abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 18:47:45 #26
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_12556980
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:41 schreef -Eddow- het volgende:

Waarom worden er geen leuke topic titels meer verzonnen
Met nummers enz..

my thoughts exactly, kheb geen flauw id meer hoeveel flauwekul we nou al weer niet uit hebben gebraakt

met andere woorden, goedenavond den jozef is weer wakker

[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_12557165
Voordelen van Turbo:
- Turbo levert meer druk dan een supercharger bij lagere toeren.
Omdat de supercharger bij de max aan toeren de max aan druk
moet leveren heb je alleen aan het einde de maximale druk.
- Turbo leverd alleen druk als het nodig is.
Als je het gas pedaal intrapt, krijg je meer uitlaatgassen, en gaat je
turbo werken
- Geeft indien je een BOV hebt, een leuk woooossssh geluid

Voordelen van Supercharger:
- Supercharger levert altijd druk, dus zal niet moeten wachten tot jij
je gaspedaal indrukt

Voordelen van NOS:
- Koelere lucht in motor, per 10 graden koeler is 1kp meer.
- (Veel) meer druk

Nadelen NOS:
- Door de plotselinge verkoeling koelt je motor erg snel af, en daar kan
die niet zo goed tegen.
- Het is maar voor heel even...

pi_12557209
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 18:57 schreef bonfie het volgende:
Voordelen van Turbo:
- Turbo levert meer druk dan een supercharger bij lagere toeren.
Omdat de supercharger bij de max aan toeren de max aan druk
moet leveren heb je alleen aan het einde de maximale druk.
- Turbo leverd alleen druk als het nodig is.
Als je het gas pedaal intrapt, krijg je meer uitlaatgassen, en gaat je
turbo werken
- Geeft indien je een BOV hebt, een leuk woooossssh geluid

Voordelen van Supercharger:
- Supercharger levert altijd druk, dus zal niet moeten wachten tot jij
je gaspedaal indrukt

Voordelen van NOS:
- Koelere lucht in motor, per 10 graden koeler is 1kp meer.
- (Veel) meer druk

Nadelen NOS:
- Door de plotselinge verkoeling koelt je motor erg snel af, en daar kan
die niet zo goed tegen.
- Het is maar voor heel even...

zeker nog nooit met een turbo gereden??? of met supercharger.. euh bij lage toeren doet een turbo helemaal niks... dat begint pas bij 2000 toeren, en dat merk je..
2825cc Single Turbo Beast
pi_12557230
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 18:59 schreef Ultimora het volgende:

[..]

zeker nog nooit met een turbo gereden??? of met supercharger.. euh bij lage toeren doet een turbo helemaal niks... dat begint pas bij 2000 toeren, en dat merk je..

maar als die dan begint begint die ook goed....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_12557302
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:00 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

maar als die dan begint begint die ook goed....

ooit eens in een gechipte Coupé fiat Turbo plus (280pk) gereden, daar kwam de turbo wel zo allejezus lomp er in, dat was echt lache, in zijn I zonderwielspin heel rustig wegrijden, en dan bij 1800 toeren volgas zodat de turbo er bij 2200 vol gaat werken... heb je alsnog rokende voorbanden

hoor net achter me (zit zoon van de eigenaar) dat er ook een grotere turbo in zit en een andere intercooler.

dinsdag 19 augustus 2003 @ 19:32:37 #31
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_12558085
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 11:21 schreef knillis het volgende:

[..]
olieleidingen: beide noodzakelijk

Dat is niet waar er zijn ook Superchargers die een gesloten eigen olie systeem hebben ---> voorbeeld : http://powerdyne.com/silentdr.htm
Superchargers worden vooral bij amerikaanse auto's gebruikt ivm de grote cilinderinhoud van die auto's
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
pi_12558181
IK heb een super stage plaats ben bij Mercedes Ster in Doetinchem gewoon ff tot leerling-rent-manager benoemd omdat de rent-manager er vorige week mee is op gehouden en ze nog geen vervanger hebben gevonden.

Als ik het goed doe mag ik mn hele stage dat blijven doen. * PeuRac gaat dus regelmatig een Mercedes meenemen naar huis Dat is gewoon relaxed, ben gewoon ff de baas over 25 auto's/busjes/vrachtauto's.

"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_12558560
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:35 schreef PeuRac het volgende:
IK heb een super stage plaats ben bij Mercedes Ster in Doetinchem gewoon ff tot leerling-rent-manager benoemd omdat de rent-manager er vorige week mee is op gehouden en ze nog geen vervanger hebben gevonden.

Als ik het goed doe mag ik mn hele stage dat blijven doen. * PeuRac gaat dus regelmatig een Mercedes meenemen naar huis Dat is gewoon relaxed, ben gewoon ff de baas over 25 auto's/busjes/vrachtauto's.

lekker relaxte stageplaats dus als ik het zo lees....
nog amg's aanwezig
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_12558892
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:50 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

lekker relaxte stageplaats dus als ik het zo lees....
nog amg's aanwezig

idd erg relax, ben zelfs onder 'werk' tijd, naar t tankstion gereden om een kopje koffie te drinken, er was toch nix te doen.

Nee, alleen die van de baas ( S 55 AMG ) al betwijfel ik of ie nog standaard is.

En ik zit op de bedrijfswagen afdeling, de enige personen auto's die 'ik heb' zijn een A170 CDI en een Vaneo 1.6

"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_12562025
Ik heb een vraagje.

In 2 Fast 2 Furious vraagt Brain O'Connor aan een autoleek of ie verstand heeft van auto's om te testen welke auto Brain kreeg, een 4 of 4,2 liter.

Autoleek: Euhhh. 4,2 liter tuurlijk.

Brain: Zie je wel, hij heeft geen verstand van auto's.

Dit begrijp ik dus niet.

Kan iemand me dit uitleggen?

dinsdag 19 augustus 2003 @ 22:33:39 #36
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_12563121
Hij zei er een bepaald merk voor, en dat merk stond op de beker cola waar die gast uit dronk, toen zei brian dus, kwist niet dat pizzaboeren ook motors maakte

Snappie?

pi_12563370
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 18:59 schreef Ultimora het volgende:

[..]

Ik bedoelde bij lage toeren eigenlijk 3000 rpm, daar heeft een turbo(ik heeft dus een stock turbo, die is klein) volledige druk, en bij de supercharger is de volledige(maximale) druk pas bij het maximale aantal toeren te verkrijgen.

Mijn ECU activeerd de wastegate bij 9 PSI, en deze is behaalt op 3500 toeren. dus vanaf 3500 toeren is de druk maximaal. Ik heb geen voorbeeld van een supercharger, maar omdat deze aan de motor is gekoppelt, draait ie pas maximaal bij maximale toeren.

Bij grotere turbo's is de maximale druk bij een hoger toerental, daar dacht jij waarschijnlijk aan.

P.S. Indien je motor aanstaat doet je turbo ook wat, want je turbo wordt aangedreven door uitlaatgassen, en deze worden altijd geproduceerd indien de motor aanstaat. (Je merkt het pas later, omdat je die minimale druk niet opmerkt als je lage toeren maakt) en hoe groter de turbo, hoe hoger de toeren moeten zijn voordat hij merkbaar iets gaat doen.

[Dit bericht is gewijzigd door bonfie op 19-08-2003 22:44]

dinsdag 19 augustus 2003 @ 23:33:39 #38
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_12565002
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:42 schreef bonfie het volgende:

P.S. Indien je motor aanstaat doet je turbo ook wat, want je turbo wordt aangedreven door uitlaatgassen, en deze worden altijd geproduceerd indien de motor aanstaat. (Je merkt het pas later, omdat je die minimale druk niet opmerkt als je lage toeren maakt) en hoe groter de turbo, hoe hoger de toeren moeten zijn voordat hij merkbaar iets gaat doen.

Maar een dumpvalve of hoe je dat ook mag schrijven houd de druk er op en word dus het turbo gat kleiner. Als je het gas los laat laat hij de over druk weg lopen en dat is het PSSSSS geluid. Due dumpvalve zorgt ook voor een langere leeftijd van je turbo omdat hij niet elke keer maar weer die druk moet opbouwen. En je kan ook nog eens de turbo druk opvoeren naar 2 bar bv.

Nu praat ik mee met grote jongens als leek

Dat heb ik hier geleerd.

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_12565128
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:33 schreef Boink het volgende:
Hij zei er een bepaald merk voor, en dat merk stond op de beker cola waar die gast uit dronk, toen zei brian dus, kwist niet dat pizzaboeren ook motors maakte

Snappie?

Nu snap ik hem eindelijk!
  woensdag 20 augustus 2003 @ 08:50:49 #40
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_12569745
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:32 schreef gigatech het volgende:

[..]

Dat is niet waar er zijn ook Superchargers die een gesloten eigen olie systeem hebben ---> voorbeeld : http://powerdyne.com/silentdr.htm
Superchargers worden vooral bij amerikaanse auto's gebruikt ivm de grote cilinderinhoud van die auto's

En er zijn ook turbo's met gelsoten oliesystemen, misschien niet gemonteerd op auto's, maar het bestaat wel. Bovendien worden superchargers ook door europese merken toegepast, denk aan de G-laders van VW en de Kompressors van MB, welke beide in feite SC's zijn. Een SC heeft niets te maken met inhoud van de motor, enkel met de luchthuishouding van die motor.
Het nadeel van een turbo motor is dat je hem op toeren moet houden om vermogen te behouden, een SC heeft een veel meer gelijkmatige vermogensvrijgave.
En een turbo heeft ook een maximaal rendement, en dat is niet wanneer de motor op volle toeren (denk niet aan het tv programma) draait, dan is er veel te veel verlies.
pi_12570626
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:35 schreef PeuRac het volgende:

beter dat je het naar je zin hebt, ik hier ook wel, mercedes lijkt me ook erg gaaf, gelijk ook een mooi taak gekregen dus. ik zit hier alleen een beetje in de showroom, en af en toe eens een klant helpen. (zie je niet overdreven vaak hier) maar wel gezellig hier (ook een tap in de showroom ) en leuke collega´s enzo.
  woensdag 20 augustus 2003 @ 09:59:02 #42
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_12570740
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 09:52 schreef Ultimora het volgende:

[..]

beter dat je het naar je zin hebt, ik hier ook wel, mercedes lijkt me ook erg gaaf, gelijk ook een mooi taak gekregen dus. ik zit hier alleen een beetje in de showroom, en af en toe eens een klant helpen. (zie je niet overdreven vaak hier) maar wel gezellig hier (ook een tap in de showroom ) en leuke collega´s enzo.

Wordt dus een middagje langsgaan bij Ultimora
pi_12570783
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 09:59 schreef Boink het volgende:

[..]

Wordt dus een middagje langsgaan bij Ultimora

ik heb hier nog wel een daihatsu charade staan die ik niet op internet durf te zetten.. speciale prijs voor jou: 4500 euro
pi_12571537
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 10:01 schreef Ultimora het volgende:
ik heb hier nog wel een Daihatsu Charade staan die ik niet op internet durf te zetten..
Waarom niet?
pi_12571813
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 10:41 schreef Extremini het volgende:

[..]

Waarom niet?

dat ding raken we wel kwijt, niet aan een klant waarschijnlijk, maar dan stoten we hem wel door aan de handel.
verder moet er worden betaald om auto´s op autotrader oid te zetten, en zullen ze op de site van het bedrijf zelf niet zoeken naar een daihatsu.

(die uitleg kreeg ik tenminste)

pi_12571976
Goeiemorgen, zal ik ook nog maar eens reageren na een paar dagen afwezigheid. Kan namelijk niet posten omdat ik deze week leider ben van kindervakantiewerk bij ons in het dorp... Wat kunnen kinderen toch vermoeiend zijn... Maar 't is wel gezellig en... 's avonds is er bier...

Vanavond hebben we wat mij (en de kinderen ook) betreft het hoogtepunt van de week: de motortocht. Met een beetje geluk komen er vanavond zo'n 300 motoren naar de markt in ons dorp (vorig jaar waren het er al 285) en daarbij kunnen de oudste kinderen (en de leiding natuurlijk... ) achterop. Het geeft echt een geweldig geluid als die motoren allemaal tegelijk gestart gaan worden. Nu maar hopen dat we een aantal motorrijders weer zo gek krijgen om erna nog wat burn outs te maken...

Don't let my username fool you...
pi_12572152
Fijn om te horen dat je een leuke vakantie hebt, Metalfreak.

Een vraagje voor autoliefhebbers hier:

Zal ik alvast een nieuwe Auto Tournament organiseren?

pi_12572861
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 11:06 schreef Extremini het volgende:
Fijn om te horen dat je een leuke vakantie hebt, Metalfreak.

Een vraagje voor autoliefhebbers hier:

Zal ik alvast een nieuwe Auto Tournament organiseren?

een wat??? uitleg svp...
pi_12572988
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 11:35 schreef Ultimora het volgende:

[..]

een wat??? uitleg svp...

Zoek bij Search op onderwerp: Auto Tournament.

En je ziet waarover het gaat.

Ik wil graag een nieuwe organiseren, maar ik peil eerst hier de amino voor dit idee.

pi_12573440
Is goed, maar dan wel de Ford Probe in het lijstje zetten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')