abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15966832
quote:
Op zondag 4 januari 2004 12:51 schreef vriendinnie het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoe lang je met die lijnbussen onderweg bent? We willen namelijk sowieso een auto huren maar ik kan me voorstellen dat je na zo'n lange wandeling geen zin meer hebt om dat hele stuk terug te rijden. Hetzelfde geldt eigenlijk voor dat hele stuk met openbaar vervoer.

Probleem is dat we liever niet overnachten in de buurt van de Samaria Kloof. Dit in verband met het feit dat we ook die nacht gewoon voor ons appartement in Agios Nikolaos moeten betalen. Dus eigenlijk zijn we nog op zoek naar een ander alternatief. Ja, echt makkelijk zijn we niet

De Samariakloof start middenin de bergen en eindigt aan zee. Het is dus niet zo dat je je auto kan achterlaten bij de ingang en daar uiteindelijk weer terugkeert. Vanaf het eindpunt van de kloof wordt je per boot vervoerd naar een plaatsje aan de zuidkust van Kreta (Chora Sfakia of eventueel Paleochora) en vanuit daar kun je een bus nemen terug naar de noordkust (Chania of eventueel Rethymno).

Je zou je auto dus in Chania kunnen achterlaten en vanuit daar de bus de bergen in naar het startpunt van de kloof. Die bus doet er denk ik ongeveer anderhalf uur over, en gaat 's ochtends heel frequent. Het is wel aan te raden een beetje vroeg (uiterlijk 8:00 uur) in Chania te zijn, anders red je het niet. Mijn inschatting is dat het haast niet te doen is, de kloof is maar liefst 18 kilometer lang, vergis je niet in de afstand.

Met lijnbussen ben je overigens wel een tijd onderweg, 1 of 2 overnachtingen is dan zeker aan te raden.

Meer info: http://www.samaria.west-crete.com/

Er zijn overigens 100-en kloven op Kreta, je zou er ook één dichter bij Agios Nikolaos kunnen zoeken. Zie ook http://www.explorecrete.com/gorges.html.

pi_16082082
Ik ga waarschijnlijk midden juli met 2 vrienden van me (16,17) naar Chersonissos toe. Iemand nog tips over uitgaan, hoeveelheid zakgeld mee te nemen etc.?

Hotel enzo regelen we via gogo, dus dat is niet meer nodig.

| Foto's |
pi_16125037
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:28 schreef MeAndMyself het volgende:
Ik ga waarschijnlijk midden juli met 2 vrienden van me (16,17) naar Chersonissos toe. Iemand nog tips over uitgaan, hoeveelheid zakgeld mee te nemen etc.?

Hotel enzo regelen we via gogo, dus dat is niet meer nodig.

Uitgaan is in Chersonissos goed, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Elke dag pak je een andere discotheek waar je lang doorhaald. Ik rekende op zo'n 50 euro per dag en daar heb ik het aardig mee gered. Iets er over heen gegaan maar dat boeide me op dat moment niet, het ligt er ook aan hoeveel je drinkt en wat je wil gaan doen daar.
pi_16176505
Ik heb mijn vakantie naar Kreta ook alweer geboekt, 21 juli t/m 4 aug naar app. Danellis aan de boulevard in Chersonnisos.
Vorig jaar in dezelfde appartementen gezeten en dat beviel prima, meter of 300/400 van het uitgaanscentrum en een meter of 30 van het strand

Ik was per dag zo'n 50 euro kwijt voor eten+stappen.

Signature?
pi_16394569
En hoeveel zijn de anderen kwijt als ze in kreta zitten?
  maandag 19 januari 2004 @ 14:15:35 #56
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_16394625
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:13 schreef sweetroman het volgende:
25 voor het avond eten ongeveer, dag door komen iets van 10 a 15?
en een biertja savonds a 4 euro dus reken maar uit
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_16396615
25 euro voor avond eten>? ik lees overal dat je voor 10 euro een mooie bord vol hebt
pi_16397135
Inderdaad, bij de eettent waar wij meestal aten had je voor 10 a 15 euro goed gegeten en gedronken.
Signature?
pi_16402812
* Poogie heeft vakantie geboekt naar chersonissos op 26 juli voor 15 dagen

we zitten in hotel maragakis, toevallig iemand die er al ooit geweest is?

pi_16404461
De reis is een paar dagen geleden geboekt !!

van 14 t/m 25 juli (12 dagen) via GoGo in app. Amalthia. Dat wordt 1 grote party

| Foto's |
  maandag 19 januari 2004 @ 23:16:25 #61
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_16413061
quote:
Op maandag 19 januari 2004 15:12 schreef sweetroman het volgende:
25 euro voor avond eten>? ik lees overal dat je voor 10 euro een mooie bord vol hebt
ik at dan ook in de wat betere tenten, niet omdat ik rich ben ofsow,,
-the Dude-
pi_16422266
Hoe zit dat nou precie sm,et het strand daaro?? Is dat echt zo`n giga afknapperig klein rotstukje?
pi_16422447
Hallo iedereen,

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Kreta met nog 3 andere vriendinnen, naar chersonissos (like everybody...;) ). Wij vroegen ons af hoe het uitgaansleven er werkelijk is, iedereen roept wel dat het super is, maar hoe is bijvoorbeeld de verhouding cafe's/discotheken, hoe groot zijn de discotheken en het allerbelangrijkste, wat voor muziek wordt er daar gedraaid! Who has the answers?

Nanda

pi_16425283
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:13 schreef sweetroman het volgende:
Ik was in 2 weken tijd iets meer dan 750 kwijt daar...Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Biertje tijdens het stappen: meestal 2 voor 5 euro. En bij andere tenten 3 euro voor 1 biertje.
pi_16429715
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 11:37 schreef Miss_Nanda het volgende:
Hallo iedereen,

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Kreta met nog 3 andere vriendinnen, naar chersonissos (like everybody...;) ). Wij vroegen ons af hoe het uitgaansleven er werkelijk is, iedereen roept wel dat het super is, maar hoe is bijvoorbeeld de verhouding cafe's/discotheken, hoe groot zijn de discotheken en het allerbelangrijkste, wat voor muziek wordt er daar gedraaid! Who has the answers?

Nanda

welk hotel/app. ga je heen?
pi_16430539
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 11:37 schreef Miss_Nanda het volgende:
Hallo iedereen,

Nanda

Er zijn niet echt van die superdiscotheken, meer wel veel kleinere discotheken/danstenten. Wordt over het algemeen gedraaid wat je hier in Nederland ook hoort gewoon dance, r&b dat soort spul
Signature?
pi_16434876
Hat strand is dus echt klote? Wie heeft er tips voor een ander mooier strand in de omgeving en hoe kun je daar zsm goedkoopst heen. Ik ben vorig jaar naar gran canaria geweest en de golven daar waren erg mooi konden lekker bodysurfen hoe zijn de golven in kreta in juli/augustus?
pi_16443569
*schop
  dinsdag 20 januari 2004 @ 22:58:42 #69
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_16443716
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 11:29 schreef sweetroman het volgende:
Hoe zit dat nou precie sm,et het strand daaro?? Is dat echt zo`n giga afknapperig klein rotstukje?
jup voor mij was het dat wel(khad echt zo iets van wtf is dit aangezien ik alleen maar grote playa's gewend ben ), alhoewel wanneer je een brommer ofsow hebt kun je best een endje rijden naar een ander strand, maartja het strand vond ik het enigste grote minpunt van kreta voorderest was het
-the Dude-
pi_16444049
En de golven? Kon je der een beetje bodysurven?
  dinsdag 20 januari 2004 @ 23:22:07 #71
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_16444382
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 23:10 schreef sweetroman het volgende:
En de golven? Kon je der een beetje bodysurven?
mja op dat strand van chersonnisos(?) zijn we nie echt geweest, meteen weer weggelopen,, en het andere strand waar we heen ginge was in een inham dus niet echte hoge ofsow,,, wel hing er vaak de gele of rode vlag aangezien het er best hard kon waaien..

kweet nie wat dat bodysurfe is maar je zal het er vast wel kunne. denk ik... alhoewel ik volgens mij niemand heb zien doen (normaal surfe dan)

-the Dude-
pi_16467987
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:07 schreef sweetroman het volgende:
Hat strand is dus echt klote? Wie heeft er tips voor een ander mooier strand in de omgeving en hoe kun je daar zsm goedkoopst heen.
Starbeach
pi_16468233
Starbeach is toch alleen gras?
pi_16468352
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:57 schreef sweetroman het volgende:
Starbeach is toch alleen gras?
http://www.starbeach.gr/
pi_16468550
Waarschijnlijk zit ik er ook deze zomer.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')