abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12568746
http://freddie.tactic.be

weblog (of wat er voor moet door gaan, ben namelijk te lui om iets te schrijven) en het guestbook zijn wel niet zelf gemaakt, voor de layout heb ik ook een paar dingen 'geleend'

Maar toch tijd genoeg ingestoken (maar dan meer met het maken van die would-be-fake-fotokes)

pi_12568773
Mooie kleuren!
pi_12569760
ben ik wederom

http://www.vampier.net/blog

ik geloof dat er nu wel alles gedaan is wat ik kon doen voor een blog. De RSS feed werkt in de tussentijd ook

Free people own guns! Slaves do not!
pi_12570033
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 08:52 schreef Vampier het volgende:
ben ik wederom

ik geloof dat er nu wel alles gedaan is wat ik kon doen voor een blog. De RSS feed werkt in de tussentijd ook

Ziet er weer lekker uit ! hahahah dat fruit
pi_12570056
Ultiem goor dat fruit! Maar je ziet maar 1 blogje? Als ik op archief klik krijg ik ook telkens 1 berichtje te zien?

// edit: trouwens wel een hype nu he, iedereen een weblog. Jammer dat de helft van de weblogs letterlijk jatten van GeenStijl en andere grote.

pi_12570097
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 09:17 schreef Zutfun het volgende:

[..]

Ziet er weer lekker uit ! hahahah dat fruit

Ik ben erg tevreden over mn layout! moet alleen wat aanpassen!
pi_12570141
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 08:52 schreef Vampier het volgende:
ben ik wederom

Ziet er mooi uit. Alleen verschilt de layout per pagina nogal. De archief pagina bijvoorbeeld. Daar zou ik gewoon het zelfde blok voor gebruiken als voor je laatste 7 postings. En dan wat sorteer mogelijkheden geven.

Je gastenboek begint ook wel erg pontificaal met het invoeren van een reactie. Daar zou ik proberen om het wat subtieler aan te pakken. Gewoon ook een reageer knop oid. Ook de layout van het gastenboek is wat anders dan de frontpage, ik zou de balkjes met de namen gewoon zwart maken.

De popup van het about scherm vind ik ook wat overbodig.

pi_12570165
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 09:19 schreef oling.org het volgende:
// edit: trouwens wel een hype nu he, iedereen een weblog. Jammer dat de helft van de weblogs letterlijk jatten van GeenStijl en andere grote.
en geenstijl en andere grote jatten de 'internationale' berichten allemaal van een nieuwsbrief. Maar dit is een lifelog. Is toch weer net iets anders.
pi_12570250
Hmmmz misschien moet ik ook maar eens aan een weblog. Maar dan wel zoiets al jij, een life-log. Eigenlijk wil ik al heel lang een reactie systeem in mijn website inbouwen, alleen ik weet niet echt hoe (grafisch, technisch is geen probleem). Ik heb bij een vriend van me gezien dat hij het in een popup schermpje deed, dat zag er nog het netst uit. Euhm wat zeggen jullie?

Even je fantasie gebruiken nu: http://www.oling.org

Bij 'lekker nuttig' staan gewoon een aantal dingen, berichten, liedjes enzo die me zijn opgevallen. Nou wil ik daaronder per bericht een knopje 'reageer'. Zou dit denken jullie het mooist staan wanneer er zich dan een popup schermpje opent met alle reactie's & mogelijkheid om te reageren? Zoals sop bijvoorbeeld heeft (1 bericht per pagina) wil ik het niet doen, omdat dat binnen mijn lay-out niet zo mooi staat denk ik.

pi_12570325
Ik heb om en beetje te spelen met html etc. een site gemaakt:

http://www.webvisie.com

Het menu laadt alleen niet altijd in, dus er zal in de vakantie een andere op komen, maar het is wel een leuk menu om te zien

pi_12570442
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 09:31 schreef oling.org het volgende:
Zoals sop bijvoorbeeld heeft (1 bericht per pagina)
Ow ja. Ik heb ook een weblog Maar dat heb ik 2 weken volgehouden. Ging mij ook meer om de achterkant en die is inmiddels anders.
(heb hem nu ook in mijn "huisje" gewijzigd.
pi_12570477
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 09:35 schreef vincent23 het volgende:
Ik heb om en beetje te spelen met html etc. een site gemaakt:

Het menu laadt alleen niet altijd in, dus er zal in de vakantie een andere op komen, maar het is wel een leuk menu om te zien

Ik vind het persoonlijk een beetje zielig dat je een standaard dhtmlmenuutje gebruikt die je overal op internet weer ziet. Het is een beetje vreemd dat de site spreekt over "webdesigners" als je je scriptjes bij elkaar jat.

En zonder portfolio kom je niet ver met zo'n basic site.

pi_12570495
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 09:35 schreef vincent23 het volgende:
*zucht*
quote:
Zo hebben we ervaring met HTML, PHP, ASP, JavaSctipt , Flash en andere programmeertalen.
Sinds wanneer zijn HTML, PHP en ASP programmeertalen?

Volgens mij ben je slechts een paar jaar te laat hoor. Even meesnoepen van de IT-hype kan niet meer, de grotere bedrijven beginnen langzaamaan te beseffen dat de grotere & proffesionele webdesign bedrijven hen toch een betere oplossing kunnen brengen. Veelal nadat zij een slechte ervaring hebben gehad met een klein - webdesign bedrijfje. Begrijp me goed, ik val je niet persoonlijk aan, maar ik baal er vreselijk van dat er zoveel kleine webdesign-bedrijfjes zijn die half-bakken producten hebben opgeleverd, geprofiteerd van de IT-hype en hierdoor veel bedrijven ofwel van de gehele automatisering hebben laten afzien in de toekomst, ofwel hun producten nu verplicht dienen uit te besteden aan grotere, proffesionele bedrijven. {

pi_12570554
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 09:45 schreef oling.org het volgende:

[..]

*zucht*
[..]

Sinds wanneer zijn HTML, PHP en ASP programmeertalen?

... de grotere bedrijven beginnen langzaamaan te beseffen dat de grotere & proffesionele webdesign bedrijven hen toch een betere oplossing kunnen brengen....

Reactie: Daar ben ik het niet helemaal mee eens.Mits je een goed product levert en verstand van zaken hebt, bijvoorbeeld een universitaire studie in die richting. Je kan goed concurreren met grotere bedrijven omdat die omgelooflijk hoge tarieven vragen terwijl (bij mij althans) de kwaliteit van het product gelijk (of beter) is.

Continuering van onderhoud is wel belangrijk, en onderhoudscontracten moeten voor een langere periode goed geregeld zijn.

Leuk plaatje :-)

Ik ben het er helemaal mee eens. Ik heb ook nagedacht over de positionering in de markt wanneer ik toe zou treden, en ik denk dat ik een goede concurrent ben. Ik heb al voor bedrijven (na deze) site's gebouwd (maar hier mag je geen commerciele site's posten)

Een site moet Marketing technisch goed in elkaar zitten, consistent zijn en een bepaald doel dienen. Ik zat te denken aan een Marketing research bureau of ITC-consultancy.

Trouwens: Correctie: php heeft toch regels, ik noem het programmeerregels, codeerregels, etc. Maar idd html, php,asp zijn geen programmeertalen

[Dit bericht is gewijzigd door vincent23 op 20-08-2003 10:01]

pi_12570693
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 09:49 schreef vincent23 het volgende:
Trouwens: Ik zie niet in waarom het geen programmeer talen zijn. Hoe wil jij het noemen, scripting languages ? Zeker de laatste jaren is het toegenomen, in .NET kan je ook asp programmeren in een programmeer omgeving, naar mijn mening is het wel een taal. Een manier van communiceren met een computer . . .
Je kunt niet ASP programmeren. ASP = Active Server Pages. Een soort platvorm die het toelaat om server side met een programmeer(script)taal aan de slag te gaan. In het geval van ASP zijn dat er verschillende waaronder VBScript en JavaScript. Dit geldt ook voor PHP al is daar de scheiding tussen de programmeertaal en het platvorm wat minder goed zichtbaar.
En HTML is gewoon een opmaak taal. Geen programmeertaal.
pi_12570748
kijk.....een paar mooie sites daar.
btw...heeft er iemand een php CALENDAR mod?
Dan maar niks
pi_12570782
http://www.cascade.org.uk/software/php/calendar/index.php

Maar da's eigenlijk zeg maar niet de bedoeling hier.

pi_12570815
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 09:59 schreef GuaRRand het volgende:
kijk.....een paar mooie sites daar.
btw...heeft er iemand een php CALENDAR mod?
Ik heb wel iets wat met een calender te maken heeft, zelf gebouwd:

http://www.webvisie.com/berekendatum.php

Dus ik gebruik geen php calender. Wat wil je precies weten ?

woensdag 20 augustus 2003 @ 10:51:27 #69
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_12571744
er wordt veel gediscuseerd over programeertaal ja of nee!!!!

Maar wat is dan de definitie van een programeertaal?

Hank Evans: Well fuck my ozone.
Hank Evans: Hey, Ringworm! Yeah I'm talking to you, you toxic waste of life. You gonna pick up that butt or do I have to glue it to my shoe and stick it up your big pimply a-hole.
pi_12571824
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 10:51 schreef STFU het volgende:
er wordt veel gediscuseerd over programeertaal ja of nee!!!!

Maar wat is dan de definitie van een programeertaal?

Soms is het ook wel leuk te discussieren over iets waar het eigenlijk zinloos is om over te discussieren als eerst alle feiten boven tafel hadden gekomen. Meestal is iedereen het wel eens als eerst de feiten op tafel komen, maar die juist niet noemen kan soms leuke discussies opleveren :-)

Definitie naar mijn mening:
taal met afgesproken vacabulaire en syntaxis voor het schrijven van een computerprogramma

Dit vocabulaire moet tevens expliciet gedefinierd zijn zodat iedereen het kan spreken. Dit is geen eis om een programmeertaal te zijn, maar een taal is er om in te " spreken " en elkaar te begrijpen.

woensdag 20 augustus 2003 @ 11:00:24 #71
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_12571991
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 10:54 schreef vincent23 het volgende:

[..]

Soms is het ook wel leuk te discussieren over iets waar het eigenlijk zinloos is om over te discussieren als eerst alle feiten boven tafel hadden gekomen. Meestal is iedereen het wel eens als eerst de feiten op tafel komen, maar die juist niet noemen kan soms leuke discussies opleveren :-)

Definitie naar mijn mening:
taal met afgesproken vacabulaire en syntaxis voor het schrijven van een computerprogramma

Dit vocabulaire moet tevens expliciet gedefinierd zijn zodat iedereen het kan spreken. Dit is geen eis om een programmeertaal te zijn, maar een taal is er om in te " spreken " en elkaar te begrijpen.

ben ik met je eens!
Maar wat ik niet met je eens ben is dat je zegt dat flash een programmeer taal is, volgens bedoel je dat het script binnen het programma flash (actionscript)een programmeertaal is???
Hank Evans: Well fuck my ozone.
Hank Evans: Hey, Ringworm! Yeah I'm talking to you, you toxic waste of life. You gonna pick up that butt or do I have to glue it to my shoe and stick it up your big pimply a-hole.
pi_12572362
okokokok
Dit is Sitechecks jongens. Open anders een apart topic.

Paar offtopic reacties is niet erg, maar niet geen hele discussie.

pi_12572417
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 11:00 schreef STFU het volgende:

[..]

ben ik met je eens!
Maar wat ik niet met je eens ben is dat je zegt dat flash een programmeer taal is, volgens bedoel je dat het script binnen het programma flash (actionscript)een programmeertaal is???

Ja, ik heb daar evel mee moeten doen. Heel onhandig. Flash zelf is geen programmeertaal, dat zou ook onzinnig zijn. Ik denk dat ik het fout op mijn site heb staan. . . Maar toch is het wel interessant, want vroeger (de eerste versies) die je zelf wel helemaal moest uitprogrammeren. Zo zijn er programmeertalen die omgezet zijn in een computer programma met klik menu's en en merk je er zelf niets meer van.
pi_12572892
Okey dan, check de volgende site:

http://www.montihek.nl

Onder Producten zit een hele database met hekwerken.

HEKKEN HEKKEN HEKKEN HEKKEN HEKKEN

En onder projectfoto's staat een database gemaakt in flash. (ja dat action script)

Verder word er php gebruikt om het contactformulier te mailen.

Deze site is al in bedrijf, en een formulier posten werkt uitstekend, de mail wordt verstuurd, het geheel wordt gelogd in een excel file, maar aub geen mails sturen via het contatformulier

site bevat o.a.: php - javascript - flash - html

[Dit bericht is gewijzigd door vincent23 op 20-08-2003 11:55]

woensdag 20 augustus 2003 @ 11:43:08 #75
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_12573073
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 11:36 schreef vincent23 het volgende:
Okey dan, check de volgende site:

http://wwww.montihek.nl

quote:
The Web site cannot be found
The Web site you are looking for is unavailable due to its identification configuration settings.
Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')