abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 15:12:54 #51
34716 halvarine
I have a dream...
pi_12551447
quote:
Door een enorme explosie in het hoofdkwartier van de Verenigde Naties in Bagdad zijn veel slachtoffers gevallen. Dat melden Amerikaanse bronnen via de nieuwszender Sky. Onduidelijk is vooralsnog wat de explosie heeft veroorzaakt.
Saddam aanhangers laten weer wat van zich horen.
CNN meldt dat het waarschijnlijk een autobom is geweest.
Oke, it was a Miracle.........can we go now?
pi_12551721
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:12 schreef halvarine het volgende:

[..]

Saddam aanhangers laten weer wat van zich horen.
CNN meldt dat het waarschijnlijk een autobom is geweest.

Yep, "scores dead" volgens Sky news. Ik zag net de eerste beelden op CNN. Een gedeelte van het gebouw is weggeslagen.
quote:
Blast rips through U.N. Iraq HQ

A large explosion rips through the U.N.'s headquarters at the Canal Hotel in Baghdad, a U.N. spokeswoman tells CNN.

There were an unknown number of wounded, she said. A CNN cameraman said flames and smoke were rising, and medical helicopters hovered overhead.

Bron: http://edition.cnn.com/2003/WORLD/meast/08/19/sprj.irq.main/index.html
quote:
UN Explosion in Baghdad a Car Bomb - U.S. Military

Tue August 19, 2003 09:15 AM ET
BAGHDAD (Reuters) - A car bomb caused the explosion at the U.N. headquarters in Baghdad on Tuesday which wrecked the complex and caused scores of casualties, the U.S. military said.
"We can confirm that there was a car bombing at the Canal Hotel at 4:30 p.m.," a U.S. military spokeswoman told Reuters. The U.N. uses the hotel as its headquarters.

Bron: http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=Y5OALTWHYKA3QCRBAELCFEY?type=topNews&storyID=3300843
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 15:26:15 #53
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12551792
De Mello badly hurt.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_12552000
Misschien wat offtopic maar toch wel interressant:
quote:
'Iran zal niet stoppen met nucleair programma'

Uitgegeven: 19 augustus 2003 07:03

TEHERAN - De Opperste Leider van Iran, ayatollah Ali Khamenei, wijst de westerse eis van de hand dat het land direct stopt met zijn nucleaire activiteiten. Dat meldde het Iraanse staatspersbureau Irna dinsdag.

Khamenei zei dat tijdens een bezoek van Iraanse diplomaten uit het buitenland. Hij verzekerde hen dat het Iraanse nucleaire programma vreedzaam van aard is en dat Iran geen kernwapens wil produceren. Daarom is de eis van het westen dat Iran stopt met het programma oneerlijk en onaanvaardbaar, aldus de geestelijk leider.

Khamenei haalde uit naar de Verenigde Staten, die volgens hem de hele wereld naar hun pijpen willen laten dansen. Iedere concessie aan de VS zou volgens de ayatollah een ernstige strategische vergissing zijn.

De Iraanse nieuwssite Baztab meldde dinsdag dat de minister van Buitenlandse Zaken van Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Rusland Teheran een brandbrief hebben gestuurd waarin zij Iran vragen internationale inspecties toe te laten.

Volgens Baztab heeft president Mohammad Khatami de brief persoonlijk beantwoord, en heeft hij de Europese bewindslieden bezworen dat Iran slechts vreedzame bedoelingen heeft met zijn nucleaire programma

Ben benieuwd wat de Amerikanen gaan zeggen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 15:35:52 #55
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12552070
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:33 schreef Mutant01 het volgende:
Ben benieuwd wat de Amerikanen gaan zeggen.
Aandringen op IAEA-inspecties, dan heeft Iran niets te vrezen en kan het gewoon voor vreedzame doeleinden kernenergie gebruiken.
1 kernfysicus
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 15:36:19 #56
34716 halvarine
I have a dream...
pi_12552088
Ooggetuigen zeggen dat het een raketaanval was. Hmmmm. Ben benieuwd naar meer details.

Minstens 3 doden.

[Dit bericht is gewijzigd door halvarine op 19-08-2003 15:38]

Oke, it was a Miracle.........can we go now?
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 15:37:09 #57
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12552124
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:36 schreef halvarine het volgende:
Ooggetuigen zeggen dat het een raketaanval was. Hmmmm. Ben benieuwd naar meer details.
Ik vraag het mij af, volgens mij zie je zo'n raket niet vliegen.
1 kernfysicus
pi_12552513
Goh, dacht dat Bush had gezegd dat de oorlog over was, mischien had hij die aankondiging ook in het Irakees moeten doen want de boodschap schijnt niet bij de Irakezen aangekomen te zijn.

Overigens opvallend hoe stil de neo-con havikken als Rumsfeld en Wolfowitz de laatste tijd zijn.
Ik zou de situatie in Irak zo langzamerhand als FUBAR willen beschrijven, Amerikaanse soldaten krijgen nota bene Prozac om het moraal nog enigzins op peil te houden.

pi_12552783
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:49 schreef Tijger_m het volgende:
Goh, dacht dat Bush had gezegd dat de oorlog over was, mischien had hij die aankondiging ook in het Irakees moeten doen want de boodschap schijnt niet bij de Irakezen aangekomen te zijn.

Overigens opvallend hoe stil de neo-con havikken als Rumsfeld en Wolfowitz de laatste tijd zijn.
Ik zou de situatie in Irak zo langzamerhand als FUBAR willen beschrijven, Amerikaanse soldaten krijgen nota bene Prozac om het moraal nog enigzins op peil te houden.

Vroeger was alles beter in Irak, misschien dat we Saddam maar weer moeten herinstaleren. Gans Irak zal juichen als de besnorde weldoener weer zijn schone werken zal kunnen uitvoeren.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 16:00:05 #60
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12552801
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:59 schreef Logischer het volgende:

[..]

Vroeger was alles beter in Irak, misschien dat we Saddam maar weer moeten herinstaleren. Gans Irak zal juichen als de besnorde weldoener weer zijn schone werken zal kunnen uitvoeren.

Dat lees ik nou net niet in het door jou geciteerde bericht.

Wat is FUBAR?

1 kernfysicus
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 16:01:56 #61
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_12552854
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:00 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Wat is FUBAR?

Fucked Up Beyond All Repair.
pi_12552873
Net op radio 1; Paul Bremer zwaar gewond.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 16:02:40 #63
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_12552878
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:59 schreef Logischer het volgende:

[..]

Vroeger was alles beter in Irak, misschien dat we Saddam maar weer moeten herinstaleren.

Moet ie eerst gevonden worden.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 16:03:57 #64
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12552908
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:02 schreef What het volgende:
Net op radio 1; Paul Bremer zwaar gewond.
Ze bedoelen "De Mello" gok ik.
1 kernfysicus
pi_12552936
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:03 schreef tvlxd het volgende:
Ze bedoelen "De Mello" gok ik.
Sure? Ze hadden het over Bremer. Foutje van hun?
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 16:05:55 #66
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12552966
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:04 schreef What het volgende:

[..]

Sure? Ze hadden het over Bremer. Foutje van hun?

Ik denk inderdaad dat het een foutje van hen is.
1 kernfysicus
pi_12553007
quote:
Zware explosie treft VN-hoofdkwartier in Bagdad

Uitgegeven: 19 augustus 2003 15:03
Laatst gewijzigd: 19 augustus 2003 15:43

BAGDAD - Een zware explosie heeft zich dinsdagmiddag voorgedaan in het hoofdkwartier van de Verenigde Naties in Bagdad. Volgens het Amerikaanse leger gaat het om een aanslag met een autobom. Volgens de nieuwszender Euronews zijn er ten minste drie doden. Tientallen mensen zouden gewond zijn geraakt, onder wie de speciale VN-gezant voor Irak Sergio Vieira de Mello die bedolven zou zijn onder de puinhopen.

De ontploffing deed zich rond half vijf (lokale tijd) voor bij het vijf verdiepingen tellende Canal Hotel dat dienst doet als VN-hoofdkwartier. Beelden toonden duidelijk dat een deel van het gebouw is ingestort. Voor het gebouw staan uitgebrande autowrakken. Mensen graven met man en macht met blote handen in de puinhopen op zoek naar slachtoffers.

Slachtoffers

Amerikaanse militairen zijn ter plekke en proberen mensen op een afstand te houden. Helikopters zijn ingezet om slachtoffers naar ziekenhuizen af te voeren. Tegen de lucht boven de Iraakse hoofdstad is duidelijk een enorme rookkolom te zien. In het gebouw werkten volgens de BBC honderden mensen. Veel personen zouden nog onder het puin liggen.

Volgens de BBC zouden het op het moment van de aanslag veel mensen in het gebouw aanwezig zijn geweest omdat een persconferentie op het punt van beginnen stond.

Hoop dat er geen doden zijn maar ben bang met die aantallen die daar werken dat er wel eens veel doden zouden kunnen zijn.
-
pi_12553459
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:01 schreef freako het volgende:

[..]

Fucked Up Beyond All Recognition.

pi_12553498
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:07 schreef Gijsje het volgende:

[..]

Hoop dat er geen doden zijn maar ben bang met die aantallen die daar werken dat er wel eens veel doden zouden kunnen zijn.

Dit was al gemeld en er zijn minstens 3 doden (staat boven je post).
Hier nog wat foto's van het drama:

pi_12553944
Mischien is het beter om met zijn allen Iraq te verlaten ?

De bootschap is denk ik al wel over gekomen en er is verder niks meer te doen lijkt mij .

Het is nu aan de burgers om er weer wat moois van te maken lijkt mij .

Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 16:43:05 #71
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12554015
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:40 schreef MMXMMX het volgende:
Het is nu aan de burgers om er weer wat moois van te maken lijkt mij .
Inderdaad, onder bescherming van internationale troepen, want anders komt er één grote chaos.
Het klinkt wel heel makkelijk, 'alle troepen weg', maar je krijgt er (veel meer) anarchie voor in de plaats.
1 kernfysicus
pi_12554086
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:43 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Inderdaad, onder bescherming van internationale troepen, want anders komt er één grote chaos.
Het klinkt wel heel makkelijk, 'alle troepen weg', maar je krijgt er (veel meer) anarchie voor in de plaats.

Dat doen ze dan hunzelf aan en niet onse troepen .
Het is absurd dat er zoveel goede soldaten sterven voor niks lijkt mij .

Ze willen duidelijk geen hulp van wie dan ook .
Dus als er dan een grote chaos ontstaat dan zijn ze daar zelf voor verantwoordelijk .

pi_12554123
Nu ineens Irak verlaten is het slechtst denkbare plan. De chaos zal dan alleen maar groter worden.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 16:47:41 #74
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12554136
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:45 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Dat doen ze dan hunzelf aan en niet onse troepen .
Het is absurd dat er zoveel goede soldaten sterven voor niks lijkt mij .

Ze willen duidelijk geen hulp van wie dan ook .
Dus als er dan een grote chaos ontstaat dan zijn ze daar zelf voor verantwoordelijk .

Het probleem is, dat de Irakezen geen chaos willen, maar 5000 Jihad-strijders wel. En zij verzieken het.
Nee, hoor, Amerika (en co.) heeft beloftes gedaan, het land aangevallen, dus zullen we moeten blijven tot het land weer levensvatbaar is.
Helaas, goede soldaten sterven, maar dat is het risico van soldaat-zijn. In oorlog sterven soldaten.
1 kernfysicus
pi_12554211
Ik ben het ook wel gedeeltelijk met jullie eens hoor .

Maar ik ben nu wel op het punt aan beland dat ik de sterfte te hoog vind voor wat het doel is .

Hoeveel moeten er nog sterven ? Om de iraqezen weer een goed bestaan te geven ?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')