abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:16:58 #1
37633 Wizard_of_life
His Infernal Majesty
pi_12457453
Een tijd terug alweer was ik verliefd geworden op een meid van 24, echt een fijne meid, lief en aantrekkelijk. Ik dacht er vandaag even aan, want ik kwam wat spul van haar tegen nu ik een hoop aan het sorteren ben voor mijn verhuizing. Ik kwam er ff niet uit, ik heb haar laten lopen toen omdat ze een jochie van 2 had. Ik heb een beslissing genomen waar ik vrede mee had, maar toch dacht ik er weer ff bij na.

Zij en haar ex waren het jaar ervoor uitelkaar gegaan. Die twee zijn behoorlijk lang bijelkaar geweest. Ze woonden samen en ze hebben samen voor een kind gekozen. Hij kon daar niet mee leven, hij trok het niet meer en zo zijn ze uitelkaar gegaan.

Ik kwam C tegen op een feestje, erg geZellig allemaal en we besloten telefoonnummers uit te wisselen, daarna zijn we een aantal keer uitgeweest. Ik kon het echt goed met haar vinden. We zijn zelfs een keer met elkaar naar bed geweest. Daarna ben ik eens langsgeweest bij haar thuis. Daar kwam ik dus ook een koter tegen. Mijn eerste reactie was... leuk je hebt een oppas kindje. Ze had me er immers niks over verteld. Zij vertelde dus het hele verhaal en ze zei er verandert toch niks tussen ons hè...

Mooi was dat dus, ik heb haar gevraagd of ze me wat tijd kon geven zodat ik er goed over na kon denken en in de tussen tijd zou er niks veranderen... Na een paar weken proefrelatie bleek dat ik wel wat had om te bekijken, uitgaan ging niet altijd, spontaan iets leuks doen was ook niet echt mogelijk.

Voor mij geen succes, ik heb de behoefte aan die vrijheid. Ik voelde me niet echt lekker. Ik had er ook moeite mee dat hij m'n 'zoon' zou worden, dat voelde echt niet goed! Ik was erg bang dat ik hem niet als mijn eigen zou gaan zien, ik heb het al die tijd niet voorelkaar gekregen. Uiteindelijk heb ik besloten om de handel af te kappen. Ik heb nu gewoon vrijheid en afwisseling nodig. Zij was panisch in eerste instantie, omdat ik haar dumpte vanwege haar zoon. Geen mooie praatjes hier... dat is waar voor een deel. Ik had er moeite mee in het begin, maar ik heb wel zoiets van. Zij hebben ooit voor een kind gekozen, dat is nu haar leven. Dat ze er aan vast zou zitten wist ze gewoon, een bewuste keuze. Dat ik dat niet kan hebben, ja dat zal zij moeten accepteren, misschien een ander wel, maar ik niet op het moment...

Wat zouden jullie gedaan hebben???

don't you know my tears will cause an inferno
pi_12457553
Ik zou ook niet zo snel iets beginnen met iemand die al kinderen heeft.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:22:18 #3
44906 merino
World of Sleepers
pi_12457595
lol, gister toevallig ongeveer hierover gedroomd. Denk dat ik het niet zal doen. Punt is namelijk dat hoe langer je bij haar en het kind blijft hoe moeilijker en harder het zal zijn als je uit elkaar gaat (wat gewoon op die leeftijd niet onwaarschijnlijk is)...
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_12457607
Ik kan je heel goed begrijpen.
Het was handiger van haar geweest als ze het meteen verteld had.
Dat is iets wat ik altijd gedaan heb.

Het is ook lastig als je het niet gewend bent, geen spontane uitstapjes met zijn 2-en, altijd rekening moeten houden met haar kindje..

Beter nu dan later, het is erg vervelend voor haar, maar ik vind dat je daarin best eerlijk mag zijn, je wilt geen vriendin met een kind.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_12457628
tja waarom niet joh leuk toch zo'n kleine koter ook al is ie niet voor je zelf
MICROSOFT: Most Intelligent Customers Realize Our Software is Only for Fools and Teenagers.
pi_12457632
Volgens mij heb je goed gereageerd. Als je het niet ziet zitten moet je er hoe dan ook al niet mee verder gaan.
Daarnaast had zij denk ik ook al wat eerder kunnen zeggen dat ze een kind heeft. Maar zoiets moet dan op een bepaald moment wel in de praat te pas komen. Dat knal je niet even naar buiten bij een bakkie popcorn...
An' harm it none, do as you will
pi_12457660
Begrijpelijk, zij had er open over moeten zijn voor dat jullie wat begonnen. Ze hield het bewust achter omdat ze wist dat er zoiets ging komen... kan niet missen.
Lambo of Rekt
pi_12457673
Jouw redenatie is niks mis mee...

Ik ben persoonlijk wat makkelijk, maar niet iedereen kan een kind van een ander opvoeden... hell no..

Slim dat je dan niet voor het meisje gegaan ben, en eerlijk dat je het zo gezegd hebt.. ( zwaar klote voor haar, maar wel eerlijk...)

Ja Ja , ik kom het wel weer maken !! domme doos..!!
pi_12457682
MILF MILF MILF MILF MILF
If you can't stand the heat, get out of the kitchen
pi_12457698
Ik vind het goed dat je er gewoon eerlijk en bijtijds over bent begonnen. Vaak word jij dan als de aso gezien omdat je zo'n beslissing neemt maar het is niet zomaar wat, papa worden van een 2-jarig kind!
Als je er nog niet aan toe bent dan is het eenmaal zo.
pi_12457736
zou het ook niet gedaan hebben, veel te grote stap ineens. van vrijgezel naar papa.
pi_12457752
Je hebt niets fout gedaan.

Zij had jou hooguit eerder op de hoogte kunnen stellen van het feit dat ze een kind heeft. Het feit dat jij het pas te weten kwam toen je bij haar langskwam geeft aan dat ze toch bang was dat het mee zou spelen.

Het is heel persoonlijk of je wel of niet kan omgaan met een vriendin die al een kind van een ander heeft. Het maakt een relatie compleet anders en is daardoor niet voor iedereen weggelegd.

vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:37:13 #13
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_12457990
Je hebt een weloverwogen beslissing genomen, geen leuek maar wel een eerlijke. Als je met haar verder was gegaan had niet alleen voor haar gekozen maar ook voor een ander leven, een leven met heel andere spelregels.

Als je dat niet wilt dan moet je het niet doen. Niet leuk (voor beiden) maar wel eerlijk en verstandig!

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_12458022
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:16 schreef Wizard_of_life het volgende:
Een tijd terug alweer was ik verliefd geworden op een meid van 24, echt een fijne meid, lief en aantrekkelijk. Ik dacht er vandaag even aan, want ik kwam wat spul van haar tegen nu ik een hoop aan het sorteren ben voor mijn verhuizing. Ik kwam er ff niet uit, ik heb haar laten lopen toen omdat ze een jochie van 2 had. Ik heb een beslissing genomen waar ik vrede mee had, maar toch dacht ik er weer ff bij na.

Zij en haar ex waren het jaar ervoor uitelkaar gegaan. Die twee zijn behoorlijk lang bijelkaar geweest. Ze woonden samen en ze hebben samen voor een kind gekozen. Hij kon daar niet mee leven, hij trok het niet meer en zo zijn ze uitelkaar gegaan.

Ik kwam C tegen op een feestje, erg geZellig allemaal en we besloten telefoonnummers uit te wisselen, daarna zijn we een aantal keer uitgeweest. Ik kon het echt goed met haar vinden. We zijn zelfs een keer met elkaar naar bed geweest. Daarna ben ik eens langsgeweest bij haar thuis. Daar kwam ik dus ook een koter tegen. Mijn eerste reactie was... leuk je hebt een oppas kindje. Ze had me er immers niks over verteld. Zij vertelde dus het hele verhaal en ze zei er verandert toch niks tussen ons hè...

Mooi was dat dus, ik heb haar gevraagd of ze me wat tijd kon geven zodat ik er goed over na kon denken en in de tussen tijd zou er niks veranderen... Na een paar weken proefrelatie bleek dat ik wel wat had om te bekijken, uitgaan ging niet altijd, spontaan iets leuks doen was ook niet echt mogelijk.

Voor mij geen succes, ik heb de behoefte aan die vrijheid. Ik voelde me niet echt lekker. Ik had er ook moeite mee dat hij m'n 'zoon' zou worden, dat voelde echt niet goed! Ik was erg bang dat ik hem niet als mijn eigen zou gaan zien, ik heb het al die tijd niet voorelkaar gekregen. Uiteindelijk heb ik besloten om de handel af te kappen. Ik heb nu gewoon vrijheid en afwisseling nodig. Zij was panisch in eerste instantie, omdat ik haar dumpte vanwege haar zoon. Geen mooie praatjes hier... dat is waar voor een deel. Ik had er moeite mee in het begin, maar ik heb wel zoiets van. Zij hebben ooit voor een kind gekozen, dat is nu haar leven. Dat ze er aan vast zou zitten wist ze gewoon, een bewuste keuze. Dat ik dat niet kan hebben, ja dat zal zij moeten accepteren, misschien een ander wel, maar ik niet op het moment...

Gelul over vrijheid, ik heb ook een relatie met iemand met een kind (nu ben ik getrouwd) en ik heb nog steeds alle vrijheid die ik wil !

GROW UP

There's no such thing in the world as absolute reality. Most of what they call real is actually fiction. What you think you see is only as real as your brain tells you it is.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:38:47 #15
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_12458031
quote:

*knip*

Jij bent eerlijk geweest en je hebt voor jezelf gekozen. Hulde!
Confidence through competence
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:39:02 #16
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_12458038
quote:

*knip*

Precies hetzelfde.
Tester
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:39:26 #17
58612 rooiegeweten
Beter bekend als F-ron
pi_12458049
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:23 schreef paganpaul het volgende:
Volgens mij heb je goed gereageerd. Als je het niet ziet zitten moet je er hoe dan ook al niet mee verder gaan.
Precies. Je kunt het beter eerlijk zeggen. Je hebt 't immers toch een poosje geprobeerd? Nou, dan heb je goed gehandeld.
quote:
Daarnaast had zij denk ik ook al wat eerder kunnen zeggen dat ze een kind heeft. Maar zoiets moet dan op een bepaald moment wel in de praat te pas komen. Dat knal je niet even naar buiten bij een bakkie popcorn...
Precies. Raar dat je er pas achter kwam toen je haar kind zag.
En toen schiep God de SP
pi_12458127
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:38 schreef thesnake het volgende:

[..]

Gelul over vrijheid, ik heb ook een relatie met iemand met een kind (nu ben ik getrouwd) en ik heb nog steeds alle vrijheid die ik wil !

GROW UP

Niet iedereen is als jij.
Een kind brengt bepaalde verantwoordelijkheid mee (ook als vriend/niet vader), bepaalde "ongemakken" en niet iedereen is daar op die leeftijd
al aan toe.
Ik zie niet in, waarom je wel mag wachten met zelf vader worden, maar niet dit nog even niet willen.

Dat meisje had het hem gewoon meteen moeten vertellen.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:42:34 #19
58612 rooiegeweten
Beter bekend als F-ron
pi_12458141
Nu even over mij zelf: Ik wil best een relatie met iemand die al kinderen heeft. Maar dan wil ik ook een tijdje 'proef draaien' want het hangt niet alleen af of je zelf de kinderen respecteert; het hangt ook af hoe de kinderen op jou reageren. Als het kind nog maar 2 is, is dat natuurlijk gemakkelijker dan als het kind al 6 of 10 is. En hoe reageren de kinderen (later) op jou als ze ook nog een papa hebben waar ze eens in de zoveel weken komen?
En toen schiep God de SP
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:45:21 #20
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_12458221
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:38 schreef thesnake het volgende:

GROW UP

Jij hebt nog steeds de vrijheid die JIJ wilt ja.
Maar misschien heeft de TS wel meer vrijheid nodig, dus geen reden
om je eigen leven op iemand anders te projecteren!

THINK BEFORE YOU POST (zou ik haast willen zeggen)

An open mind is a joy forever!
pi_12458347
Moet je zelf weten, als je er nu spijt van hebt ben je een RUKKER die ZUIGT. Als je er geen spijt van hebt heb je goed gehandeld!

Enne, wat maakt een kind nou uit, liever een lekker wijf met een kind dan een lelijk wijf zonder

In the beginning it's all about the pussy and the body that is attached to it

Knowledge speaks, wisdom listens ;-)
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:53:36 #22
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_12458452
Als je nog niet aan zoiets als kinderen toe bent (of nog niet eens weet of je ze wel wil ooit) dan heb je het goeie gedaan. Het is toch een hele grote stap voor je.
Zeker als het niet je eigen kind is.

Ik denk wel dat de moeder goed moet nadenken met wat ze doet omdat een kind afhankelijker is van zijn omgeving dan een volwassen persoon. Het kan nooit goed zijn als hij elke zoveel maanden een andere papa heeft (bij wijze van spreken)

Als jij je dan ook nog eens niet goed voelt bij een kind, moet je het zeker niet doen. Dan is het haar fout dat ze het niet eerder gezegd heeft.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_12458738
Als je dit niet wil ben je toch vrij om de relatie af te kappen? Beter dan eraan beginnen terwijl je weet dat je dit niets vindt en het na een paar maanden alsnog uitmaken. Of beginnen aan de relatie en elke keer als haar kind voorgaat en beperkingen oplevert in jullie relatie gaan zeuren.

Kennelijk had ze dit zelf ook wel voorzien, anders had ze het waarschijnlijk wel meteen verteld.

En dat ze nu zo verongelijkt doet dat je haar "dumpt" vanwege haar zoon is natuurlijk onzin, het brengt hoe dan ook gevolgen mee voor de relatie en als je daar niet mee kan of wil leven is het alleen maar eerlijk dat je dat nu zegt.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_12458763
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:53 schreef Komakie het volgende:
Ik denk wel dat de moeder goed moet nadenken met wat ze doet omdat een kind afhankelijker is van zijn omgeving dan een volwassen persoon. Het kan nooit goed zijn als hij elke zoveel maanden een andere papa heeft (bij wijze van spreken)
Inderdaad, maar ik denk dat je daar dan sowieso wel rekening mee houdt, dat je niet ieder pril vriendje meteen over de vloer haalt en introduceert als potentiële stiefvader. Voor je dat doet, moet de relatie dan wel een vrij vaste basis hebben.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 16:20:34 #25
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_12459184
quote:
Ik zou er nooit iets mee begonnen zijn, ik haat kinderen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')