quote:Nederland=all included
Op vrijdag 15 augustus 2003 00:42 schreef barleduc het volgende:[..]
Nee, die vragen niet 430 euro, kijk maar na.
Nederland steekt er met kop en schouders bovenuit.En de voorwaarden zijn niet strikter in de genoemde landen.
In de VS kun je bijvoorbeeld ook een sponsor regelen die financieel garant voor je staat als je partner daar niet genoeg inkomen heeft of nog een student is.
Dit is in Nederland niet eens mogelijk.Daarbij geeft de VS sowieso jaarlijks via de greencard lottery tienduizenden greencards weg. Zie ik Nederland nog niet doen.
De VS wil je toch niet met Nederland gaan vergelijken.
quote:Ja, als je die 430 euro als een soort soort bijdrage ziet in eventuele toekomstige kosten, dan kan ik er ook nog wel een paar verzinnen.
Op donderdag 14 augustus 2003 23:54 schreef -Frank- het volgende:[..]
[quote]
Jij spreekt over een rip off? Een voorbeeld van een rip off is, dat ze hier een inburgerings cursus moeten volgens en die wij mogen betalen. (kosten per jaar +/- 1600). (40 euro per week x 40 weken) Ik vind het terecht dat ze een inburgerings cursus moeten volgen voor het verdere verloop van hun toekomst, maar ja die 430 euro is er niets bij. En zo kun je nog wel even doorgaan.
quote:Geloof me, je piept wel anders als je zelf ooit nog in vergelijkbare situaties komt.
Als je je daar zo graag wilt wonen/werken/verblijven, dan is het kiezen of delen, nietwaar?
quote:Juist, uitkeringtrekkers kunnen dus hun partner hier niet heen halen. Of impliceer je dat ze allemaal aan de uitzonderingseisen voldoen.
Uw gezinslid moet in Nederland zelfstandig en duurzaam over voldoende
middelen van bestaan beschikken. Hieraan hoeft hij of zij u niet te vol-
doen in de volgende gevallen:
Hij/zij is 57,5 jaar of ouder.
Hij/zij is alleenstaande ouder met de zorg voor één of meer kinderen jon-
ger dan vijf jaar en die rechtmatig in Nederland verblijven.
Hij/zij is blijvend en volledig arbeidsongeschikt verklaard.
quote:Stom van me, Nederland is inderdaad het enige waarlijke paradijs op aarde. Je hebt gelijk. Betalen zullen ze om hier te mogen verblijven!
Op vrijdag 15 augustus 2003 00:57 schreef -Frank- het volgende:[..]
Nederland=all included
De VS wil je toch niet met Nederland gaan vergelijken.
quote:Je hebt hem door!
Op vrijdag 15 augustus 2003 01:05 schreef barleduc het volgende:[..]
Stom van me, Nederland is inderdaad het enige waarlijke paradijs op aarde. Je hebt gelijk. Betalen zullen ze om hier te mogen verblijven!
quote:Het wil er maar niet in bij mijn medenederlandertjes he? Immigranten krijgen GEEN ROOIE CENT uit de staatskas. Wanneer begrijpen mensen dit nou??
Op donderdag 14 augustus 2003 20:44 schreef -Frank- het volgende:[..]
Als je dit zou invoeren, wat nergens op slaat, heeft dat zogenoemde "vakantie land" zichzelf te pakken. Minder toeristen, minder geld. En niet zo als resident permit houders die veelvuldig van de staatskas genieten en dan ook nog eens hun familie deze kant (paradijs) willen ophalen. (zie naar het voorbeeld van tv)
En de werkende luitjes met een resident permit zal je niet zo snel erover horen. Het wordt allemaal duurder, maarja deze snappen waarschijnlijk door hun eigen ervaring in de Nederlandse society wat hun rechten en plichten zijn.
Je krijgt geen bijstandsuitkering met een verblijfsvergunning. Wil je WW, zal je eerst een halfjaar gewerkt en premies moeten hebben betaald, etc etc
Geen enkele immigrant (Let op, immigrant, geen vluchteling, die hebben we al ingeperkt, de asielzoekerscentra staan al leeg) die Nederland binnenkomt krijgt iets van de staat, de immigrant is zelfs verplicht geld mee te brengen!
Als je doelt op al die allochtonen die hier een uitkerinkje trekken, dat zijn die gastarbeiders en de tweede generatie allochtonen die allang een Nederlands paspoort hebben en dus gewoon Nederlander zijn Zorg er eens voor dat deze mensen gaan werken, heck, stel een werkverplichting in. Niet werken, geen uitkering.
Schei dus toch eens uit om de hardwerkende/hardstudeerende immigrant af te schilderen als profiteurs en wees blij dat ze hier uberhaupt willen komen werken om de Nederlandse staatskas met belasting te vullen zodat misschien jouw AOWtje in de toekomst nog eens kan worden betaald. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Vhiper op 15-08-2003 06:41]
quote:Jij dus absoluut niet
Op vrijdag 15 augustus 2003 02:04 schreef -Frank- het volgende:[..]
Je hebt hem door!
(dus eigenlijk zouden de leges 40000 euro moeten zijn ....
)
En wat ik vreemd vind; zeuren over het bedrag maar wat kost het hen aan vliegtickets, verhuiskosten etc om hier te komen? Dat hebben ze wel?
quote:Goed punt, ze hebben het geld wel om zich hier naar toe te laten smokkelen, een paspoort te regelen en vervoer maar dan kunnen ze dat ineens niet betalen?
Op vrijdag 15 augustus 2003 09:46 schreef SufferingJanet het volgende:
ik zie die bedragen als het 'inkopen' van de rechten va dit land.Het is eigenlijk een nabetaling van deze mensen. De autochtone bewoners hebben hun hele leven al belasting betaald,wil je gebruik maken van hun voorzieningen dan......(dus eigenlijk zouden de leges 40000 euro moeten zijn ....
)
En wat ik vreemd vind; zeuren over het bedrag maar wat kost het hen aan vliegtickets, verhuiskosten etc om hier te komen? Dat hebben ze wel?
quote:Uhm, de immigranten hebben ook geen gebruik mogen maken van de rechten toen ze hier niet waren, dus waarom moeten ze achteraf betalen voor rechten die ze niet eens hadden en ook niet zullen krijgen (lees mijn eerdere posts)?
ik zie die bedragen als het 'inkopen' van de rechten va dit land.Het is eigenlijk een nabetaling van deze mensen. De autochtone bewoners hebben hun hele leven al belasting betaald,wil je gebruik maken van hun voorzieningen dan......(dus eigenlijk zouden de leges 40000 euro moeten zijn ....
)
Het gaat niet of ze het wel of niet kunnen betalen, tuurlijk kunnen ze dat wel. Het gaat om de rechtvaardiging. Jij kan het ook best betalen als we de belasting met ruim 400 eurootjes verhogen, maar da's toch ook niet gerechtvaard?
quote:Ja goed idee man! Kicken!!!!!!!!!!!!
(dus eigenlijk zouden de leges 40000 euro moeten zijn ....)
quote:Smokkelen is illigaal en dat soort lui moeten ze direct terugzetten op het vliegtuig, samen met elke illigaal (Ik verbaas mij er steeds over dat de overheid daar zo verrekte laks in is. Illigaal = uitzetten, geen discussie over mogelijk). We hebben het hier over de immigranten die het wel op een legale manier doen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 09:48 schreef ray_nl het volgende:[..]
Goed punt, ze hebben het geld wel om zich hier naar toe te laten smokkelen, een paspoort te regelen en vervoer maar dan kunnen ze dat ineens niet betalen?
Kom op, ik betaal vanaf m'n 16e al belasting en dan zoudenhun niet een soort "achterstallige" belasting moeten betalen?
Nogmaals, immigranten hebben geen recht op sociale voorzieningen zoals een bijstandsuitkering en moeten zelf zorgen voor voldoende middelen van bestaan. Waarom moeten zij betalen voor iets waar ze geen recht op hebben?
quote:Vhiper geef het maar op. Zoals je ziet in dit topic zien sommige Nederlanders elke buitenlander als profiteur. Valt me wel op wat voor een bekrompen mentaliteit deze mensen hebben.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:18 schreef Vhiper het volgende:[..]
Smokkelen is illigaal en dat soort lui moeten ze direct terugzetten op het vliegtuig, samen met elke illigaal (Ik verbaas mij er steeds over dat de overheid daar zo verrekte laks in is. Illigaal = uitzetten, geen discussie over mogelijk). We hebben het hier over de immigranten die het wel op een legale manier doen.
Nogmaals, immigranten hebben geen recht op sociale voorzieningen zoals een bijstandsuitkering en moeten zelf zorgen voor voldoende middelen van bestaan. Waarom moeten zij betalen voor iets waar ze geen recht op hebben?
quote:illegaal
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:18 schreef Vhiper het volgende:[..]
Smokkelen is illigaal en dat soort lui moeten ze direct terugzetten op het vliegtuig, samen met elke illigaal (Ik verbaas mij er steeds over dat de overheid daar zo verrekte laks in is. Illigaal = uitzetten, geen discussie over mogelijk). We hebben het hier over de immigranten die het wel op een legale manier doen.
verder: laatst een berichtje op de FP daarover, en daar was toch een hoop discussie over
quote:ze betalen gewoon voor die verblijfsvergunning. we hebben het hier over mensen die vrijwillig komen, en daarvan zeg ik: wat voor inkomenseisen je ook stelt, als iemand in een onverwachte situatie niet eens een paar honderd euro kan lappen willen we die hier ook niet hebben.
quote:Ben bang dat je gelijk hebt....Ach, ik wacht wel af... Tegen de tijd dat al die gasten hier doorhebben dat de AOW niet meer te betalen is omdat alle babyboomers met pensioen gaan en er dan te weinig mensen zijn om hier te werken en dus die AOW te betalen, gaan ze wel smeken of al die goed opgeleide immigrantjes (Want daar hebben we het over, niet het tuig dat hier illigaal binnenkomt en hier herrie schopt) alsjeblieft hier willen komen werken. Dan is het te laat, dan zitten ze al lang en breed in een ander land waar ze deze belachelijke lege regels niet hebben.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:37 schreef barleduc het volgende:[..]
Vhiper geef het maar op. Zoals je ziet in dit topic zien sommige Nederlanders elke buitenlander als profiteur. Valt me wel wat voor een bekrompen mentaliteit deze mensen hebben.
quote:oei!!!!! harde woorden hoor.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:37 schreef barleduc het volgende:[..]
Vhiper geef het maar op. Zoals je ziet in dit topic zien sommige Nederlanders elke buitenlander als profiteur. Valt me wel op wat voor een bekrompen mentaliteit deze mensen hebben.
ik heb zelf enkele vrienden die als immigrant hier werken dus ik zie niet elke buitenlander als profiteur.Ik weet wel beter.
ik word wel moe van al dat gezeik over geld en 'onrechtvaardigheid'.Mensen zijn wel bereid om voor duizenden euro's aan tickets te kopen, om terug op vakantie te gaan naar hun moederland etc maar dan wordt er wel geklaagd over dit soort prijzen?
Wat is dan wel een 'schappelijke' prijs?
quote:Je moet niet zo de kranten nalullen. Het is helemaal niet bewezen dat we mensen van buiten nodig hebben om dingen hier te bekostigen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:45 schreef Vhiper het volgende:[..]
Ben bang dat je gelijk hebt....Ach, ik wacht wel af... Tegen de tijd dat al die gasten hier doorhebben dat de AOW niet meer te betalen is omdat alle babyboomers met pensioen gaan en er dan te weinig mensen zijn om hier te werken en dus die AOW te betalen, gaan ze wel smeken of al die goed opgeleide immigrantjes (Want daar hebben we het over, niet het tuig dat hier illigaal binnenkomt en hier herrie schopt) alsjeblieft hier willen komen werken. Dan is het te laat, dan zitten ze al lang en breed in een ander land waar ze deze belachelijke lege regels niet hebben.
Trouwens; dan is de AOW toch al afgeschaft.....
quote:Zo'n 70 euro. Dat rekenen ze in al onze omringende landen ook en zoiets wordt ook gerekend voor een paspoort geloof ik.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:45 schreef SufferingJanet het volgende:[..]
oei!!!!! harde woorden hoor.
ik heb zelf enkele vrienden die als immigrant hier werken dus ik zie niet elke buitenlander als profiteur.Ik weet wel beter.
ik word wel moe van al dat gezeik over geld en 'onrechtvaardigheid'.Mensen zijn wel bereid om voor duizenden euro's aan tickets te kopen, om terug op vakantie te gaan naar hun moederland etc maar dan wordt er wel geklaagd over dit soort prijzen?
quote:Ik vind 100-200 euro wel ok, dan zelfs nog zit je nog vaak boven het niveau van wat je in andere landen moet betalen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:45 schreef SufferingJanet het volgende:[..]
oei!!!!! harde woorden hoor.
Er zijn fouten gemaakt in het verleden qua immigratiebeleid. Om nou de nieuwkomers hier voor te laten boeten gaat er bij mij niet in.
Met de mentalteit die sommige van jullie hebben hou je iedereen buiten de deur, ook de mensen die je nodig gaat hebben.
Jammer genoeg zullen de gevolgen pas jaren later merkbaar zijn.
quote:kijk als we cynisch zijn ziet 'dit land' liever hoogopgeleide buitenlandse werkenemers die hier voor een tijd komen werken.Die kunnen (of hun werkgever) makkelijk dergelijke bedragen betalen.Zullen ze ook wel belastingtechnisch kunnen afschrijven.........
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:52 schreef barleduc het volgende:[..]
Ik vind 100-200 euro wel ok, dan zelfs nog zit je nog vaak boven het niveau van wat je in andere landen moet betalen.
Het probleem is dat een aantal van jullie alle vergunningen voor buitenlanders als een soort melkkoe zien, dat lijkt me nou niet de juiste insteek om de prijs voor een vergunning te bepalen.Er zijn fouten gemaakt in het verleden qua immigratiebeleid. Om nou de nieuwkomers hier voor te laten boeten gaat er bij mij niet in.
Met de mentalteit die sommige van jullie hebben hou je iedereen buiten de deur, ook de mensen die je nodig gaat hebben.
Jammer genoeg zullen de gevolgen pas jaren later merkbaar zijn.
ik vind trouwens de opmerking over 'ons omringende landen' geen argument.dan zouden drugs hier ook niet gedoogd moeten worden, is de snelheidslimiet op de A2 opgeheven, rijden we links, hebben we een tweepartijensysteem, geen bouwvergunningen etc....
straks worden we nl. overspoeld met werkloze hongaren, slowaken, etc. en over een paar jaar met bulgaren en kroaten.
die mensen hebben daar gewoon keihard recht op, en gaan wat mij betreft gewoon voor.
Dus mensen die onder dat bedrag verdienen hebben geen recht op een buitenlandse vriendin?
quote:Gaan voor? Waarom? Omdat hun landje wat dichterbij ligt dan andere landen?
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:06 schreef gunhead het volgende:
ik denk trouwens dat de andere landen hier in de omgeving de leges ook wel zullen gaan verhogen.straks worden we nl. overspoeld met werkloze hongaren, slowaken, etc. en over een paar jaar met bulgaren en kroaten.
die mensen hebben daar gewoon keihard recht op, en gaan wat mij betreft gewoon voor.
quote:Volgens de regering niet, nee. Maar ik ben niet tegen een inkomenseis. De Nederlandse maatschappij hoeft niet de rekening te betalen voor jouw keuze voor een buitenlandse partner. Daarentegen hoeft de Nederlandse maatschappij ook niet te profiteren van jouw keuze voor een buitenlandse partner, dus weg met die te hoge leges.
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:12 schreef Qwie het volgende:
En is het dan ook normaal dat als je een buitenlandse vriendin hebt en met haar wilt samenwonen dit alleen "mag" als je minimaal 1150 euro in maand bruto verdient. plus nog die 200% verhoging van leges voor een verblijfsvergunning.Dus mensen die onder dat bedrag verdienen hebben geen recht op een buitenlandse vriendin?
quote:Daar hoef je niet cynisch voor te zijn, dat is gewoon de werkelijkheid en geldt niet alleen voor Nederland, maar voor alle landen in de wereld. Niemand wil een arme sloeber over de vloer, toch?
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:59 schreef SufferingJanet het volgende:[..]
kijk als we cynisch zijn ziet 'dit land' liever hoogopgeleide buitenlandse werkenemers die hier voor een tijd komen werken.Die kunnen (of hun werkgever) makkelijk dergelijke bedragen betalen.Zullen ze ook wel belastingtechnisch kunnen afschrijven.........
ik vind trouwens de opmerking over 'ons omringende landen' geen argument.dan zouden drugs hier ook niet gedoogd moeten worden, is de snelheidslimiet op de A2 opgeheven, rijden we links, hebben we een tweepartijensysteem, geen bouwvergunningen etc....
Enne, als alle omringende landen de wetten aan de meerderheid zouden aanpassen zou dat een hele verbetering zijn, te beginnen met het totaal verbieden en verbannen van drugs, maar da's een hele andere discussie.
quote:Als we geen mensen van buitenaf nodig hebben, hoeven we de AOW toch ook niet af te schaffen....?
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:48 schreef SufferingJanet het volgende:[..]
Je moet niet zo de kranten nalullen. Het is helemaal niet bewezen dat we mensen van buiten nodig hebben om dingen hier te bekostigen.
Trouwens; dan is de AOW toch al afgeschaft.....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |