abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53868306
ik ben opzoek naar een video camera die 24 frames per seconde kan,.. kan iemand mij helpen met een goed product te vinden
pi_53868516
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 17:49 schreef Wytze het volgende:
Zojuist mijn HDR-SR5 in ontvangst mogen nemen. Nu wil ik mijn HD materiaal op de computer editen. Al is het alleen maar om te exporteren naar ander formaat, maar geen idee met welke applictatie.

Sony Vegas Pro 8 zegt Unsupported file format.

Premiere ook.

Wat doen jullie ?
Final Cut Pro
  donderdag 11 oktober 2007 @ 19:31:59 #28
16082 Wytze
...Confidential
pi_53869357
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:54 schreef manta het volgende:

[..]

Final Cut Pro
Ik heb geen Apple

Sony Vegas, zegt "This File is an unsupported Format" en Premiere wilt hem nog steeds niet importeren, zelfs niet na het installeren van (demo) mainconcept mpeg pro HD 2 plugin
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_53870036
Nee, je vroeg ook alleen maar waar ik het mee vooor elkaar kreeg

Welke versie van premiere trouwens?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:08:56 #30
16082 Wytze
...Confidential
pi_53873011
hehe beetje jaloers nu

Uehm Premiere 2.0
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
  zaterdag 5 april 2008 @ 23:31:31 #31
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_57859550
*schop!*
Hoi!

Ik ben sinds eergister de blije eigenaar van een Panasonic HDC-SD5 videocamera, en da's een hoop letters die vrij vertaald 3CCD, full HD & gebruikmakend van SD-cards betekend!
Het was een koopie bij de MediaMarkt, 8Gb kaartje erbij en schieten maar!
Nou gaat het filmen en kloten met t cameraatje heel aardig, alleen de beelden worden in het veels te nieuwe .m2ts formaat op mn laptop gekwakt en daarna kan ik er vrijwel niks mee
Ik heb half tweakers afgelezen (en da's echt saai...35 pagina's nerd-talk over codecs...) en hier en daar wat nuttige tips gevonden over codecs en editorprogramma's maar kom eigenlijk niet veel verder dan converteren naar Mpeg2 wat een bedenkelijk slechte kwaliteit heeft vergeleken met de originele beelden.
Panasonic levert er wel een tool bij om de beelden over te zetten, naar mpeg2 te converteren en DVD'tjes mee te branden maar editten ho maar.
Dus alhier mijn vragen:
1)nog meer fokkers met HD cammetjes?
2)ook troubles met de .m2ts (H264) codec?
3)zo ja, al een oplossing gevonden?
4)zo nee, waar edit je de zaak mee?
That's all for now, ik ga weer spielberg in de dop spelen en hoop op wat zinvolle reakties
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_57860197
Ik heb sinds kort de Canon HV 30 is een 3CCD, FullHD, 25P camera, en wat zo handig aan deze is, is dat die op tape schiet en niet op een hardeschijf of DVDtje.. eerst zat ik te twijfelen over de JVC HD7E die is optisch heel goed en is prachtige camera, maar omdat die op hardeschijf schiet verliest die veel kwaliteit door de codec gedoe.
Ik heb verder geen goede oplossingen gevonden om er voor te zorgen dat je alsnog het beeld goed krijgt, alleen heb nergens een oplossing gevonden dus had toen besloten om toch maar een camera met tape te kopen.
  zondag 6 april 2008 @ 00:10:28 #33
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_57860539
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 23:55 schreef Kamermans het volgende:
Ik heb sinds kort de Canon HV 30 is een 3CCD, FullHD, 25P camera, en wat zo handig aan deze is, is dat die op tape schiet en niet op een hardeschijf of DVDtje.. eerst zat ik te twijfelen over de JVC HD7E die is optisch heel goed en is prachtige camera, maar omdat die op hardeschijf schiet verliest die veel kwaliteit door de codec gedoe.
Ik heb verder geen goede oplossingen gevonden om er voor te zorgen dat je alsnog het beeld goed krijgt, alleen heb nergens een oplossing gevonden dus had toen besloten om toch maar een camera met tape te kopen.
Tja ik wilde juist graag SD of HDD omdat ik geen zin heb met dozen vol tape terug van vakantie te komen en die dan te moeten capturen naar mn laptop, nu is t een kwestie van kaartje erin en kopiëren wat natuurlijk wel makkelijk is.
Daarnaast, als ik me niet vergis, is de H.264 codec redelijk superieur aan alles wat er verder aan HD formaat ronddoolt, zelfs ten opzichte van DV tapes alhoewel ik daar nogmaals niet zeker van ben, ik lul vooral na wat ik daarstraks op tweakers heb gelezen.
Maar goed, ik ben juist op zoek naar editor programma's die met dit formaat overweg kunnen....
pi_57860765
volgens mij kan adobe after effects dan wel
  zondag 6 april 2008 @ 01:57:03 #35
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_57862535
quote:
Op zondag 6 april 2008 00:20 schreef Kamermans het volgende:
volgens mij kan adobe after effects dan wel
Ik heb nu Premiere Pro CS2 met een of andere codec plugin die H.264 zou ondersteunen maar dan herkend Premiere de file nog niet
  zondag 6 april 2008 @ 01:57:25 #36
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_57862537
dubbelpost
  zondag 6 april 2008 @ 02:16:51 #37
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_57862741
tvp
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  zondag 6 april 2008 @ 16:59:28 #38
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_57871924
Christus wat een ellende, ik ben bijna in staat mn cam terug te brengen en er een voor te kopen die wel met tapes en firewire werkt...ik heb zo'n beetje iedere decoder van t net geplukt die er bestaat tot aan Premiere pro CS3 toe, ben alleen nero 8 nog aan t downen om die te proberen, maar t valt tot nu toe zwaar tegen...
Wat een kut vooruitstrevend formaat is dat H.264 zeg!

edit: ik heb net via niet geheel legale weg "Elecard Converter Studio ProHD" geinstalleerd en dat ziet er veelbelovend uit, het converteren ging vrij rap, de VCD was niet om aan te zien zo lelijk maar het las de .m2ts bestanden zonder moeite in en kan dat naar van alles en nog wat converteren

[ Bericht 33% gewijzigd door YuckFou op 06-04-2008 17:42:13 ]
  zondag 6 april 2008 @ 19:13:56 #39
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_57874531
Tsja. niet alle H.264 zijn hetzelfde. Zo worden de nieuwe MPEG bestanden van Sony ook niet meer door Apple ondersteunt. Sowieso geldt voor Apple dus dat je een ander programma nodig hebt. Studio 11 en Vegas 8 zouden in principe alle huidige bestanden moeten kunnen gebruiken.
Wat de compressie überhaupt betreft kan er nog steeds niets tippen in kwaliteit aan HDV-tape. Alleen als ik camcorderinfo.com moet geloven komt de HF100 van Canon die deze maand hier moet uitkomen en de SR11 er wel gevaarlijk dicht bij komen (alleen de scherpte valt wat tegen en is nog iets beter bij HDV).
Daarnaast moet natuurlijk je computer videokaart ook HD aankunnen (het liefst een radeon 2600Pro danwel XT) om het echte resultaat te kunnen onderscheiden.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 6 april 2008 @ 20:05:34 #40
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_57875574
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:13 schreef ebeaydojraes het volgende:
Tsja. niet alle H.264 zijn hetzelfde. Zo worden de nieuwe MPEG bestanden van Sony ook niet meer door Apple ondersteunt. Sowieso geldt voor Apple dus dat je een ander programma nodig hebt. Studio 11 en Vegas 8 zouden in principe alle huidige bestanden moeten kunnen gebruiken.
Dat aplle andere software gebruikt is natuurlijk een vaststaand gegeven, maar wat me verbaast is dat ondanks de opgegeven 'native formats' waar H.264 ook tussen staat, er op fora toch word "geklaagd" dat mac's er niet mee overweg kunnen, eigenlijk tot mn grote verbazing omdat ik dacht dat bijv. Final Cut Pro eigenlijk wel alles aankon.
Ik heb hier de afgelopen dagen o.m. Premiere Pro CS2&CS3 met extra H.274 plug-ins, Sony Vegas 8, Pineacle studio 11 en talloze converters geprobeerd waarbij alleen Pineacle de .m2ts kon inlezen en editten, maar dat pakket vraagt min. core2duo 2.66Ghz en liefst 4Gb ram en ook nog es min. 256Mb VGA, 3 dingen die ik niet heb
quote:
Wat de compressie überhaupt betreft kan er nog steeds niets tippen in kwaliteit aan HDV-tape. Alleen als ik camcorderinfo.com moet geloven komt de HF100 van Canon die deze maand hier moet uitkomen en de SR11 er wel gevaarlijk dicht bij komen (alleen de scherpte valt wat tegen en is nog iets beter bij HDV).
Tja wat nou de beste is durf ik niet te zeggen, van wat ik zo'n beetje gelezen heb schijnt het elkaar niet echt meer te ontlopen, zeker in de home-user tot semi-prof markt begint het te lijken alsof alles dezelfde kwaliteit levert, de budgetcammetjes dan even uitgesloten, en van wat ik over de prof markt weet is dat er zeker nog veel DV en miniDV gebruikt word maar dan in combinatie met echte camera's en lenzen waarbij zo'n setje dan al gauw tegen de ¤120.000 euro loopt, niet echt budget dus...
quote:
Daarnaast moet natuurlijk je computer videokaart ook HD aankunnen (het liefst een radeon 2600Pro danwel XT) om het echte resultaat te kunnen onderscheiden.
Tja...C2D@2,2Ghz, 2Gb ram en een Intelx3100, daar moet ik het mee doen voorlopig, meer zit er niet in mn laptop gepropt, maar wat ik al schreef, ik heb eindelijk een converter gevonden die vlot en goed z'n werk doet en ik ben errug benieuwd hoe de beelden er via HDMI op mn TV uitzien, t schijnt dat dat heel erg indrukwekkend is!
  maandag 7 april 2008 @ 04:18:34 #41
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_57882396
Wat Pro betreft ... XD-CAM is nog relatief goedkoop en goed genoeg voor de gemiddelde docu-maker. Zelfs een XM-2 wat inde semi-pro markt ligt is daar nog voor te gebruiken (nog niet HD maar leuk 3ccd voor maar 2000 euro). EN wat echt Pro betreft (Cine-video), daar wordt momenteel nog 99,99 procent op film geschoten, maar daar komt rond deze tijd eindelijk verandering in. Maar wat dat betreft zou ik zeggen lees ww.red.com en Luminous-Landscape er op na. Erg interessant leesvoer al is het voor de consument natuurlijk onbetaalbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door ebeaydojraes op 07-04-2008 19:09:11 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf maandag 7 april 2008 @ 08:37:54 #42
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57883006
quote:
Op maandag 7 april 2008 04:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
Wat Pro betreft ... XD-CAM is nog relatief goedkoop en goed genoeg voor de gemiddelde docu-maker. Zelfs een XM-2 wat inde semi-pro markt ligt is daar nog voor te gebruiken (nog niet HD maar leuk 3ccd voor maar 2000 euro). EN wat echt Pro betreft (Cine-video), daar wordt momenteel nog 99,99 procent op film geschoten, maar daar komt rond deze tijd eindelijk verandering in. Maar wat dat betreft zou ik zeggen lees ww.red.com en Luminous-Landscape er op na. Erg interessant lessvoer al is het voor de consument natuurlijk onbetaalbaar.
En ook die disclaimer... GENIAAL!!

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')