De bikkelbank, is die bank helemaal achterin de bus. Zat d'r vanmorgen in, en daar zaten ze inderdaad weer. Snotdoek om 't hoofd, luid kauwgom smakkend, walkman op maximale volume, boterhammen dumpend in 't gangpad, grote basketballschoenen rustend op de leuningen van de stoelen daarvoor.
Dit zijn de bikkels, en als de bikkels met de bus gaan, is de achterbank hun bikkelstekje.
Alleen waarom eigenlijk?
Kan de reden niet verzinnen..
Oh ja, "bikkel" is natuurlijk subjectief hè. Dat is hoe ze zich voelen, hoe ze zich voordoen, ben niet de beroerdste me eventjes naar hun belevingswereld te verlagen. Een belevingswereld waar ik prompt claustrofobisch van word, dus klim d'r maar snel weer uit.
quote:Maar wáárom!
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:30 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
achterin is het stoerst; face it
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:30 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
achteringebleven is het stoerst; face it
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:32 schreef Vork het volgende:
Ja als de bus dan over een hobbel rijdt dan voel je die achterin natuurlijk het beste!
Toen ik klein was enzo lees: 16 jaar
En als ik dan achter in de bus zat
En de bus reed over een hobbel
Was het een spelletje om mee te springen
En dan te zien wie het hoogst kon komen
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:34 schreef QyRoZ het volgende:
Toen ik vroeger elke dag met de bus ging (met ongeveer dezelfde groep steeds) merkte je wel dat er een flinke hierarchie in de bus was, hoe verder naar achteren hoe stoerder je was. En dat was op het MBO.
Zie je wel.
quote:op schoolreisjes ook altijd
Toen ik vroeger elke dag met de bus ging (met ongeveer dezelfde groep steeds) merkte je wel dat er een flinke hierarchie in de bus was, hoe verder naar achteren hoe stoerder je was. En dat was op het MBO.
quote:M.a.w. jij word steeds naar voren geschopt?
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:29 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Oh ja, "bikkel" is natuurlijk subjectief hè. Dat is hoe ze zich voelen, hoe ze zich voordoen, ben niet de beroerdste me eventjes naar hun belevingswereld te verlagen. Een belevingswereld waar ik prompt claustrofobisch van word, dus klim d'r maar snel weer uit.
quote:Ze motten me niet!
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:36 schreef Grayburn het volgende:[..]
M.a.w. jij word steeds naar voren geschopt?
.
quote:Hier ook of naja Rap-bank kan je het ook noemen...
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:35 schreef teknomist het volgende:
Ik noem het altijd de R&B-bank, maar ligt er natuurlijk aan in welke stad je woont
Goed topic, Rider , het fenomeen moet verklaard worden.
quote:Altijd hè
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:38 schreef hyperfuzz het volgende:Goed topic, Rider
, het fenomeen moet verklaard worden.
quote:In mijn tijd (kuch) was het de gabberbank
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:37 schreef Slee-3r het volgende:[..]
Hier ook of naja Rap-bank kan je het ook noemen...
quote:Er zitten daar altijd van die wannabee-Nelly's
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:37 schreef Slee-3r het volgende:[..]
Hier ook of naja Rap-bank kan je het ook noemen...
Kijk vraag je liever af waar het vandaan komt , dat als je helemaal achterin gaat zitten bij de vooral toch alochtone medemensch van ons land te maken gaat krijgen met de eerder genoemde bikkels.
ik denk dat hier de stelling "soort zoekt soort" ook wel opgaat .
dat wil zeggen het tuig achterin want daar wil toch niemand mee te maken hebben.
en het normale beschaafd volk netjes wat meer naar voren zodat we een soort van grens krijgen.
dus zodoende.
quote:En bedankt hè, mag ik daar nu nooit meer zitten?
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:39 schreef Ch1n00K het volgende:
dat wil zeggen het tuig achterin want daar wil toch niemand mee te maken hebben.
quote:Sociale stratificatie in de bus
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:39 schreef Ch1n00K het volgende:
Jahaaa de bikkelbank een zeer gekend fenomeen wat wel in elk continent mits ze openbaar vervoer hebben , met name bussen voorkomt.Kijk vraag je liever af waar het vandaan komt , dat als je helemaal achterin gaat zitten bij de vooral toch alochtone medemensch van ons land te maken gaat krijgen met de eerder genoemde bikkels.
ik denk dat hier de stelling "soort zoekt soort" ook wel opgaat .
en het normale beschaafd volk netjes wat meer naar voren zodat we een soort van grens krijgen.
dus zodoende.
quote:"Daar is Gabbertje, kale Gabbertje
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:39 schreef Grayburn het volgende:[..]
In mijn tijd (kuch) was het de gabberbank
.
Dit zijn in ieder geval mijn ervaringen bij schoolreisjes, dus ik zit altijd ongeveer 3/4 rijen voor het achterste.
Maar in openbare bussen kom ik bijna nooit, dus ik weet niet hoe het daar zit. Waarschijnlijk is dat de 'bikkelbank' omdat je daar met ze 6en naast elkaar kunt zitten, wel zo leuk
quote:Whoehahahah
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
"Daar is Gabbertje, kale Gabbertje
daar is Gabber hij zit achterin de bus.
Daar is Gabbertje, rare Gabbertje
Daar is Gabber en wat doetie met m'n zus??!"
Achterin is gewoon het prettigste (voor mij althans) omdat je dan de bus helemaal kan overzien. Ik zit trouwens sowieso graag met m'n rug tegen de muur in een kroeg of restaurant of zo.
Weet ook niet waarom
quote:Geniaal.
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
Achterin zitten altijd de emotioneel gedepriveerden en daredevils. Tevens komt men er meer kinderen tegen van gescheiden ouders en sleutelkinderen. Aldus 1 of ander sociologisch rapport. Ook is het er altijd wat ruwer, met name ook tussen de seksen, dan voorin of zelfs maar in het mid ......
.......al getrouwd waren voordat ik mijn einddiploma behaalde en echt rijp was voor geslachtelijke omgang. Funny old world...
quote:Flink anaal nemen, vind ze lekker
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Daar is Gabber en wat doetie met m'n zus??!"
quote:O je kent mijn zus?
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:51 schreef Grayburn het volgende:[..]
Flink anaal nemen, vind ze lekker
.
quote:Als je over 1 kam wilt worden geschoren met dat soort go ahead
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:40 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
En bedankt hè, mag ik daar nu nooit meer zitten?
dus zodoende.
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
O je kent mijn zus?
quote:Lulloh...
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:01 schreef RonaldV het volgende:
3 of 4 rijen naar voren (net voor het achterwiel) heb je toch te beste sex. da's bekend. Althans... vroegah.Dus liet ik die bankzitters maar lekker op de bank zitten.
enig iedee hoeveel camera's er tegenwoordig in een gemiddelde bus hangen?
quote:Ik heb al zeker 15 jaar geen bus/touringcar meer van binnen gezien. Kan iemand me ff bijpraten?
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Lulloh...
enig iedee hoeveel camera's er tegenwoordig in een gemiddelde bus hangen?
Ik weet het niet..?
quote:Laat dat vroeger maar weg
quote:Rosa Parks ja jezus wie weet DAT nog
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:07 schreef kamagurka het volgende:
Zouden die negers dat doen als ode aan rosa parks? Onee, die kennen ze natuurlijk helemaal niet, net zomin als ML King...Ik weet het niet..?
de zwarte vrouw die het niet pikte dat ze niet op een "voor blanken gereserveerde" plaats in de bus mocht zitten. En die daarmee min of meer de rassenrellen van Little Rock, Arkansas (1957) triggerde. Toch?
(Oeh ik weet echt veel )
quote:Tja, ik ga ook altijd achterin zitten als ik met vrienden ben.
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:42 schreef Par4n0id het volgende:
Het gaat erom dat het achterin (bijna) altijd het gezelligst is
knip
Waarschijnlijk is dat de 'bikkelbank' omdat je daar met ze 6en naast elkaar kunt zitten, wel zo leuk
quote:You learned your history well, A+ voor you!
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Rosa Parks ja jezus wie weet DAT nog
de zwarte vrouw die het niet pikte dat ze niet op een "voor blanken gereserveerde" plaats in de bus mocht zitten. En die daarmee min of meer de rassenrellen van Little Rock, Arkansas (1957) triggerde. Toch?
(Oeh ik weet echt veel
)
Maar het fenomeen, waarom zitten negers en/of zich anders als bikkels voordoende lui altijd achterin blijft interessant. Was trouwens tien jaar terug niet anders Vreemd...
Doen ze dit in het buitenland ook? Misschien is het genetisch (gelinkt aan exxxtreem laag IQ bijvoorbeeld)..
Ik zit ook altijd in de bus naar school (traject Uden - Oss) maar daar zitten die bikkels nooooit in.
Ook in de bus naar MBO/ROC valt het echt wel reuze mee...
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo raar is het niet denk ik. Het is eenvoudig een dierlijke neiging zich zo ver mogelijk te verwijderen van het Gezag (gepersonificeerd door de buschauffeur). Plus het (wederom dierlijke) dominantie-gedrag. De stoersten krijgen de plaatsen het verst van het Gezag af (de achterbank), en de minder stoeren de plaatsen steeds dichterbij. Dat is vlgs mij de grondslag van dit verschijnsel
quote:Jaaaaa bok ff op zeg
Op vrijdag 15 augustus 2003 23:01 schreef Ryan3 het volgende:[..]
. (Zie mijn stukje)
quote:Ga slapen jij
Op zaterdag 16 augustus 2003 00:26 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben ook een bikkel
quote:Copypaste?
Op zaterdag 16 augustus 2003 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Jaaaaa bok ff op zeg
die copypaste shit ga ik allemaal niet lezen hoor...
Maar mocht het van gelijke strekking zijn:
quote:is geen copypaste hoor...
Achterin zitten altijd de emotioneel gedepriveerden en daredevils. Tevens komt men er meer kinderen tegen van gescheiden ouders en sleutelkinderen. Aldus 1 of ander sociologisch rapport. Ook is het er altijd wat ruwer, met name ook tussen de seksen, dan voorin of zelfs maar in het midden. Halverwege de rit tijdens onze schoolreisjes gingen de jongens die achterin zaten ook altijd met bananenschillen gooien en ongehoord kabaal maken, waarna steevast de onderwijzer moest ingrijpen om bepaalde jongens voorin te zetten. Zodoende heb ik weleens mijn plaats midden in de bus moeten afstaan aan een door de onderwijzer verplaatste doorgewinterde achterinzitter. Hierdoor werd ik voor ongeveer de helft van de rit opgenomen in de ruwe cameraderie van de achterinzitterscultuur. Ik wist toen nog niet wat sociologie was, laat staan een bloedend sociologenhart, maar de dingen die ik er zag en meemaakte fascineerden me mateloos. Zo waren de achterinzitters al uitgebreid bezig met -geloof het of niet- meisjes te voelen en soms zelfs al te tongen of althans pogingen in het werk te stellen om zulks te bereiken bij deze of gene klasgenote. Ook de meiden die achterin zaten hadden iets geheimzinnigs over zich. Alsof door het babyvet heen al de nakende bloem van hun jongemeisjesachtigheid zichtbaar werd. Iig iets dat ik als middenzitter nog niet helemaal kon thuisbrengen. Niet toen in de bus, niet later die avond erover mijmerend in mijn bed voor het slapengaan. Ja, het waren wonderlijke tijden, moet ik zeggen. Anyway, de meeste van de achterinzitsters ben ik later toen ik geslachtelijk rijp werd nooit meer tegen gekomen, aangezien zij niet zelden naar een andere schoolsoort gingen dan ik en vaak al getrouwd waren voordat ik mijn einddiploma behaalde en echt rijp was voor geslachtelijke omgang. Funny old world...
quote:nee, ik heb wel wat beters te doen
Op zaterdag 16 augustus 2003 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Ga slapen jij
![]()
quote:dan ben ik toch een btje minder bikkelig, want ik ga wel met de trein naar school, heb ook al een krantenwijk, dus heb geen zin om nog 2,5 uur langer te moeten fietsen
Op zaterdag 16 augustus 2003 01:25 schreef maartena het volgende:
Bikkels gaan niet met de bus. Die zijn bikkelig genoeg om hard te fietsen, of bikkelig genoeg om hard te werken voor een auto!![]()
quote:En, hoe was het neuken?
Op zaterdag 16 augustus 2003 02:49 schreef Sylvana het volgende:[..]
dan ben ik toch een btje minder bikkelig, want ik ga wel met de trein naar school, heb ook al een krantenwijk, dus heb geen zin om nog 2,5 uur langer te moeten fietsen
quote:ben nog steeds bezig hoor
Op zaterdag 16 augustus 2003 02:54 schreef kamagurka het volgende:[..]
En, hoe was het neuken?
quote:haha, waarom doe je niet mee?
Op zaterdag 16 augustus 2003 03:05 schreef kamagurka het volgende:
OMG. PC-sex. Zit ik straks weer met mijn lul vast tussen mijn cd drive..
quote:Hmmm .. eerder gelinkt aan exxxtreem rechts
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:19 schreef kamagurka het volgende:[..]
Maar het fenomeen, waarom zitten negers en/of zich anders als bikkels voordoende lui altijd achterin blijft interessant. Was trouwens tien jaar terug niet andersVreemd...
Doen ze dit in het buitenland ook? Misschien is het genetisch (gelinkt aan exxxtreem laag IQ bijvoorbeeld)..
Trouwens, .. ik denk dat het verschijnsel "in groepjes achterin de bus zitten" komt uit angst en wantrouwen. Op deze manier kan niemand je in de rug aanvallen, heb je overzicht over de rest van de groep en je kan ook nog eens heel leuk GRATIS door de hele stad OP EN NEER wippen op je stoel. (daar deed ik het voor vroeger dan tenminste....tot dat de verkeersdrempels zo groot werden in Den Haag dat ik mijn nek brak tegen het plafond... maar das een andere topic .. geloof ik)
quote:*eens is*
Op zaterdag 16 augustus 2003 04:40 schreef Sylvana het volgende:
ik ben echt een bikkel zeg
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 05:00 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga me krantenwijk doendoei
quote:En? Gelukt?
Op zaterdag 16 augustus 2003 05:00 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga me krantenwijk doendoei
quote:ja hoor, ik heb het overleefd
Op zaterdag 16 augustus 2003 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
En? Gelukt?