abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12596810
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 23:49 schreef pascalheister het volgende:
ik heb ook al wat gezien over de Canon A80 wordt een 4 mp camera.

hier wat info Canon A80

edit: topic geopend over de Canon A80

De nieuwe Canon A80!

Hmmmmm, eerst dalijk op werk de specs eens lezen want nu begin ik te twijfelen tussen de a80 en a70...
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  donderdag 21 augustus 2003 @ 12:26:33 #77
62715 DexXx
Ik weet het niet hoor Thommie
pi_12601055
Door prive omstandigheden nog geen foto's gepost ze komen er echt wel aan maar ff wat later...
Waarom zegt men *de wekker gaat af* terwijl hij eigenlijk aan gaat?
pi_12611105
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 12:26 schreef DexXx het volgende:
Door prive omstandigheden nog geen foto's gepost ze komen er echt wel aan maar ff wat later...

Dat soort zaken gaan uiteraard altijd voor.

............................................................
pi_12682817
Ik heb dus al een paar weken de A70 en gister was ik druk aant foto's maken, toen plotseling over mn lcd scherm een rozige waas verscheen. Net of er een kleine storing in het beeldscherm was.. ik kon door de waas heen kijken en als ik de camera bewoog, bewoog die waas weer weg.. ik stond enigzins richting de zon met het scherm en vanmiddag in de auto deed ie het weer toen ik richting raam (dus lich) bewoog.. in het donker heeft ie er niet last van en bij de foto zelf (na te hebben geknipt) ook niet... Hoort dit zo? Hebben er meer mensen last van?
[url]http://www.groev.tk[/url]
pi_12722136
Vraagje: Canon slaat de foto's op met nummers, bijvoorbeeld:

121_2192.JPG

Waarop baseerd Canon die 121? En was als je de 9999 gepaseerd bent?

All photo's taken with the Canon A60 - Enjoy the little pleasures in life!
pi_12722563
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:17 schreef UncleJim het volgende:
Vraagje: Canon slaat de foto's op met nummers, bijvoorbeeld:

121_2192.JPG

Waarop baseerd Canon die 121? En was als je de 9999 gepaseerd bent?

die 121 heeft geloof ik met de instelling te maken van de modus bv 104 ervoor is in de P mode en IMG is de auto mode
pi_12723824
Nee, ik denk dat ik het nu zelf al heb uitgezocht...

de 1 stelt niets voor, gewoon, daar begint het mee. Wordt later een 2, dan een 3. De 21 staat er omdat het foto 2192 is. Dan krijg je dus 121_2192.JPG. Heb je foto 3402 dan wordt het dus 134_3402.JPG. Ben je een keer helemaal rond geweest (tot de 9999) dan krijg je dus bij dan weer foto 3402 het bestand 234_3402.JPG. Zeg 't maar als ik 't fout heb.

All photo's taken with the Canon A60 - Enjoy the little pleasures in life!
pi_12727976
daar zit wat in ja
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:28:22 #84
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_12737552
Ik wacht nog ffies...
Nu met die A80 enzo heeft dat misschien ook nog een positief effect op de prijs van de A70...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 20:51:17 #85
35485 rique
with Canon, I can
pi_12739820
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:28 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik wacht nog ffies...
Nu met die A80 enzo heeft dat misschien ook nog een positief effect op de prijs van de A70...
De A60 is inderdaad best in prijs gezakt de laatste paar maanden terwijl de A70 stabiel is gebleven. Dat zou nu best voor de A70/80 gaan werken. Nu ik mijn A70 een paar weken heb maakt me dat helemaal niets meer uit, wat een heerlijk apparaat zeg! Ik vind alleen de flits vrij heftig, jammer dat je de flitssterkte alleen in het programma M in kan stellen. tijdens feestjes op M fotograferen is niet te doen en de flits vind ik toch vrij heftig als je wat mensen leuk probeert te fotograferen.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_12741411
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:51 schreef rique het volgende:

[..]

De A60 is inderdaad best in prijs gezakt de laatste paar maanden terwijl de A70 stabiel is gebleven. Dat zou nu best voor de A70/80 gaan werken. Nu ik mijn A70 een paar weken heb maakt me dat helemaal niets meer uit, wat een heerlijk apparaat zeg! Ik vind alleen de flits vrij heftig, jammer dat je de flitssterkte alleen in het programma M in kan stellen. tijdens feestjes op M fotograferen is niet te doen en de flits vind ik toch vrij heftig als je wat mensen leuk probeert te fotograferen.

Inderdaad erg goed om mensen mee te verblinden alleen de flits van de camera van mijn vader is nog erger(fuji geval)
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_12757098
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:51 schreef rique het volgende:

[..]

Bij het menu functie kun je de flitssterkte toch instellen? Tenminste, dat dacht ik.. Zag wel verschil iig
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 15:33:52 #88
35485 rique
with Canon, I can
pi_12758302
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:50 schreef Elefes het volgende:

[..]

Bij het menu functie kun je de flitssterkte toch instellen? Tenminste, dat dacht ik.. Zag wel verschil iig

Dat kan helaas niet, alleen in de "M"-stand.
Ik heb gister trouwens foto's gemaakt tijdens een surpriseparty en om de jarige te verrassen zaten we natuurlijk in het donker. Prachtig hoe de A70 toch in het donker (met AF-hulplicht) prima weet te focussen. Die snoeiharde flits zorgde ervoor dat het net overdag lijkt op de foto's. Voor dit experiment dus wel handig!
pi_12778925
Je kan de flits ook gewoon op automisch flitsen...werk bij mij altijd heel goed...dus past de flits aan op het licht.
Diepgaande dromen in het daglicht
pi_12790500
Ik heb nu 4 dagen de A60 en ik vind die flits ook erg heftig zeg..... Er komt nogal wat licht teruggespiegeld. Probeerde een goede foto van een poster te maken maar dat lukt niet sávonds. Ik zal eens gaan kijken wat die M functie is.

Overigens vind ik het erg leuk, die digitale fotografie, zeker in combi met de software. Ik heb trouwens een 256 mb cf van het merk Delkin, lijkt wel of ik de enige ben hier(??).
Nu nog een cardreadertje aanschaffen en ik ben helemaal blij

pi_12800466
Gisteren voor het eerst ECHT foto's gemaakt, mijn zus had haar buluitreiking (echt in de zin van geen foto's om te kijken hoe het toestel werkt...)

Ging het ook meteen goed mis, ik had ingesteld dat de foto 4 sec in het scherm moest blijven staan, heb ik dus mooi de momenten gemist dat ze handjes geven en het diploma aangeven!! AARRGGHHH.

Plus dat het echt wel langer duurt eer de foto gemaakt wordt, moet de knop lang indrukken. Ik heb nu de optie AF-hulplicht uitgezet, daarna ging het wat sneller (maar was het dus mooi te laat, verdorie).

Wat doet dat hulplicht trouwens?

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 13:22:29 #92
35485 rique
with Canon, I can
pi_12806589
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 08:24 schreef Syrena het volgende:
Gisteren voor het eerst ECHT foto's gemaakt, mijn zus had haar buluitreiking (echt in de zin van geen foto's om te kijken hoe het toestel werkt...)

Ging het ook meteen goed mis, ik had ingesteld dat de foto 4 sec in het scherm moest blijven staan, heb ik dus mooi de momenten gemist dat ze handjes geven en het diploma aangeven!! AARRGGHHH.

Plus dat het echt wel langer duurt eer de foto gemaakt wordt, moet de knop lang indrukken. Ik heb nu de optie AF-hulplicht uitgezet, daarna ging het wat sneller (maar was het dus mooi te laat, verdorie).

Wat doet dat hulplicht trouwens?

Als het donker is heeft de camera moeite met focussen. Het hulplicht beschijnt het onderwerp tijdens het focussen zodat je optimale (automatische) scherpte krijgt. Als het te donker is merk je dat de camera zoekt naar de juiste focus. Het hulplicht helpt dus in dit soort gevallen
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 13:24:11 #93
35485 rique
with Canon, I can
pi_12806646
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 19:48 schreef Soulman het volgende:
Ik heb nu 4 dagen de A60 en ik vind die flits ook erg heftig zeg..... Er komt nogal wat licht teruggespiegeld. Probeerde een goede foto van een poster te maken maar dat lukt niet sávonds. Ik zal eens gaan kijken wat die M functie is.

Overigens vind ik het erg leuk, die digitale fotografie, zeker in combi met de software. Ik heb trouwens een 256 mb cf van het merk Delkin, lijkt wel of ik de enige ben hier(??).
Nu nog een cardreadertje aanschaffen en ik ben helemaal blij

Ik raad je af om flits te gebruiken als je reproducties maakt. Je kan het beste het object buiten fotograferen of als dat niet lukt binnen met zoveel mogelijk natuurlijk licht. Een flits komt altijd wel een beetje terug, hoe zacht je hem ook zet. Leg die poster maar gewoon ergens in de tuin (als het droog is) en maak zonder flits foto's met natuurlijk licht, dat is veel mooier
pi_12811780
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 13:24 schreef rique het volgende:
Ik raad je af om flits te gebruiken als je reproducties maakt. Je kan het beste het object buiten fotograferen of als dat niet lukt binnen met zoveel mogelijk natuurlijk licht. Een flits komt altijd wel een beetje terug, hoe zacht je hem ook zet. Leg die poster maar gewoon ergens in de tuin (als het droog is) en maak zonder flits foto's met natuurlijk licht, dat is veel mooier
Bedankt voor je reactie. Haha, in de tuin leggen...... ik denk dat ik dan ook een paar weken in de tuin mag gaan liggen......
Maar inmiddels ben ik aan het rommelen gegaan met de P/TV/AV en M stand en hun mogelijkheden. De resultaten verbeteren al, is nog niet wat ik wil, maar toch.
Ik vraag me af of de meeste A60/70 eigenaren gewoon de verleidelijke AUTO-stand gebruiken of niet. Ik vind erg weinig informatie over de instellingen van de camera. En dan bedoel ik iets van: Ik neem foto's in die en die omstandigheden volgens die en die instellingen, want daar haal ik de beste resultaten mee.
Het zou mij in ieder geval goed (verder) op weg helpen. Mocht iemand een site weten, dan hou ik me aanbevolen!

OK, ik ga weer verder stoeien (Jammer, geen Emoticons met fotocamera

vrijdag 29 augustus 2003 @ 17:39:16 #95
35485 rique
with Canon, I can
pi_12812520
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:57 schreef Soulman het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Haha, in de tuin leggen...... ik denk dat ik dan ook een paar weken in de tuin mag gaan liggen......
Maar inmiddels ben ik aan het rommelen gegaan met de P/TV/AV en M stand en hun mogelijkheden. De resultaten verbeteren al, is nog niet wat ik wil, maar toch.
Ik vraag me af of de meeste A60/70 eigenaren gewoon de verleidelijke AUTO-stand gebruiken of niet. Ik vind erg weinig informatie over de instellingen van de camera. En dan bedoel ik iets van: Ik neem foto's in die en die omstandigheden volgens die en die instellingen, want daar haal ik de beste resultaten mee.
Het zou mij in ieder geval goed (verder) op weg helpen. Mocht iemand een site weten, dan hou ik me aanbevolen!

OK, ik ga weer verder stoeien (Jammer, geen Emoticons met fotocamera

op www.dutchphotozone.com staat veel nuttige info over fotografie. Dit is best een leuk forum waar ook redelijk wat Fokkers zitten. Ik heb daar ooit eens een hele handige site uit een topic geplukt maar die weet ik helaas niet meer maar een beetje grasduinen in de verschillende topics en het bekijken van de geposte foto's levert je al wel wat resultaat op denk ik. Verder zijn er op internet volgens mij genoeg beginners tutorials mbt fotografie.
Wat gewoon het beste werkt is gewoon proberen, het is digitaal dus je kan best 50 foto's van 1 onderwerp maken met verschillende instellingen. Met de software van Canon kan je later je instellingen nog eens rustig teruglezen, veel pielen dus!
pi_12817287
bedankt Rique
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 12:52:56 #97
62715 DexXx
pi_12827784
Heey hallo allemaal,

Nou zoals beloofd!!
een fotootje

Heb um gemaakt op Station Holland Spoor
En hij was zwart wit maar heb er een lichte rooie tint overheen gegooid

Ik ben echt heel tevreden met de mijn A60
En ooh ja uhh ik heb um van 1600 x1200 naar 640 x 480 gegooid dus inderdaad dan word ie wat minder mooi maar dat ligt niet aan de cam Dan is die discussie uitgesloten

-edit typfoutje-

[Dit bericht is gewijzigd door DexXx op 30-08-2003 13:27]

pi_12828186
foto doet het niet

edit: nu wel ja

Haarlem toch of zit ik verkeerd?

[Dit bericht is gewijzigd door pascalheister op 30-08-2003 13:38]

zaterdag 30 augustus 2003 @ 13:28:41 #99
62715 DexXx
pi_12828320
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 13:20 schreef pascalheister het volgende:
foto doet het niet
Hij doet ut nu wel toch?
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 13:52:23 #100
62715 DexXx
pi_12828735
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 13:20 schreef pascalheister het volgende:

Haarlem toch of zit ik verkeerd?

Uhh Nee Den Haag

Mooi oud station en ja deze was gewoon goed gelukt, ook die ene reiziger die daar op een bijna verlaten perron staat...

[Dit bericht is gewijzigd door DexXx op 30-08-2003 14:08]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')