Final Cut Proquote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:49 schreef Wytze het volgende:
Zojuist mijn HDR-SR5 in ontvangst mogen nemen. Nu wil ik mijn HD materiaal op de computer editen. Al is het alleen maar om te exporteren naar ander formaat, maar geen idee met welke applictatie.
Sony Vegas Pro 8 zegt Unsupported file format.
Premiere ook.
Wat doen jullie ?
Ik heb geen Applequote:
Tja ik wilde juist graag SD of HDD omdat ik geen zin heb met dozen vol tape terug van vakantie te komen en die dan te moeten capturen naar mn laptop, nu is t een kwestie van kaartje erin en kopiëren wat natuurlijk wel makkelijk is.quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:55 schreef Kamermans het volgende:
Ik heb sinds kort de Canon HV 30 is een 3CCD, FullHD, 25P camera, en wat zo handig aan deze is, is dat die op tape schiet en niet op een hardeschijf of DVDtje.. eerst zat ik te twijfelen over de JVC HD7E die is optisch heel goed en is prachtige camera, maar omdat die op hardeschijf schiet verliest die veel kwaliteit door de codec gedoe.
Ik heb verder geen goede oplossingen gevonden om er voor te zorgen dat je alsnog het beeld goed krijgt, alleen heb nergens een oplossing gevonden dus had toen besloten om toch maar een camera met tape te kopen.
Ik heb nu Premiere Pro CS2 met een of andere codec plugin die H.264 zou ondersteunen maar dan herkend Premiere de file nog nietquote:Op zondag 6 april 2008 00:20 schreef Kamermans het volgende:
volgens mij kan adobe after effects dan wel
Dat aplle andere software gebruikt is natuurlijk een vaststaand gegeven, maar wat me verbaast is dat ondanks de opgegeven 'native formats' waar H.264 ook tussen staat, er op fora toch word "geklaagd" dat mac's er niet mee overweg kunnen, eigenlijk tot mn grote verbazing omdat ik dacht dat bijv. Final Cut Pro eigenlijk wel alles aankon.quote:Op zondag 6 april 2008 19:13 schreef ebeaydojraes het volgende:
Tsja. niet alle H.264 zijn hetzelfde. Zo worden de nieuwe MPEG bestanden van Sony ook niet meer door Apple ondersteunt. Sowieso geldt voor Apple dus dat je een ander programma nodig hebt. Studio 11 en Vegas 8 zouden in principe alle huidige bestanden moeten kunnen gebruiken.
Tja wat nou de beste is durf ik niet te zeggen, van wat ik zo'n beetje gelezen heb schijnt het elkaar niet echt meer te ontlopen, zeker in de home-user tot semi-prof markt begint het te lijken alsof alles dezelfde kwaliteit levert, de budgetcammetjes dan even uitgesloten, en van wat ik over de prof markt weet is dat er zeker nog veel DV en miniDV gebruikt word maar dan in combinatie met echte camera's en lenzen waarbij zo'n setje dan al gauw tegen de ¤120.000 euro loopt, niet echt budget dus...quote:Op zondag 6 april 2008 19:13 schreef ebeaydojraes het volgende:
Wat de compressie überhaupt betreft kan er nog steeds niets tippen in kwaliteit aan HDV-tape. Alleen als ik camcorderinfo.com moet geloven komt de HF100 van Canon die deze maand hier moet uitkomen en de SR11 er wel gevaarlijk dicht bij komen (alleen de scherpte valt wat tegen en is nog iets beter bij HDV).
Tja...C2D@2,2Ghz, 2Gb ram en een Intelx3100, daar moet ik het mee doen voorlopig, meer zit er niet in mn laptop gepropt, maar wat ik al schreef, ik heb eindelijk een converter gevonden die vlot en goed z'n werk doet en ik ben errug benieuwd hoe de beelden er via HDMI op mn TV uitzien, t schijnt dat dat heel erg indrukwekkend is!quote:Op zondag 6 april 2008 19:13 schreef ebeaydojraes het volgende:
Daarnaast moet natuurlijk je computer videokaart ook HD aankunnen (het liefst een radeon 2600Pro danwel XT) om het echte resultaat te kunnen onderscheiden.
En ook die disclaimer... GENIAAL!!quote:Op maandag 7 april 2008 04:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
Wat Pro betreft ... XD-CAM is nog relatief goedkoop en goed genoeg voor de gemiddelde docu-maker. Zelfs een XM-2 wat inde semi-pro markt ligt is daar nog voor te gebruiken (nog niet HD maar leuk 3ccd voor maar 2000 euro). EN wat echt Pro betreft (Cine-video), daar wordt momenteel nog 99,99 procent op film geschoten, maar daar komt rond deze tijd eindelijk verandering in. Maar wat dat betreft zou ik zeggen lees ww.red.com en Luminous-Landscape er op na. Erg interessant lessvoer al is het voor de consument natuurlijk onbetaalbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |