quote:Dit is inderdaad een toepassing van de wet van Murphy die me erg waarschijnlijk lijkt. Ik heb weinig zin om mijn laptop mee te nemen naar Turkijke, iets wat ik komende week in Duitsland wel doe, dan is er geen probleem meer. Maar zonder te discrimineren laat ik mijn laptop niet graag achter in een willekeurig hotel in Istanbul. Ik vrees dus ook dat ik de anologe EOS maar mee ga nemen, een extra filmpje kost iets minder dan een extra CF
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:40 schreef DutchBlood het volgende:[..]
Ik denk dat standaard alles op 2MP schieten niet werkt. Uit ervaring weet ik dat altijd de foto's die je wilt vergroten op de lage reso zijn geschoten...
Geen spectaculaire verbeteringen, alleen deze:
quote:
The firmware update will make your camera PictBridge* compliant if it is not already compliant.* PictBridge is a new industry standard for direct printing that allows you to print images without using a computer by directly connecting digital cameras and digital camcorders to a printer, regardless of the devices' brand and model.
quote:Je kan er beter wel even naar laten kijken. Een uitgescoven objectief is niet ontworpen om op de grond te vallen en hoewel je misschien nu nog goede foto's maakt kan het opeens afgelopen zijn. De kans is namelijk erg groot dat er wat scheef geschoten is.
Op zondag 12 oktober 2003 12:13 schreef Elefes het volgende:
Even een (beetje dringend) vraagje..
Weet niet of hier iets zinnigs over te zeggen valt zo over een forum, maar ik probeer het toch maar even:
Ik heb gisteravond m'n camera laten vallen, toen de lens open stond..Er is niet echt iets kapot geloof ik, foto's maken gaat nog gewoon. Alleen maakt de lens een ietwat ander geluid bij het in- en uitzoomen, en staat hij volgens mij een heel klein beetje scheef.
Kan dit kwaad, als ik er zo nog foto's mee maak? Of moet ik er echt even naar laten kijken?
Zeker als je nog garantie hebt zou ik er even naar laten kijken. (hoewel "laten vallen" niet binnen de voorwaarden valt lijkt me)
quote:Nee, dat denk ik ook niet
Op zondag 12 oktober 2003 12:55 schreef rique het volgende:[..]
Je kan er beter wel even naar laten kijken. Een uitgescoven objectief is niet ontworpen om op de grond te vallen en hoewel je misschien nu nog goede foto's maakt kan het opeens afgelopen zijn. De kans is namelijk erg groot dat er wat scheef geschoten is.
Voorbeeld uit de praktijk: Een klant van mij overkwam hetzelfde en fotografeerde stug door. Op de bruiloft van zijn dochter besloot de camera er spontaan mee op te houden. Zeg maar dag tegen de foto's van de bruiloft, de camera deed niets meer en ligt momenteel op een werkbank bij <betreffend cameramerk>.Zeker als je nog garantie hebt zou ik er even naar laten kijken. (hoewel "laten vallen" niet binnen de voorwaarden valt lijkt me)
Iig tnx, ik zal er van de week eens naar laten kijken dan..
"Schaam" me nu wel een beetje, aangezien ik de camera via internet heb gekocht, maar ga het toch even in de winkel proberen..
quote:Ik zit er ook zeer sterk over na te denken om die te kopen...
Op zondag 12 oktober 2003 17:28 schreef DutchBlood het volgende:
Ik heb de teleconverter + lensadapter bestelt..Totaal ¤130 bij foto-video-shop.nl....
7.5x zoom
quote:Als ik hem heb zal ik eens wat pics posten...
Op zondag 12 oktober 2003 18:57 schreef Abbadon het volgende:[..]
Ik zit er ook zeer sterk over na te denken om die te kopen...
Maar hij lijkt met echt vet om schuwe dieren zoals vogels enzo te fotograferen...
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:35 schreef DutchBlood het volgende:[..]
Als ik hem heb zal ik eens wat pics posten...
Maar hij lijkt met echt vet om schuwe dieren zoals vogels enzo te fotograferen...
quote:Aha Brandenburger Tor zo ziet ie er dus uit
Op zondag 12 oktober 2003 22:53 schreef pascalheister het volgende:
nog een paar pics
[afbeelding]
Edit: oopz.. Siegessäule it is.. staat ook op de achterkant van de loveparade foto's omdat ik deze fout al eerder maakte
[Dit bericht is gewijzigd door ChRiZz op 13-10-2003 16:41]
quote:euh om misverstanden te voorkomen het is de Siegessäule
Op zondag 12 oktober 2003 22:59 schreef ChRiZz het volgende:[..]
Aha Brandenburger Tor zo ziet ie er dus uit
zonder al die mensen
dit is de Brandenburger Tor
Fijn ding ( A60 ) en de kwaliteit is zeer goed te doen zolang je maar niet teveel inzoomed...
* ZeroSletje out
quote:ach ja....daarom heb ik de digitale zoom ook standaard uit staan
Op zondag 12 oktober 2003 23:50 schreef ZeroSletje het volgende:
Heb hem nu ook een tijdjenav dit topic...
Fijn ding ( A60 ) en de kwaliteit is zeer goed te doen zolang je maar niet teveel inzoomed...
* ZeroSletje out
quote:Te vinden op deze site: http://www.powershot.com/powershot2/a70-60/accessory.html
Op maandag 13 oktober 2003 16:15 schreef Lenno het volgende:
Ben er net achter gekomen dat ik dus ook verschillende lenzen op mijn a60 kan doenHoe duur is bijv. een groothoeklens hiervoor, en is het effect een beetje mooi?
quote:
Tele Converter TC-DC52
Includes:
Tele Converter Lens
Lens Cap
Lens Dust Cap
Soft Case
Price: $129.00
quote:
Wide Converter WC-DC52
0.7x Wide Converter. Also includes: lens cap, lens dust cap, and soft case.
Price: $99.00
quote:
LA-DC52C Conversion Lens Adapter
Price: $20.00
quote:
52mm Close-Up Lens 250D
Changes closest focusing distance from infinity to 250mm (approx. 9.9") from front of lens.
Price: $105.00
quote:natuurlijk is het mooier....je hoeft dan niet je digitale zoom te gebruiken om evengoed 7,5x zoom te halen...scherpere foto's van dingen die verder weg zijn dus...en zo duur is dat volgens mij niet eens..
Op woensdag 15 oktober 2003 10:53 schreef UncleJim het volgende:
Dat is wel heel veel geld! Is 't resultaat echt veel mooier dan? Ik vertrek dalijk voor een weekje naar Mallorca, en ik hoop een hoop mooie foto's te kunnen schieten!
Ik ben net bij de fotowinkel geweest, en ze konden mij niet vertellen of het verstandig was de camera na te laten kijken. Als er iets gemaakt moest worden zou het waarschijnlijk tussen de 100 en 150 euro gaan kosten (klinkt mij erg duur in de oren ) Het was niet zeker dat er echt iets fout zat.
Wel geeft de camera een klein "klikje" bij het aan en uitzetten (in en uitschuiven van de lens) en en maakt ie een beetje een "huilend" geluid..
Iemand nog tips/advies?
quote:Ik heb hem nog niet... Als het goed is vrijdag of zaterdag...
Op woensdag 15 oktober 2003 10:53 schreef UncleJim het volgende:
Dat is wel heel veel geld! Is 't resultaat echt veel mooier dan? Ik vertrek dalijk voor een weekje naar Mallorca, en ik hoop een hoop mooie foto's te kunnen schieten!
Internetwinkel...
quote:Ligt het aan mij, of is die site weinig informatief?
Op zondag 12 oktober 2003 17:28 schreef DutchBlood het volgende:
Ik heb de teleconverter + lensadapter bestelt..Totaal ¤130 bij foto-video-shop.nl....
7.5x zoom
quote:Der is idd weinig info te vinden over de producten, maar dat is om de prijzen laag te houden.(zeggen ze).
Op donderdag 16 oktober 2003 16:54 schreef Fully het volgende:[..]
Ligt het aan mij, of is die site weinig informatief?
Maar er is zat info te vinden op www.powershot.com
quote:al klaar met je huiswerk?
Op donderdag 16 oktober 2003 15:47 schreef DutchBlood het volgende:
Heb hem, mijn 2.4x teleconverterZal straks wat foto's maken..
Eerst nog huiswerk.......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |