Mijn top-3 all time favourites:
1. Tyree Cooper - Let The Music Take Control
2. Jungle Brothers - I'll House You
3. Mr. Lee - Pump That Body
Iemand die deze grondleggers nog kent en er goede herinneringen aan overhoudt! Alleen jammer dat het hele genre uitgestorven is
quote:Uiteraard... hoe kon ik dit vergeten!
Op zondag 17 augustus 2003 14:26 schreef TroyK het volgende:
je vergeet
Joe Public - Live and learn!
Doet mij overigens sterk denken aan Turn Up The Bass 1 t/m zoveel .
quote:De Turn Up The Bass-compilatieseries en de hiphouse hebben destijds pioneerswerk verricht in het populariseren van de house.
Op zondag 17 augustus 2003 14:32 schreef Grayburn het volgende:
Todd Terry, Tony Scott, Kraze etc. etc.Doet mij overigens sterk denken aan Turn Up The Bass 1 t/m zoveel
.
[Dit bericht is gewijzigd door leedvermaak op 17-08-2003 14:35]
quote:So true.
Op zondag 17 augustus 2003 14:34 schreef teknomist het volgende:[..]
De Turn Up The Bass-compilatieseries en de hiphouse hebben destijds pioneerswerk verricht in het populariseren van de house.
quote:Bingo!
Op zondag 17 augustus 2003 14:36 schreef Steve-O het volgende:
hip-hop-house
quote:Ken ik niet
Op zondag 17 augustus 2003 14:36 schreef Grayburn het volgende:[..]
Bingo!
quote:Zie o.a. bovengenoemde nummers.
Op zondag 17 augustus 2003 14:37 schreef Steve-O het volgende:[..]
Ken ik niet
1 Humanoid - Slam (Hip House Version)
2 DJ Fast Eddie - Yo Yo Get Funky
3 Longsy D - This Is Ska
Cash Money & Marvelous - The Mighty Hard Rocker
Cookie Crew - Born This Way
Doug Lazy - Let It Roll
Longsy D - Mental Ska
DJ Fast Eddie - Hip House
quote:Van wie was die sax-sample nog eens? Tof nummer idd!
Op zondag 17 augustus 2003 17:15 schreef teknomist het volgende:
Chad Jackson met " Hear The Drummer (Get Wicked)" is ook nog een aangename klassiekerBen nu maar een compilatie aan het samenstellen
quote:De sax-sample was van James Brown
Op zondag 17 augustus 2003 17:17 schreef Grayburn het volgende:[..]
Van wie was die sax-sample nog eens? Tof nummer idd!
quote:Ohja.
Op zondag 17 augustus 2003 17:21 schreef teknomist het volgende:[..]
De sax-sample was van James Brown
James Brown Is Dead .
quote:Zoals zoveel nummers samples van James Brown bevatten. Volgens mij één van de artiesten die het meest door de sampler zijn gehaald.
Op zondag 17 augustus 2003 17:21 schreef teknomist het volgende:
De sax-sample was van James Brown
quote:In de hiphouse platen was dat bijna een cliche, ook veel hiphop platen hebben James Brown doodgesampeld (1988-1991 op z'n hoogtepunt ruwweg). Een soort van golfbeweging, later gingen ze op Parliament/Funkadelic over en wat daarna kwam boeide me over het algemeen niet meer.
Op zondag 17 augustus 2003 18:06 schreef MSXUser het volgende:[..]
Zoals zoveel nummers samples van James Brown bevatten. Volgens mij één van de artiesten die het meest door de sampler zijn gehaald.
Ik wordt een beetje moe trouwens van die stomme hokjesgeest; oldschool hiphophouse?! Gezien de nummers die worden genoemd wordt er maar weer een etiketje gepakt.
Wat ik als hiphouse klassiekers zie, zijn bijna alle producties van het DJ International label, de produkties van Fast Eddie (Yo yo get funky, Let's go), Tyree (Turn up the bass), KA Posse, The Mixmasters.
Verder vond ik Doug Lazy (produktie door Raze, met typische ritmes) erg goed.
Daarnaast waren er eigenlijk weinig hoogtepunten en werd het genre snel door meelopers opgepakt en uiteindelijk diende het als basis voor eurodance. Daardoor is het genre al snel ten onder gegaan.
Fast Eddie mag niet te zeer worden onderschat, op z'n album voor DJ International Jack to the sound stond meer dan hiphouse; o.a. acid (I can dance) en Chicago stijl nummers.
quote:Men riep ook terecht in 1991: "James Brown is dead!".
In de hiphouse platen was dat bijna een cliche, ook veel hiphop platen hebben James Brown doodgesampeld (1988-1991 op z'n hoogtepunt ruwweg). Een soort van golfbeweging, later gingen ze op Parliament/Funkadelic over en wat daarna kwam boeide me over het algemeen niet meer.
quote:Niet alle nummers die hier genoemd worden vallen binnen de definitie van het genre. Maar passen in tegendeel wel in tijdsgeest. Het probleem met genredefinities is dat elk nummer wel een uitzondering is.
Ik wordt een beetje moe trouwens van die stomme hokjesgeest; oldschool hiphophouse?! Gezien de nummers die worden genoemd wordt er maar weer een etiketje gepakt.
quote:Met die goede harde kern van de hiphouse heb ik dus ook het meeste affiniteit mee.
Wat ik als hiphouse klassiekers zie, zijn bijna alle producties van het DJ International label, de produkties van Fast Eddie (Yo yo get funky, Let's go), Tyree (Turn up the bass), KA Posse, The Mixmasters.
Verder vond ik Doug Lazy (produktie door Raze, met typische ritmes) erg goed.
quote:Dat was idd een trieste ontwikkeling. Wel markant dat de toevoeging van raps uiteindelijk door de R&B is overgenomen.
Daarnaast waren er eigenlijk weinig hoogtepunten en werd het genre snel door meelopers opgepakt en uiteindelijk diende het als basis voor eurodance. Daardoor is het genre al snel ten onder gegaan.
quote:Klopt. Zijn acidnummers zijn ook erg goed. Helaas kent niet iedereen die kant van Fast Eddie.
Fast Eddie mag niet te zeer worden onderschat, op z'n album voor DJ International Jack to the sound stond meer dan hiphouse; o.a. acid (I can dance) en Chicago stijl nummers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |