Ik heb een vraag over mijn wasmachine. We wonen twee hoog en de wasmachine staat in onze bijkeuken op een houten vloer. Nu hebben we hem wel waterpas gezet, maar de hele kamer trilt wanneer de wasmachine aan het centrifugeren is. Wat kan ik hier tegen doen? Mijn schoonvader opperde dat we er een plank onder konden leggen, of misschien een grote rubberen plak. Zou dit helpen??
Mijn tweede vraag: ik heb onze vriezer op een plank boven de wasmachine staan. Bij het centrifugeren trilt de vriezer dus ook. Kan dit veel kwaad?? (Anders moeten we een andere plaats zoeken voor de vriezer )
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Als dat alles niet helpt kan het zijn dat een van de schokdempers in de wasmachine kapot zijn. Kun je waarschijnlijk vervangen of een nieuwe wasmachine kopen.
[Dit bericht is gewijzigd door mdeen op 16-08-2003 10:43]
quote:Er ligt zeil tussen...
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:39 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Niet echt vreemd he dat alles zo trilt als dat ding op een houten vloer staat. Wellicht een stukje vloerbedekking ofzo eronder leggen.
Maar die vloerbedekking is wel een goede tip
quote:Hij staat waterpas, en alle pootjes staan op de grond (ik zal vanavond vragen of m'n vriend het nog eens extra controleert).
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:42 schreef mdeen het volgende:
Staat de wasmachine waterpas en staat hij met alle pootjes op de grond? Normaal hebben wasmachines een of meer stelpootjes (uitdraaibaare pootjes), probeer eens als de wasmachine centrifugeert op een van de hoeken flink te drukken. Als dat helpt dan het stelpootje aan die kant wat uitdraaien.Als dat alles niet helpt kan het zijn dat een van de schokdempers in de wasmachine kapot zijn. Kun je waarschijnlijk vervangen of een nieuwe wasmachine kopen.
En aan de schokdempers kan het niet liggen, het is net een nieuwe wasmachine
Weet iemand trouwens antwoord op mijn vraag over de vriezer die trilt??
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:41 schreef Kazango het volgende:
Grote grindtegel erop!
Die schroeven kunnen ook nog eens je wasmachine beschadigen
quote:door eerst een (dikke) grote plaat multiplex op de vloer te leggen en daarop de rubberen doppen te leggen bereik je 2 dingen:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:48 schreef Vince-E het volgende:
je hebt speciale rubberen plakjes hiervoor. Die leg je onder de pootjes van de wasmachine en vangen de schokken op. Ik heb zelf in mijn oude huis hetzelfde probleem gehad. Het helpt, maar het trillen krijg je nooit helemaal weg. Kan je volgens mij gewoon kopen bij een witgoed winkel
1: de plank zorgt ervoor dat de kracht goed verdeeld wordt over een groter oppervlak, nu staat de machine met z'n pootjes op 2 misschien 4 planken en die dragen alles, dus dan krijg je al gauw trillingen. Door de plank te gebruiken verdeel je die krachten over een groter oppervlak.
2: de rubberen doppen vangen de trillingen gedeeltelijk op
dan moet alles veel beter gaan
suc6
[Dit bericht is gewijzigd door _joepie_ op 16-08-2003 11:01]
quote:Yup. allemaal eruit
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:50 schreef 2Mini het volgende:
misschien klinkt het lullig maar heb je alle "safety-pins" eruit gehaald?Die schroeven kunnen ook nog eens je wasmachine beschadigen
Die rubberen plakjes, dat ga ik eens navragen bij de winkel
quote:als die er nog in zaten, had ze wel ergere klachten :p
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:50 schreef 2Mini het volgende:
misschien klinkt het lullig maar heb je alle "safety-pins" eruit gehaald?Die schroeven kunnen ook nog eens je wasmachine beschadigen
verder is dat multiplex plaat idee heel goed, je leest er snel overheen maar het moet goed werken (wel een dikke plaat nemen dan he... dus 20mm ofzo)
veel suc6 nog
Dat voorbeeld met die veer begrijp ik niet helemaal, maar ik denk dat we daar ook geen ruimte voor hebben.
Toch maar even binnenkort een stuk multiplex halen dan, en rubberen dempplaatjes. En een ander plekje zoeken voor de vriezer (hij stond er net zo goed
)
Wasmachinestoppers heten ze.
Het dikke rubber vangt niet alleen de schokken op, maar voorkomt ook dat de machine tijdens het centrifugeren door je hele badkamer/bijkeuken gaat wandelen.
Je wasmachine krijg je niet trillingsvrij. Je moet dus voorkomen dat de trillingen je vloer bereiken. Een zwaardere vloer trilt moeizamer.
Maak een stapel van de volgende materialen:
Tapijt (om oneffenheden weg te werken)
Stoeptegels of grinttegels
Rubber mat of trillingdempers
Wasmachine
Nagenoeg geen trillingen meer.
Kan je voor de vriezer geen plank of omkasting maken, zodat deze wel boven de wasmachine geplaatst is, maar deze niet raakt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |