abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12423718
Bij goedkoopste.nu verkopen ze twee compact flash card readers voor op de paralelle poort, maar die kosen 54,95 & 74,95 euro. Is dat niet wat duur? Ik zie de readers voor op de USB voor een tientje te koop staan.
pi_12423930
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 10:41 schreef HdN het volgende:
Bij goedkoopste.nu verkopen ze twee compact flash card readers voor op de paralelle poort, maar die kosen 54,95 & 74,95 euro. Is dat niet wat duur? Ik zie de readers voor op de USB voor een tientje te koop staan.
Parallelle card readers worden steeds zeldzamer en als gevolg daarvan kan de prijs wel een oplopen ja....

Kun je niet upgraden naar Windows 98? Even aangenomen dat je PC over USB-poorten beschikt zou dat het probleem ook oplossen.

pi_12428154
Wow!

In de review van de A70 op dpreview.com kun je lezen dat de A70 het langst van alle geteste camera's met zijn accu's doet. (Klik hier en kijk helemaal onderaan) En dat is nog wel met 1600mAh accu's, kun je nagaan als je er moderne 2000mAh accu's in doet.

pi_12428168
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 10:44 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat is dat voor brakke zooi die Canon heeft geproduceerd?? Volgens mij is het uitval-% wel erg hoog, zeker als je de draadjes op GoT er eens op naslaat..
Forums geven altijd een vertekend beeld van defecten aan apparatuur. Mensen bij wie iets kapot is hoor je als hardste schreeuwen, op zich logisch want het is niet leuk als je dure camera kapot geet (en dat weet ik uit ervaring). Maar de meerderheid met een camera waar niets mee aan de hand is hoor je niet, die is gewoon blij foto's aan het maken.

Dus pas op voordat je de kwaliteit van een camera beoordeeld aan de hand van het aantal topics/posts in een forum waarin een defect genoemd wordt.

vrijdag 15 augustus 2003 @ 20:40:21 #30
35485 rique
with Canon, I can
pi_12465147
Ow wat ben ik blij met mijn A70 zeg! Dit weekend even een tasje kopen en dan kan het grote avontuur beginnen.

In een ander topic las ik iets over een duitse site waar je die folies kon bestellen voor over je LCD (url vergeten). Dat zag er allemaal wel okee uit maar weet iemand of je die folies ook in nederland kan bestellen / afhalen? Omdat die dingen haast niets kosten zijn de bezorgkosten relatief wel erg hoog vind ik en bovendien wil ik liever niet overmaken naar een duitse bankrekening, moet ik weer nadenken hoe dat moet enzo...

Dusssss, weet iemand een leverancier in nederland van dit o zo handige spul?

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_12467057
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:40 schreef rique het volgende:
Ow wat ben ik blij met mijn A70 zeg! Dit weekend even een tasje kopen en dan kan het grote avontuur beginnen.

In een ander topic las ik iets over een duitse site waar je die folies kon bestellen voor over je LCD (url vergeten). Dat zag er allemaal wel okee uit maar weet iemand of je die folies ook in nederland kan bestellen / afhalen? Omdat die dingen haast niets kosten zijn de bezorgkosten relatief wel erg hoog vind ik en bovendien wil ik liever niet overmaken naar een duitse bankrekening, moet ik weer nadenken hoe dat moet enzo...

Dusssss, weet iemand een leverancier in nederland van dit o zo handige spul?

euros in een envelopje stoppen en opsturen is ook nog een alternatief voor het niet hoeven overmaken

Ik heb trouwens al een weekje met m'n A60 mogen spelen. Leuk hoor, veel experimenteren, ik merk dat je makkelijker wat uitprobeert. Maar ik doe m'n spiegelreflex toch maar niet weg, want kwalitatief is er toch wel een groot verschil denk ik.

Ik ga een aantal maanden door ZO Azië reizen en dacht daar evt. de A60 mee te nemen (bespaart aanzienlijk veel gewicht en vooral ruimte!), maar ik denk dat het toch de good old spiegelreflex wordt.

pi_12468670
Vandaag in Utreg de Hema-lader en batterijen gehaald, en toen ik thuiskwam was ook het geheugenspul gearriveerd !!!

Ik heb ook meteen 128 mb voor m'n compje gekocht, gaat ie misschien wat sneller van.

Voor m'n A70 heb ik een SanDisk 128 mb gekocht. Ik kon zweren dat ik DaneElec had aangeklikt, maar kennelijk scheef gekeken.... Ik had interngeheugen.com nog gemaild, maar de order was al weg. Kaartjes kostten overigens hetzelfde, alleen zit op de Dane langer garantie.

Ik heb dus even geruststelling nodig dat Sandisk ook goed is (anders stuur ik 'm terug).

Dus....morgen batterijen laden, even afwachten of jullie Sandisk ook goed vinden en dan kan ik *echt* beginnen!

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 01:00:07 #33
35485 rique
with Canon, I can
pi_12471451
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 23:04 schreef Syrena het volgende:
Vandaag in Utreg de Hema-lader en batterijen gehaald, en toen ik thuiskwam was ook het geheugenspul gearriveerd !!!

Ik heb ook meteen 128 mb voor m'n compje gekocht, gaat ie misschien wat sneller van.

Voor m'n A70 heb ik een SanDisk 128 mb gekocht. Ik kon zweren dat ik DaneElec had aangeklikt, maar kennelijk scheef gekeken.... Ik had interngeheugen.com nog gemaild, maar de order was al weg. Kaartjes kostten overigens hetzelfde, alleen zit op de Dane langer garantie.

Ik heb dus even geruststelling nodig dat Sandisk ook goed is (anders stuur ik 'm terug).

Dus....morgen batterijen laden, even afwachten of jullie Sandisk ook goed vinden en dan kan ik *echt* beginnen!

Sandisk is prima spul hoor! Het zou best kunnen dat ze een Sandisk geleverd hebben als substituut van Dane Elec, ik heb zelf een serie kaartjes besteld van Dane Elec en die zijn stuk voor stuk niet leverbaar bij mijn groothandel. Misschien hebben ze als service dan een vergelijkbaar product aangeboden. (maarja, dan zou dit wel gemeld moeten worden aan je natuurlijk)
pi_12475253
Ik heb zelf het 256 mb cf kaartje van Dane Elec die werkt prima en was veel goedkoper dan de Sandisk. Deze week ook me GP Powerbank Rapid lader binnen gekregen en extra setje van GP 2100 batterijen. Ze doen het prima.
pi_12475263
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 01:00 schreef rique het volgende:

[..]

Sandisk is prima spul hoor! Het zou best kunnen dat ze een Sandisk geleverd hebben als substituut van Dane Elec, ik heb zelf een serie kaartjes besteld van Dane Elec en die zijn stuk voor stuk niet leverbaar bij mijn groothandel. Misschien hebben ze als service dan een vergelijkbaar product aangeboden. (maarja, dan zou dit wel gemeld moeten worden aan je natuurlijk)

Nee ik had echt met m'n suffe hoofd verkeerd geklikt. Toen ik de orderstatus bekeek zag ik dat ze Dane wel in voorraad was, en de SanDisk niet (en ik dacht dus; SHIIIT). Dus als ik goed had geklikt had ik m'n pakketje eerder gekregen, maar toen ik ze mailde was de SanDisk net binnen en verstuurd.

* Syrena gaat nu met een gerust hart de verpakking slopen

"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 11:49:16 #36
62715 DexXx
Ik weet het niet hoor Thommie
pi_12475949
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:42 schreef Syrena het volgende:

[..]

* Syrena gaat nu met een gerust hart de verpakking slopen

hehehe Lekker is dat altijd...

Waarom zegt men *de wekker gaat af* terwijl hij eigenlijk aan gaat?
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 11:52:51 #37
35485 rique
with Canon, I can
pi_12476008
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:41 schreef pascalheister het volgende:
Ik heb zelf het 256 mb cf kaartje van Dane Elec die werkt prima en was veel goedkoper dan de Sandisk. Deze week ook me GP Powerbank Rapid lader binnen gekregen en extra setje van GP 2100 batterijen. Ze doen het prima.
Ik zie dat je de Lowepro D-Res 10AW hebt. Zit daar een extra vakje in voor een CF en 4 batterijtjes? Ik wil dit tasje namelijk ook bestellen maar vind het een beetje onduidelijk hoe dit tasje eruitziet.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 12:15:47 #38
62715 DexXx
pi_12476364
Ja ff een vraagje wat kosten die tasjes ongeveer?
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 13:18:17 #39
35485 rique
with Canon, I can
pi_12477326
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:15 schreef DexXx het volgende:
Ja ff een vraagje wat kosten die tasjes ongeveer?
die lowepro is inkoop 19,--, beetje btw + beetje voor mezelf dus ik denk zo rond de 25-30 euro verkoop. Ik heb er zelf trouwens eentje gezien van Samsonite (trekking special 2) die inkoop op 5.28 zit, een iets vriendelijker prijsje. verkoop zal dan rond de 12 euro liggen. Daar kunnen dan 4 batterijen en een extra CF bij.

-edit- die laatste zin klopt niet, er zit geen extra vakje bij die tas van Samsonite.

[Dit bericht is gewijzigd door rique op 16-08-2003 13:38]

pi_12479142
Er is een speciaal topic voor tasjes van de A60 >>> Tasje voor de a60
All photo's taken with the Canon A60 - Enjoy the little pleasures in life!
pi_12483191
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 11:52 schreef rique het volgende:

[..]

Ik zie dat je de Lowepro D-Res 10AW hebt. Zit daar een extra vakje in voor een CF en 4 batterijtjes? Ik wil dit tasje namelijk ook bestellen maar vind het een beetje onduidelijk hoe dit tasje eruitziet.

Ja voorin zit een apart vakje passen cf doosje en 4 gp`s in.
zie deze foto: http://members.chello.nl/p.heister1/tasje.JPG
pi_12485438
Ik mag me nu ook de gelukkige bezitter van een a70 noemen. Gekocht bij de ITwebwinkel, hele aardige man !!
Nu alleen nog 128 mb en een geschikt tasje, en een oplaader en 2100 batterijen !!

Owja en de handleiding doorlezen, want poeeeheee wat heeft dat ding veel opties

zaterdag 16 augustus 2003 @ 20:12:46 #43
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12485571
waarom kopen mensen eigenlijk een A70 ipv een A60? is het prijsverschil die ene megapixel echt waard?

voor de duidelijkheid...ik heb een A60

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_12485733
ik vind het die ene megapixel waard ja. En met een jaartje is de 2 megapixel er ook uit. Standaard is nu bijna alles al 3,2 mp.
pi_12486429
Voor mensen met interesse in de Lowepro D-RES 10AW:

Dat "netje" voorin, daar kun je 1 of 2 CF-kaartjes achter bewaren. En tussen het "netje" en de rits kun je 4 penlites kwijt. Nadeel is wel dat wanneer je het tasje schuin houdt terwijl het open is, je batterijen op de grond flikkeren.

Verder voelt het tasje zeer solide en beschermend aan. Ik heb het gevoel dat wanneer ik mijn camera hierin een keer laat stuiteren, de camera er niets aan over zal houden.

De tas bevat ook een soort regenjas, die je er overheen kunt trekken. Aan de achterkant zit een goede riemklip, die je met klitteband om je riem kan bevestigen. Ook zit er een goede verstelbare schouderriem bij.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_12489860
Ik heb dit tasje besteld (en een dag na betaling binnen gekregen)

Het tasje is iets te groot, maar creatief met wat keukenpapier en het zit prima! Vakje voorin ruimschoots voldoende voor batterijen en geheugenkaartje(s). Er zit een draagriem bij en je kunt hem ook aan een broekriem hangen.

Kosten: 19 euro zonder verzendkosten bij vooraf betalen
Waar: www.digicamshop.nl (onder accesoires van de A70/A60)

-- support bacteria, it's the only culture some people have --
pi_12494544
Ik heb nu 2 weken een Canon A70 en ik ben erg tevreden over de kwaliteit van de foto's. Ik moet hem echter nu al retour sturen naar de winkel, omdat de ruimte tussen het lcd display en plexiglas bezaait is geraakt met stofdeeltjes, waarvan ik geen idee heb hoe deze daar terecht zijn gekomen. Feit is wel dat dit in minder dan 1,5 week is gebeurd. Naar mijn mening is dit erg snel en ik vind het ook erg slordig dat de camera hier niet beter tegen bestand is. Gelukkig mag ik de camera terugsturen en krijg ik, als het goed is, een nieuw exemplaar teruggestuurd.
  zondag 17 augustus 2003 @ 15:02:38 #48
62715 DexXx
pi_12499982
Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag van de tasjes

pi_12501517
Wil ik net trots twee foto's posten, zijn ze te groot voor op Picserver

Ik gebruik nu wel altijd de sharpen-fuctie in Fotosoep, dan krijgen ze net een beetje meer scherpte (ja, Buteskin heeft gelijk!)

Als ik de foto's binnenhaal met Irfanview, dan zie ik alleen maar de laatste foto, hoe kom ik bij de voorgaande??? Heb vanalles geprobeerd, maar lukte allemaal niet.

Ik ga weer wat onderwerpen bedenken om foto's van te maken

zondag 17 augustus 2003 @ 16:17:29 #50
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_12501570
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:15 schreef Syrena het volgende:
Wil ik net trots twee foto's posten, zijn ze te groot voor op Picserver

Ik gebruik nu wel altijd de sharpen-fuctie in Fotosoep, dan krijgen ze net een beetje meer scherpte (ja, Buteskin heeft gelijk!)

Als ik de foto's binnenhaal met Irfanview, dan zie ik alleen maar de laatste foto, hoe kom ik bij de voorgaande??? Heb vanalles geprobeerd, maar lukte allemaal niet.

Ik ga weer wat onderwerpen bedenken om foto's van te maken

in paint kan je je foto verkleinen!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')