abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12419586
oplichters maken via het internet misbruik van speciale telefoonnummers die beginnen met de combinatie 066 of 087. dat meldt het programma editie nl.

nep-adverteerders bieden spotgoedkope, maar niet bestaande, dingen aan. vervolgens bellen geintresseerden het 066 of 087 nummer en krijgen een voicemail. de beller merkt pas later dat het belletje ruim 1 euro per minuut kost.

vermelding van de kosten is niet verplicht bij deze nummers. toezichthouder opta zegt vooralsnog weinig te kunnen doen, maar stelt wel een onderzoek in.

pas dus op met wat je bel!!

Milf donderdag 14 augustus 2003 @ 01:12:41 #2
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_12419595
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 01:11 schreef darkmania het volgende:

pas dus op met wat je bel!!

ja m'neer
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_12419603
volgens mij is dat oud nieuws. net zoals de 00800 (ja 2 nullen voor de 8) nummers.
  Donald Duck held donderdag 14 augustus 2003 @ 01:13:01 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_12419607
Ik zag het bij Editie NL ja. Slimme truc, maar k*t voor degenen die gebeld hebben.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_12419610
En waarom is vermelding van de kosten van deze nummers niet verplicht?
[b]Op zondag 21 september 2003 00:58 schreef Ype het volgende:[/b][br]Wijn is voor Rechtse CorpsBallen.
pi_12419717
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 01:13 schreef Cronus het volgende:
En waarom is vermelding van de kosten van deze nummers niet verplicht?
weet ik niet, stond niet in het artikel
pi_12419726
welke domme rukker reageerd dan ook op zulke dingen....

jees.. na een aantal jaar moet het toch wel door dringen bij de mensen?

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_12419748
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 01:18 schreef darkmania het volgende:

[..]

weet ik niet, stond niet in het artikel

Ik denk dat de OPTA een grote schop voor z'n flikker nodig heeft, deze organisatie is er immers om dit soort taferelen te voorkomen.
[b]Op zondag 21 september 2003 00:58 schreef Ype het volgende:[/b][br]Wijn is voor Rechtse CorpsBallen.
  Donald Duck held donderdag 14 augustus 2003 @ 01:21:03 #9
46149 __Saviour__
pi_12419762
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 01:19 schreef Lopat het volgende:
welke domme rukker reageerd dan ook op zulke dingen....
Een nummer dat begint met 066 niet doet denken aan een duur servicenummer, maar aan mobiele nummers!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_12419786
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 01:20 schreef Cronus het volgende:

[..]

Ik denk dat de OPTA een grote schop voor z'n flikker nodig heeft, deze organisatie is er immers om dit soort taferelen te voorkomen.

OPTA moet opflikkeren, ze willen KPN verkleinen.
  Donald Duck held donderdag 14 augustus 2003 @ 01:23:48 #11
46149 __Saviour__
pi_12419822
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 01:22 schreef Uplink het volgende:

[..]

OPTA moet opflikkeren, ze willen KPN verkleinen.

De OPTA zorgt ervoor dat KPN haar monopoliepositie niet kan misbruiken, niks opflikkeren dus.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_12419847
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 01:23 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De OPTA zorgt ervoor dat KPN haar monopoliepositie niet kan misbruiken, niks opflikkeren dus.

Wel, want dat vertrekt KPN voor een groot gedeelte uit Nederland, en gaat haar netwerken slechter onderhouden waardoor er veel meer storingen enzo komen. (en het is slecht voor mijn aandelen, gekocht at 4.45, nu zo'n 6.12)
pi_12420003
@nikky:

Ondertitel:
is vrouw, 23/8@misteryland

Dus jij gaat de 23e naar misteryland? niet toevallig naar Mysteryland

pi_12420023
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 01:25 schreef Uplink het volgende:

[..]

Wel, want dat vertrekt KPN voor een groot gedeelte uit Nederland, en gaat haar netwerken slechter onderhouden waardoor er veel meer storingen enzo komen.

Dan moet de KPN de abonnees tegemoet komen met financiële goedmakertjes of moet de OPTA sancties aan de KPN opleggen.
pi_12421031
hehe....
is dit nu pas in het nieuws joh? dit is al aardig oud.

heb dit zelf nog een keer getest op een van mijn pron-sites.
en dat liep op zich nog best aardig, maar de inkomsten waren niet super daaruit, omdat het amper iets oplevert!

echter. de promotor van zo'n nummer mag NOOIT zeggen dat het nummer gratis is. op dat moment zijn ze namelijk in overtreding. maar ze hoeven niet te zeggen wat het kost.

er zijn dus wel degelijk bepaalde regels, die vrij streng zijn, alleen de conroler erop is niet echt super!

Nee hoor ben geen kloon. Gebruikte mijn vorige nickname gewoon niet meer!
pi_12422115
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 01:25 schreef Uplink het volgende:

[..]

Wel, want dat vertrekt KPN voor een groot gedeelte uit Nederland

Weg uit nederland? YES!
quote:
(en het is slecht voor mijn aandelen, gekocht at 4.45, nu zo'n 6.12)
5 jaar geleden waarschuwde ik mijn ouwe, verkoop je kpn aandelen (toen stonden ze nog op zijn hoogst) wat doet die ouwe, verkoopt tie de helft, koopt tie kpn qwest er voor terug.

gekocht van een lening van 10.000 euro, nog maar 1000 euro waard, de lul (en het is nogwel een boekhouder

Linux is denken in oplossingen. Niet in producten. --== The kernel, the whole kernel and nothing but the kernel, so help me Linus! ==--
  donderdag 14 augustus 2003 @ 09:47:11 #17
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_12422803
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 01:35 schreef Cronus het volgende:

[..]

Dan moet de KPN de abonnees tegemoet komen met financiële goedmakertjes of moet de OPTA sancties aan de KPN opleggen.

De KPN mag van de OPTA de consument geen financiële goedmakertjes bieden.
quote:
Eerst dwong Opta KPN zijn groothandelstarieven te verlagen, waardoor concurrenten zoals Tele2 en Scarlet Telecom, die geen eigen netwerk hebben, goedkoper belminuten kunnen inkopen, die ze vervolgens weer doorverkopen aan de consument. Ongeveer een kwart van de Nederlanders belt inmiddels via deze bedrijven.

Vervolgens verhinderde Opta dat KPN voordeelpakketten invoerde. Door deze pakketten - zoals onbeperkt bellen voor een vast bedrag - hoopte KPN weer wat marktaandeel van zijn concurrenten te kunnen afsnoepen. Opta zette daar een streep door, omdat KPN daarmee op onderdelen onder de kostprijs zou gaan leveren. Als KPN een prijzenoorlog start, wordt (volgens de OPTA) de concurrentie uit de markt gedrukt, en dat is strijdig met de doelstelling van Opta.

Bron: Financieel dagblad

pi_12422977
Verdient de oplichter hier iets mee?
pi_12425212
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 01:35 schreef Cronus het volgende:

[..]

Nee, het gaat vooral ook om het netwerk, de OPTA wil dat concurrenten er voor hele lage tarieven erop kunnen, wat slecht voor KPN is die het moet onderhouden.
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 08:50 schreef CyberRat het volgende:

[..]

Weg uit nederland? YES!

Waarom yes?
quote:
[..]

5 jaar geleden waarschuwde ik mijn ouwe, verkoop je kpn aandelen (toen stonden ze nog op zijn hoogst) wat doet die ouwe, verkoopt tie de helft, koopt tie kpn qwest er voor terug.

gekocht van een lening van 10.000 euro, nog maar 1000 euro waard, de lul (en het is nogwel een boekhouder

Jaja, dat zegt iedereen.
Jij kon de markt toen echt niet voorspellen.
pi_12425287
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 01:12 schreef gunhead het volgende:
volgens mij is dat oud nieuws. net zoals de 00800 (ja 2 nullen voor de 8) nummers.

00800 nummers zijn zogenaamde UIFN nummers, oftewel Universal International Freephone Numbers.

Simpel gezegd is dit een telefoonnummer, dat in ieder land waar je het aanvraagt hetzelfde is en gratis voor de beller.

Big dick.
pi_12426033
Als je je laat overhalen om zo'n nummer te bellen dan is dat je eigen domme schuld. Je koopt toch ook geen auto als je niet weet wat die kost. Dat bellen een gewoonte is geworden in het dagelijk leven is geen excuus om niet na te denken!

De opta is er om te zorgen dat iedereen een gelijke kans heeft op de markt. KPN zegt dat de opta hen dwingt om onder hun kostprijs te gaan leveren aan concurrenten. Als dit echt zo is dan zorgt de opta juist voor het tegenovergestelde, ze dwingen KPN in een achterstands positie.

Een onderzoek zal moeten uitwijzen of het door de opta gewenste tarief onder de kostprijs is (rechter).

p.s. Ik denk niet dat je blij zou moeten zijn als KPN besluit de Nederlandse markt te verlaten. KPN is al lang georienteerd op de nederlandse telefonie markt en staat voor kwaliteit!

Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_12426633
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 11:58 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

00800 nummers zijn zogenaamde UIFN nummers, oftewel Universal International Freephone Numbers.

Simpel gezegd is dit een telefoonnummer, dat in ieder land waar je het aanvraagt hetzelfde is en gratis voor de beller.

klopt, maar in bepaalde gevallen kan het je toch geld kosten. je hebt het recht om er achteraan te gaan, maar jij liever dan ik.
  donderdag 14 augustus 2003 @ 14:05:23 #23
5673 heijx
Qui que boue
pi_12428395
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 13:05 schreef gunhead het volgende:

[..]

klopt, maar in bepaalde gevallen kan het je toch geld kosten. je hebt het recht om er achteraan te gaan, maar jij liever dan ik.

Wie bepaalt die gevallen dan?

Laat me raden: Dat heb je van de baas van een oom van de vriend van een verre neef van je?
En doe anders ff een bron geven...

Die 06-6 en 087.. nummers zijn dus redelijk eng, temeer omdat er geen campagne omheen is gevoerd om ze bekend te maken bij het publiek.
De argeloze beller zal denken: Mwoah, een mobiel nummer, of Aha, een gratis want 08.. nummer.

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_12428492
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 14:05 schreef heijx het volgende:

[..]

Die 06-6 en 087.. nummers zijn dus redelijk eng, temeer omdat er geen campagne omheen is gevoerd om ze bekend te maken bij het publiek.
De argeloze beller zal denken: Mwoah, een mobiel nummer, of Aha, een gratis want 08.. nummer.

maar zijn daarom de mensen die deze nummers exploiteren oplichters? nee ik vindt van niet. de persoon die belt, moet daar zelf op letten. dat die niet op de hoogte zijn van de kosten van dit soort nummers, is hun probleem!

tevens is het ook nogal naief van de gebruiker, aangezien sexlijnen (waar deze nummers toch het meeste voor gebruikt worden) NOOIT gratis zijn.

Nee hoor ben geen kloon. Gebruikte mijn vorige nickname gewoon niet meer!
  Donald Duck held donderdag 14 augustus 2003 @ 14:12:05 #25
46149 __Saviour__
pi_12428602
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 14:08 schreef Noedie het volgende:

[..]

maar zijn daarom de mensen die deze nummers exploiteren oplichters? nee ik vindt van niet. de persoon die belt, moet daar zelf op letten. dat die niet op de hoogte zijn van de kosten van dit soort nummers, is hun probleem!

tevens is het ook nogal naief van de gebruiker, aangezien sexlijnen (waar deze nummers toch het meeste voor gebruikt worden) NOOIT gratis zijn.

06 nummers zijn tegenwoordig niet meer in gebruik voor sexlijnen, tegenwoordig is dat 0906 of 0909.
Iemand die een nummer ziet staan dat begint met 06-6 is echt niet dom als ie dat nummer belt, want het lijkt gewoon een mobiel nummer te zijn.

En ja, het zijn oplichters. Heb je gisteren Editie NL niet gezien? Ze bieden spotgoedkope nepwoningen aan. Ze geven een valse naam op, soms een vals bedrijf, met als adres leegstaande woningen.

❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')