quote:Als je dit topic en deel 1 en 2 doorleest heb je eigenlijk al antwoord op je vragen. Als je niet of bijna niet met afdrukken groter wil dan 10/15 of 13/18 dan zal de A60 voldoende zijn. Wil je regelmatig groter dan zou ik voor de A70 gaan.
Op zaterdag 27 september 2003 00:44 schreef flappiewappie het volgende:
paar vraagjes:wij waren opzoek (vader en ik) naar een digitale camera, en nu viel ons oog direct op deze..., goeie specs, met goeie ervavringen over de geschoten foto's.
nou hadden we hiervoor een batterij slurpende canon (echt 10 foto's met flits en je batterijen waren leeg
) das natuurlijk niet alles. Nou wouden we gewoon een camera waarmee je normale foto's kon nemen. maar is het verschil nou echt het geld waar tussen de A60 en A70? die filmpjes in 640x480 zijn opzich leuk, maar heeft het ook nut? en over het batterij gebruik, is het hinderlijk, is het gewoon veel, of valt het wel mee allemaal?
bvd
Maar als ik jou was zou ik deze topics even doorbladeren, daar komen jouw vragen ook regelmatig langs.
quote:ok, naja, ik had al een heleboel gelezen op tweakers.., maar die lui hebben een vocabulaire van 2 woorden: RTFM en n00b, dus dat schiet ook niet echt op, ik zag toen dit topic staan in FoK! en dag laat ik het daar vragen, en gezien de tijd had ik eigenlijk geen zin om ze alle 3 hier ook nog te gaan lezen, maar mijn excuses, ik zal ze nu even doorlezen
Op zaterdag 27 september 2003 09:10 schreef rique het volgende:[..]
Als je dit topic en deel 1 en 2 doorleest heb je eigenlijk al antwoord op je vragen. Als je niet of bijna niet met afdrukken groter wil dan 10/15 of 13/18 dan zal de A60 voldoende zijn. Wil je regelmatig groter dan zou ik voor de A70 gaan.
De camera's zijn uitzonderlijk zuinig met hun batterijen. Gebruik wel goede exemplaren, 2100 MaH bijvoorbeeld, in iedergeval niet zwakker dan 1800 MaH. Als je dat doet dan kan je uit mijn hoofd 250 foto's maken met LCD aan. In de gebruiksaanwijzing staat zo'n tabelletje maar die heb ik even niet voor handen. Voor mij was het batterijverbruik ook een van de grote nadelen van digitaal en de A70 heeft al mijn twijfel afgenomen. Je hoeft ze zo weinig te wisselen dat je elke keer weer even moet nadenken hoe ze er ook alweer inmoeten, echt waar.Maar als ik jou was zou ik deze topics even doorbladeren, daar komen jouw vragen ook regelmatig langs.
wilde ik gewoon even delen
http://members.chello.nl/cjh.schenk/
het is niet mijn noest scanwerk, ik heb slechts gegoogled maar dacht dat er misschien wel meer mensen geīnteresseerd zouden zijn.
Wellicht is dit illegaal maar dan zal een moderator het wel weer deleten.
khoop dat de plaatjes het doen, maar mijn normale webserver is offline :S
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:04 schreef rique het volgende:
NAV een mailtje dat ik kreeg over de handleiding van de A60/70 op PDF formaat, hier een linkjehttp://members.chello.nl/cjh.schenk/
het is niet mijn noest scanwerk, ik heb slechts gegoogled maar dacht dat er misschien wel meer mensen geīnteresseerd zouden zijn.
Wellicht is dit illegaal maar dan zal een moderator het wel weer deleten.
quote:waarom
Op maandag 29 september 2003 15:01 schreef rique het volgende:
Wellicht kan dan vanaf eind oktober dit topic van naam veranderen omdat de A80 er dan bijkomt.
A80 is totaal anders dan de A60/A70
quote:Dat ben ik niet met je eens. Behalve het wegklapbare LCD en twee extra opnamefuncties past deze best in het rijtje A60/70/80 thuis. De bediening is hetzelfde, het uiterlijk is vrijwel hetzelfde en de functies zijn vrijwel hetzelfde. Ik denk dus dat gebruikers van een A80 profijt kunnen hebben van de ervaringen van hun A60/70 collega's
Op maandag 29 september 2003 16:04 schreef pascalheister het volgende:[..]
waarom
A80 is totaal anders dan de A60/A70
Ik ben benieuwd wat er dan totaal anders aan is
[Dit bericht is gewijzigd door rique op 29-09-2003 16:38]
quote:waar koop je die? 125 valt me nog best mee...
Op maandag 29 september 2003 16:27 schreef DutchBlood het volgende:
Ben van plan de 2.4x teleconverter aan te schaffen voor mijn A60...¤125 inc lensadapter...
A80 is gewoon opzich zelf een camera
niet voor niets zijn de A60/A70 tegelijk uitgebracht
quote:Ik vind de verschillen niet overtuigend maargoed, het was maar een ideetje van me om te voorkomen dat er zometeen weer een apart A80 topic gaat komen waarin veel onderwerpen naar voren komen die ook best A60/70 gerelateerd zijn. Ik hou van overzicht maar uiteraard is dit een keuze waar de moderators maar eens mee moeten spelen. Wat mij betreft verdiend de A80 geen aparte status.
Op maandag 29 september 2003 16:47 schreef pascalheister het volgende:
Vind dat er wel degelijk verschillen tussen zien zoals je hieronder kunt zien.A80 is gewoon opzich zelf een camera
niet voor niets zijn de A60/A70 tegelijk uitgebracht
quote:http://www.foto-video-shop.nl
Op maandag 29 september 2003 16:37 schreef Abbadon het volgende:[..]
waar koop je die? 125 valt me nog best mee...
Erg goede zaak als je de reacties in de Shop survey op tweakers leest...
quote:I agree, poot gewoon straks A80 in de titel erbij, en linkjes naar de voorgaande topics enzo. Krijg je toch een mooi overzicht? Want ik neem aan dat de A80 ook oplaadbare batterijen aankan etc.
Op maandag 29 september 2003 16:57 schreef rique het volgende:[..]
Ik vind de verschillen niet overtuigend maargoed, het was maar een ideetje van me om te voorkomen dat er zometeen weer een apart A80 topic gaat komen waarin veel onderwerpen naar voren komen die ook best A60/70 gerelateerd zijn. Ik hou van overzicht maar uiteraard is dit een keuze waar de moderators maar eens mee moeten spelen. Wat mij betreft verdiend de A80 geen aparte status.
(ligt het trouwens aan mij of doet Google het niet??)
Komt iemand dit bekend voor?
quote:Ik vind dat er een apart A80 topic moet komen, de A80 is gewoon een nieuwe generatie...
Op maandag 29 september 2003 19:35 schreef Syrena het volgende:[..]
I agree, poot gewoon straks A80 in de titel erbij, en linkjes naar de voorgaande topics enzo. Krijg je toch een mooi overzicht? Want ik neem aan dat de A80 ook oplaadbare batterijen aankan etc.
(ligt het trouwens aan mij of doet Google het niet??)
Ik heb vanmiddag een hemalader en varta batterijen gekocht die nu aan het laden zijn, zodat ik morgen niet op het laden van de batterijen moet wachten.
Wisten jullie trouwens dat er v/a a.s vrijdag 2300 mAh batterijen te koop zijn! Gaan dus nog langer mee.
Ook heb ik een 128mb Lexar kaartje gekocht. Die 12x, dus high speed is. Is dit ook het geval voor de a70, want ik las dat die snelheid niet bij alle camera's van toepassing is.....?
En in de A60/A70 gaan die dingen gewoon niet leeg. Vink een zeer groot voordeel tegenover cams met maar 2 batterijen erin...
quote:volgens mij heeft die snelheid niet echt veel zin bij de a70.. maar dat pin me d'r niet op vast
Op dinsdag 30 september 2003 18:10 schreef Versie1 het volgende:
Morgen krijg ik mijn A70.Ik heb vanmiddag een hemalader en varta batterijen gekocht die nu aan het laden zijn, zodat ik morgen niet op het laden van de batterijen moet wachten.
Wisten jullie trouwens dat er v/a a.s vrijdag 2300 mAh batterijen te koop zijn! Gaan dus nog langer mee.
Ook heb ik een 128mb Lexar kaartje gekocht. Die 12x, dus high speed is. Is dit ook het geval voor de a70, want ik las dat die snelheid niet bij alle camera's van toepassing is.....?
En mijn Canon gaat mee!
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? Ik ga 8 dagen, moet ik de batterijlader meenemen?
Oja, en op welke resolutie kan ik het beste foto's maken zodat ik ze eventueel kan laten afdrukken? En voor eventueel een vergroting?
(ze hoeven dus niet allemaal vergoot, ik kan ter plekke beslissen van: Gaaf uitzicht, zou mooi zijn als dat wat groter kon).
Iehh...spannend. Ik ga deze week nog goed oefenen.
quote:Ik weet niet of je een extra setje batterijen hebt? In dat geval kan je die opgeladen meenemen en dan hou je het wel die 8 dagen uit. Als ik jou was zou ik gewoon gebruik maken van de hoogste (3MP) resolutie. Als je dan nog iets op 20/30 wil maken kan dat altijd. Als je van tevoren weet dat je bepaalde kiekjes niet wil vergroten kan je die dan handmatig op een lagere resolutie zetten om ruimte te besparen. Andersom kan natruurlijk ook. Alles standaard op een lagere resolutie (2MP bijvoorbeeld) schieten en als je denkt dat je iets wil vergroten gewoon de maximale resolutie instellen.
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:50 schreef Syrena het volgende:
Jeeuuuuujj, ik ga 18 ok. naar Turkije!!!En mijn Canon gaat mee!
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? Ik ga 8 dagen, moet ik de batterijlader meenemen?
Oja, en op welke resolutie kan ik het beste foto's maken zodat ik ze eventueel kan laten afdrukken? En voor eventueel een vergroting?
(ze hoeven dus niet allemaal vergoot, ik kan ter plekke beslissen van: Gaaf uitzicht, zou mooi zijn als dat wat groter kon).Iehh...spannend. Ik ga deze week nog goed oefenen.
fijne reis!
quote:Ik denk dat standaard alles op 2MP schieten niet werkt. Uit ervaring weet ik dat altijd de foto's die je wilt vergroten op de lage reso zijn geschoten...
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:01 schreef rique het volgende:[..]
Ik weet niet of je een extra setje batterijen hebt? In dat geval kan je die opgeladen meenemen en dan hou je het wel die 8 dagen uit. Als ik jou was zou ik gewoon gebruik maken van de hoogste (3MP) resolutie. Als je dan nog iets op 20/30 wil maken kan dat altijd. Als je van tevoren weet dat je bepaalde kiekjes niet wil vergroten kan je die dan handmatig op een lagere resolutie zetten om ruimte te besparen. Andersom kan natruurlijk ook. Alles standaard op een lagere resolutie (2MP bijvoorbeeld) schieten en als je denkt dat je iets wil vergroten gewoon de maximale resolutie instellen.
Hoe ga je het doen als je CF vol is? Ga je het daar dan op CD laten branden? ik ga in januari met mijn A70 ook naar turkijke en ik ben wel benieuwd of dat daar al een beetje ontwikkeld is.fijne reis!
Ik zou ook graag naar Pamukkale gaan, dat lijkt me echt supermooi. Daar kun je wel een paar CF-kaartje volschieten. Helaas ligt het een flink stuk van Antalya af (ik meen zes uur karren met de bus).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |