De concerten in de Arena moeten nog plaatsvinden, dus deel 4 is nog wel nodig!
Al wast het maar voor mijn complete verslag van het concert in Vredenburg
Gisteravond was het dan eindelijk zover! Het concert waar menig Nederlandse Stones fan al bijna 9 maanden op zat te wachten. De Rolling Stones in Vredenburg.
Misschien een vreemde aankondiging voor een band die makkelijk stadions kan vullen maar als je weet dat Stones het zelf leuk vinden om in kleine zalen te spelen en dat ze het ook leuk vinden om in Nederland te spelen, al heel wat minder vreemd.
De kaarten voor het concert werden dan ook op een speciale manier verkocht. Een deel via de fanclub van de Stones en een deel alleen via telefoon bij Ticketservice. Om zwarthandel moeilijk te maken werden de kaarten op naam gesteld en werden polsbandjes voor het concert alleen na overlegging van een legitimatiebewijs uitgedeeld, en die konden al de dag voor het concert al opgehaald worden..
Misschien had iemand met een apart gevoel voor humor dat bedacht want we kregen 1 bandje met de tekst "Lucky Me!" erop en een tweede met alleen de tekst "Licks world tour".
En al tijdens het ophalen van die polsbandjes was er al veel bewaking en afgezette gedeeltes. De kassa van Vredenburg was een burcht waar je niet zomaar bij kon komen, misschien had dat ook wel te maken met de mensen die al voor de deur lagen in de hoop dat er nog wat kaartjes werden verkocht. En dat gebeurde in etappes ook.
Bij het uitreiken van de bandjes kregen we ook het advies om zaterdag om ons om 18:30 bij een andere ingang te melden in verband met de rolstoel van Seborik. Daardoor konden we makkelijk de rolstoelplaatsen bereiken zonder dat er andere mensen op die plaatsen zouden gaan staan of dat we onder de voet zouden worden gelopen.
Geen overbodig advies want zaterdagmiddag stond er al een erg drukke en ongeduldige rij met mensen die maar al te zsm graag naar binnen wilden.
Dus melden wij ons zaterdag, na rustig wat gegeten en cds geshopt te hebben, om 18:15 bij de ingang die ons aangeraden was.
"No this is not the entrance, you have to be at the other side" Aldus iemand met een stoer uitziende pas van de tour. Nou oké. Dan niet. Dan maar naar de ingang waar we gister ook zijn geweest.
Maar ook daar waren de jongens van de The Security Company (TSC) ervan overtuigd dat dat niet de rolstoel ingang was. En op dat moment begon ik een beetje mijn geduld te verliezen. Wat niet zo moeilijk is als je al aardig zenuwachtig bent en van het kastje naar de muur bent gestuurd.
Dan maar weer terug naar de andere ingang waar het toch echt zou moeten zijn. Achter ons kwamen nog twee andere rolstoelers en begeleiding dus we stonden al wat sterker
En weer werden we tegengehouden, maar namen er dit keer geen genoegen mee. En toen een TSC'er op af kwam en al gelijk begon dat het niet kon en dat geen ingang was, barste de bom al bijna helemaal... Gelukkig bleef ik nog vrij redelijk (althans, dat denk ik zelf).
Iets later kwam daar het hoofd van de Rolling Stones beveiliging bij en die zei dat die het wel zou gaan regelen. Dus bleven we daar maar wachten.
Maar daar was ik te rusteloos voor dus na een minuut of 5 ging ik wat lopen en weer naar de andere ingang om even te vragen of het bij hun nu al duidelijk was wat er zou gebeuren. Daar kwam ik een dame van Vredenburg tegen die vertelde me dat die ingang waar ik Seborik had achtergelaten goed was en ze ons iets later op zou halen. Dus ik werd al wat rustiger
Iets na 18:30 mochten we dan als allereerste naar binnen! Zelf eerder dan een groep mensen die 2.750 dollar hebben betaald om als VIP behandeld te worden tijdens de concerten in Vredenburg, Ahoy en straks in de Arena.
Een maal binnen werden we ook nog wat heen en weer gestuurd omdat ze nog bezig waren met de soundcheck, maar we waren binnen... Tijd om die hartslag wat te laten zakken (seborik werd doodmoe van mijn 'gestress' - sorry )
Overigens hadden we een uitgebreide opnameapparatuur mee kunnen nemen want we werden helemaal niet gecontroleerd
Maar de dreiging dat we uit de zaal werden gezet als we beptrapt werden met een fototoestel of MD recorder was genoeg om er niet eens over te denken.
Tijdens het wachten kregen we van drie verschillende mensen die bij de Stones hoorden de waarschuwing dat we snel onze plaats op moesten zoeken, want de andere fans zouden snel daarna als een dolle binnenkomen.
Achteraf bleek één van die drie bleek een hoge pief van het Stones Management zelf te zijn, waarschijnlijk Jake Berry, die mij uiterst vriendelijk vroeg of ik engels praatte en ons daarna dus ook uitgebreid uitlegde waarom we snel een plaats moesten zoeken.
Opvallend verschil in aanpak in vergelijking met de mensen van TSC
En inderdaad stormden vlak nadat wij ons plaatsje hadden ingenomen de dikke Amerikanen, magere Japanners en anderen met teveel geld naar binnen.
Ondertussen was de support act The Vue begonnen met het opstellen van hun apparatuur. Die moesten alles nog opbouwen toen ook de rest van de wachtenden langzaam naar binnen druppelden. Bij de ingang was het een erg strenge controle of niemand verboden dingen bij zich had.
En toen was het grote wachten begonnen. Weliswaar onderbroken door de soundcheck van The Vue, die ze dus moesten doen voor een halfvolle zaal.
En die mochten hun echte kunstje doen van 20:15 tot 20:55. En tja, het blijft een support act he, en dan nog wel voor de Stones. Dus niet veel mensen zaten er op te wachten leek het, maar ze kregen nog wel wat applaus.
Het leek (volgens Seborik) ook wel een samenraapsel van een aantal andere bands waaronder de Stones uit hun oude dagen. De zanger vertelde nog dat die nooit geld had om naar een Stones concert te gaan. Dus nu had die kans om ze van dichtbij te zien.
En toen was het tijd om het podium om te bouwen tot het Stones podium. Opvallend aan de podium opstelling was het feit dat de rekken met alle gitaren, de PA mengtafel en allerlei andere zaken gewoon open en bloot achter het drumstel van Charlie stonden. Dus we konden gewoon meekijken wat er daar allemaal gebeurde. Erg leuk om te zien ook tijdens het concert.
Over de zaal waren een stuk of 6 film (dus niet video) camera's verspreid die uiteindelijk maar een paar nummers opnamen! Waarschijnlijk gaan die gebruikt worden in een DVD met opnames van eerdere theaterconcerten.
Tot vlak voor het concert kwamen er nog mensen binnen die op speciale plaatsen mochten gaan zitten. Waarschijnlijk vrienden en/of familie van de band en crew die eens mochten kijken wat hun bekenden voor hun werk doen.
Na 'lang' wachten (het concert zou om 21:30 beginnen volgens Mojo) begon om iets voor 22:00 eindelijk het concert. Al na een aankondiging van het concert (waarschijnlijk door Michael Cohl) die amper te verstaan was door het vele gejuich van het hele publiek, stond het grootste deel van Vredenburg al klaar om mee te zingen en dansen met de Stones. En dat lukte ook zeer goed met Jumping Jack Flash.
En al snel werd duidelijk dat de band er zin in had. Mick struinde van het begin af aan het 'hele' podium over en Keith en Ron liepen al snel te dollen met elkaar.
Oudje Live with me volgde al snel en daarna was het weer tijd voor een paar woorden nederlands van Mick. Weliswaar met hulp van een autocue maar het blijft leuk om te horen
Ik het engels vertelde die nog dat het hun eerste show in Utrecht was en dat ze veel onbekende en oude nummers zouden spelen, het leek een soort verontschuldiging voor als ze de mist in zouden gaan.
Aan Hand Of Fate was het in ieder geval niet te merken dat ze die niet meer zo vaak spelen. Ron Wood deed het tijdens No Expectations rustig aan op een krukje maar een grapje van Keith zorgde ervoor dat die nog best wel in de lach schoot. Gelukkig was Ron weer op tijd hersteld voor zijn solo.
Bij Worried About You ging Mick naast Chuck Leavell en speelde een groot deel van de piano stukken zelf terwijl die regelmatig ouderwets moest uithalen met zijn stem. En dat lukte hem erg goed!!!
Daarna volgde zoveelste primeur voor Nederland, Saint Of Me was ook nog niet eerder gespeeld tijdens deze tournee en het verzoek van Mick om mee te zingen was ook niet echt nodig. De hele zaal ging uit z'n dak en zong nog een tijdje door totdat Keith het volgende nummer inzette.
Ondertussen was Ron Wood even het spoor bijster en had hulp nodig om te zien welk nummer zou volgen (dat was zoals altijd voor de band te lezen op de plastic schermen aan de zijkant van Charlie's drumstel). Het nummer dat die moest spelen was It's Only Rock'n Roll en ook dat nummer vergde weer veel van de stembanden van ondergetekende
Achtergrondzangeres Lisa Fischer had ondertussen een roos in d'r haren gedaan uit een bos rozen die uit het publiek was gegooid.
Een voor mij volstrekt onbekend nummer was Dance part 1. Nog wel gezocht om te luisteren aangezien ze het bij eerdere theaterconcerten hebben gespeeld, maar niet gevonden.
Dat was geen reden om stil te blijven natuurlijk
Everybody Needs Somebody To Love kondigde Mick aan als één van de nummers die ze wel een speelden als ze zelf support act waren of maar een paar nummers konden spelen. Dan was dat nummer meestal het openingsnummer. En wat een goede sfeerzetter moet dat toen geweest zijn, nu was het iig een groot feestnummer ook al was het een cover.
Eén van de nummers waarbij de cameras aangingen was That's How Strong My Love Is . Blijkbaar zijn de opnames die ze van dat nummer hebben gemaakt tijdens het theaterconcert in Parijs niet zo goed
Na een volgend oudje Going To A Go Go was het voorstel tijd. En zoals altijd kreeg Charlie het meeste applaus. Zeker toen die even met een spontane dumsolo begon, alhoewel, zo spontaan was die drumsolo niet, maar meer een middel om Mick ervan te weerhouden Charlie wat te laten zeggen in de microfoon.
Tijd dus voor de solonummers van Keith en dus een kleine pauze voor Mick.
Wederom een primeur, ook Thief In The Night was nog niet eerder gespeeld deze tournee. Overigens was dat het 77ste verschillende nummer dat ze tijdens deze tour speelden!
Ook Keith liet die duidelijk merken dat die het naar z'n zin had in Vredenburg. Hij wilde de zaal wel opvouwen en mee naar huis nemen. Na een kleine koffiepauze voor Ron kon Keith beginnen met Happy wat wel vaker gespeeld word tijdens de concerten.
Met I Can't Turn You Loose kwam Mick weer fris en in een nieuwe outfit terug op het podium. En dus kon Keith weer over het podium slepen, op z'n knieën gaan zitten en op andere opvallende manieren op het podium staan.
Mooiste nummer van de avond was volgens mij toch wel Can't You Hear Me Knocking. Daar was uitgebreid ruimte voor solo's van Bobby Keys (sax), Ron (gitaar) en Mick op z'n mondharmonica!
Daarna was het tijd voor de grote finale met de bekende meezingnummers. En ze begonnen met Start Me Up . Dat blijft een lekker nummer, ook in een kleine zaal. Tumbling Dice volgde en ook hier kwam Mick regelmatig onze kant op! Blijkbaar zaten aan onze kant de meest enthousiaste fans of iig is dat leuk om te denken
Tijdens het "he he he ooooow" gedeelte van Brown Sugar haalde Mick Lisa en Bernard Fowler naast zich om mee te doen met het publiek op gang te houden. Al was dat niet echt nodig.
Aan het einde een snel afscheid en wat gezwaai, maar iedereen wist dat ze met nog minstens 1 nummer terug zouden komen.
Ze namen nog geen 2 minuten de tijd om even wat te drinken en van kleren te wisselen om het concert af te maken met Satisfaction. Keith moest moeite doen om de microfoon te delen met Blondie Chappel, het podium was daar toch net niet groot genoeg voor. Mick danste en zwaaide nog een aantal keer met zijn armen of zijn leven ervan afhing. En toen was het om 24:00 voorbij
Na het nummer verzamelde Mick de hele band om het applaus in ontvangst te nemen. Maar het echte applaus was voor de band zelf toen het licht uitging en alleen de 4 Stones in het licht stonden.
En weer hebben de Stones een overtuigende show neergezet waar menig beginnend artiest wat van kan leren. Weliswaar met hulp van een goede band maar ook Charlie en vooral Ron waren goed op dreef in Vredenburg.
Wat ook wel grappig om te zien was hoe Mick Jagger het concert 'dirigeerde' Ron Wood tot de orde roepen, aangeven aan iedereen wanneer het nummer moest eindigen, de mensen die het verdienden in de spotlights zetten.
En een ander opvallend moment waar de hele zaal even 'verliefd' werd op de Stones was toen Mick bij Keith en Ron een arm om de hals sloeg vlak voor de drumkit van Charlie, en een soort grouphug hadden. Je kon een 'aaaaahhhhhh' door de zaal horen gaan
Kortom, een concert om niet gauw te vergeten, want de kans dat ik ze nog een keer op deze manier zie is wel heel erg klein
Rolling Stones opnieuw op tournee in 2002
Rolling Stones op tournee in '02 / '03 - deel 2
Rolling Stones op tournee in '02 / '03 - deel 3
quote:* calvobbes misschien ook wel
Op zondag 17 augustus 2003 22:39 schreef Pharell het volgende:
a.s. woensdag in de arena ben ik van de partij
Eik wil ik ze wel onthouden zoals ik ze afgelopen zaterdag heb gezien, maar het stadionconcert in de Kuip was wel erg gaaf en je ziet telkens iets nieuws bij zo'n concert....
* calvobbes twijfeld nog wel een paar dagen
quote:UHhm... Heel veel. Effe zoeken
Op zondag 17 augustus 2003 22:13 schreef Melluh in een ander topic het volgende:Hoeveel optredens hebben ze al gedaan deze tour?
http://home.wanadoo.nl/stp72/STAT/0203song/songs.htm
97 concerten in de VS, Australie, Azie en Europa tot nu toe
quote:
Stones in Vredenburg met 'Soeperpoeblik'
(Door Louis du Moulin en Mark Roos)UTRECHT - Zoals Sir Mick & Co zich vorige week in de Kuip tot twee keer toe presenteerden als een geoliede greatest hitmachine, zo openbaarden ze zich vrijdag in het sportpaleis Ahoy' en zaterdag in 'kleine zaal' Vredenburg als een pure pretband, die kan putten uit een aanmerkelijk rijker oeuvre dan nog steeds algemeen wordt gedacht.
Rolling Stones in Utrechtse Vredenburg
(ANP - Paul Bergen)Heel veel mag er al zijn beweerd over de hoge leeftijden van de heren en hun enorme geldzucht, maar verlost van de 'dictatuur van de massa' serveerden The Rolling Stones de ene minder alledaagse lekkernij na de andere uit. De setlist van Vredenburg, buiten de gebaande paden, geeft aan waar de muzikale voorkeuren van de band zelf liggen.
1. Jumping Jack Flash In De Kuip toegift, in Vredenburg een prettige binnenkomer, want met zo'n publieksfavoriet zit de stemming er gelijk goed in. Er is onmiddellijk sprake van een zinderend sfeertje. Werkelijk niemand blijft op zijn stoel zitten.
2. Live With Me Van het album Get Yer Ya-Ya's Out. Een stevige rhythm & blues-stamper met een opgewekte Motown-beat. Op het podium worden koppeltjes gevormd. Keith Richards en Ronnie Wood schuren met de ruggen tegen elkaar, Richards - gedurende het hele optreden luid bejubeld - dolt met bassist Daryll Jones en Wood zweept Bobby Keys op tot een weergaloze saxofoonsolo.
3. Hand Of Fate The Stones hadden beloofd in kleinere zalen nummers te spelen die ze niet vaak spelen en - zoals Jagger het zelf zegt - die ze niet zo goed kunnen spelen. Het behoorlijk ruig klinkende Hand Of Fate, van het album Black and Blue, is daar een schoolvoorbeeld van.
4. No Expectations Een werkelijk prachtige versie van deze ingetogen ballad van het album Beggar's Banquet, niet in de laatste plaats dankzij het prachtige slidespel van Ronnie Wood. Dit soort werk, uit het eind van de jaren zestig, zul je niet snel horen in de voetbalstadions.
5. Worried About You Jagger neemt plaats achter de piano en laat voor het eerst sinds tijden weer zijn krachtige falsetstem horen. Wood speelt een daverende solo. Richards staat er bij, leunt op hem en kijkt er vol bewondering naar.
6. Saint Of Me Een verrassende keuze. Jagger zweept het publiek op en Richards duwt Wood heel vriendschappelijk bijna ondersteboven in dit feestelijke up tempo-nummer. De eerste bloemen worden op het podium geworpen, zoals er later ook propjes papier met adressen en telefoonnummers op het podium worden gegooid. Je voelt als het ware het kippenvel van je buurman.
7. It's Only rock and roll Een publieksfavoriet. Meer geschikt voor het voetbalstadion dan voor een 'zaaltje' als Vredenburg, maar het zet het publiek wel in vuur en vlam. Keith Richards en Ronnie Wood lopen elkaar bijna omver tijdens het nummer, wat maar aangeeft dat de twee een groter podium gewend zijn.
8. Dance (part one) Van het album Emotional Rescue uit 1980. Een draak van een nummer eigenlijk, opgebouwd rond één, eindeloos doorzeurend, repeterend riffje. The Stones hebben betere dansnummers geschreven.
9. Everybody Needs Somebody To Love Je zou door de Blues Brothers bijna vergeten dat de Stones deze klassieker, waarvan soulster Solomon Burke mede-auteur is, ook op hun repertoire hebben. Er wordt volop gedanst in de zaal en de verschillende bordjes en spandoeken - 'Mick, shirt off!' en 'Ronnie Be Goode!', zwaaien op de maat mee.
10. That's how strong my love is Een opvallende keuze, deze soulballad die de Stones in 1965 opnamen en door Otis Redding bekend is geworden. Je kunt zien dat The Stones er lol in hebben en nummers spelen waarvan ze echt houden.
11. Going to a go go The Stones blijven op het soulpad met deze oude Motown-kraker, die een ietwat slome, luie uitvoering krijgt.
12. Thief in the night Nadat Jagger de band heeft voorgesteld, verdwijnt hij van het podium en neemt Keith Richards plaats achter de zangmicrofoon. Hij bekent tegenover het publiek dat hij de zaal zo mooi vindt dat hij 'm het liefst mee naar huis zou willen nemen. Echt geïnspireerd klinkt het nummer Thief In The Night, van het album Bridges to Babylon, overigens niet.
13. Happy Ook in dit nummer, een niets-aan-de-hand-rocker, zingt Keith Richards. Bij aanvang van het nummer, dat gedurende bijna de hele tournee gespeeld wordt, moet hij even wachten op Ronnie Wood, die op zijn gemak een espressootje achteroverslaat.
14. I Can't Turn You Loose Alweer een opvallend nummer, dat ook bekend is geworden door Otis Redding. In deze feestelijke soulstamper leeft de blazerssectie zich heerlijk uit. Met dit nummer bewijzen de Stones dat ze zwarte soul en blues een warm hart toedragen.
15. Can't you hear me knocking Het optreden raakt in een dipje met deze wel erg lang opgerekte uitvoering van het nummer Can't You Hear Me Knocking van het album Sticky Fingers. Van het verplichte rondje solo's maakt Jagger het meeste indruk met een snerpende mondharpsolo.
16. Start Me Up De Stones verlaten het 'kleine zaal-repertoire' en keren terug naar het geramde stadionwerk met deze luid bejubelde publieksfavoriet. Jagger benut alle uithoeken van het podium. Het lijkt alsof de heren een beetje moe worden, want het tempo zakt op de helft van het nummer lichtelijk in.
17. Tumbling Dice ,,Jullie zijn een soeperpoebliek'', probeert Jagger in zijn beste Nederlands. Alweer zwabbert het tempo een beetje. Het volume daarentegen neemt toe, waardoor een wat plompe sound ontstaat.
18. Brown Sugar Keith Richards verslikt zich lichtelijk in de openingsriff van het nummer, waardoor het pas duidelijk wordt welk nummer gespeeld wordt als Mick Jagger gaat zingen. De band is nu wel erg losjes en slordig aan het spelen. Het lijkt alsof Woods en Richards meer bezig zijn met een aannemen van poses en het bespelen van het publiek dan met het effectief plaatsen van de juiste noten.
19. Satisfaction De toegift. Een dankbare, want het dak gaat eraf in Vredenburg. De dertien op het podium bedanken het publiek voor een bijzondere avond. En dat was het, niet alleen door de geringe afstand tussen band en publiek, maar zeker ook door de bijzondere repertoirekeuze.
Weet iemand iets van de te verwachten verkeersdrukte/regeling? Worden RollingSt bezoekers die met de auto komen ergens heen geleid of is er voldoende parkeergelegenheid rond de Arena dat bezoekers zelf een plekkie kunnen vinden.
Kheb geen zin naar een veraf gelegen parkeerterrein te worden gestuurd waarna ik van daar met een bus naar de Arena moet...
quote:Ach, er komen maar 50.000 man naar de Arena. Dat zal toch wel passen in de buurt? Met andere woorden: ik zou morgen niet naar de Pathé Arena gaan.
Op maandag 18 augustus 2003 11:40 schreef Henk-Wim het volgende:
Ik ga morgen naar de Arena-bioscoop, precies op het tijdstip dat de Rolling Stones in de Arena spelen...Weet iemand iets van de te verwachten verkeersdrukte/regeling? Worden RollingSt bezoekers die met de auto komen ergens heen geleid of is er voldoende parkeergelegenheid rond de Arena dat bezoekers zelf een plekkie kunnen vinden.
Kheb geen zin naar een veraf gelegen parkeerterrein te worden gestuurd waarna ik van daar met een bus naar de Arena moet...
quote:Ligt eraan wanneer je weggaat. Als je rond een uur of 23:15 uit de bios komt zal het wel erg druk zijn.
Op maandag 18 augustus 2003 11:40 schreef Henk-Wim het volgende:Weet iemand iets van de te verwachten verkeersdrukte/regeling?
Op de site van de Amsterdam Arena ( www.amsterdamarena.nl ) staat het e.e.a. over het parkeren morgen
Van de 50.000 zal een groot aantal bezoekers met het OV of met bussen komen. Ik denk dus dat iedereen vrij zal zijn een parkeerplekkie te zoeken.
Beetje slechte timing misschien, morgenavond naar de bios te gaan daar. Maar wel leuk om al die mensen daar te zien
quote:Mwa, ze raden zelf al een beetje af om met de trein te komen ivm geen extra treinen. Slecht geregeld hoor.
Op maandag 18 augustus 2003 11:50 schreef Henk-Wim het volgende:
OK, thanx.Van de 50.000 zal een groot aantal bezoekers met het OV of met bussen komen. Ik denk dus dat iedereen vrij zal zijn een parkeerplekkie te zoeken.
quote:Overigens zat saxofonist Bobby keys toen wel overduidelijk op het podium mee te kijken
Toots & the Maytals opened the shows. In reggae circles, Toots is one of the established masters, and they delivered an energetic set. Keith, Ronnie and Charie all went out to the stage to watch Toots set. Keith and Ronnie were trying to stay hidden behind the stage amps and spent the set peering out through the space between the amp head and the case. At one point they were inching the amp closer to the band to get a better lookbut realized that they were about to be spotted and scooted back againand then carried on grooving to the music in the backline area.
quote:In het verlengde van het zeer ingezoomde camerastandpunt bedoel je, waardoor hij net zo duidelijk op de schermen kwam als de zanger van die band?
Op maandag 18 augustus 2003 13:13 schreef calvobbes het volgende:
Overigens zat saxofonist Bobby keys toen wel overduidelijk op het podium mee te kijken
quote:Uhm...
Op maandag 18 augustus 2003 13:17 schreef QyRoZ het volgende:In het verlengde van het zeer ingezoomde camerastandpunt bedoel je, waardoor hij net zo duidelijk op de schermen kwam als de zanger van die band?
Hij zat gewoon op het trapje van "zijn eigen podium" aan de rechterkant.
Overigens staat ook op de RS site te lezen dat beide concerten in Amsterdam opgenomen zullen worden. Staat niet expliciet bij dat het voor een DVD is, maar lijkt me wel als je 2 concerten opneemt. Dan heb je altijd een backup
quote:En dat was extreem duidelijk te zien op de videoschermen door de hoge zoomfactor. Net alsof ie in de nek van de zanger van die raggea-band zat te hijgen.
Op maandag 18 augustus 2003 14:01 schreef calvobbes het volgende:[..]
Uhm...
Nou ja... Kweenie.
Hij zat gewoon op het trapje van "zijn eigen podium" aan de rechterkant.
quote:
Stones belijden hun liefde voor soul en bluesDoor Hester Carvalho
De 'Rolling Stones Rock en Soul Revue' had de ondertitel kunnen zijn van het concert dat de Stones afgelopen zaterdag gaven in het intieme Vredenburg in Utrecht. Zoals in ieder land had de band in Nederland behalve de stadionconcerten ook 'een kleinschalig optreden' gepland. Dat geeft ze de kans om nummers te spelen waar ze zelf zin in hebben. In Vredenburg werd voor een groot deel teruggegrepen op onverwachte cd-tracks en op hun eerste liefde: covers van oude rhythm en blues-liedjes.
De leeftijd van het publiek in Vredenburg was hoger dan in de Kuip. Hier stonden de vijftigjarige die-hardfans, die elkaar begroeten met: ,,Zag ik jou niet vijfentwintig jaar geleden bij dat concert in Parijs?''. Even na tienen kwamen de muzikanten het podium opgedrenteld. Ze openden met Jumping Jack Flash, wat alle fans onmiddellijk een meter naar voren deed springen. Daarna volgden 'Don't Stop' (van Get Yer Ya-Ya-'s Out), een dreigend Hand of Faith (van Black and Blue) en het rustige No Expectations, waarbij Jagger achter de piano zat en een indrukwekkende falset à la Prince opzette.
Jagger was goed bij stem, met precies de juiste combinatie van krakend sarcasme en vervoering. De ijzeren entertainer was hier minder zichtbaar dan in de Kuip. Het leek soms alsof hij zo opging in zijn kronkeldans, dat hij aan het eind van een nummer met kracht moest terugschakelen naar zijn rol als gastheer. Bijvoorbeeld tijdens Its's Only Rock 'n' Roll, waarbij Wood, Richards en Jagger elkaar omhelsden, onder gejuich van de zaal. Het was dan ook een van de weinige momenten van contact tussen de grootheden. Want de Stones speelden dan wel op een kleiner podium, van intimiteit onderling was nauwelijks sprake. Alleen Keith ging buurten bij bassist Daryll Jones en Ron Wood.
Halverwege volgde een soul-intermezzo, met Everybody Needs Somebody To Love, That's How Strong My Love Is (bekend van Otis Redding) en Going To A Go-Go (geschreven door Smokey Robinson), met schetterende blazers en een rauwe Jagger. De uitmijters waren weer eigen hits: Brown Sugar, Start Me Up en Satisfaction. In deze kleine zaal werd eens te meer duidelijk waarom de Stones al veertig jaar fascineren. Niet alleen om de muziek maar ook om hun houding: die weergaloze Richards die geen moment stilstaat. Hij scharrelt rond, speelt een stukje op zijn knieën, en scharrelt weer verder. En Jagger, die danst, springt en ondertussen net zo energiek doorzingt.
De Stones, het is een zegen dat ze nog bestaan.
quote:Concertregistraties doe je bij voorkeur in twee keer. Dan heb je een grotere keuze uit het repertoire. Niet ieder nummer gaat altijd even lekker. Ook is het mogelijk om op de tweede avond additionele shots te maken voor de 'geheide' nummers, zij het dat dit z'n beperkingen heeft. Ik zie Charlie nog niet zo gauw met een click-track op z'n headset spelen.
Op maandag 18 augustus 2003 14:01 schreef calvobbes het volgende:Overigens staat ook op de RS site te lezen dat beide concerten in Amsterdam opgenomen zullen worden. Staat niet expliciet bij dat het voor een DVD is, maar lijkt me wel als je 2 concerten opneemt. Dan heb je altijd een backup
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:47 schreef Zander het volgende:
Recensie in NRC van het Vredenburg-concert[..]
De Stones, het is een zegen dat ze nog bestaan.
Leuke sneer naar 1 van de collega recensenten die het jammer vond dat de Stones nog bestaan
quote:Neuh ik ook niet
Op maandag 18 augustus 2003 22:30 schreef Scrutinizer het volgende:Ik zie Charlie nog niet zo gauw met een click-track op z'n headset spelen.
En ze mogen ook blij zijn als ze allebei de avonden een beetje dezelfde kleren aanhebben
quote:En die bieden nu hun verontschuldiging aan
Op maandag 18 augustus 2003 22:48 schreef calvobbes het volgende:Leuke sneer naar 1 van de collega recensenten die het jammer vond dat de Stones nog bestaan
Een kop van een Volkskrant artikel:
quote:Ik heb geen zin om 1,15 te betalen om het hele artikel te lezen, heeft iemand misschien de krant en zin om een beetje te vertellen wat er in het artikel staat?
Vergeef ons Mick, elke noot was genadeloos raak
quote:Ik wilde je net vragen of je die gelezen had. Een echt lyrische recensie die eindigt met: Want wie hier bij was hoeft nooit meer naar de Stones
Op maandag 18 augustus 2003 23:03 schreef calvobbes het volgende:[..]
En die bieden nu hun verontschuldiging aan
[..]Ik heb geen zin om 1,15 te betalen om het hele artikel te lezen, heeft iemand misschien de krant en zin om een beetje te vertellen wat er in het artikel staat?
quote:Vobje, ik heb het artikel voor je ingescand.
Op maandag 18 augustus 2003 23:03 schreef calvobbes het volgende:[..]
En die bieden nu hun verontschuldiging aan
[..]Ik heb geen zin om 1,15 te betalen om het hele artikel te lezen, heeft iemand misschien de krant en zin om een beetje te vertellen wat er in het artikel staat?
Geef even je mailadres en ik stuur het naar je toe.
(golfer@fok.nl)
quote:Oeh!
Op maandag 18 augustus 2003 23:28 schreef golfer het volgende:Vobje, ik heb het artikel voor je ingescand.
calvobbes@planet.nl
quote:Ja, dat gevoel heb ik nu ook wel eigenlijk.
Op maandag 18 augustus 2003 23:20 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Ik wilde je net vragen of je die gelezen had. Een echt lyrische recensie die eindigt met: Want wie hier bij was hoeft nooit meer naar de Stones
quote:Ow dat zal mijn portomennee leuk vinden
Op maandag 18 augustus 2003 23:20 schreef Scrutinizer het volgende:Een echt lyrische recensie die eindigt met: Want wie hier bij was hoeft nooit meer naar de Stones
quote:Twijfel je nog steeds over Amsterdam?
Op maandag 18 augustus 2003 23:49 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ow dat zal mijn portomennee leuk vinden
quote:Ja dat toch wel
Op maandag 18 augustus 2003 23:50 schreef Seborik het volgende:Twijfel je nog steeds over Amsterdam?
Zeker nu ik ineens vrij heb woensdag
Maar ik ga er zeker geen gekke bedragen voor neerleggen hoop ik
quote:Jij bent écht heel erg
Op maandag 18 augustus 2003 23:52 schreef calvobbes het volgende:
Maar ik ga er zeker geen gekke bedragen voor neerleggenhoop ik
quote:Woei! Ze kruipen echt door het stof nu
Op maandag 18 augustus 2003 23:28 schreef golfer het volgende:Vobje, ik heb het artikel voor je ingescand.
Sportief dat ze het ook zo opschrijven dat ze fout zaten en het niet gooien op "alleen nog maar op willen treden in de clubshows" ofzo
quote:Iedereen heeft zijn zwakte's
Op maandag 18 augustus 2003 23:59 schreef Scrutinizer het volgende:Jij bent écht heel erg
Die van mij is graag verdomd goede concerten willen zien!
Heb er wel zin in, maar baal nog steeds dat ik afgelopen zaterdag niet in Utrecht erbij kon zijn.
En 1964 in het Kurhaus heb ik ook aan aan mij voorbij laten gaan.
quote:Ik las op de site van de Arena dat die er zeg maar niet zijn...
Op dinsdag 19 augustus 2003 11:39 schreef Uncle_Sam het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met extra treinen (op het traject A'dam Centraal - Vlissingen)?
quote:Die rijden om 6 uur 's ochtens weer
Op dinsdag 19 augustus 2003 11:39 schreef Uncle_Sam het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met extra treinen (op het traject A'dam Centraal - Vlissingen)?
quote:Ja, ik ben bekend met die heerlijke ochtendtrein van kwart voor vier. Dat wordt dus een last-minute hotelletje zoeken voor mijn moeder...
Op dinsdag 19 augustus 2003 11:45 schreef calvobbes het volgende:[..]
Die rijden om 6 uur 's ochtens weer
quote:Ik neem aan van wel
Op dinsdag 19 augustus 2003 12:01 schreef WheeleE het volgende:
Ik ga vanavond (net als vorige week maandag) voor de invalidenparkeerplaatsen bij de Arena. Het is mij alleen niet echt duidelijk of daar dan ook parkeergeld moet worden betaald. Weet iemand dat?
Van de ArenA site:
quote:Maar als je eerst even naar de film gaat, kun je daar een uitrijkaart voor 3 euro kopen
Gehandicaptenparkeerplaatsen
In het Transferium (P1) zijn er voor gehandicapten speciale parkeerplaatsen nabij de hoofdingang van de Amsterdam ArenA. Op evenementdagen wordt het Transferium (P1) op de ANWB-borden aangegeven met een voetbal en daarbij 'P-ArenA'. Daarna volgt men 'P1'. Deze parkeergelegenheid is alleen toegankelijk voor voertuigen met een maximale hoogte van 2,25 meter. Voertuigen die hoger zijn dan 2,25 dienen te parkeren op maaiveld hoogte. Men dient altijd de internationale invalidenparkeerkaart achter de voorruit van de auto te plaatsen.
quote:Ouch, wat een ongeorganiseerde lul zeg!
Op dinsdag 19 augustus 2003 12:03 schreef Sanne het volgende:
Ik hoop dat ik er morgenavond bij ben, maar dat is nog niet helemaal zeker.
quote:Nou dat kan die broer (terecht) in z'n zak steken
Op dinsdag 19 augustus 2003 12:07 schreef Uncle_Sam het volgende:Ouch, wat een ongeorganiseerde lul zeg!
Zou wel erg jammer zijn als je er niet bij kan zijn Sanne
quote:Dan begint ongeveer de support act.
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:48 schreef Playah het volgende:
tot hoelaat duurt dat concert in de arena? ivm treinen terug enzo.. begint om 19:30 geloof ik he...
De Stones zelf spelen vanaf ongeveer 21:25 tot 23:15.
Het concert zou uiterlijk 23:30 afgelopen moeten zijn
Weet iemand of ze moeilijk gaan doen over een flesje Spa Blauw in mijn tas? Gaan ze dan denken dat ik Mick wil doodknuppelen of mag dat gewoon mee?
quote:Okay, thanks.
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:15 schreef Jarno het volgende:
Toen wij naar RW gingen, moesten mensen voor ons hun flesje inleveren, MUUS. Maar ik zou de gok gewoon nemen, het ergste wat je kan gebeuren is dat je het flesje kwijt bent.
Wat een gemiep eigenlijk. Er is zeker ook weer tassencontrole? Kijken of ik geen tampon-bommen of killer-lippenstiften in mijn tas heb. .
Het kost wat maar dan heb je ook wat!
Kijk er al weken naar uit
quote:
Jagger picked up a girl from the crowd, about 5 meters away from me. It was a beautiful South- American looking girl, and Mick was staring at her for a couple of songs. He then mouths "gimme your phone number" to her, and two songs later she throws her number at him. He picks it up quickly, goes to the back of the amps, and about three minutes later the girl is picked out of the audience by two guys with headphones.....
Uit een concertverslag van Vredenburg van www.iorr.org
Geweldige show die ze opvoerden, alleen jammer dat het dak dicht was, wat de acoustiek niet altijd ten goede kwam.
Lekker zitten mee-bleheren met alle nummers en bewondering vooral voor Jagger.
Wat een energie heeft die man nog.
Verder natuurlijk weer T-shirtje van 30 € aangeschaft van deze tour en mij weer zitten ergeren over de prijzen van het bier in de Arena en na afloop ruim een uur erover gedaan om van P-2 af te komen.
Desondanks zeer voldaan gevoel en ik was er weer eens bij.
1964 Kurhaus zwart/wit op TV gezien, 1984 live in de kuip en nu weer bijna 20 jaar later opnieuw
quote:Inderdaad.
Op woensdag 20 augustus 2003 02:39 schreef The_5th_Horseman het volgende:Leuke woordspeling
ik vond het animatie-filmpje tijdens Honky-tonk trouwens errug leuk.
Werden er deze avond trouwens ook al tv/dvd opnamen gemaakt ? Het licht, vooral in de rest van de zaal, vond ik er namelijk nog al "gelikt" uitzien.
quote:Dat de Stones bijna weer vertrekken uit Nederland.
Op woensdag 20 augustus 2003 07:09 schreef TalkShowHost het volgende:
Vandaag is de grote dag
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 07:28 schreef MCH het volgende:[..]
Dat de Stones bijna weer vertrekken uit Nederland.
Dat ik naar de Stones ga
quote:In de kuip (13-8) begonnen de stones om +/- 21.10 en was en om +/- 23.20 afgelopen.
Op woensdag 20 augustus 2003 08:35 schreef Diorchanel het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe laat het ongeveer begint en eindigt?Bedankt!
quote:En gister begonnen ze om +/- 21.20 tot +/- 23.35
Op woensdag 20 augustus 2003 09:14 schreef snakehunter het volgende:[..]
In de kuip (13-8) begonnen de stones om +/- 21.10 en was en om +/- 23.20 afgelopen.
Voor de mensen die met de auto gaan vanavond, naast de Arena is een industrieterrein en met wat zoeken kun je daar goede parkeerplaatsen vinden die gratis zijn. Vanaf dat industrieterrein is het een minuutje of 5 lopen.
Was dus ook zo, we stonden in het linker vak met de rug tegen het hek van de B-stage! Perfect zicht op het podium en als ze naar de B-stage zouden komen natuurlijk eerste rangs plaatsen.
Over de show? Ik ben niet écht een Stones fan en vind dat ze vaak nummers véélste lang door spelen. Daarbij komt dat dat het geluid écht bagger was in de ArenA, maarja.. what else is new...
Maar de shows zelf? Excellent! Ik heb Voodoo Lounge gezien, ik het Bridges To Babylon gezien, maar dit sloeg alles! Tuurlijk was het een stuk simpeler kwa opzet, maar doordat het in een dichte hal was (sja, ik kan het nogsteeds geen stadion noemen) blijft de rook natuurlijk mooi hangen en is het eerder donker dan buiten.
De show komt 100% zeker op DVD, omdat er veel crew leden rondliepen met tags om hun nek met "DVD" er op! Véél filmcamera's (en dus niet camera's met alleen kabels voor de schermen in van het podium) èn een 360 graden cam bij de B-stage voor de special features van de DVD waarschijnlijk. Maar ook de vele extra lampen die rondom het stadion hingen speciaal voor die opnames, het zag er écht super uit...
Conclusie : Het zag er geweldig uit, maar het geluid (en de muziek ook enigzins) viel tegen...
quote:Kijk dat willen de thuisblijvers horen
Op woensdag 20 augustus 2003 11:34 schreef Neilza het volgende:
Conclusie : Het zag er geweldig uit, maar het geluid (en de muziek ook enigzins) viel tegen...
Gewoon op TV kijken dus, zit je altijd dichtbij en goed geluid
quote:Voor 250 Euro rij ik wel op en neer naar Amsterdam om zo'n shirtje voor je te halen hoor
Op woensdag 20 augustus 2003 12:15 schreef EvilFaith het volgende:
zijn er nog mensen die vanavond gaan die dan voor mij het zwarte girl shirt met tong voorop in maat L willen kopen?? Ik betaal ECHT ALLES, en zou je erg dankbaar zijn..
quote:grappenmaker...met alles bedoelde ik shirt+verzendkosten etc etc...
Op woensdag 20 augustus 2003 12:19 schreef Neilza het volgende:[..]
Voor 250 Euro rij ik wel op en neer naar Amsterdam om zo'n shirtje voor je te halen hoor
Maar tis al niet meer nodig, heb al iemand geregeld
Na 11 km file kwam er een hele fijne meevaller. Een knul bood me zijn speciale Rolling Stones parkeerkaart aan voor 10 euro en dus hoefde er niet eindeloos rondgereden te worden op zoek naar een parkeerplek, want de auto kon gewoon in de P1 (onder/naast? de Arena en da's 2 meter rollen van de ingang af .)
Om 18.30u stond ik dus al vrolijk in de Arena nadat idd mijn flesje Spa was afgepakt. En wat was het warm in die Arena! Zelfs toen al en de Arena was nog maar half gevuld.
Een hoop mensen hadden besloten de openingsact over te slaan en zij kwamen dus pas om 20.30u/21.00u de Arena in rollen. (Aso's die zo laat binnenkomen en dan denken dat ze wel ff voor kunnen dringen en vooraan kunnen staan .)
Ik moet zeggen dat ik de openingsact, Starsailor, best wel okay vond! Het is toch wel een hele eer om voor de RS te mogen openen, maar ook vreselijk moeilijk. Niemand zit immers op ze te wachten.
(En ligt het aan mij of lijkt de zanger van Starsailor heel erg op Ashton Kutcher?)
Voor iedereen die ze geskipt heeft : your loss.
De RS kwamen om ongeveer 21.20u op en ik dacht eventjes dat er geen scherm zou komen (en ik dus niks zou kunnen zien), maar toen Brown Sugar was afgelopen kwam er ein-de-lijk het scherm. Top!
Ik heb ze gelukkig ook op het podium kunnen zien, want anders zou ik toch wel erg teleurgesteld zijn. Wat is immers een RS concert zonder ze ook "in het echie" te hebben gezien? .
Ik werd weer eventjes helemaal " ". Dat had ik nog een keer toen Paint It Black begon.
Ja hallo, het waren wel de RS, ja! .
Vlammen, vuurwerk en energie! Dat was het gisteravond! .
Tuurlijk was het geluid niet top, tuurlijk was het veel te warm, tuurlijk waren er een hoop aso's en tuurlijk was het drinken te duur, maar aan de Stones heeft het zeker niet gelegen!
Ze hebben weer een top-show neergezet en ik ben blij dat ik er weer bij mocht zijn.
Daarna kun je vanaf 22.15u live het concert in de Arena volgen op RTL 4! .
Alleen het geluid. De Arena is een betonnen galmbak. Bepaalde instrumenten bijv. de bekkens waren niet te horen. Jammer.
Als het toch zo nodig in een stadion moet dan maar de Kuip.
quote:hey dan zit je bij mij in het vak!
Op woensdag 20 augustus 2003 13:25 schreef Rex_Mundi het volgende:
Ik hoor veel mensen klagen over het geluid in de arena maar ik vond het geluid best goed. Ik had een plaats op de 2e ring (noord, vak 422), is het geluid bovenin misschien beter als op het veld ?
maar ik hoorde dat het geluid op het veld beter was dan bovenin dus...
quote:Ow, was wel gezellig vak he
Op woensdag 20 augustus 2003 13:27 schreef EvilFaith het volgende:[..]
hey dan zit je bij mij in het vak!
maar ik hoorde dat het geluid op het veld beter was dan bovenin dus...
Maar goed, ik heb genoten van een goed concert Ik vond het middenstuk even wat indutten, maar over het algemeen errug goed. Vak 428 represents!
Stones
quote:Ik ga zelf niet meer, maar op de Stones store zijn meerdere zwarte shirts met tong voorop te vinden. Misschien kan je daar bestellen?
Op woensdag 20 augustus 2003 12:15 schreef EvilFaith het volgende:
zijn er nog mensen die vanavond gaan die dan voor mij het zwarte girl shirt met tong voorop in maat L willen kopen?? Ik betaal ECHT ALLES, en zou je erg dankbaar zijn..
HILVERSUM Het concert van vanavond in
de Arena van de Rolling Stones gaat
niet door.Zanger Mick Jagger zou te
veel last hebben van zijn keel.Voor het
concert waren 50.000 kaartjes verkocht.
Eerder op de dag werd bekend dat het
concert sowieso al niet door Radio 2
zou worden uitgezonden.De EBU,de
overkoepelende organisatie van Europese
publieke omroepen,wist op het laatste
moment geen akkoord te bereiken met het
management van de Rolling Stones over
de uitzendrechten.
quote:je zal een kaartje voor 500 euro op de zwarte markt hebben gekocht.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:18 schreef sweek het volgende:
Wat ontzettend jammer voor al die fans zeg... ik hoop maar dat ze een vervangend concert gaan spelen.
quote:Alsjeblieft zeg, niet nog een keer
Op woensdag 20 augustus 2003 14:18 schreef sweek het volgende:
Wat ontzettend jammer voor al die fans zeg... ik hoop maar dat ze een vervangend concert gaan spelen.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 14:21 schreef SCH het volgende:Alsjeblieft zeg, niet nog een keer
quote:Ik zei nog: zoen nou niet met 'm
Op woensdag 20 augustus 2003 14:22 schreef Bluezz het volgende:[..]
quote:En je was al bijna op weg. Echt heel kut voor je.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:23 schreef Uncle_Sam het volgende:
Neeeeeeeeeeee!
.
quote:Wanneer denk je dat het wordt ingehaald?
Op woensdag 20 augustus 2003 14:24 schreef QyRoZ het volgende:
Mooi kut voor iedereen die vanavond zou gaan.
(ik baal nu echt als een stekker!)
quote:Ze zeggen dat het concert misschien nog ingehaald wordt aan het eind van de tour in Europa..
Op woensdag 20 augustus 2003 14:25 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Wanneer denk je dat het wordt ingehaald?
(ik baal nu echt als een stekker!)
quote:en kut voor rtl en de staatsloterij.... daar gaat je goede idee
Op woensdag 20 augustus 2003 14:24 schreef QyRoZ het volgende:
Mooi kut voor iedereen die vanavond zou gaan.
quote:Die van Benidorm die was afgezegd is ook al verzet ná Londen (officiele site)...
Op woensdag 20 augustus 2003 14:27 schreef Brennie het volgende:[..]
Ze zeggen dat het concert misschien nog ingehaald wordt aan het eind van de tour in Europa..
Maar zeker is dat niet.
Het laatste concert is 15 september in Londen.
quote:Nu zenden ze Pavarotti uit
Op woensdag 20 augustus 2003 14:27 schreef Guard het volgende:[..]
en kut voor rtl en de staatsloterij.... daar gaat je goede idee
quote:
Nu zenden ze Pavarotti uit
Nee toch?!
quote:bijna hetzelfde
Nu zenden ze Pavarotti uit
quote:Ow jullie wisten het al
Op woensdag 20 augustus 2003 14:28 schreef SunChaser het volgende:
HET IS AFGELAST IVM STEMPROBLEMEN VAN MICK
quote:Die beste man kan dus echt niet zingen, de artsen zullen het hem ten strengste afgeraden hebben.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:27 schreef Neilza het volgende:
Wel erg raar! Ze hadden alles speciaal klaar gemaakt voor die DVD opnames (kost wat centen) en dan gaat het niet door! Ben benieuwd of ze die opnames nu alsnog in de Arena gaan doen eind september!
quote:Dat zeggen ze ja
Op woensdag 20 augustus 2003 14:28 schreef Golfen het volgende:[..]
Nee toch?!
quote:zo krijg jij ook nog stemproblemen
-hoop geschreeuw-
quote:Het was toch zn keel.
HET IS AFGELAST IVM STEMPROBLEMEN VAN MICK
Ik moest laatst bij de Ahoy de mensen opvangen die voor niets naar de Heineken Night Live kwamen omdat die ook op het laatste moment was afgelast. Trouwens dit helemaal op het laatste moment.... maar het staat iig op teletekst enzo.
quote:Hij is gewoon brak van zijn avondje stappen bij Yab Yum.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:29 schreef Brennie het volgende:[..]
Die beste man kan dus echt niet zingen, de artsen zullen het hem ten strengste afgeraden hebben.
Het is vast.. of nu niet zingen.. of misschien nooit meer zingen.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 14:31 schreef SunChaser het volgende:[..]
Hij is gewoon brak van zijn avondje stappen bij Yab Yum.
quote:Hij was direct na het concert van gister al in het ziekenhuis, grapjas..
Op woensdag 20 augustus 2003 14:31 schreef SunChaser het volgende:[..]
Hij is gewoon brak van zijn avondje stappen bij Yab Yum.
quote:T is mooi kut. Maar goed, shit happens.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:30 schreef Brennie het volgende:
Mijn ouders hadden zich ook zo verheugd
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 14:27 schreef Guard het volgende:[..]
en kut voor rtl en de staatsloterij....
quote:bron?
Op woensdag 20 augustus 2003 14:31 schreef Brennie het volgende:[..]
Hij was direct na het concert van gister al in het ziekenhuis, grapjas..
quote:Hoezo leedvermaak.
RTL 4 zou het concert vanavond live uitzenden. Woordvoerder Jaap Paulsen: " Er is meteen een cameraploeg naar de Arena gestuurd om daar beelden te maken van de toegestroomde fans die daar nu voor de deur staan. Die beelden zullen in die 2 1/2 uur worden uitgezonden."
quote:Tjonge. Heb ik even geluk gehad. Ik was er gisteren bij. ooh zeg wat zou ik balen als het concert op de dag zelf wordt afgezegd! Ben zelf verwoed concertganger, ik weet hoe het voelt. KLOTEN. Ik leef mee met degenen die vandaag zouden gaan! Ik zal dan ook niet zeggen dat het concert gisteren echt geweldig was...
Op woensdag 20 augustus 2003 14:27 schreef Neilza het volgende:
Wel erg raar! Ze hadden alles speciaal klaar gemaakt voor die DVD opnames (kost wat centen) en dan gaat het niet door! Ben benieuwd of ze die opnames nu alsnog in de Arena gaan doen eind september!
Cheers
Gerard
quote:Mijn vader en broer ook.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:30 schreef Brennie het volgende:
Mijn ouders hadden zich ook zo verheugd
quote:Ik neem aan dat het plotselinge niet mogen uitzenden van het concert door radio 2, zoals gisteravond besloten, rechtstreeks verband hield met de problemen van Jagger.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:33 schreef Neilza het volgende:[..]
bron?
quote:Tuurlijk niet! De Stones hebben zoveel kosten gemaakt voor het maken van die DVD opnames! Tel daar de fans bij op, dan doe je niet moeilij over een aantal (ook al gaat het om tonnen waarschijnlijk) Euro's voor uitzend rechten...
Op woensdag 20 augustus 2003 14:37 schreef mrmiddel het volgende:[..]
Ik neem aan dat het plotselinge niet mogen uitzenden van het concert door radio 2, zoals gisteravond besloten, rechtstreeks verband hield met de problemen van Jagger.
quote:Mocht die broer de kaartjes nog vinden komende week krijgt ie het geld terug
Op woensdag 20 augustus 2003 14:36 schreef Uncle_Sam het volgende:
Sanne is vast opgelucht,.
quote:Nee hoor, ik vind het heel erg jammer voor iedereen die wel met zijn kaartjes op weg was naar de Arena.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:36 schreef Uncle_Sam het volgende:
Sanne is vast opgelucht,.
Heb wel een beetje stille hoop dat mijn broertje ze alsnog vindt, en dat we dan misschien naar een inhaalconcert kunnen.
quote:Kosten maken?
Op woensdag 20 augustus 2003 14:40 schreef Neilza het volgende:[..]
Tuurlijk niet! De Stones hebben zoveel kosten gemaakt voor het maken van die DVD opnames!
quote:Nee, dat was een geldkwestie. De 25 radiostations betaalden niet genoeg.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:37 schreef mrmiddel het volgende:[..]
Ik neem aan dat het plotselinge niet mogen uitzenden van het concert door radio 2, zoals gisteravond besloten, rechtstreeks verband hield met de problemen van Jagger.
quote:Ja, het lijkt me nog frustrerender als je al een aantal uren voor de Arena aan het wachten was of net de trein uit Maastricht had gepakt (o.i.d.).
Op woensdag 20 augustus 2003 14:41 schreef Sanne het volgende:[..]
Nee hoor, ik vind het heel erg jammer voor iedereen die wel met zijn kaartjes op weg was naar de Arena.
quote:Ik hoop voor je broer dat hij ze alsnog vindt.
Heb wel een beetje stille hoop dat mijn broertje ze alsnog vindt, en dat we dan misschien naar een inhaalconcert kunnen.
quote:Jah duh! Tuurlijk is het een investering, maar die persoon dacht dat de problemen met de uitzend rechten de rede is van het aflassen (of dat er een verband is in ieder geval) maar das onzin!
Op woensdag 20 augustus 2003 14:42 schreef SunChaser het volgende:[..]
Kosten maken?
Investeren bedoel je, de DVD brengt heus wel een paar miljoen op. En ze zijn hiervoor verzekerd dus Keith Richard kan heus nog wel aan zijn coke komen.
Ze hebben nu kosten gemaakt omdat ze nu die opnames niet kunnen maken. en die kosten komen zeker weten overeen met het bedrag waar die radiostations nu over struikelen hoor...
quote:Het zou me niets verbazen. Maar ze zullen toch wel een reserveplan hebben?
Op woensdag 20 augustus 2003 14:44 schreef SunChaser het volgende:
Maar gaat Mark Klein Essink nu echt 2,5 uur voor de Arena zijn nummertjes bekendmaken of was dat een grap?
quote:Zeker weten? Als men het al eerder overeengekomen was dan lijkt me het in gevaar komen van de kwaliteit (door stemproblemen) toch aannemelijker als uitzending de avond tevoren wordt afgeblazen.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:45 schreef SunChaser het volgende:[..]
Nee, dat was een geldkwestie. De 25 radiostations betaalden niet genoeg.
quote:Als je nou eerst eens goed leest..
Op woensdag 20 augustus 2003 14:46 schreef Neilza het volgende:[..]
Jah duh! Tuurlijk is het een investering, maar die persoon dacht dat de problemen met de uitzend rechten de rede is van het aflassen (of dat er een verband is in ieder geval) maar das onzin!
Ik ben echt geen koe hoor.
Ik zocht het verband in de stemproblemen. Dus dat de stemproblemen tot cancelling van uitzending hebben gezorgd (veel bands cancellen radio-uitzendingen wanneer door stemproblemen de kwaliteit in gevaar komt). En dat diezelfde stemproblemen dus uiteindelijk vandaag voor aflassing voor het concert hebben gezorgd.
quote:oh.. ok
Op woensdag 20 augustus 2003 14:49 schreef mrmiddel het volgende:
Ik ben echt geen koe hoor.
Rolling Stones concert in Amsterdam ArenA (mojo)
Het is nog niet precies bekend wanneer een vervangende show plaats zal vinden. Hoogst waarschijnlijk zal dit concert plaats vinden op maandag 22 september. Echter aanstaande vrijdag 22 augustus zal hier meer duidelijkheid over bestaan.
Reeds gekochte kaarten zullen geldig blijven voor dit nieuwe concert. Bij verhindering kunnen kaarten vanaf zaterdag 23 augustus worden ingeleverd bij één van de voorverkoopadressen van Ticket Service.
The Rolling Stones betreuren ten zeerste in een officieel statement de verplaatsing van
het concert. "We are sorry to disappoint the fans who were planning to come to tonights show. We will be back in September to do the gig and will give you a Stones show youll never forget!", aldus een teleurgestelde Mick Jagger.
Het concert op zaterdag 23 augustus in het Engelse Twickenham stadion gaat gewoon door.
Bel voor vragen en/of opmerkingen met de Mojo Infolijn: 0800 0095 (gratis).
quote:Ja. 100 %. De zendercoordinator zei het vanmorgen op Radio2. De Stones vroegen teveel geld.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:48 schreef mrmiddel het volgende:[..]
Zeker weten? Als men het al eerder overeengekomen was dan lijkt me het in gevaar komen van de kwaliteit (door stemproblemen) toch aannemelijker als uitzending de avond tevoren wordt afgeblazen.
quote:Ah.. kijk.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:52 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ja. 100 %. De zendercoordinator zei het vanmorgen op Radio2. De Stones vroegen teveel geld.
quote:Whehehe. Wel lief van ze.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:58 schreef Sanne het volgende:
De ware reden dat het concert is afgelast.
quote:Nou, je kunt nog wat langer zoeken.... het concert gaat niet door vanavond!
Op woensdag 20 augustus 2003 11:19 schreef Sanne het volgende:
Ow als ik dit zo lees wil ik helemaaaaal!!!
De kaartjes zijn echter nog steeds niet gevonden; ik ga er inmiddels maar van uit dat het er niet meer inzit.
quote:Nog iets van gemerkt zo tegen het einde?
Op woensdag 20 augustus 2003 14:59 schreef golfer het volgende:
Zou me niets verbazen aals Jagger, zoals velen, last hadden van dat stomme dichte dak in de Arena gisteravond.
Het was er erg benauwd en rokerig.
(aan zijn stem)
quote:september toch?
Op woensdag 20 augustus 2003 15:00 schreef sweek het volgende:
Eind december een vervangend concert, gelukkig maar...
Gelukkig voor mn pa issie gister geweest, zo'n teleurstelling isnie leuk. Die Mick heeft gisteravond gewoon teveel gezopen, na het concert!
quote:http://216.120.230.86/~fuckhed/fnews/?id=1022&sid=4
quote:Er waren binnen een kwartier al vier andere fake Stones berichten
Op woensdag 20 augustus 2003 15:43 schreef Stimodrol het volgende:[..]
http://216.120.230.86/~fuckhed/fnews/?id=1022&sid=4
quote:
Krijg ik in ene telefoontjes van mensen die het al op internet hebben gelezen dat het niet door zou gaan. Stress!.
Toch maar blijven wachten.
Op een gegeven moment naar voren gelopen om aan een security gast, die bij het hek stond, te vragen hoe het zat en die bevestigde al dat het niet door zou gaan en dat er allerijl flyers werden gedrukt met info.
Daar zijn we uiteindelijk op gaan wachten en inderdaad kwamen de flyers eraan, met daarop de info die ook in dit topic staat. Het was ook een kopie van het persbericht...
Dus toen maar weer naar huis gegaan en hier zit ik dan
Maar waarschijnlijk wordt het de 22e het vervangende concert gegeven, dus moeten we daar maar op wachten...
Eén voordeel voor de Stones is dat hun Europese tour dan niet in Benidorm eindigd maar in een land waar het publiek wat enthousiaster is voor ze
Zou me niks verbazen als ze nog een concert in de Ahoy' of ArenA extra gaan geven eind september
quote:
Jammer van de disclaimer na 10 sec
She's A Rainbow
quote:Nou ja, de vereniging van Europese publieke omroepen. In andere landen zou het concert rechtstreeks op tv zijn. Aan de zendercoördinator werd dus gevraagd waarom het concert dan wél bij RTL live te zien zou zijn (op dat moment was het nog niet gecancelled) en zijn antwoord was dat dat een geldkwestie was. Maar wel vreemd natuurlijk, want die live uitzending op Radio 2 werd al een hele tijd aangekondigd, dus de deal was al gemaakt, zou je denken.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:45 schreef SunChaser het volgende:Nee, dat was een geldkwestie. De 25 radiostations betaalden niet genoeg.
Lijkt me dus ook niet dat het iets met Jagger's stemproblemen te maken had. Wat zou nou een betere reden zijn geweest dan het cancellen van het concert wegens stemproblemen om een deal over het uitzenden op het laatste moment af te blazen? Maar dat bericht kwam vanmiddag pas.
Lullig voor iedereen die er vanavond heen zou gaan. Teleurstelling.
Ik lees hier dat het geluid trouwens gisteren in de Arena ook weer niet geweldig was. Ook heel teleurstellend om te lezen. Ik vraag me af waarom artiesten daar überhaupt nog willen optreden? Maar ik vraag me eerlijk gezegd ook af hoe het toch kan dat Marco Borsato in de Arena veel beter klonk dan de Stones (de 2 concerten die ik daar gezien heb)? Heeft dat dan toch iets met de techniek te maken? Je zou toch zeggen dat 'The world's greatest rock 'n roll band' ook 'the world's greatest technicians' in dienst zou hebben.
quote:lijkt me wel terecht jah
Op woensdag 20 augustus 2003 18:14 schreef calvobbes het volgende:
Zo dat is balen voor iedereenEén voordeel voor de Stones is dat hun Europese tour dan niet in Benidorm eindigd maar in een land waar het publiek wat enthousiaster is voor ze
Zou me niks verbazen als ze nog een concert in de Ahoy' of ArenA extra gaan geven eind september
quote:Denk dat ze iedereen een plezier zouden doen (nou ja, de muziekliefhebbers) als ze het niet in de Arena zouden doen.
Op woensdag 20 augustus 2003 18:49 schreef StefanFM het volgende:[..]
lijkt me wel terecht jah
quote:Ik had begrepen dat Kuip ook goed was...
Op woensdag 20 augustus 2003 18:52 schreef Jane het volgende:[..]
Denk dat ze iedereen een plezier zouden doen (nou ja, de muziekliefhebbers) als ze het niet in de Arena zouden doen.
Dan maar 2x het Gelredome of zo. Daar was het geluid wél goed.
De Kuip was wel top
quote:Ja hoor
Op woensdag 20 augustus 2003 19:08 schreef StefanFM het volgende:Ik had begrepen dat Kuip ook goed was...
Zou wel leuk zijn Maar ik denk niet dat ze in korte tijd 2 keer het Stadion podium op gaan bouwen
En aangezien ze nu wel 1 keer naar de ArenA moeten, zullen ze niet zo gauw naar de Kuip gaan vrees ik
quote:Je geeft het HMH-gerucht nu meer kans? Het zou wel een prachtig slot zijn idd.
Op woensdag 20 augustus 2003 18:14 schreef calvobbes het volgende:
Zo dat is balen voor iedereenEén voordeel voor de Stones is dat hun Europese tour dan niet in Benidorm eindigd maar in een land waar het publiek wat enthousiaster is voor ze
quote:Nou ja, ik ook maar 1x, maar toen was het geluid erg goed.
Op woensdag 20 augustus 2003 19:12 schreef PogueMahone het volgende:
Ik heb niet zulke goede verhalen gehoord over Gelredome, maar ik ben er zelf nooit geweest
quote:Dat zou idd wel heel erg leuk zijn
Op woensdag 20 augustus 2003 19:19 schreef bruut het volgende:Je geeft het HMH-gerucht nu meer kans? Het zou wel een prachtig slot zijn idd.
quote:Het zou opzich wel redelijk logisch zijn als de Stones nog een concert gaan geven in Nederland, om nu voor één concert alle spullen weer naar Nederland te brengen. En aangezien de HMH vlakbij de Arena staat is dit wel te begrijpen.
Op woensdag 20 augustus 2003 19:19 schreef bruut het volgende:[..]
Je geeft het HMH-gerucht nu meer kans? Het zou wel een prachtig slot zijn idd.
En tijdens het laatste staartje van de Bridges to Babylon tournee kwamen ze ook nog 2 keer naar Nederland toen ze concerten in Engeland moesten inhalen.
Dus dat ze aan het einde van de tour Nederland extra aandoen is onderhand gewoonte
Video staat klaar, bier staat koud, kinderen liggen in bed, vrouw is bevredigd en leest nu de Libelle...
* RainDay is er helemaal klaar voor
Wie kijkt er nog meer mee?
quote:Hoi. Welkom. Hoe was het onder je steen?
Op woensdag 20 augustus 2003 21:31 schreef RainDay het volgende:
Nog een half uurVideo staat klaar, bier staat koud, kinderen liggen in bed, vrouw is bevredigd en leest nu de Libelle...
* QyRoZ is er helemaal klaar voor
Wie kijkt er nog meer mee?
quote:En omdat toeval niet bestaat.... de HMH website spreek voor zich...
Op woensdag 20 augustus 2003 19:21 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dat zou idd wel heel erg leuk zijn
EVENEMENT DATUM AANVANG
Event 10 september 2003 0.00 uur
Event 13 september 2003 0.00 uur
Event 15 september 2003 0.00 uur
Event 20 september 2003 0.00 uur
Event 27 september 2003 0.00 uur
Event 28 september 2003 0.00 uur
Goh.... 6 TBA events op een website waar verder alle concerten gewoon bij de naam genoemd worden...
quote:Heb de hele dag gewerkt. Ga nu naar de tv en lekker RTL4 opzetten
Op woensdag 20 augustus 2003 21:35 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Hoi. Welkom. Hoe was het onder je steen?
quote:Maar dan ga je geen live concert van de Rolling Stones zien
Op woensdag 20 augustus 2003 22:01 schreef RainDay het volgende:Heb de hele dag gewerkt. Ga nu naar de tv en lekker RTL4 opzetten
Dat is afgelast. Lees het topic maar eens door over het hoe en waarom.
quote:Dat zegt niks. Dat kunnen net zo goed bedrijfsfeesten of andere niet publiekelijke evenementen zijn... Hoeft niet perse een concert te zijn. Kijk ook maar eens onderaan die pagina.
Op woensdag 20 augustus 2003 21:59 schreef TAA het volgende:En omdat toeval niet bestaat.... de HMH website spreek voor zich...
[knip]
Goh.... 6 TBA events op een website waar verder alle concerten gewoon bij de naam genoemd worden...
quote:Kloon / plaat-dilemma.
Op woensdag 20 augustus 2003 22:13 schreef calvobbes het volgende:[..]
Maar dan ga je geen live concert van de Rolling Stones zien
Dat is afgelast. Lees het topic maar eens door over het hoe en waarom.
Wat een sof, zou je spelen voor een volle bak, mag je nu met Klein Essink op een knop rammen.
En dan die voice-over: live vanuit de ArenA met het allerlaatste nieuws rond de aflasting van het concert.
quote:Bill W. is al bijna 10 jaar uit de Stones hoor.
Op woensdag 20 augustus 2003 22:19 schreef SunChaser het volgende:Wat een sof, zou je spelen voor een volle bak, mag je nu met Klein Essink op een knop rammen.
quote:Wat een sof! Sunchaser weet niet eens dat Bill Wyman allang niet meer met de Stones meespeelt
Op woensdag 20 augustus 2003 22:19 schreef SunChaser het volgende:
Bill Wyman gaat met Klein Essink de trekking verrichten![]()
Wat een sof, zou je spelen voor een volle bak, mag je nu met Klein Essink op een knop rammen.
quote:Ik denk niet dat het de bedoeling was dat Bill Wyman opeens weer met de Stones mee gaat doen hoor. Die is al een tijdje geleden vervangen door Darryl Jones
Op woensdag 20 augustus 2003 22:19 schreef SunChaser het volgende:
Bill Wyman gaat met Klein Essink de trekking verrichten![]()
En dan die voice-over: live vanuit de ArenA met het allerlaatste nieuws rond de aflasting van het concert.
quote:Ow wacht, het is die bejaarde ex-vriend van Mandy Smith.
Op woensdag 20 augustus 2003 22:20 schreef calvobbes het volgende:[..]
Wat een sof! Sunchaser weet niet eens dat Bill Wyman allang niet meer met de Stones meespeelt
Nee, weet alleen dat Richards en Jagger er nog inzitten eigenlijk. Oja, verder speelt Roger Taylor op de drums toch?
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 20-08-2003 22:23]
quote:Ja en Freddie Mercury doet backing vocals!
Op woensdag 20 augustus 2003 22:22 schreef SunChaser het volgende:Oja, verder speelt Roger Taylor op de drums toch?
quote:ik las ook in sommige artikelen dat er nog steeds lui zijn die denken dat Bill Wyman nog steeds de bassist is van The Stones.....
Op woensdag 20 augustus 2003 22:20 schreef calvobbes het volgende:[..]
Wat een sof! Sunchaser weet niet eens dat Bill Wyman allang niet meer met de Stones meespeelt
quote:Gisteren niet toch?
Op woensdag 20 augustus 2003 22:23 schreef calvobbes het volgende:
Ja en Freddy Mercury doet backing vocals!
dat concert mogen ze direct op DVD uitbrengen.........
quote:Nou geef mij dan maar de versie die ze in Parijs met meerder filmcamera's hebben opgenomen
Op woensdag 20 augustus 2003 22:39 schreef Zapje het volgende:
maar een paar minuten Vredenburg.......dat concert mogen ze direct op DVD uitbrengen.........
quote:Ja, die camera's in de Vredenburg waren er toch alleen voor het showelement.
Op woensdag 20 augustus 2003 22:44 schreef calvobbes het volgende:[..]
Nou geef mij dan maar de versie die ze in Parijs met meerder filmcamera's hebben opgenomen
quote:Ja sommige van die camera's waren erg goed in het acteren van Spek en Bonen
Op woensdag 20 augustus 2003 23:18 schreef Seborik het volgende:Ja, die camera's in de Vredenburg waren er toch alleen voor het showelement.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 22:23 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ja en Freddie Mercury doet backing vocals!
Kan wel janken
quote:Dat vind ik nou weer niks voor Charlie
Op woensdag 20 augustus 2003 22:26 schreef SunChaser het volgende:
Even een anekdote die me te binnenschiet. In een dronken bui heeft Mick Jagger een keer 's nachts Charly Watts op zijn hotelkamer gebeld en gezegd: hoe is het met mijn drummertje. Daarop ging Watts naar de kamer van Jagger en sloeg hem tegen de grond en zei dat hij het niet moest wagen het nog eens te zeggen. Jagger heeft het daarna nooit meer gezegd.
quote:Proberen om te ruilen bij ticketservice, misschien kijkt zo'n doos verkeerd.
Op donderdag 21 augustus 2003 15:04 schreef r0bert het volgende:
Kwam mijn pa net boven, er lagen al 2 weken kaarten voor het concert van de stones voor 19/08 op het postkantoor. Kadootje van t-mobile omdat ie z'n abo had verlengd. Zeggen ze ook niet ofzo.Kan wel janken
quote:echt een geweldige anekdote!
Op donderdag 21 augustus 2003 15:37 schreef PogueMahone het volgende:[..]
Dat vind ik nou weer niks voor Charlie
maar wel leuk
quote:Zal niet lukken.
Op donderdag 21 augustus 2003 15:43 schreef MCH het volgende:Proberen om te ruilen bij ticketservice, misschien kijkt zo'n doos verkeerd.
Die typen het kaartnummer in voordat je je geld terugkrijgt. En die zullen dan zien dat het een kaart voor de 19de is en geen toestemming krijgen om geld terug te geven
Een stukje uit de Amersfoortse Courant over het afgelaste concert:
quote:Ik vraag me af wat je met vliegtuigen en helikopters moet om een concert te filmen in een stadion met een dicht dak
Keelpijn Jagger kost Staatsloterij tonnenHILVERSUM - RTL 4 en de Staatsloterij hadden alles uit de kast gehaald voor de rechtstreekse tv-registratie van het concert van de Rolling Stones, gisteravond in de Amsterdamse Arena. Het televisieteam stond klaar met 33 camera's en tweehonderd medewerkers, onder wie de complete regieploeg van de Amerikaanse Oscar-uitreiking.
Allemaal voor niets, want Mick Jagger verliet gistermiddag om half 2 kuchend het Amsterdams Medisch Centrum en zei het concert af.
Schade: een miljoen euro, waarvan eenderde voor de Staatsloterij. Onverzekerd.
Het beloofde zoveel voor RTL en de Staatsloterij, toen ook nog Radio 2 en de Europese publieke omroepen op het laatste moment moesten afhaken. Maar het winnende lot werd een 'niet'.
Programmaleider Jan van Doorn van de Staatsloterij had de deal met de Stones gesloten dat hij dvd-opnamen mocht maken en het concert live mocht uitzenden. In ruil daarvoor had de Staatsloterij 40.000 concertkaarten gekocht. Gisteren waren er nog 10.000 over.
Van Doorn: ,,De registratie voor dvd en tv was een gezamenlijk project met de Amerikanen. De wagens kwamen speciaal uit Engeland en België. We zouden de show opnemen met heel dure cameras, ook vanuit vliegtuigen, helikopters en een zeppelin. Het is nog maar de vraag of de wagens en de rest van de apparatuur op 22 september opnieuw beschikbaar zijn en of we mogen uitzenden. De dvd-opnames worden nu waarschijnlijk verplaatst naar Engeland. Die exclusiviteit zijn we dus kwijt. Over een tv-uitzending op 22 september zijn we nog aan het onderhandelen."
Ik ben al sinds januari bezig met de Stones en ik heb wel vijf of zes keer overwogen om af te haken. Vorige week nog, toen de Stones opeens als voorwaarde stelden dat er tussendoor geen reclame zou zijn, terwijl dat allang was afgesproken. Steeds ging ik door, want ik wilde zo graag en was zo enthousiast. Ik had nooit verwacht dat dit zou gebeuren."
Maar goed, vreemd dat zo'n mega-operatie niet verzekerd is. De Stones zijn toch ook niet de gezondste personen ter wereld!
quote:Maar ik maak hier dus op uit dat als het doorgegaan was dit dus exclusief op DVD zou worden uitgebracht, toch een primeur voor Nederland voor zo'n complexe wereldtour.......
Op donderdag 21 augustus 2003 16:19 schreef calvobbes het volgende:[..]
Zal niet lukken.
Die typen het kaartnummer in voordat je je geld terugkrijgt. En die zullen dan zien dat het een kaart voor de 19de is en geen toestemming krijgen om geld terug te geven
Een stukje uit de Amersfoortse Courant over het afgelaste concert:
[..]Ik vraag me af wat je met vliegtuigen en helikopters moet om een concert te filmen in een stadion met een dicht dak
Maar goed, vreemd dat zo'n mega-operatie niet verzekerd is. De Stones zijn toch ook niet de gezondste personen ter wereld!
quote:Valt wel mee hoor
Op donderdag 21 augustus 2003 17:54 schreef Zapje het volgende:Maar ik maak hier dus op uit dat als het doorgegaan was dit dus exclusief op DVD zou worden uitgebracht, toch een primeur voor Nederland voor zo'n complexe wereldtour.......
De DVD van Tina Turner's Wildest Dreams is ook in de ArenA opgenomen
quote:ik dacht hideaway of getaway, zoiets
Op donderdag 21 augustus 2003 17:36 schreef Fallon het volgende:
welk nummer werd er op het laatst gedraaid in sonja barend?
Overigens is de bron van dit vage gerucht Radio 3FM DJ Corné Klijn
Wat zijn bron is
quote:Yeah right. Indianen verhalen die makkelijk de wereld in worden geholpen zo.
Op donderdag 21 augustus 2003 19:53 schreef -Hans- het volgende:
Het concert van de Stones is niet afgelast vanwege de keelpijn van Jagger, de Stones wilden niet dat het concert live zou worden uitgezonden op de TV.
Als ze dat echt hadden gewild dan hadden ze gewoon gezegd dat het niet zou gebeuren. Ze zullen vast wel een ontsnappingsclausule in dat contract staan om een uitzending tot op het laatste moment te verbieden.
Waarom zouden de Stones dat nou ineens niet meer op TV willen!?!? Daarnaast roepen ze ook een heleboel problemen daarmee over zich af. DVD opnames die nu mis gaan, ze moeten extra kosten maken om eind september weer terug te komen etc.
Ze hebben immers in Amerika al eerder live een concert op TV uitgezonden!
Oftewel, ik geloof er niks van
quote:Ik ook niet echt, voorlopig blijft het een bijzonder vaag gerucht.
Op donderdag 21 augustus 2003 19:57 schreef calvobbes het volgende:Oftewel, ik geloof er niks van
quote:Twickenham zal ws. op 20-9 ingehaald worden, NL kan dus nog steeds de afsluiter van de Europese tour krijgen. (+HMH?)
Rolling Stones terug op 22 september -vervolgHet concert dat de Rolling Stones afgelopen woensdag in de Amsterdam Arena wegens keelproblemen van Mick Jagger moesten afgelasten, is verplaatst naar maandag 22 september op dezelfde locatie.
Reeds gekochte kaarten blijven gewoon geldig voor de nieuwe datum. Bij eventuele verhindering kunnen kaarten vanaf zaterdag 23 augustus kaarten tot en met vrijdag 12 september worden ingeleverd bij de bekende voorverkoopadressen.
Let op: teruggebrachte kaarten komen direct beschikbaar voor verkoop.
Dit zullen ze echt niet leuk vinden om ook 2 keer alles op te moeten bouwen in Engeland
quote:Alleen Jagger dan. Zijn stembanden zijn op ofzo
Op vrijdag 22 augustus 2003 20:05 schreef PogueMahone het volgende:
zouden ze dan toch op hun laatste benen lopen
quote:
Aug. 22: Rumoured shows in Portugal, Switzerland, Spain
There are rumours about late September shows in Portugal, Switzerland, and also in Zaragoza/Spain. These shows will have to fit into the schedule of the postponed shows in September. All late September dates may still be changed, including the resheduled Benidorm show.
Die dag was bedoeld als repetitie voor de tweede dag. Alle 27 (!) camera's zijn ook opgenomen als backup.
Na het afzeggen van het concert op woensdag was de planning on vandaag de opnames in Londen de maken. Maar dat concert is dus ook afgelast!!!
Die collega baalde al dat die er niet bij kon zijn in Londen vandaag
Geen idee of ze daar ook twee dagen op wilden nemen, of dat ze nu alleen het concert van morgen gaan opnemen. Zeker als je voor een DVD bezig bent is het wel handig als je nog een tweede show hebt opgenomen voor het geval je wat gemist hebt.
Het concert is wederom door talrijke camera's opgenomen. En waarschijnlijk zal deze dus op DVD verschijnen. Helaas voor Amsterdam
quote:Music Hall voorlopig dus nog niet
Aug. 30: Three more weeks added to the LICKS tour
The Rolling Stones are adding another three weeks of shows to their LICKS Tour of Europe this fall, as they are re-scheduling shows for Benidorm, London and Amsterdam, and also adding more shows in Spain, Portugal and Switzerland. AFP is claiming the last show in Europe will be in Portugal, Sept. 27, but that might not be true, as they are also talking about shows in Zaragoza, Spain on Sept. 30, and Zurich, Switzerland on Oct. 2 or 5. See El Pais and Publico.com. Also see confirmed and rumoured show dates in the IORR 2003 tour dates pages.
Van de officiele Stones site:
quote:
September 02, 2003
STONES ANNOUNCE RE-SCHEDULED WEMBLEY DATE AND ADDITIONAL EUROPEAN SHOWSThe Rolling Stones announced today changes to the their UK and European dates, due to the re-scheduling of the Twickenham, Amsterdam and Benidorm shows.
The forthcoming, sold out, Wembley Arena show on Sunday 14 September, will now take place the night before Saturday 13 September. Ticket holders should retain their tickets as they will be valid. The further Wembley show will take place, as planned, on Monday 15 September.
The postponed Amsterdam show at Amsterdam Arena on 20 August will now be staged on a re-scheduled date of 22 September in the same venue. Additionally the postponed show in Benidorm from last month is also re-scheduled to take place on 25 September at Campo De Futbol De Benidorm.
Two brand new dates have been added and confirmed today. They are:
27 September Coimbra, Portugal
29 September Zaragoza, SpainSee local press for ticket details. The remaining leg of The Rolling Stones LICKS European tour is now as follows:
13 Sept London Wembley Arena
15 Sept London Wembley Arena
20 Sept London Twickenham
22 Sept Amsterdam Amsterdam Arena
25 Sept Benidorm Campo De Futbol
27 Sept Coimbra Coimbra Stadium
29 Sept Zaragoza Open Air ArenaMichael Cohl, Tour Director said We would like to apologise for the inconvenience caused but we want to ensure that everyone gets a great show.
* MrJ gaat op 22/09 voor de 2e keer naar de Stones dit jaar!
Na 11/08 in de Kuip, heb ik via via 2 kaartjes voor 22/09 in de ArenA weten te bemachtigen. Met een beetje pech spelen ze precies hetzelfde repetoire als 11/08 maar dat mag de pret niet drukken.
Had nl. aan iemand beloofd dat de eerstvolgende keer dat de Stones weer zouden komen ik haar mee zou nemen. Tja, wie ben ik dan om me daar niet aan te houden.
Yeah! It's only Rock and Roll but I like it! 8)
Hopen dat het geluid net zo goed is als in de Kuip.
quote:Entree: E 86,-/E 66,-/E 51,- (exclusief servicekosten)
Op dinsdag 16 september 2003 19:48 schreef PLAE@ het volgende:
Wat hebben jullie betaald voore en kaartje?dus een gewoon bij het postkantoor gehaald :p
Is er misschien iemand die wil ruilen? Ik wil mn souvenirtjes graag bewaren .
quote:Misschien morgen ook een extra'tje in Amsterdam?
Sep. 21: Salt Of The Earth in London
The Rolling Stones surprised the sell-out crowd at their final London show last night at the Twickenham Rugby Ground by playing "Salt Of The Earth". It started with Keith, on acoustic guitar, opening up on vocals, true to the original, and with Mick taking over the vocals on the same microphone up front. Also, Angus and Malcolm of AC/DC joined in for a great version of "Rock Me Baby".
quote:Zou zo maar kunnen. Angus is een halve Nederlander en is dus toch in de buurt.
Op zondag 21 september 2003 16:03 schreef calvobbes het volgende:
Gisteravond was het inhaal concert in Engeland. En het lijkt of erop dat de Stones het goed wilde maken! Van IORR
[..]Misschien morgen ook een extra'tje in Amsterdam?
quote:Was een stadionconcert. Dus dan spelen ze voornamelijk de bekende nummers
Op zondag 21 september 2003 16:56 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Behalve "Salt of the Earth" een vrij saaie setlist.
Voor diegene die morgen nog willen gaan, op marktplaats worden er nog volop kaarten voor een normale prijs aangeboden, kostprijs en soms zelff minder!
Alleen was in de Kuip op 13/08 het publiek enthousiaster. Nu bleef praktisch iedereen zitten.
Iemand een setlist van gisteren?
/edit:
Brown Sugar
Start Me Up
You Got Me Rocking
Don't Stop
Angie
You Can't Always Get What You Want
Midnight Rambler
Tumbling Dice
--- Introductions
The Nearness Of You (Keith)
Happy (Keith)
Sympathy For The Devil
Little Red Rooster (B-stage)
It's Only Rock'n Roll (B-stage)
Street Fighting Man (B-stage)
Gimme Shelter
Paint It Black
Honky Tonk Women
Satisfaction
Jumping Jack Flash (encore)
Damn, gewoon voor de 2e keer deze tour Paint it Black gespeeld. Op 11/08 in de Kuip was het de eerste keer.
Toen de intro accoorden daarvan aangeslagen werden kwam het publiek toch in beweging.
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.J op 23-09-2003 13:17]
quote:Niet helemaal. 11/8 in de Kuip was de eerste keer, 19/8 in De Arena speelde ze m ook.
Op dinsdag 23 september 2003 13:08 schreef Mr.J het volgende:
Hij was idd erg top weer.Alleen was in de Kuip op 13/08 het publiek enthousiaster. Nu bleef praktisch iedereen zitten.
Iemand een setlist van gisteren?
/edit:
....Damn, gewoon voor de 2e keer deze tour Paint it Black gespeeld.
Op 11/08 in de Kuip was het de eerste keer.
Toen de intro accoorden daarvan aangeslagen werden kwam het publiek toch in beweging.
quote:Ik weet niet waar jij zat, maar vanaf het stones podium gezien aan de linkerkant zat ik, en daar heeft vrijwel iedereen het hele concert gestaan, ik kan het weten want ik zat er tussen....
Alleen was in de Kuip op 13/08 het publiek enthousiaster. Nu bleef praktisch iedereen zitten.
In totaal 3x dus, en alle 3 de keren in NL?
quote:Ik ook daar ongeveer. Vak 427, 2e ring.
Op dinsdag 23 september 2003 14:09 schreef Diepvrieskip het volgende:[..]
Ik weet niet waar jij zat, maar vanaf het stones podium gezien aan de linkerkant zat ik, en daar heeft vrijwel iedereen het hele concert gestaan, ik kan het weten want ik zat er tussen....
Maar goed, tuurlijk staan er wat mensen, maar op 13/08 stond echt iedereen.
Én ze speelden Sympathy For The Devil en Paint It Black welke de laatste twee op mijn super-toffe-Stones-nummers-die-ik-nog-nooit-live-door-de-Stones-heb-mogen-ervaren-lijstje waren.
Ik heb me zorgen gemaakt maar nú is eindelijk mijn lijst compleet, er mag er vanaf nu wel eentje dood vallen.
Dat laatste was uiteraard lollig bedoeld. Ik heb namelijk liever dat ze nog wel een tijdje doorgaan. Wat die rare mafkees in de Volkskrant een paar maandjes terug ook mocht beweren. Hoewel ik het op sommige puntjes wel met hem eens was. Weet je wat? Ik ben nu toch bezig, laat ik nogmaals benadrukken hoe gaaf ik het wel niet vond: Ik vond het keigaaf. Wauw, Angie! Mieters, Paint It Black! Sympaty!!! Aaaaargh ende woei! Heilige nijlpaard wat het gehele b-podium gebeuren betreft en breek mij de bek niet los over die springende flitsende vogel. Of de rode vogel natuurlijk maar die zat al in het b-podium stuk. Vogende keer Time Is On My Side jongens, ik stuur nog wel een mailtje over welk liedje van de setlist van gisteren er dan uit mag. Houd als concept maar die plus Time aan. Bedankt nog. P.s. Kan iemand mij vertellen waarom ik telkens als ik "Angie" bedoel ik "Hey Jude" zeg of schrijf? Het begint een probleem te worden, ik deed het zojuist weer. Help.
Via een maat van me aan deze set persfotos gekomen hoop dat juliie ze vet vinden...
http://members.lycos.nl/lunk/stonesgallery/
quote:Ze zijn zeker vet!!!
Op woensdag 24 september 2003 12:05 schreef MrLunk het volgende:
Fotooows....Via een maat van me aan deze set persfotos gekomen hoop dat juliie ze vet vinden...
http://members.lycos.nl/lunk/stonesgallery/
Zijn ze van dit laatste concert?
quote:geen idee waar dit is..........
Op woensdag 24 september 2003 12:34 schreef Mr.J het volgende:[..]
Ze zijn zeker vet!!!
Zijn ze van dit laatste concert?
quote:bron
A 4 DVD set in digipack form, will be released on Nov. 10 worldwide.DVD 1 contains 2 documentaries: "Tip Of The Tongue" (May to August 2002, from recording in Suresnes near Paris to the Toronto rehearsals) and "Licks Around The World" (the Licks Tour). The other DVDs cover the shows in Madison Square Garden (New York, 18 Jan. 2003), Twickenham Rugby Ground (London, 24 Aug. 2003) and the Olympia Theater (Paris, 11 July 2003). The three shows are NOT complete (see tracklisting). Bonus material include six live songs from Wiltern Theater (Los Angeles, CA, USA, 4 Nov. 2002) Cikus Krone (Munich, Germany, 8 June 2003), plus two songs recorded at the Guillaume Tell studio in France, in 2002.
Gisteravond was het laatste concert van de Europese tour. De inhaalconcerten in Azie zijn nog niet bevestigd, maar schijnen vanaf begin november alweer te gaan plaatsvinden
quote:Ja... Zou wel leuk zijn als je die DVD's ook los kan krijgen. Lijkt me dat er wel meer mensen zijn die niet op alle 4 de DVD's zitten te wachten....
Op vrijdag 3 oktober 2003 01:10 schreef Seborik het volgende:
Doen ze vlot. Die show in Parijs lijkt me cool, maar het zal wel duur zijn voor 4 dvd's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |