Hij wil zijn auto laten tunen, hoe kan hij dit het beste laten doen.
Op dit moment heeft hij net een nieuwe uitlaat (van voor naar achter) laten zetten en wil hem nog tunen.
Vraag is nu hoe hij zijn auto het beste kan tunen. Met een chip die het origineel vervangt of door een aparte stekkerbox aan te sluiten, waar een chip al inligt, terwijl toch de oude chip er ook nog in kan blijven liggen. Wat zijn de voor- en nadelen van deze systemen?
daar kan je heel veel info (forum) vinden (volgens collega), (rijdt ook seat leon)
In en uitlaten moet je niet veel aan rotzooien. Benzine auto's,die beduidend meer toeren draaien, hebben veel meer baat bij het vervangen van in en uitlaten.
[Dit bericht is gewijzigd door SoCoReBu op 15-08-2003 16:32]
quote:Sukkel, het is een diesel
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:29 schreef _GdR_ het volgende:
voordeel: hij gaat harder.
nadeel: de benzine ook
Zorg ervoor dat de tuner de garantie van de motor overneemt als je kiest voor powerbox. (alle data wordt dan alsnog in de normale chip opgeslagen)
Met die TDI motoren van tegenwoordig kan het wel, maar het is toch veel verstandiger om een benzine motor te nemen met een turbo erin.
Gaat volgens mij nog sneller ook.
Tis misschien wat duurder... maarja.. als je wilt racen, kost het natuurlijk wel geld.
quote:voordeel: hij gaat harder.
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:32 schreef renkie het volgende:[..]
Sukkel, het is een diesel
TS vergeet niet dat het tjippen van een diesel aanmerkelijk duurder is dan een benzine auto.
quote:Daarom denk ik dat het een leasebak is..
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:38 schreef SoNoS het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen een diesel willen tunen..
Diesels zijn toch niet gemaakt op mee te racen ?Met die TDI motoren van tegenwoordig kan het wel, maar het is toch veel verstandiger om een benzine motor te nemen met een turbo erin.
Gaat volgens mij nog sneller ook.Tis misschien wat duurder... maarja.. als je wilt racen, kost het natuurlijk wel geld.
quote:Hmmm, de GTI'tjes en GSI'tjes krijgen het errug lastig tegen de Dieseltjes van tegenwoordig hoor (uitzonderingen daar gelaten). Diesel heeft errug veel koppel en dus erg rap weg
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:38 schreef SoNoS het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen een diesel willen tunen..
Diesels zijn toch niet gemaakt op mee te racen ?Met die TDI motoren van tegenwoordig kan het wel, maar het is toch veel verstandiger om een benzine motor te nemen met een turbo erin.
Gaat volgens mij nog sneller ook.
quote:wat duurder? Man...een turbo systeem + inbouwen kost zo'n 4500 euro.
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:38 schreef SoNoS het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen een diesel willen tunen..
Diesels zijn toch niet gemaakt op mee te racen ?Met die TDI motoren van tegenwoordig kan het wel, maar het is toch veel verstandiger om een benzine motor te nemen met een turbo erin.
Gaat volgens mij nog sneller ook.Tis misschien wat duurder... maarja.. als je wilt racen, kost het natuurlijk wel geld.
quote:Veel koppel in de lage toeren ja, dus alleen met optrekken relevant. En dit voordeel word met racen weer teniet gedaan overigens, want een diesel kun je niet doortrekken zoals je met een benzinemotor wel kan.
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:41 schreef DOHC-VTEC het volgende:[..]
Hmmm, de GTI'tjes en GSI'tjes krijgen het errug lastig tegen de Dieseltjes van tegenwoordig hoor (uitzonderingen daar gelaten). Diesel heeft errug veel koppel en dus erg rap weg
quote:Klopt! en daarom rijden jij en ik in een
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:41 schreef DOHC-VTEC het volgende:[..]
Hmmm, de GTI'tjes en GSI'tjes krijgen het errug lastig tegen de Dieseltjes van tegenwoordig hoor (uitzonderingen daar gelaten). Diesel heeft errug veel koppel en dus erg rap weg
quote:Een diesel niet doortrekken? Wel eens naar de illegale races geweest?
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:44 schreef Grayburn het volgende:[..]
Veel koppel in de lage toeren ja, dus alleen met optrekken relevant. En dit voordeel word met racen weer teniet gedaan overigens, want een diesel kun je niet doortrekken zoals je met een benzinemotor wel kan.
quote:like honda.
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:44 schreef Grayburn het volgende:[..]
Veel koppel in de lage toeren ja, dus alleen met optrekken relevant. En dit voordeel word met racen weer teniet gedaan overigens, want een diesel kun je niet doortrekken zoals je met een benzinemotor wel kan.
like mijn civic vtec 160 pk @ 7200 toertjes
quote:Wordt er tegenwoordig ook al met diesels gesprint?
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:45 schreef DOHC-VTEC het volgende:[..]
Een diesel niet doortrekken? Wel eens naar de illegale races geweest?
Blijkbaar niet
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:45 schreef SoCoReBu het volgende:[..]
Klopt! en daarom rijden jij en ik in een
Vtec
quote:Kijk...daarom hebben ze een pook in het middenconsole gebouwd waarmee je doormiddel van een simpele beweging de toeren weer omlaag kan brengen en opnieuw kan genieten van dat koppel!
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:44 schreef Grayburn het volgende:[..]
Veel koppel in de lage toeren ja, dus alleen met optrekken relevant. En dit voordeel word met racen weer teniet gedaan overigens, want een diesel kun je niet doortrekken zoals je met een benzinemotor wel kan.
ow..ik hoor net dat dat 'schakelen' heet!
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:47 schreef Cyberdogg het volgende:[..]
Wordt er tegenwoordig ook al met diesels gesprint?
Zekers! Weliswaar dieseltjes tegen elkaar maar het komt langzaam op.
En is best leuk om te zien, stond beetje versteld. Geen brom uit uitlaat maar wel snel weg. Lache
[Dit bericht is gewijzigd door DOHC-VTEC op 15-08-2003 16:49]
quote:Dat zeg ik, met benzine is duurder..
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:42 schreef SoCoReBu het volgende:[..]
wat duurder? Man...een turbo systeem + inbouwen kost zo'n 4500 euro.
een powerbox voor een diesel bij langer na niet.
Daarbij is diesel veel goedkoper rijden en mocht het hier om een leasebak gaan dan heb je voor 500-600 euro 3-4 jaar een bonk extra pk's.
Dan blijf ik er nog bij, dat een diesel ook niet echt geschikt is om zo te racen. Met die extra pk's wordt, lijkt mij wel mee geraced.
Na 3 of 4 jaar rijdt zo'n diesel volgens mij niet ideaal meer..
Je ziet het tegenwoordig steeds meer, van die TDI auto, waar een bak zwarte rook uitkomt... en er wordt ermee gereden alsof het een F1 auto is.
Okee... misschien dat een heleboel GTI, GSI, XRI noem alles maar op, het moeilijk krijgen, blijf ik erbij dat je beter daarmee kan gaan racen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |