quote:Ik vind wel dat het vrij drastisch veranderd is.
Op vrijdag 16 januari 2004 12:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Hiphop vind zichzelf steeds opnieuw uit, maar het principe blijft hetzelfde. Er zit verdomd weinig verschil tussen de hiphop van 15 jaar geleden en die van nu.
De Eminem's, Obie Trice's en al die andere mensen heetten vroeger Rakim, Big Daddy Kane en Dr. Dre heette Marley Marl. Er is helemaal niks veranderd, het lijkt alleen zo
quote:Waarom zou je met je tijd mee moeten gaan?
Rakim moet eens een keer leren om met zijn tijd mee te gaan. Dre past zich aan aan zijn tijd... Hiphop verandert, en om nog eens kans te maken zul je toch echt met de tijd mee moeten gaan, anders red je het niet... Geloof me maar... Horen jullie nog iets van Bone Thugs -N- Harmony ?? Nee, want die gasten zijn zo koppig om bij het oude concept te blijven... Maar dat werkt niet...
quote:De La Soul was niet rauw en hetzelfde geldt voor de rest van de Native Tongues. En die spanning hangt er maar rond een aantal personen, maar bij de nieuwste albums van Black Moon, Jedi Mind Tricks, Craig G of The Roots ontdek ik het totaal niet. De onderwerpen zijn niet veranderd, de rijmschema's zijn gelijk en de bass en loopjes hebben nog steeds eenzelfde ritme. De uitstraling is helaas veranderd ja, maar voor de rest is het een herhaling van zetten. 10 jaar geleden was het Wu, nu is het Shady en over 10 jaar weer iemand anders
Op vrijdag 16 januari 2004 12:06 schreef shady1983 het volgende:
Ik vind wel dat het vrij drastisch veranderd is.
Vroeger was het rauwer dan nu... Nu is het meer image en wie is de beste ? Sinds de dood van Pac en Biggie, lijkt het alsof er een soort van spanning hangt in dat wereldje... Dat vloeit weer voort uit de teksten van de huidige rappers. Het is veel agressiever geworden... en ja: ook wel commercieler
quote:Dat was een eenzijdige diss waar Bad boy niet op reageerde
Op vrijdag 16 januari 2004 11:47 schreef shady1983 het volgende:[..]
Luister maar eens naar Hit 'em up bijvoorbeeld... Hét nummer waarin hij de oorlog verklaarde aan de eastside... Vanaf toen ging alles mis in de hiphopwereld... East tegen West... De grootste muzikale ruzie ooit... Begint er al een belletje te rinkelen ?
Grootste muzikale ruzie ![]()
Met een hele prettige afloop ja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |