Geen openingsact, want het betreft weer "an evening with Dream Theater". Dus vast weer een 3 uur durend concert.
quote:Nou, het geluid viel best mee vorige keer, het was wel goed, eigenlijk.
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:13 schreef Echoes het volgende:
hmm jah, wel gaaf..maar Ahoy
quote:idd. Ahoy is toch lastiger pendelbaar
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:16 schreef Zander het volgende:
Jammer dat 't niet in de HMH is.
quote:jah maar het is voor mij een behoorlijk stuk verder reizen. En het zal vast duurder zijn. Slechter geluid. Minder intiem, etc etc etc
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:18 schreef Seborik het volgende:
[..]
Nou, het geluid viel best mee vorige keer, het was wel goed, eigenlijk.
jah maar het is voor mij een behoorlijk stuk verder reizen. En het zal vast duurder zijn. Slechter geluid. Minder intiem, etc etc etc
[/quote]
Tis inderdaad best wel prijzig. Ik betaalde de vorige keer 42,-. Je moet t er inderdaad voor over hebben
quote:30 augustus, volgens de site.
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:47 schreef Anton het volgende:
Het geluid in Ahoy was zeker goed te doen de vorige keer... en het was ook een super avond, dus ik zal deze keer wel weer moetenIs de voorverkoop al begonnen?
Wesley
quote:oke iedergeval bedankt, denk dat ik onder het motto "Kwaliteit boven alles" toch maar veld neem
Op donderdag 28 augustus 2003 19:08 schreef Seborik het volgende:
Op het veld kun je niet zitten, maar je hebt wel fatsoenlijk geluid.
En even een algemene vraag, wat is volgens jullie het beste nummer van DT?
Ik zat te denken aan Overture 1928, en Misunderstood blijf ik ook top vinden
[Edit: typo]
En is er al een playlist bekend?
quote:Is het niet leuker om je te laten verrassen?
Op zondag 11 januari 2004 18:22 schreef LifeTap het volgende:
En is er al een playlist bekend?
quote:de tour begint pas aanstaande vrijdag, dus wat denk je zelf....
*schop*
Weet iemand hoelang het concert ongeveer gaat duren? Weer 3 uur zoals 6DOIT?En is er al een playlist bekend?
waarom zijn mensen zo ongeduldig tegenwoordig?
en zoals Muaddib aangeeft: het is veel leuker je te laten verrassen
Favoriete nummer 'Space-Dye Vest'
Ik hoop iedergeval op veel nummers van ToT en Awake, alhoewel het ook wel gaaf zou zijn als ze SFAM compleet zouden spelen
Maar dan vergeet ik eigenlijk 6DoIT... arrg moeilijk moeilijk
quote:Dat is inderdaad wel hun mooiste nummer
Op maandag 12 januari 2004 01:40 schreef Zappo het volgende:
Favoriete nummer 'Space-Dye Vest'
Maar het gaafste nummer op het moment vind ik toch Honor Thy Father.... puur genieten
quote:Concertje zal wel weer tegen de 3,5 uur duren ofzo dus dat zal best goedkomen
Op donderdag 15 januari 2004 09:56 schreef Me_Wesley het volgende:
Nog een paar dagenIk hoop iedergeval op veel nummers van ToT en Awake, alhoewel het ook wel gaaf zou zijn als ze SFAM compleet zouden spelen
Maar dan vergeet ik eigenlijk 6DoIT... arrg moeilijk moeilijk
quote:Dit is de set van Manchester van vrijdagavond
*schop*
Weet iemand hoelang het concert ongeveer gaat duren? Weer 3 uur zoals 6DOIT?En is er al een playlist bekend?
spoiler:
Intermission
Set 2:
Caught in a New Millennium
Under A Glass Moon
The Mirror
Hollow Years
Fatal Tradgedy
About To Crash
War Inside My Head
The Test That Stumped Them All
Goodnight Kiss
Solitary Shell
Pull Me Under
Encore:
Wait for Sleep
Learning to Live
Ze spelen iedere keer weer een andere set / andere nummers.
In iedergeval heb ik er enorm veel zin in, het wordt ook mijn eerste DT concert.... nog 6 1/2 uur
spoiler:
15 minute Intermission
Set Two
JR Piano slot into Death on Two Legs (from A Night At The Opera)
Honor Thy Father
Another Day (cool!)
Only a Matter of Time
A Mind Beside Itself (Erotomania, Voices, Silent Man
In the Name of God
1st Encore:
Trial of Tears
2nd Encore:
Metropolis Part 1.
Naja, we kijken wel wat het gaat worden strax
Morgen zal ik een verslag geven voor de geinteresseerden
Ik kna iedergeval wel zeggen dat dit echt helemaal super was!
quote:Jah, was echt vet
Op maandag 19 januari 2004 00:06 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik kna iedergeval wel zeggen dat dit echt helemaal super was!
Goed geluid, goede stem van Labrie, band in vorm. Grote videoschermen waarop filmpjes en solo's van dichtbij aangezien en camera's op alle instumenten stonden en achterin een cameraman
En natuurlijk een stukje Pink Floyd en een geweldige drum-solo
Morgen wel meer erover idd
quote:Zo zie je maar dat iedereen een andere mening heeft. Ik heb ze inmiddels al 6 of 7 keer live gezien, maar dit was toch zeker 1 van de slechtste (zo niet de slechtste).
Op maandag 19 januari 2004 00:10 schreef OProg het volgende:[..]
Jah, was echt vet
Goed geluid, goede stem van Labrie, band in vorm. Grote videoschermen waarop filmpjes en solo's van dichtbij aangezien en camera's op alle instumenten stonden en achterin een cameraman
En natuurlijk een stukje Pink Floyd en een geweldige drum-solo
Morgen wel meer erover idd
Het concert kon me niet echt boeien. Ze maakten veel fouten. Geluid was absoluut niet lekker uitgemixed (1 grote brij van geluid) en zelfs ik (als die hard DT fan) had moeite met de nummers herkennen als ze ermee begonnen.
Maybe dat ik ze al te vaak heb gezien of dat ik de lat te hoog leg voor ze, maar echt tevredeno ver gisteravond ben ik niet.
Het stuk dat JR en JP samen deden was uiteraard erg cool, MAAR.......... het had geen enkele muzikale inhoud mijns insziens.
Die schermen waren wel erg mooi, maar ik vond dat ze de aandacht teveel afleiden van hetgeen op het podium gebeurde. Mijn aandacht werd elke keer naar de schermen getrokken.
En er was ook weinig interactie met het publiek, merkte ik op. Er werd weinig gezegd en de gezichten van de jongens stonden niet op zonneschijn eigenlijk.
Erg jammer, maar uiteraard ben ik er volgende concert wel weer bij. Hopen dat ze dan beter zijn. Anders bennik gewoon DT verzadigd benik bang
En foutjes, ik heb er maar 1 gehoord volgens mij, maar ik ben zelf dan ook geen topmuzikant, dat scheelt. En LaBrie was in vorm, daar was iedereen het wel over eens, de band zelf is toch nooit UIT vorm. Toegegeven, interactie met het publiek was er nauwelijk, maar dat was ook niet nodig. Heb gewoon 3,5 uur staan genieten. Ze hebben er in ieder geval een fan bij, volgens keer ben ga ik er zeker weer heen.
quote:Labrie was ZEKER bij stem. Daar ben ik het mee eens. Was wel te verwachten ook uiteraard, twas het derde optreden van deze tour
Op maandag 19 januari 2004 12:16 schreef Kamphuys het volgende:
Ik snap de kritiek hierboven niet zo. Ik zag ze zelf pas voor het eerst en ben helemaal lyrisch erover, maar ik was ook met een 6-tal diehard Dream Theater fans en die vonden het allemaal geweldig (zagen ze ook al voor de x-ste keer).En foutjes, ik heb er maar 1 gehoord volgens mij, maar ik ben zelf dan ook geen topmuzikant, dat scheelt. En LaBrie was in vorm, daar was iedereen het wel over eens, de band zelf is toch nooit UIT vorm. Toegegeven, interactie met het publiek was er nauwelijk, maar dat was ook niet nodig. Heb gewoon 3,5 uur staan genieten. Ze hebben er in ieder geval een fan bij, volgens keer ben ga ik er zeker weer heen.
Maar ik ben blij dat ze er een fan bij hebben en dat er veel mensen hebben genoten, ik vond het desondanks 1 van de mindere optredens.
En voornamelik het feit dat het geluid zo bagger was irriteerde mij
quote:Ik vond het heel aardig voor de Ahoy.
Op maandag 19 januari 2004 12:24 schreef massiefje het volgende:[..]
Labrie was ZEKER bij stem. Daar ben ik het mee eens. Was wel te verwachten ook uiteraard, twas het derde optreden van deze tour
Maar ik ben blij dat ze er een fan bij hebben en dat er veel mensen hebben genoten, ik vond het desondanks 1 van de mindere optredens.
En voornamelik het feit dat het geluid zo bagger was irriteerde mij
Toegegeven, de bas was slecht hoorbaar, maar das misschien maar goed ook, als ik die solo's ook nog had proberen te volgen dan was m'n kop echt ontploft
quote:Hehehehe, mietjuh
Op maandag 19 januari 2004 12:33 schreef Kamphuys het volgende:[..]
Ik vond het heel aardig voor de Ahoy.
Toegegeven, de bas was slecht hoorbaar, maar das misschien maar goed ook, als ik die solo's ook nog had proberen te volgen dan was m'n kop echt ontploft
quote:Dit was van de keren DT bepaald niet de slechtste, dat was denk ik de vorige keer Ahoy. Maar toen stond ik qua geluid zoiezo in een kut-hoek. Jammer van de slecht hoorbare bas idd, maar qua spel vond ik het ook prima eig.
Op maandag 19 januari 2004 10:48 schreef massiefje het volgende:[..]
Zo zie je maar dat iedereen een andere mening heeft. Ik heb ze inmiddels al 6 of 7 keer live gezien, maar dit was toch zeker 1 van de slechtste (zo niet de slechtste).
quote:Floyd-cover was "One of these Days"
Set list (not 100% sure about the order)As I Am
This Dying Soul (didn't really work well live for me)
Under a Glass Moon
Hollow Years (this was the first highlight for me, better than the album version, JP had a great solo)
War Inside my Head
The Test that Stumped them All
Beyond This Life (you've got to love those unison parts near the end also, JR had some new parts en there was some duelling between JR and JP en JR and MP, very cool!)
Trough her Eyes
Honor Thy Father
Trial of Tears (especially the ending was another highlight for me)
---------------
Pink Floyd Instrumental song (didn't know it, didn't like it)
'Cover song' (or was it from WDaDU? I don't think it was...)
Caught in a Web (not a very good song, but had a cool drum solo in it!)
The Great Debate (like the song, but it isn't really strong live)
Pull me Under (this song always works live I guess, I really enjoyed it anyway. And everyone know's DT's easiest chorus!)
Vacant (very nice live!)
Stream of Consciousness (man, I'm not amazed by the album version, but live it was amazing! yet another highlight!)
-----------------
In the Name of God (absolute highlight, what a great album song, and what a great live song! the end part (wowhoho ) was sung by the entire crowd and it was truly amazing. then it ended with an extended great guitarsolo)
-----------------
Metropolis part one (that was a surprise! It was a good performance of a great song, but I feel they should have ended with In the Name of God, because it was way more powerfull)
O ja, en daarna zat "The Ones Who Help To Set The Sun"
Het was geweldig om te zien hoe strak ze de nummers speelden. De hele show was 1 hoogtepunt voor mij.
Inderdaad jammer dat de bas iets minder hoorbaar was.
die pauze vond ik ook wel apart, rare ervaring dat zoveel mensen tijdens een concert van 1 band het normaal vinden dat er een pauze ingelast wordt (mocht ook wel met een concert van meer dan 3 uur)
voor de rest was t zeker wel oke, super show.
quote:Ik vond die schermen wel geslaagd. Vooral aan het begin toen je de hele geschiedenis van DT voorbij zag komen (die oude foto´s : geweldig)
Op maandag 19 januari 2004 10:48 schreef massiefje het volgende:[..]
Die schermen waren wel erg mooi, maar ik vond dat ze de aandacht teveel afleiden van hetgeen op het podium gebeurde. Mijn aandacht werd elke keer naar de schermen getrokken.
Verder toen ze Pink Floyds "One of These Days" speelden zag je beelden uit een oud concert van PF. Heel leuk om te zien.
En het leidde niet echt de aandacht af vond ik. Maar ik stond ook links vooraan, dus dan kijk je toch eerder naar de bandleden.
quote:Jordan was één en al vrolijkheid (zoals altijd), dus aan hem lag het dan niet. Mike was toch ook wel aardig bezig. Myung ging weer helemaal op in zijn spel. Petrucci heb ik niet goed kunnen zien.
En er was ook weinig interactie met het publiek, merkte ik op. Er werd weinig gezegd en de gezichten van de jongens stonden niet op zonneschijn eigenlijk.
Wel jammer van die problemen in het begin met de camera die op Myung gericht stond. Werd gelukkig halverwege wel weer in orde gemaakt.
quote:Een collega gaat er om die reden niet meer heen. Beetje DT-moe zegt ie. Op een bepaald moment tiidens een instrumentaal gedeelte (ergens op driekwart van het concert) had ik wel iets van "nu mag het wel weer doorgaan met iets anders". Maar daarna oa nog even lekker meezingen met "Pull Me Under" en als grote verrassing als afsluiter "Metropolis pt1" maakte het hele concert weer helemaal geslaagd.
Erg jammer, maar uiteraard ben ik er volgende concert wel weer bij. Hopen dat ze dan beter zijn. Anders bennik gewoon DT verzadigd benik bang
quote:Om 4 uur bij de deur ?? Ik kwam om half 8 binnen, ik ging zitten en ze begonnen. whehehe. Zonde van me dag om om 16:00 voor de deur te zitten
Op maandag 19 januari 2004 13:56 schreef Duckman het volgende:
Zaten er nog meer mensen hier al voor 4 uur bij de deur? Ik heb trouwens nog een Fokker ontmoet (die mijn extra kaartje heeft overgenomen). Ultra mini Fok-meet zullen we maar zeggen
quote:Same here...
Op maandag 19 januari 2004 13:53 schreef Duckman het volgende:
Een collega gaat er om die reden niet meer heen. Beetje DT-moe zegt ie.
Ik ben bewust niet gegaan deze keer. Ik heb ook wel een beetje genoeg van die "kijk-mijn-fabelachtige-techniek-eens" shows. Ik heb ze een stuk of 5 keer gezien en ik vind dat die krachtpatserij steeds erger wordt. Maar blijkbaar willen de fans het graag zien en horen, alles lekker dichtgesmeerd met allerhande toeters en bellen...
quote:Ga jij even 3,5 uur op het top van je kunnen muziek staan maken zonder pauze
Op maandag 19 januari 2004 13:15 schreef Joz het volgende:
was voor mij de eerste keer dat ik DT zag en sommige nummers kende ik ook echt niet (ja ik ben echt een leek). maaruh ik moet zeggen was wel oke, alleen jammer dat de zang zo afgestemd stond dat ik er k er echt niks van kon verstaan, beetje jammer van de moeite die die gozer erin stak.die pauze vond ik ook wel apart, rare ervaring dat zoveel mensen tijdens een concert van 1 band het normaal vinden dat er een pauze ingelast wordt (mocht ook wel met een concert van meer dan 3 uur)
voor de rest was t zeker wel oke, super show.
Sorry
[Dit bericht is gewijzigd door massiefje op 19-01-2004 15:43]
quote:
Op maandag 19 januari 2004 15:42 schreef massiefje het volgende:[..]
Waarom niet ? Doet de josti-band toch ook ?
quote:Hoi Duckman
Op maandag 19 januari 2004 13:56 schreef Duckman het volgende:
Zaten er nog meer mensen hier al voor 4 uur bij de deur? Ik heb trouwens nog een Fokker ontmoet (die mijn extra kaartje heeft overgenomen). Ultra mini Fok-meet zullen we maar zeggen
Gelukkig ben ik niet de enige die het hemels vond.
Volgende keer wil ik er toch echt weer bij zijn. Vooral "One of these days" vond ik wel een aangename verrassing. De weg terug (vooral de eerste helft, filerijdend binnen Rotterdam) was dan weer wat minder, maar dat mocht de pret niet drukken. We hadden genoeg CD's bij ons.
Om 7 uur komen we aan. Gelijk doorgelopen naar het veld, we stonden rechts naast de invalidenplek (lekker dicht bij de bar )
Rond 7:30 uur begon het dan eindelijk. Op de videoscreens was de geschiedenis te zijn van Dream Theater. Daar zaten een paar kippenvelmomenten tussen voor mij . (De videoshow over het gehele concert was wel goed, liet goed de bandleden in actie zien. Een paar keer wat geklooi; "Video: No Reference" in vette letters op de mainscreen, maar na de pauze was dit verholpen. Ik wou trouwens ook nog even de mooie fade effecten tussen die DNA ketens op het eind van "The Great Debate" noemen, die vond ik echt supergaaf! Droeg goed bij aan de muziek.)
Toen gelijk van start met As I Am. Labrie was gelukkig goed op stem!
Vooral tijdens nummers als "Through Her Eyes" kwam dat goed tot zijn recht.
Toen de eerste noten van "Beyond This Life" klonken, ging ik al flippen. Wat een supernummer blijft dat! "Had a violent struggle taken place, there was every sign that led there.." maar goed ik dwaal af. Wat ik toen nog niet wist is dat er aan het eind van dit nummer nog een supersamenspel tussen JR, JP en MP kwam!
Ook was er ook een ongelovelijke drumsolo van MP... Dan weet je gelijk waarom hij een van de beste van de wereld is. Trouwens heb ik ook nog niet veel mensen twee stoelen achter hun drumstel zien staan
Na de pauze van een kwartier nog wat ToT nummers, oa Honor Thy Father "Don't cross the crooked step.. tendedededede " Om af te sluiten met 2 toegiften: "In the Name of God" en "Metropolis pt. 1"
En helaas, 11:00, alweer naar huis. Helaas was mijn laatste cola niet helemaal lekker gevallen na een paar biertjes, en heb ik nog even fijn midden in het gedrang naar de uitgang staan kotsen gelukkig (of jammer) genoeg niemand geraakt.
Wat ik in iedergeval zeker weet, is dat er volgende keer weer zal zijn! Het geluid vond ik best goed, al had er wel iets meer bass in gemogen. Maar dit heeft de pret zeker niet mogen drukken! Van het flippen op Honor Thy Father tot het meezingen met Pull Me Under naar de solo van MP, dit concert was helemaal goud.
quote:Als je vooraan wilt staan moet je toch een beetje op tijd zijn. Dat heb ik er wel voor over. En het is altijd wel gezellig met zo'n groepje DT-fans bij de deur. Mijn vriendin en ik hebben een hele tijd zitten kletsen met een engelse jongen. Dan gaat de tijd ook wel lekker snel...
Op maandag 19 januari 2004 15:25 schreef massiefje het volgende:[..]
Om 4 uur bij de deur ?? Ik kwam om half 8 binnen, ik ging zitten en ze begonnen. whehehe. Zonde van me dag om om 16:00 voor de deur te zitten
Zo gaat het ook (maar da's de ervaring denk ik)
quote:LintuxCx
Op maandag 19 januari 2004 15:54 schreef LintuxCx het volgende:[..]
Hoi Duckman
Gelukkig ben ik niet de enige die het hemels vond.
![]()
Volgende keer wil ik er toch echt weer bij zijn. Vooral "One of these days" vond ik wel een aangename verrassing. De weg terug (vooral de eerste helft, filerijdend binnen Rotterdam) was dan weer wat minder, maar dat mocht de pret niet drukken. We hadden genoeg CD's bij ons.
Was wel ontzettend vermoeiend die terugreis. We waren om 2 uur pas thuis. En dan weer om 6:30 op om naar het werk te gaan
Maar het was het waard.
Wel vond ik het erg leuk om One Of These Days te horen Al heb ik hier nog een video-cd van Pink Floyd liggen waar echt een wereld-uitvoering van dat nummer op staat (zowel qua lichtshow als qua bass-solo), deze mocht er zeker zijn. Beyond This Life was erg leuk gedaan met de "vechtende" solisten (waar had ik dat eerder gezien? O ja, Star One).
Nog een klein missertje: het grootste scherm wat boven het podium hing was in breedbeeld formaat, terwijl de camera die daar op stond dat niet was. Gevolg was een enorm in de breedte uitgerekte John Petrucci (of anderen natuurlijk...) maar ok, daar was mee te leven, gewoon naar het podium kijken
Ik heb in ieder geval een goeie avond gehad, en de afsluiter was echt werelds!
quote:Wou ik ook al tegen mijn pa zeggen: "zie dat scherm, daar is Labrie vast niet blij mee
Op maandag 19 januari 2004 22:09 schreef Anton het volgende:
Whooha! Dat was een concert dat stond als een klok. Veel beter dan een jaar geleden. Ik weet niet echt of het geluid nu beter was, voor Ahoy was het wederom zeer behoorlijk. Wel vond ik het publiek vrij dood, dat kwam pas enigszins tot leven vanaf Pull Me Under. De voornaamste reden dat ik het beter vond was eigenlijk dat de nieuwe cd een stuk beter is dan 6 Degrees. Ook al werden daar wel een paar nummers van gespeeld, het waren niet de hoogtepunten van de avond.Wel vond ik het erg leuk om One Of These Days te horen
Al heb ik hier nog een video-cd van Pink Floyd liggen waar echt een wereld-uitvoering van dat nummer op staat (zowel qua lichtshow als qua bass-solo), deze mocht er zeker zijn. Beyond This Life was erg leuk gedaan met de "vechtende" solisten (waar had ik dat eerder gezien? O ja, Star One).
Nog een klein missertje: het grootste scherm wat boven het podium hing was in breedbeeld formaat, terwijl de camera die daar op stond dat niet was. Gevolg was een enorm in de breedte uitgerekte John Petrucci (of anderen natuurlijk...) maar ok, daar was mee te leven, gewoon naar het podium kijken
Ik heb in ieder geval een goeie avond gehad, en de afsluiter was echt werelds!
quote:Jaaa
Op dinsdag 20 januari 2004 15:56 schreef LintuxCx het volgende:
Trouwens, ik vond het ook wel erg cool dat ze een Opeth CD in de speler hadden zitten tijdens de pauze!
quote:Ik denk dat je de plank een beetje misslaat. DT is juist een band die zichzelf niet op de borst klopt, maar gewoon doet wat ze wil doen. Als de fans het OK vinden, is het mooi meegenomen.
Op maandag 19 januari 2004 15:37 schreef MuadDib het volgende:[..]
Same here...
Ik ben bewust niet gegaan deze keer. Ik heb ook wel een beetje genoeg van die "kijk-mijn-fabelachtige-techniek-eens" shows. Ik heb ze een stuk of 5 keer gezien en ik vind dat die krachtpatserij steeds erger wordt. Maar blijkbaar willen de fans het graag zien en horen, alles lekker dichtgesmeerd met allerhande toeters en bellen...
De bandleden zijn uiterst bescheiden.Waarom wordt dit soort muziek als "kijk-mij-eens-..." - muziek gekenmerkt en al die sh*t die je op de radio hoort vindt men blijkbaar wel goed, omdat ze dat tenminste wel lang kunnen volhouden en goed kunnen volgen? Dit is een opmerking van het type luisteraar die niet (meer) weet waar hij over praat. Als je er gewoon niet van houdt, OK, dat is je goed recht, maar DT is echt geen "kijk-mij-eens..." - band.
quote:
Taking a page right out of the KISS/AEROSMITH book, DREAM THEATER are offering their fans "Premium" tickets for the upcoming "An Evening With Dream Theater - Train of Thought 2004 World Tour" before they go on sale to the public.Available packages are as follows:
* Bronze Presale for a $10 service fee over
- Ticket in rows 16-30* Gold Package $100 Ticket Package to include
- Ticket in rows 6-15
- Exclusive Gold Package DREAM THEATER T-shirt
- Collectible DREAM THEATER laminate* Platinum Package For $250, DREAM THEATER fans can live their "biggest fantasy" with:
- Ticket in the first 5 rows
- Exclusive Platinum Package DREAM THEATER T-shirt
- A real VIP laminate
- Autographed Photo
- Meet and Greet with DREAM THEATER
- Photo with DREAM THEATER
quote:
DREAM THEATER drummer Mike Portnoy has posted additional details about the "Premium" tickets for the group's upcoming "An Evening With Dream Theater - Train of Thought 2004 World Tour" that are currently being offered via the band's web site."For the record, I have been skeptical about this promotion because of it being perceived as some of you are," he began. "However, here are the facts:
"The Premium seating concept is something that was suggested and created by DREAM THEATER management and is maintained by DREAM THEATER's merchandise company, NOT the band....It is very important to point out that the members of DREAM THEATER are *NOT* in anyway profitting from this promotion...The video and lights for this tour are a huge step up in the band's vision of their presentation and the fact is that this upgrade cost a great deal of $$$...Not a SINGLE penny of the premium seating money goes to the band, but rather it all is going back to the fans by delivering a much better show for their money. It should be noted as well that the band too, is making a huge sacrifice, in that they too need to buy seats for their friends, or have their friends buy the seats..... DREAM THEATER HAS NEVER been motivated by money and this case is no different...it is all about delivering the greatest DREAM THEATER Live experience possible to the fans."
quote:Ik zeg nergens dat ze niet doen wat ze willen doen.
Op donderdag 22 januari 2004 20:39 schreef flowerking het volgende:
Ik denk dat je de plank een beetje misslaat. DT is juist een band die zichzelf niet op de borst klopt, maar gewoon doet wat ze wil doen.
quote:Waar zeg ik dat ik al die sh*t op de radio wel goed vind
Waarom wordt dit soort muziek als "kijk-mij-eens-..." - muziek gekenmerkt en al die sh*t die je op de radio hoort vindt men blijkbaar wel goed, omdat ze dat tenminste wel lang kunnen volhouden en goed kunnen volgen?
quote:Dit is een opmerking van het type fan die geen kritiek op z'n band duldt
Dit is een opmerking van het type luisteraar die niet (meer) weet waar hij over praat. Als je er gewoon niet van houdt, OK, dat is je goed recht, maar DT is echt geen "kijk-mij-eens..." - band.
Ik vind DT helemaal geen slechte band, integendeel, maar ik vind dat ze, zeker live, gewoon doorslaan met het technische gedeelte van hun muziek. Dat je je fabelachtige techniek laat horen vind ik prima, graag zelfs, maar er is een kunstje dat DT niet beheerst en dat is de kunst van het weglaten. Ik vind het op gegevene moment storend en vermoeiend dat alles maar moet dichtgesmeerd met solo's.
Maar goed, blijkbaar ben ik geen liefhebber genoeg om dat te kunnen waarderen.
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 23-01-2004 06:58]
[kruipt weer onder zijn rots]
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 20:39 schreef flowerking het volgende:
maar DT is echt geen "kijk-mij-eens..." - band.
quote:Geen "kijk-mij-eens..."-band maar wel camera's op je vingers zodat iedereen je kan zien stunten
Op maandag 19 januari 2004 00:10 schreef OProg het volgende:
Grote videoschermen waarop filmpjes en solo's van dichtbij aangezien en camera's op alle instumenten stonden en achterin een cameraman
quote:Hier ben ik het toch wel met je eens, want mij amuseerd dat ook niet meer eigenlijk, en dat terwijl ik een enorme Dream Theater fan ben. In het begin vond ik het allemaal wel leuk en aardig maar tegenwoordig heb ik bij bepaalde momenten van bepaalde nummers zoiets van "Jongens nu kappen! dan blijft het een kiks nummer". Maar ik val in herhaling, want dit zei ik ook al in het T.O.T topic.
Dat je je fabelachtige techniek laat horen vind ik prima, graag zelfs, maar er is een kunstje dat DT niet beheerst en dat is de kunst van het weglaten. Ik vind het op gegevene moment storend en vermoeiend dat alles maar moet dichtgesmeerd met solo's.
Maar goed, blijkbaar ben ik geen liefhebber genoeg om dat te kunnen waarderen.
Het concert daarentegen vond ik erg goed. Ik was wel te laat, maar dat komt omdat rotterdam een kl@te stad is, want er staat pas Ahoy op de borden als je er 3 meter vanaf bent...
Zoals ik al zei het concert was gaaf, maakte de irritatie aan de stad meer dan goed. wanneer komen ze weer??? (hopelijk op een andere lokatie)
quote:idd Mooie foto's!!!
Op donderdag 12 februari 2004 17:03 schreef Satanix het volgende:
oke hier dan eindelijk mijn fotos! best mooi voor een wegwerpding
dream theater ahoy fotos
Ik vraag me af, heeft John Myung ook mimmiek???? Of heeft ie een Jerney Kaagman gezichtstrek????
Maar het was voor mij het eerste concert van Dream-Theater. Kheb er pas een jaar geleden kennis mee mogen maken (ACOS). En ik vond het meteen geweldig. Ik heb ook alles van Dream Theater (incl Through Her Eyes single). En ik luister het elke dag heel lang. (meestal Awake en 6DoIT) geweldige CD's.
Het concert vond ik goed. Ik stond bijna precies in het midden alleen ik had er zelf ook een beetje last van dat mijn aandacht meer naar de schermen ging dan naar de spelers zelf. (Dit kan ook komen door de lange lummels die voor me stonden)
Alleen baalde ik er wel van dat ik enkele nummers niet kende. Zoals die van Pink Floyd en Hollow Years. Kortom een goed concert (en als je eenmaal weet vaar de Ahoy is heb je het zo gevonden)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |