quote:Ach ja kan je toch wel begrijpen... Ze hebben het zooo druk met al die vakantie foto's ja hallo dan ook nog eens je site update!!! Jij wilt je foto's pas over een half jaar cker
Op dinsdag 2 september 2003 20:50 schreef Dodo099 het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb mijn eerste foto's met mijn A70, ook laten ontwikkelen bij Kruidvat. De foto's zijn goed, bij sommige foto's is zelfs voor een leek niet te zien, dat ze digitaal zijn.
Maar wat mij wel tegen valt is de tijd die je moet wachten voor je foto's er zijn. Er staat op de site van het kruidvat dat de lever tijd 4 werkdagen is , nou mooi niet. Ik heb ze donderdag avond verstuurd en ik had ze zaterdag pas terug, o ja een week later dus totaal 6 werkdagen, Krijg je te horen dat het druk is i.v.m. vakantie tijd. Zet dit dan op je site eikels.
Goede service noemen ze dat. maar voor de rest geen slecht woord hoor.
Groetjes Hans
quote:Hooi,
Op woensdag 3 september 2003 13:30 schreef jagermaster het volgende:
heb de laaste tijd zitten kijken naar een digitale camara, met doel om landschapfoto's, panorama foto's te maken. Weet niet of dit kan met een a60/a70?? Wil foto's maken voor websites, maar ook gewoon voor me zelf. Ze moeten ook een goeie kwaliteit foto's leveren als je ze laat afdrukken. Het liefst ook nog bij 20x30 formaat. Weet niet wat voor kwaliteit de a60 geeft als je deze op de beste kwaliteit zet? is er ergens een foto te vinden hiervan, zonder dat deze is bewerkt??
Doet de a60 evenlang met de batterijen als de a70??
Wat wordt ermee geleverd als je de a60 koopt?
Iemand toevallig ook nog ervaringen met de hp735, is deze camara goed of kan je beter voor dat geld de a60 kopen?
Ik zelf als A60 bezitter ben erg tevreden met mijn toestel...
De Canon A60 en A70 zijn nagenoeg gelijk aan elkaar.
Op 1 verschil na: De Canon A70 is een 3.1 megapixel toetsel...
Daar kun je dus afbeeldingen mee schieten met een resolutie van 2,048 x 1,536...
Dat wil zeggen dat dat het ideale formaat is voor het afdrukken van foto's van 20x30 formaat... De A60 heeft een max resolutie van 1,600 x 1,200 en dat is ideaal voor het afdrukken van 10x15 formaat.
En nog een klein verschil is dat je met de Canon A70 filmpjes kan schieten van 640x480 (30 sec Max) En met de A60 kan je flimpjes schieten op 320 x 240...
Iedereen kiest om verschillende redenen de A60 of juist om de A70...
Tis aan jouw of je die 100 euro verschil waard vind
Onthoud dat er verder geen verschil is tussen de 2 camera's...
Met een setje (of 2 setjes) van 4 2100mAh baterijen kan je ongeloofelijk lang foto's schieten...
Ik hoop je een btje op weg te hebben geholpen
[Dit bericht is gewijzigd door DexXx op 04-09-2003 20:30]
ps. en ik heb ze nu naast elkaar liggen: pixum foto's zijn VEEL mooier dan kruidvat (en goedkoper, en ze vergroten WEL tot 20x30, en je krijgt ze nog thuisgestuurd ook!)
dit is dus de fout melding ( heb geprobeerd te renamen maar ik zie dan avi niet staan ?
Picture 310.avi is not a JPEG image.
Cannot upload it using the
Camera window.
plz plz help me ik heb van die leuke filmpjes van mij vakantie in florida
[Dit bericht is gewijzigd door _van_puffelen op 04-09-2003 21:54]
quote:Dat zijn thumbnails die de camera gebruikt om het filmpje op het LCD te laten zien.
Op zaterdag 6 september 2003 18:18 schreef UncleJim het volgende:
Weet iemand eigelijk waarvoor het *.THM bestand is wat bij ieder filmpje wordt gevoegd? Bijvoorbeeld bij filmpje 124_2402.AVI maakt hij automatisch 124_2402.THM.
quote:URL URL URL !! Of ist gewoon pixum.nl?
Op donderdag 4 september 2003 20:36 schreef knuppelhout het volgende:
ik heb net afdrukken van 20x30 binnen die gemaakt zijn met de a60, en ik zie echt NIET dat het van een digicam is. Voor mij zijn die 3mpix niet nodig!
ps. en ik heb ze nu naast elkaar liggen: pixum foto's zijn VEEL mooier dan kruidvat (en goedkoper, en ze vergroten WEL tot 20x30, en je krijgt ze nog thuisgestuurd ook!)
[edit] overal veel duurder dan op i-net, ga ff pricewatchen en bestel dan iig wat batterijen en een oplader [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Marvin op 13-09-2003 18:27]
BAAL!!!! De foto's van buiten (terrasje in Utrecht) zijn wel gelukt.
En mijn moeder stond maar achter me te springen "Ik wil ze toch afdrukken, ik wil ze toch afdrukken!!!!"
Ja ECHT NIET, ik ga geen keidure afdrukken laten maken van foto's die mislukt zijn hoor.
*grom* (Oja, en daarna begon ze de camera af te zeiken, Neeeee zij wilde NOOOOOIT een digitale, als je die foto's alleen op de computer kunt zetten.. *muts*muts*zeur*zeur*)
Ik wil uit huis! NU!
quote:Eerder een KLB topic dan een zinvolle bijdrage aan het A60/A70 topic. Maargoed, met een A60/A70 kan je dus ook mislukte foto's maken, is dit de kern? Nou dan heb je gelijk.
Op zondag 14 september 2003 12:02 schreef Syrena het volgende:
Baaaallll, net de foto's van de buluitreiking van m'n zus op de PC gezet.
Zijn ze dus allemaal mislukt (van de ceremonie). Allemaal te donker, en allemaal onscherp. Plus dat ik HET moment van het overhandigen van de bul heb gemist, omdat ik het LCD-scherm op 4 sec. had staan.BAAL!!!! De foto's van buiten (terrasje in Utrecht) zijn wel gelukt.
En mijn moeder stond maar achter me te springen "Ik wil ze toch afdrukken, ik wil ze toch afdrukken!!!!"
Ja ECHT NIET, ik ga geen keidure afdrukken laten maken van foto's die mislukt zijn hoor.
*grom* (Oja, en daarna begon ze de camera af te zeiken, Neeeee zij wilde NOOOOOIT een digitale, als je die foto's alleen op de computer kunt zetten.. *muts*muts*zeur*zeur*)
Ik wil uit huis! NU!
Een goede foto valt of staat bij de fotograaf, absoluut niet of nauwelijks bij de camera.
quote:Agree
Op zondag 14 september 2003 13:10 schreef rique het volgende:[..]
Eerder een KLB topic dan een zinvolle bijdrage aan het A60/A70 topic. Maargoed, met een A60/A70 kan je dus ook mislukte foto's maken, is dit de kern? Nou dan heb je gelijk.
Een goede foto valt of staat bij de fotograaf, absoluut niet of nauwelijks bij de camera.
Totaal offtopic i know.. maar dit is ook een ervaring met de A60
[Dit bericht is gewijzigd door Iesie op 15-09-2003 09:06]
quote:Ei ZEIKERD, het gaat hier toch om ervaringen met de camera????? Vind je die 300 posts van mensen "dat ze de camera hebben en nu batterijen gaan kopen" dan wél zinvol??????
Op zondag 14 september 2003 13:10 schreef rique het volgende:[..]
Eerder een KLB topic dan een zinvolle bijdrage aan het A60/A70 topic. Maargoed, met een A60/A70 kan je dus ook mislukte foto's maken, is dit de kern? Nou dan heb je gelijk.
Ik vind (en daarom ben ik ook met het tweede deel begonnen) dat iedereen hier best mag zetten dat ze blij zijn met hun camera, dat ze lekker batterijen gaan kopen, en dus OOK als er foto's mislukt zijn en ze daarvan balen.
En ja, ik weet ook dat het mislukken van die foto's NIET aan de camera ligt, maar aan mij, omdat ik de instellingen nog niet goed ken.
Bij deze dus ff een waarschuwing: Ga niet met je verse A60/A70 meteen tamelijk belangrijke foto's maken
Heeft iemand al meer ervaring trouwens met binnen foto's maken? Ik zie hier nl. veel buitenfoto's langskomen, en ook ik heb eigenlijk tot nu toe alleen buiten foto's gemaakt. (wat waarschijnlijk verklaard waarom het binnen nogal shitty ging).
A70
quote:Ik zou de waarschuwing zelfs willen uitbreiden: Wat voor je camera je ook hebt, leer hem eerst goed kennen voordat je er iets belangrijks mee gaat fotograferen. Leer de zwakheden en de sterke punten kennen, dan wordt de kans op echt mislukte foto's zeer klein.
Op maandag 15 september 2003 20:39 schreef Syrena het volgende:
Bij deze dus ff een waarschuwing: Ga niet met je verse A60/A70 meteen tamelijk belangrijke foto's maken
quote:Foto's van kids zijn voor de ouders zelf vaak fantastisch, maar kunnen mij meestal niet zo boeien.
Op maandag 15 september 2003 23:09 schreef ChRiZz het volgende:
A70
Die andere foto's vind ik top . Vooral die van die brug kan mij zeer bekoren. Ik ben gek op eenvoudige foto's met lijnen er in.
quote:jemig wat een zinloze mededeling
Op dinsdag 16 september 2003 08:59 schreef QyRoZ het volgende:
Ik denk dat ik mijn oude Kodak CX4230 ga verkopen (de garantie is afgelopen en nu vertrouw ik hem niet meer ()) aan een bekende en een A60 aan ga schaffen.
[/zinloze mededeling]
hopelijk komen er dan weer veel mooie treinpics uitrollen!
quote:Mijn huidige Kodak is zo traag dat de trein meestal al weg is voordat ik de kans heb om een foto te maken.
Op dinsdag 16 september 2003 10:15 schreef rique het volgende:[..]
jemig wat een zinloze mededeling
![]()
hopelijk komen er dan weer veel mooie treinpics uitrollen!
Hoe zit het met de snelheid van de A60 trouwens? Ik moet bij mijn Kodak af en toe tussen de 5 en 10 seconden wachten tussen het maken van 2 foto's. Wat heel irritant is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |