ik in 19 jaar nooit zo'n grote uitbraak heb meegemaakt.

Ja, users moeten beter opletten, maar het is een koud kunstje voor MS om deze ellende te voorkomen. Ik draai overigens gewoon onder Windows, maar gebruik geen Outlook.

Outlook 2000, XP en OE 6 zijn niet kwetsbaar tenzij je als user doelbewust de beveiliging eraf haalt.
Kort gezegd, dat koude kunstje is al een hele tijd geleden geflikt.

Het gaat waarschijnlijk hierom: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.sobig.f@mm.html

Symantec heeft al AV updates hiervoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Tijger_m op 19-08-2003 13:44]

pi_12549077
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:38 schreef dvr het volgende:

This worm propagates via email (contains its own SMTP engine) and over network shares.

Analysis is currently ongoing. Details will be added once complete.

pleur op man

dinsdag 19 augustus 2003 @ 13:41:26 #45
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_12549082
Wat ik nu aan de lopende band binnen krijg is bij CA bekend als Win32.Sobig.F. Zie ook http://www3.ca.com/virusinfo/virus.aspx?ID=36376.
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
pi_12549083
W32.Sobig.F@mm
Discovered on: August 19, 2003
Last Updated on: August 19, 2003 01:38:19 AM

W32.SoBig.F@mm is a worm.

Symantec Security Response is currently analyzing this threat and will add more information as it becomes available.

Current Beta Definitions detect this worm as W32.Sobig.A@mm.

Type: Worm

Beta Virus Definitions
August 18, 2003

Virus Definitions (Intelligent Updater) *
August 19, 2003

*
Intelligent Updater definitions are released daily, but require manual download and installation.
Click here to download manually.

**
LiveUpdate virus definitions are usually released every Wednesday.
Click here for instructions on using LiveUpdate.

Wild:

Number of infections: 0 - 49
Number of sites: 0 - 2
Geographical distribution: Low
Threat containment: Easy
Removal: Easy
Threat Metrics

Wild:
Low
Damage:
Low
Distribution:
Medium

No additional information available at this time. Symantec Security Response will update this write-up if/when more information is available.

Symantec Security Response encourages all users and administrators to adhere to the following basic security "best practices":

Turn off and remove unneeded services. By default, many operating systems install auxiliary services that are not critical, such as an FTP server, telnet, and a Web server. These services are avenues of attack. If they are removed, blended threats have less avenues of attack and you have fewer services to maintain through patch updates.
If a blended threat exploits one or more network services, disable, or block access to, those services until a patch is applied.
Always keep your patch levels up-to-date, especially on computers that host public services and are accessible through the firewall, such as HTTP, FTP, mail, and DNS services.
Enforce a password policy. Complex passwords make it difficult to crack password files on compromised computers. This helps to prevent or limit damage when a computer is compromised.
Configure your email server to block or remove email that contains file attachments that are commonly used to spread viruses, such as .vbs, .bat, .exe, .pif and .scr files.
Isolate infected computers quickly to prevent further compromising your organization. Perform a forensic analysis and restore the computers using trusted media.
Train employees not to open attachments unless they are expecting them. Also, do not execute software that is downloaded from the Internet unless it has been scanned for viruses. Simply visiting a compromised Web site can cause infection if certain browser vulnerabilities are not patched.

If you believe you have been infected, please download the latest virus definitions via LiveUpdate or from the Symantec Security Response Web site.

Click here for instructions on using LiveUpdate to retrieve virus definitions.
Click here to manually download and install virus definitions from the Symantec Security Response Web site.

[Dit bericht is gewijzigd door -Frank- op 19-08-2003 13:44]

..insanity runs in the family
pi_12549090
Ik heb nog nooit ook maar iets van een virus gehad. Ik heb sinds 2 weken een virusscanner geinstalleerd, maar meer om erbij te horen.

Nee, maar 6 jaar dat ik een beetje computer, nooit iets gehad.

pi_12549104
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 13:42:02 #49
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_12549110
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:34 schreef HeatWave het volgende:
Nee joh, Microsoft is een liefdadigheidsinstelling die er zonder winstbejag naar streeft om ons van kwalitatief hoogstaande producten te voorzien

Voor een deel van die 80% winst die ze op Windows maken mogen ze wat mij betreft toch wel een wat langer testtraject invoeren. Sommige "features" zijn gewoon een lachertje

We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_12549118
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:35 schreef Suphafly het volgende:

[..]

ja.

Ik dacht dat het eerst tot 1993 Arpanet was, en dat pas 24 oktober 1995 de term "internet" officieel van toepassing was.
In het begin van de jaren '90 zat ik nog op zolder met mijn 386 te kloten op Bulletin Boards. Als er internet was geweest had ik het toen al wel gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')