abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 23:50:33 #226
35485 rique
with Canon, I can
pi_13636830
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:40 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Ik denk dat standaard alles op 2MP schieten niet werkt. Uit ervaring weet ik dat altijd de foto's die je wilt vergroten op de lage reso zijn geschoten...

Dit is inderdaad een toepassing van de wet van Murphy die me erg waarschijnlijk lijkt. Ik heb weinig zin om mijn laptop mee te nemen naar Turkijke, iets wat ik komende week in Duitsland wel doe, dan is er geen probleem meer. Maar zonder te discrimineren laat ik mijn laptop niet graag achter in een willekeurig hotel in Istanbul. Ik vrees dus ook dat ik de anologe EOS maar mee ga nemen, een extra filmpje kost iets minder dan een extra CF
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_13637018
Voor degene die het nog niet weten: Canon heeft vandaag een firmware update uitgebracht, zie: http://www.canon.co.jp/Imaging/BeBit-e.html

Geen spectaculaire verbeteringen, alleen deze:

quote:
The firmware update will make your camera PictBridge* compliant if it is not already compliant.

* PictBridge is a new industry standard for direct printing that allows you to print images without using a computer by directly connecting digital cameras and digital camcorders to a printer, regardless of the devices' brand and model.

<EOP>
pi_13824484
Even een (beetje dringend) vraagje..
Weet niet of hier iets zinnigs over te zeggen valt zo over een forum, maar ik probeer het toch maar even:
Ik heb gisteravond m'n camera laten vallen, toen de lens open stond.. Er is niet echt iets kapot geloof ik, foto's maken gaat nog gewoon. Alleen maakt de lens een ietwat ander geluid bij het in- en uitzoomen, en staat hij volgens mij een heel klein beetje scheef.
Kan dit kwaad, als ik er zo nog foto's mee maak? Of moet ik er echt even naar laten kijken?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zondag 12 oktober 2003 @ 12:55:51 #229
35485 rique
with Canon, I can
pi_13825060
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:13 schreef Elefes het volgende:
Even een (beetje dringend) vraagje..
Weet niet of hier iets zinnigs over te zeggen valt zo over een forum, maar ik probeer het toch maar even:
Ik heb gisteravond m'n camera laten vallen, toen de lens open stond.. Er is niet echt iets kapot geloof ik, foto's maken gaat nog gewoon. Alleen maakt de lens een ietwat ander geluid bij het in- en uitzoomen, en staat hij volgens mij een heel klein beetje scheef.
Kan dit kwaad, als ik er zo nog foto's mee maak? Of moet ik er echt even naar laten kijken?
Je kan er beter wel even naar laten kijken. Een uitgescoven objectief is niet ontworpen om op de grond te vallen en hoewel je misschien nu nog goede foto's maakt kan het opeens afgelopen zijn. De kans is namelijk erg groot dat er wat scheef geschoten is.
Voorbeeld uit de praktijk: Een klant van mij overkwam hetzelfde en fotografeerde stug door. Op de bruiloft van zijn dochter besloot de camera er spontaan mee op te houden. Zeg maar dag tegen de foto's van de bruiloft, de camera deed niets meer en ligt momenteel op een werkbank bij <betreffend cameramerk>.

Zeker als je nog garantie hebt zou ik er even naar laten kijken. (hoewel "laten vallen" niet binnen de voorwaarden valt lijkt me)

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_13827149
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:55 schreef rique het volgende:

[..]

Je kan er beter wel even naar laten kijken. Een uitgescoven objectief is niet ontworpen om op de grond te vallen en hoewel je misschien nu nog goede foto's maakt kan het opeens afgelopen zijn. De kans is namelijk erg groot dat er wat scheef geschoten is.
Voorbeeld uit de praktijk: Een klant van mij overkwam hetzelfde en fotografeerde stug door. Op de bruiloft van zijn dochter besloot de camera er spontaan mee op te houden. Zeg maar dag tegen de foto's van de bruiloft, de camera deed niets meer en ligt momenteel op een werkbank bij <betreffend cameramerk>.

Zeker als je nog garantie hebt zou ik er even naar laten kijken. (hoewel "laten vallen" niet binnen de voorwaarden valt lijkt me)

Nee, dat denk ik ook niet

Iig tnx, ik zal er van de week eens naar laten kijken dan..
"Schaam" me nu wel een beetje, aangezien ik de camera via internet heb gekocht, maar ga het toch even in de winkel proberen..

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_13829515
Ik heb de teleconverter + lensadapter bestelt..

Totaal ¤130 bij foto-video-shop.nl....

7.5x zoom

zondag 12 oktober 2003 @ 18:57:28 #232
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13831131
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:28 schreef DutchBlood het volgende:

7.5x zoom

Ik zit er ook zeer sterk over na te denken om die te kopen...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_13831899
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 18:57 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Ik zit er ook zeer sterk over na te denken om die te kopen...

Als ik hem heb zal ik eens wat pics posten...

Maar hij lijkt met echt vet om schuwe dieren zoals vogels enzo te fotograferen...

zondag 12 oktober 2003 @ 19:53:47 #234
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13832444
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:35 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Als ik hem heb zal ik eens wat pics posten...

Maar hij lijkt met echt vet om schuwe dieren zoals vogels enzo te fotograferen...

precies de reden waarom ik zo'n ding zou willen hebben....heb van de week enkele pogingen gewaagd een vogeltje te fotograferen, maar zonder extra lens moet je echt veel te dichtbij komen....nogal kansloos
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_13837986
nog een paar pics

zondag 12 oktober 2003 @ 22:59:10 #236
6050 ChRiZz
"SLACHE!"
pi_13838157
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 22:53 schreef pascalheister het volgende:
nog een paar pics
[afbeelding]
Aha Brandenburger Tor zo ziet ie er dus uit zonder al die mensen

Edit: oopz.. Siegessäule it is.. staat ook op de achterkant van de loveparade foto's omdat ik deze fout al eerder maakte

[Dit bericht is gewijzigd door ChRiZz op 13-10-2003 16:41]

Degene die niets weet, maar wel weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niets weet en niet weet dat hij niets weet.
pi_13838260
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 22:59 schreef ChRiZz het volgende:

[..]

Aha Brandenburger Tor zo ziet ie er dus uit zonder al die mensen

euh om misverstanden te voorkomen het is de Siegessäule

dit is de Brandenburger Tor

pi_13839497
Heb hem nu ook een tijdje nav dit topic...

Fijn ding ( A60 ) en de kwaliteit is zeer goed te doen zolang je maar niet teveel inzoomed...

* ZeroSletje out

They execute an american tourist, we tactically nuke an entire city...
  maandag 13 oktober 2003 @ 00:15:18 #239
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13839968
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 23:50 schreef ZeroSletje het volgende:
Heb hem nu ook een tijdje nav dit topic...

Fijn ding ( A60 ) en de kwaliteit is zeer goed te doen zolang je maar niet teveel inzoomed...

* ZeroSletje out

ach ja....daarom heb ik de digitale zoom ook standaard uit staan
  maandag 13 oktober 2003 @ 16:15:37 #240
70852 Lenno
Moedervlek op me kin
pi_13852831
Ben er net achter gekomen dat ik dus ook verschillende lenzen op mijn a60 kan doen Hoe duur is bijv. een groothoeklens hiervoor, en is het effect een beetje mooi?
Als de peer niet ver van de appelboom rolt zal de peer geen appel zijn..
pi_13856672
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 16:15 schreef Lenno het volgende:
Ben er net achter gekomen dat ik dus ook verschillende lenzen op mijn a60 kan doen Hoe duur is bijv. een groothoeklens hiervoor, en is het effect een beetje mooi?
Te vinden op deze site: http://www.powershot.com/powershot2/a70-60/accessory.html
quote:

Tele Converter TC-DC52
Includes:
Tele Converter Lens
Lens Cap
Lens Dust Cap
Soft Case
Price: $129.00
quote:

Wide Converter WC-DC52
0.7x Wide Converter. Also includes: lens cap, lens dust cap, and soft case.
Price: $99.00
quote:

LA-DC52C Conversion Lens Adapter
Price: $20.00
quote:

52mm Close-Up Lens 250D
Changes closest focusing distance from infinity to 250mm (approx. 9.9") from front of lens.
Price: $105.00
All photo's taken with the Canon A60 - Enjoy the little pleasures in life!
pi_13880393
Ben zo juist ¤126 ligter... Maar als het goed is heb ik binnenkort een telelens daarvoor...
pi_13893215
Dat is wel heel veel geld! Is 't resultaat echt veel mooier dan? Ik vertrek dalijk voor een weekje naar Mallorca, en ik hoop een hoop mooie foto's te kunnen schieten!
All photo's taken with the Canon A60 - Enjoy the little pleasures in life!
  woensdag 15 oktober 2003 @ 12:39:37 #244
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13895589
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 10:53 schreef UncleJim het volgende:
Dat is wel heel veel geld! Is 't resultaat echt veel mooier dan? Ik vertrek dalijk voor een weekje naar Mallorca, en ik hoop een hoop mooie foto's te kunnen schieten!
natuurlijk is het mooier....je hoeft dan niet je digitale zoom te gebruiken om evengoed 7,5x zoom te halen...scherpere foto's van dingen die verder weg zijn dus...en zo duur is dat volgens mij niet eens..
pi_13897487
Nog even advies gevraagd over mijn "probleempje" (zie mijn posts een eindje hierboven)

Ik ben net bij de fotowinkel geweest, en ze konden mij niet vertellen of het verstandig was de camera na te laten kijken. Als er iets gemaakt moest worden zou het waarschijnlijk tussen de 100 en 150 euro gaan kosten (klinkt mij erg duur in de oren ) Het was niet zeker dat er echt iets fout zat.
Wel geeft de camera een klein "klikje" bij het aan en uitzetten (in en uitschuiven van de lens) en en maakt ie een beetje een "huilend" geluid..

Iemand nog tips/advies?

pi_13900084
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 10:53 schreef UncleJim het volgende:
Ik heb hem nog niet... Als het goed is vrijdag of zaterdag...

Internetwinkel...

pi_13922261
Heb hem, mijn 2.4x teleconverter

Zal straks wat foto's maken..

Eerst nog huiswerk.......

pi_13923858
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:28 schreef DutchBlood het volgende:

7.5x zoom

Ligt het aan mij, of is die site weinig informatief?
............................................................
pi_13923980
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:54 schreef Fully het volgende:

[..]

Ligt het aan mij, of is die site weinig informatief?

Der is idd weinig info te vinden over de producten, maar dat is om de prijzen laag te houden.(zeggen ze).

Maar er is zat info te vinden op www.powershot.com

http://www.powershot.com/powershot2/a70-60/index.html

zaterdag 18 oktober 2003 @ 10:22:10 #250
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13960994
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 15:47 schreef DutchBlood het volgende:
Heb hem, mijn 2.4x teleconverter

Zal straks wat foto's maken..

Eerst nog huiswerk.......

al klaar met je huiswerk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')