abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 10:36:49 #1
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_12475202
Hoi mensen,

Ik heb een vraag over mijn wasmachine. We wonen twee hoog en de wasmachine staat in onze bijkeuken op een houten vloer. Nu hebben we hem wel waterpas gezet, maar de hele kamer trilt wanneer de wasmachine aan het centrifugeren is. Wat kan ik hier tegen doen? Mijn schoonvader opperde dat we er een plank onder konden leggen, of misschien een grote rubberen plak. Zou dit helpen??

Mijn tweede vraag: ik heb onze vriezer op een plank boven de wasmachine staan. Bij het centrifugeren trilt de vriezer dus ook. Kan dit veel kwaad?? (Anders moeten we een andere plaats zoeken voor de vriezer )

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

pi_12475221
Niet echt vreemd he dat alles zo trilt als dat ding op een houten vloer staat. Wellicht een stukje vloerbedekking ofzo eronder leggen.
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
pi_12475249
Grote grindtegel erop!
pi_12475267
Staat de wasmachine met alle pootjes op de grond? Normaal hebben wasmachines een of meer stelpootjes (uitdraaibaare pootjes), probeer eens als de wasmachine centrifugeert op een van de hoeken flink te drukken. Als dat helpt dan het stelpootje aan die kant wat uitdraaien.

Als dat alles niet helpt kan het zijn dat een van de schokdempers in de wasmachine kapot zijn. Kun je waarschijnlijk vervangen of een nieuwe wasmachine kopen.

[Dit bericht is gewijzigd door mdeen op 16-08-2003 10:43]

zaterdag 16 augustus 2003 @ 10:43:11 #5
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_12475275
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:39 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Niet echt vreemd he dat alles zo trilt als dat ding op een houten vloer staat. Wellicht een stukje vloerbedekking ofzo eronder leggen.
Er ligt zeil tussen...

Maar die vloerbedekking is wel een goede tip

zaterdag 16 augustus 2003 @ 10:44:19 #6
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_12475283
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:42 schreef mdeen het volgende:
Staat de wasmachine waterpas en staat hij met alle pootjes op de grond? Normaal hebben wasmachines een of meer stelpootjes (uitdraaibaare pootjes), probeer eens als de wasmachine centrifugeert op een van de hoeken flink te drukken. Als dat helpt dan het stelpootje aan die kant wat uitdraaien.

Als dat alles niet helpt kan het zijn dat een van de schokdempers in de wasmachine kapot zijn. Kun je waarschijnlijk vervangen of een nieuwe wasmachine kopen.

Hij staat waterpas, en alle pootjes staan op de grond (ik zal vanavond vragen of m'n vriend het nog eens extra controleert).

En aan de schokdempers kan het niet liggen, het is net een nieuwe wasmachine

Weet iemand trouwens antwoord op mijn vraag over de vriezer die trilt??

zaterdag 16 augustus 2003 @ 10:44:34 #7
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_12475286
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:41 schreef Kazango het volgende:
Grote grindtegel erop!
852002IWASTHERE
pi_12475308
Op hoeveel toeren draait hij?

Bij mij gaat alles goed tot 1400 toeren maar daarna...

pi_12475328
je hebt speciale rubberen plakjes hiervoor. Die leg je onder de pootjes van de wasmachine en vangen de schokken op. Ik heb zelf in mijn oude huis hetzelfde probleem gehad. Het helpt, maar het trillen krijg je nooit helemaal weg. Kan je volgens mij gewoon kopen bij een witgoed winkel
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 10:50:14 #10
30560 2Mini
Official Logo
pi_12475335
misschien klinkt het lullig maar heb je alle "safety-pins" eruit gehaald?

Die schroeven kunnen ook nog eens je wasmachine beschadigen

Camera 1... 1!
pi_12475353
probeer ook je wasmachine niet met een te kleine was te laten draaien. Zeker met centrifugeren zal dit de wasmachine meer doen laten trillen. Doe de wasmachine dus goed vol.
pi_12475377
als ik jou was, zou ik die vriezer toch proberen ergens anders neer te zetten. Het lijkt me dat het trillen niet echt bevorderlijk is voor het mechaniek in de vriezer (de pomp, leidingen enz.)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 10:55:51 #13
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_12475393
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:48 schreef Vince-E het volgende:
je hebt speciale rubberen plakjes hiervoor. Die leg je onder de pootjes van de wasmachine en vangen de schokken op. Ik heb zelf in mijn oude huis hetzelfde probleem gehad. Het helpt, maar het trillen krijg je nooit helemaal weg. Kan je volgens mij gewoon kopen bij een witgoed winkel
door eerst een (dikke) grote plaat multiplex op de vloer te leggen en daarop de rubberen doppen te leggen bereik je 2 dingen:

1: de plank zorgt ervoor dat de kracht goed verdeeld wordt over een groter oppervlak, nu staat de machine met z'n pootjes op 2 misschien 4 planken en die dragen alles, dus dan krijg je al gauw trillingen. Door de plank te gebruiken verdeel je die krachten over een groter oppervlak.

2: de rubberen doppen vangen de trillingen gedeeltelijk op

dan moet alles veel beter gaan

suc6

[Dit bericht is gewijzigd door _joepie_ op 16-08-2003 11:01]

Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 10:56:44 #14
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_12475402
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:50 schreef 2Mini het volgende:

Yup. allemaal eruit

Die rubberen plakjes, dat ga ik eens navragen bij de winkel

pi_12475415
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:50 schreef 2Mini het volgende:

als die er nog in zaten, had ze wel ergere klachten :p
Scheren is voor schapen!
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 11:03:52 #16
51569 jori
en het ei zei...
pi_12475468
je kan ook een tuned mass damper maken, is wel een hightech oplossing maar je hebt helemaal geen trillingen meer.
je zoekt een gewicht van ongeveer een kilo, en daar zoek je een veer bij waarbij als je je gewicht op die veer zet hij ongeveer 1 cm inzakt.
dan moet je de veer aan de wasmachine vastmaken en het gewicht aan de veer, en dan moet je net zo lang spelen met je gewicht (dus meer of minder zwaar maken) tot je het gewicht hebt gevonden waarbij je wasmachine niet meer trilt (je kan het gewicht het beste vinden met een stuk klei ofzo)

verder is dat multiplex plaat idee heel goed, je leest er snel overheen maar het moet goed werken (wel een dikke plaat nemen dan he... dus 20mm ofzo)

veel suc6 nog

pi_12475488
En het is trouwens heel normaal dat een wasmachine wat trilt; de niet trillende centrifugerende wasmachine moet ik nog tegenkomen. Het is dus vaak de ondergrond idd.
M'n vader die verkoopt oa wasmachines en krijgt ook heel vaak klanten die zeggen dat dat ding trilt en dat vinden ze toch zoooooo raar (en dan hebben ze nog de stilste gekocht)
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 11:10:04 #18
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_12475518
Het trillen van de wasmachine komt ooknet zo goed door het niet goed verdelen van het wasgoed.
Daarnaast is die plank een prima oplossing, maar voor die vriezer is het niet echt goed. De koelvloeistof is in beweging en dat mag gewoon niet. Op deze manier verkort je de levensduur van je vriezer aanzienlijk hoor.Zou maar echt een andere plek zoeken.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 11:12:27 #19
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_12475540
Soms is het niet mogelijk om de wasgoed goed te verdelen, bijvoorbeeld wanneer ik kussentjes was (dan schudt 'ie harder dan anders).

Dat voorbeeld met die veer begrijp ik niet helemaal, maar ik denk dat we daar ook geen ruimte voor hebben.

Toch maar even binnenkort een stuk multiplex halen dan, en rubberen dempplaatjes. En een ander plekje zoeken voor de vriezer (hij stond er net zo goed )

pi_12479214
Bij de Handyman kan je van die dikke rubbernoppen krijgen om onder de vier hoeken van je wasmasjien te doen.

Wasmachinestoppers heten ze.

Het dikke rubber vangt niet alleen de schokken op, maar voorkomt ook dat de machine tijdens het centrifugeren door je hele badkamer/bijkeuken gaat wandelen.

Hardloper.
IG @webkim
pi_12635283
Wat goed helpt, is een combinatie van dingen:

Je wasmachine krijg je niet trillingsvrij. Je moet dus voorkomen dat de trillingen je vloer bereiken. Een zwaardere vloer trilt moeizamer.

Maak een stapel van de volgende materialen:

Tapijt (om oneffenheden weg te werken)
Stoeptegels of grinttegels
Rubber mat of trillingdempers
Wasmachine

Nagenoeg geen trillingen meer.

Kan je voor de vriezer geen plank of omkasting maken, zodat deze wel boven de wasmachine geplaatst is, maar deze niet raakt?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')