quote:Zoals ik zei, dat is voor een xenofoob moeilijk te bevatten. Turkije heeft geen staatsgodsdienst. Sterker nog: kerk en staat zijn er strikt gescheiden.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:33 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Religions:
Muslim 99.8% (mostly Sunni), other 0.2% (mostly Christians and Jews)http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/tu.html
quote:Ik ben geen xenofoob. Van mij mogen Duitsers hier wel komen wonen hoor, als ze maar niet islamitisch zijn.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:35 schreef Parabola het volgende:
Zoals ik zei, dat is voor een xenofoob moeilijk te bevatten.
quote:Inderdaad, een hoofddoekjes zijn op het werk zelfs verboden
Turkije heeft geen staatsgodsdienst. Sterker nog: kerk en staat zijn er strikt gescheiden.
quote:Waarom denk je eigenlijk dat de islam achterlijker is dan de andere montheïstische godsdiensten?
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:36 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ik ben geen xenofoob. Van mij mogen Duitsers hier wel komen wonen hoor, als ze maar niet islamitisch zijn.
[..]Inderdaad, een hoofddoekjes zijn op het werk zelfs verboden
.
quote:Alle godsdiensten zijn achterlijk, maar de islam loopt daarnaast ook nog enkele tientallen jaren achter.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:39 schreef Parabola het volgende:[..]
Waarom denk je eigenlijk dat de islam achterlijker is dan de andere montheïstische godsdiensten?
quote:Vind ik niet zo'n bevredigend antwoord. Waarom denk je dat de islam tientallen jaren achter loopt op pakweg het katholicisme?
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:40 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Alle godsdiensten zijn achterlijk, maar de islam loopt daarnaast ook nog enkele tientallen jaren achter.
quote:Nee hoor, de Islam is gewoon nog groeiende en je hoort meer negatieve verhalen erover. Die verhalen zijn er bij elke godsdient.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:40 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Alle godsdiensten zijn achterlijk, maar de islam loopt daarnaast ook nog enkele tientallen jaren achter.
quote:Achterlijke gewoontes (stenigen, hoofddoekjes), gewelddadiger.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:42 schreef Parabola het volgende:[..]
Vind ik niet zo'n bevredigend antwoord. Waarom denk je dat de islam tientallen jaren achter loopt op pakweg het katholicisme?
Ook moet je niet vergeten dat de gemiddelde moslim even extreem is als de gemiddelde SGP'er. Het fundamentalisme is in de islam de hoofdstroming, volgens Paul Cliteur.
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:30 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Het is vrijdag he?
.
quote:Ja ook typen kost een beetje meoite vandaag
Speciaal voor mji:Goedemiddag
.
quote:En daarom.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:42 schreef Sidekick het volgende:
Nee hoor, de Islam is gewoon nog groeiende en je hoort meer negatieve verhalen erover.
quote:Kan er niet een keurmerk voor godsdiensten komen??? Tis maar een ideetje!
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:47 schreef Gil-galad het volgende:[..]
En daarom.
quote:En dan alle godsdiensten afkeuren
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Kan er niet een keurmerk voor godsdiensten komen??? Tis maar een ideetje!
quote:Dat zou een logisch gevolg kunnen zijn
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:53 schreef Gil-galad het volgende:[..]
En dan alle godsdiensten afkeuren
.
quote:stenigen is een exces, hoofddoekjes is gewoon een wat opvallender uitingsvorm dan de katholieke plooirok en het gewelddadige karakter van de islam zie ik niet zo. Maar daar ga je me straks vast voorbeelden van geven.
Achterlijke gewoontes (stenigen, hoofddoekjes), gewelddadiger.
quote:Niet de gemiddelde moslims die ik ken, maar ik beweer niet dat die representatief zijn.
Ook moet je niet vergeten dat de gemiddelde moslim even extreem is als de gemiddelde SGP'er.
quote:Ach, Paul Cliteur.
Het fundamentalisme is in de islam de hoofdstroming, volgens Paul Cliteur.
quote:Secularisme is ook groeiende. Toch juich ik het toe.
En daarom.
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:05 schreef Parabola het volgende:
stenigen is een exces, hoofddoekjes is gewoon een wat opvallender fundamentalistische uiting dan de katholieke plooirok
quote:Ach, zeker nog nooit gehoord van ene Osama bin Laden?
en het gewelddadige karakter van de islam zie ik niet zo.
quote:Vraag aan hen eens wat zij denken over ongelovigen, homoseksuelen, en over de rol van de vrouw.
Niet de gemiddelde moslims die ik ken, maar ik beweer niet dat die representatief zijn.
.
quote:Als Jan Marijnissen nu eens een vak geleerd had...
Ach, Paul Cliteur.Hoe veel waarde moet ik daar nou aan hechten. Als die man nou een vak geleerd had.
quote:Secularisme is niet achterlijk.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:06 schreef Parabola het volgende:[..]
Secularisme is ook groeiende. Toch juich ik het toe.
quote:Een excess, zoals ze in alle godsdiensten en ook daarbuiten voorkomen. De ETA en en de (Real) IRA zijn ook gewelddadig. Daarmee zijn Basken en Ieren nog geen gewelddadig volk.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:11 schreef Gil-galad het volgende:[..]
.
[..]Ach, zeker nog nooit gehoord van ene Osama bin Laden?
quote:ongelovigen: voor de meeste moslims die ik ken geen punt.
Vraag aan hen eens wat zij denken over ongelovigen, homoseksuelen, en over de rol van de vrouw.
homo's: liever niet, maar geen actieve anti -houding
rol van de vrouw: verschilt per generatie: de oudere moslims die ik ken, vinden dat de vrouw achter het aanrecht hoort (en in huis de baas is), de moslimas van mijn eigen leeftijd werken, zelfs als ze kinderen hebben.
Zal ik de katholieken er even naast zetten? Dit zijn geen fundamentalisten, maar gewone Brabantse mensen.
ongelovigen: voor de meeste katho's die ik ken geen punt.
homo's: zolang ze in A'dam blijven is het goed, maar we hebben liever niet dat ze onze kinderen les geven.
rol van de vrouw: De vrouw is een volwaardig deelneemster aan de maatschappij. Als ze jonge kinderen heeft, hoort ze thuis te blijven.
quote:Werkte die niet in een worstfabriek? Da's al meer een vak dan Cliteur.
[..]Als Jan Marijnissen nu eens een vak geleerd had...
Overigens heb ik niets met Jan, ben meer een Femke (criminologe) en Kees Vendrik (econoom) aanhanger
quote:Gek genoeg zijn moslims bij vrijwel elke oorlog betrokken
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:20 schreef Parabola het volgende:
Een excess, zoals ze in alle godsdiensten en ook daarbuiten voorkomen. De ETA en en de (Real) IRA zijn ook gewelddadig. Daarmee zijn Basken en Ieren nog geen gewelddadig volk.
quote:
ongelovigen: voor de meeste moslims die ik ken geen punt.
quote:
Zal ik de katholieken er even naast zetten? Dit zijn geen fundamentalisten, maar gewone Brabantse mensen.ongelovigen: voor de meeste katho's die ik ken geen punt.
homo's: zolang ze in A'dam blijven is het goed, maar we hebben liever niet dat ze onze kinderen les geven.
rol van de vrouw: De vrouw is een volwaardig deelneemster aan de maatschappij.
quote:Oh?
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:28 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Gek genoeg zijn moslims bij vrijwel elke oorlog betrokken
.
quote:Je bent erg selectief. Je quote wat je uitkomt, drukt bij de moslims vet wat je bij de katho's ongemoeid laat en komt met verdomd weinig feiten aanzetten. Ik kan niet anders concluderen dat je afkeer van de Islam ofwel voortkomt uit angst voor het onbekende, ofwel uit dom napraten van wat je tegenwoordig weer schijnt te mogen zeggen. Jammer, ik had je hoger ingeschat.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:28 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Gek genoeg zijn moslims bij vrijwel elke oorlog betrokken
.
[..]
.
[..]
![]()
.
quote:Hij bedoelt Amerikanen..
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:29 schreef Sidekick het volgende:[..]
Oh?
quote:Ik heb een even grote hekel aan katholieken hoor. Jeukaanmenaat heeft dat goed verwoord:
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:32 schreef Parabola het volgende:
Je bent erg selectief. Je quote wat je uitkomt, drukt bij de moslims vet wat je bij de katho's ongemoeid laat en komt met verdomd weinig feiten aanzetten.
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 18:47 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Ik heb net zo´n hekel aan het christendom als de islam, maar het christendom heeft sinds een eeuwtje of 5 een verlichting doorgaan en de invloed neemt al maar af in NL. De islam werkt omgekeerd. Sinds Iran omturnde in de late jaren 70 wordt die alleen maar fundamentalistischer. Wist je dat het hele hoofddoekverhaal geen issue was totdat Iran omturnde? Pas sindsdien is dat fundi-hoofddoek verhaal een probleem. Niets al eeuwen lang gewoonte, iets vd laatste 20 jaar.En de Islam groeit in NL, helaas, in tegenstelling tot het christendom.
quote:Nee, ik bedoel moslims
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:32 schreef Parabola het volgende:
Hij bedoelt Amerikanen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |