abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2003 @ 14:31:19 #26
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_12405357
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 14:21 schreef Ripley het volgende:
Hoe kan het dan dat die projecten met die teams in bijvoorbeeld het zwembad amstelveen wel werken? Ik dnek dat het grote voordeel daarvan is dat die teams bestaan uit jongeren die meestal net ietsje ouder zijn en die veel mensen kennen.

Ik kom zelf trouwens regelmatig in het Flevobad, waar heel veel allochtonen komen en heb daar nooit ergens last van. In sommige andere zwembaden wel. Ik vraag me af waar dat verschil precies in zit.

Ik denk dat er in die groepjes allochtonen die de overlast veroorzaken, een paar figuren zitten die de touwtjes in handen hebben, die de rest ook een beetje opstoken. Als je die harde kern duidelijk laat merken dat ze niet welkom zijn, gaat de lol er vanzelf af en gaan ze ergens anders de boel verzieken (maar dan ben jij er wel vanaf). Dit kan door ze met harde hand het zwembad uit te tiefen, of door ze te confronteren met oudere gasten die ook wat hoger staan in de pikorde, in de vorm van die teams waar jij het over hebt. Voor die oudere gasten met dezelfde achtergrond hebben ze nog enig ontzag.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 13 augustus 2003 @ 14:35:20 #27
15717 Festen
or is just me?
pi_12405443
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 14:21 schreef Ripley het volgende:
Hoe kan het dan dat die projecten met die teams in bijvoorbeeld het zwembad amstelveen wel werken? Ik dnek dat het grote voordeel daarvan is dat die teams bestaan uit jongeren die meestal net ietsje ouder zijn en die veel mensen kennen.
En wie betaalt die teams uiteindelijk? Vreemd genoeg zijn Nederlanders altijd erg blij als ze extra geld mogen uitgeven aan probleemgroepen.
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
pi_12405494
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 14:35 schreef Festen het volgende:

[..]

En wie betaalt die teams uiteindelijk? Vreemd genoeg zijn Nederlanders altijd erg blij als ze extra geld mogen uitgeven aan probleemgroepen.

Net of alleen Nederlanders last hebben van die jongeren
  woensdag 13 augustus 2003 @ 14:37:37 #29
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_12405500
quote:

[..]

Ahja.. en probleemjongeren dusdanig opvoeden dat ze zich daarna niet meer gedragen kost natuurlijk veel meer dan ze de straat opschoppen en dan maar afwachten waar ze zich dan gaan misdragen... Vooral als je ze ook nog eens en masse de straat op schopt zonder aanziens des persoons (alleen op kleur).. dan kweek je natuurlijk helemaal geen bron van onvrede en haat..

Wie zegt trouwens dat het zwembad deze teams niet betaalt?

pi_12405542
quote:

[..]

Als het het probleem oplost, waarom niet. Ik investeer liever in het oplossen van een probleem dan dat ik loop te zeiken en het probleem groter maak.

Je slaat met die teams twee vliegen in 1 klap: je lost de problemen in de zwembaden op en de jongeren in die teams komen en blijven op het rechte pad. Je bespaart met zo'n team dus heel wat gevangeniskosten bijvoorbeeld, als je op de langere termijn denkt.

Ik heb ooit meegelopen met een wijkteam met dezelfde opzet, voor een artikel. de jongeren in zo'n team leren de discipline van vroeg opstaan, elke dag werken etc. Het resultaat bij dat team was dat de meeste jongeren vanzelf doorstroomden naar gewone betalende banen.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 14:39:50 #31
15717 Festen
or is just me?
pi_12405552
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 13:53 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Met dank aan die gasten die alles verneuken voor de goeien
Natuurlijk lijden ook hier de goeien onder de kwaden. Maar dat gebeurt bij voetbal ook tijdens een risico-wedstrijd zonder publiek: een risiscogroep geen kans geven de boel te verzieken.
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
  woensdag 13 augustus 2003 @ 14:42:11 #32
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_12405606
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 14:39 schreef Festen het volgende:

[..]

Natuurlijk lijden ook hier de goeien onder de kwaden. Maar dat gebeurt bij voetbal ook tijdens een risico-wedstrijd zonder publiek: een risiscogroep geen kans geven de boel te verzieken.

Dat is wel heel simpel geredeneerd... Bij een voetbalwedstrijd zonder publiek sluit je iedereen uit..

Met dit zwembad worden alleen de jongeren uitgesloten met bepaalde lichamelijke kenmerken terwijl de rest (of ze zich nu wel of niet kunnen gedragen) wordt gewoon naar binnen gelaten. Lijkt me toch een situatie van geheel andere orde.

woensdag 13 augustus 2003 @ 14:47:40 #33
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_12405755
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 14:37 schreef Maerycke het volgende:
Ahja.. en probleemjongeren dusdanig opvoeden dat ze zich daarna niet meer gedragen kost natuurlijk veel meer dan ze de straat opschoppen en dan maar afwachten waar ze zich dan gaan misdragen... Vooral als je ze ook nog eens en masse de straat op schopt zonder aanziens des persoons (alleen op kleur).. dan kweek je natuurlijk helemaal geen bron van onvrede en haat..

Wie zegt trouwens dat het zwembad deze teams niet betaalt?

Wat een slap PvdA-geouwehoer weer. Ten eerste mag je toch verwachten dat ook die probleemjongeren een fatsoenlijke opvoeding gehad hebben, net als de meeste andere Nederlanders. Gezien de fanatieke religieuze overtuiging van veel allochtonen (sommigen zijn zelfs bereid voor het geloof met hoofddoekjes om te gaan lopen) zou het met die opvoeding toch wel snor moeten zitten, lijkt me. Kunnen ze wel weer door één of andere geitewollensok worden her-opgevoed, maar daar zitten die probleemjongeren echt niet op te wachten, dus dat gaat ook zeker niet helpen. Ook dat hebben de afgelopen 15 jaren wel uitgewezen.

Ten tweede worden ze helemaal niet de straat opgeschopt, ze mogen alleen het zwembad niet meer in, met als goede reden dat ze zich daar misdragen. I.p.v. daarvan kunnen ze ook wat anders gaan doen: werken of studeren bijv. Dat zij er dan waarschijnlijk voor kiezen om de straat op te gaan en daar alsnog de boel te verzieken, tsja, daar kiezen ze toch echt zelf voor.

Ohja, het zwembad of die gemeente zal die teams vast wel zelf betalen. En waar halen die hun geld vandaan? Juist, van de belastingbetalende burgers.

woensdag 13 augustus 2003 @ 15:03:30 #34
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_12406178
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 14:39 schreef Ripley het volgende:
Als het het probleem oplost, waarom niet. Ik investeer liever in het oplossen van een probleem dan dat ik loop te zeiken en het probleem groter maak.

Je slaat met die teams twee vliegen in 1 klap: je lost de problemen in de zwembaden op en de jongeren in die teams komen en blijven op het rechte pad. Je bespaart met zo'n team dus heel wat gevangeniskosten bijvoorbeeld, als je op de langere termijn denkt.

Ik heb ooit meegelopen met een wijkteam met dezelfde opzet, voor een artikel. de jongeren in zo'n team leren de discipline van vroeg opstaan, elke dag werken etc. Het resultaat bij dat team was dat de meeste jongeren vanzelf doorstroomden naar gewone betalende banen.

Op zich heb je gelijk. Maar deze discussie loopt nu al tientallen jaren. En er zijn al tientallen zoniet honderden van dit soort geitewollensokken-projecten opgestart om de problemen op te lossen. En uiteindelijk blijken de effecten altijd weer marginaal te zijn en vervalt het merendeel weer in het oude gedrag. Dat valt gewoon niet te ontkennen.

Dan nog zo'n misvatting: er wordt altijd geroepen dat deze jongeren te weinig toekomstperspectief wordt geboden. En dat als dat wel zou gebeuren, de problemen zouden zijn opgelost. Dit is de grootste flauwekul. Er is bijna geen land ter wereld waar iedereen zoveel kansen heeft, zoals in Nederland. Toekomstperspectief genoeg, je moet er alleen voor werken (en dat hoeft niet eens zo hard), je moet het wel zelf willen. Wat verwachten dit soort jongeren dan, dat het ze allemaal op een presenteerblaadje wordt aangereikt? Ik zal je vertellen wat ze verwachten: namelijk helemaal niks! Ze zitten helemaal niet te wachten op dit soort projecten. Ze vinden het maar wat leuk om rotzooi te trappen en hebben helemaal geen zin hun gedrag aan te passen.

Dergelijke slappe-hap-projecten worden alleen opgestart ter ego-streling van politici. Eerst lijkt het allemaal effect te hebben, de verantwoordelijke politicus krijgt alle lof en een betere baan. En vervolgens is het toch niet zo'n succes als het leek (maar dan hoor je verder niemand meer over) wordt de geldkraan dichtgedraaid en dat was het dan. Dit is de realiteit van de Nederlandse politiek, die is helemaal gericht op scoren en voor jezelf zorgen.

Blijkbaar willen deze probleemjongeren gewoon niet luisteren. En ik heb altijd geleerd: wie niet horen wil die moet maar voelen. Ik denk dat de tijd nu rijp is voor hardere maatregelen.

pi_12406197
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 14:47 schreef Lemmeb het volgende:

Ten tweede worden ze helemaal niet de straat opgeschopt, ze mogen alleen het zwembad niet meer in, met als goede reden dat ze zich daar misdragen. I.p.v. daarvan kunnen ze ook wat anders gaan doen: werken of studeren bijv. Dat zij er dan waarschijnlijk voor kiezen om de straat op te gaan en daar alsnog de boel te verzieken, tsja, daar kiezen ze toch echt zelf voor.

Na m'n werk even de straat op. Lekker rondhangen. Heerlijk vind ik dat.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 15:17:42 #36
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_12406578
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 15:04 schreef Penguin het volgende:
Na m'n werk even de straat op. Lekker rondhangen. Heerlijk vind ik dat.
Jajoh? Ik ervaar het ook als erg prettig. Vooral voor m'n portemonnee. Als we weer wat bejaarden van hun AOW-tje hebben beroofd. Of in groepjes Nederlandse meiden hebben staan uitschelden voor 'hoer', omdat ze negatief reageerden op onze avances. Tsssa, ze vragen er zelf om, hadden ze maar een hoofddoekje moeten dragen.

FOK!fotograaf woensdag 13 augustus 2003 @ 15:20:48 #37
18921 freud
Who's John Galt?
pi_12406668
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 15:03 schreef Lemmeb het volgende:
Op zich heb je gelijk. Maar deze discussie loopt nu al tientallen jaren. En er zijn al tientallen zoniet honderden van dit soort geitewollensokken-projecten opgestart om de problemen op te lossen. En uiteindelijk blijken de effecten altijd weer marginaal te zijn en vervalt het merendeel weer in het oude gedrag. Dat valt gewoon niet te ontkennen.

Dan nog zo'n misvatting: er wordt altijd geroepen dat deze jongeren te weinig toekomstperspectief wordt geboden. En dat als dat wel zou gebeuren, de problemen zouden zijn opgelost. Dit is de grootste flauwekul. Er is bijna geen land ter wereld waar iedereen zoveel kansen heeft, zoals in Nederland. Toekomstperspectief genoeg, je moet er alleen voor werken (en dat hoeft niet eens zo hard), je moet het wel zelf willen. Wat verwachten dit soort jongeren dan, dat het ze allemaal op een presenteerblaadje wordt aangereikt? Ik zal je vertellen wat ze verwachten: namelijk helemaal niks! Ze zitten helemaal niet te wachten op dit soort projecten. Ze vinden het maar wat leuk om rotzooi te trappen en hebben helemaal geen zin hun gedrag aan te passen.

Dergelijke slappe-hap-projecten worden alleen opgestart ter ego-streling van politici. Eerst lijkt het allemaal effect te hebben, de verantwoordelijke politicus krijgt alle lof en een betere baan. En vervolgens is het toch niet zo'n succes als het leek (maar dan hoor je verder niemand meer over) wordt de geldkraan dichtgedraaid en dat was het dan. Dit is de realiteit van de Nederlandse politiek, die is helemaal gericht op scoren en voor jezelf zorgen.

Blijkbaar willen deze probleemjongeren gewoon niet luisteren. En ik heb altijd geleerd: wie niet horen wil die moet maar voelen. Ik denk dat de tijd nu rijp is voor hardere maatregelen.

Ze geilen vaak op de slachtofferrol. Er zijn er ook die er echt last van hebben, maar dat is maar een minderheid denk ik.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_12406863
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 15:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wie niet horen wilt moet maar voelen??? Hoe kom je erbij dat de hardwerkende/belastingbetalende/studerende persoon met andere huiskleur 'niet wil horen en dus maar moet voelen'
Want dat is wat deze politicus met zijn maatregel wil bewerkstelligen.

[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 13-08-2003 15:35]

Krekker is de bom!
pi_12406884
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 15:17 schreef Lemmeb het volgende:

Jajoh? Ik ervaar het ook als erg prettig. Vooral voor m'n portemonnee. Als we weer wat bejaarden van hun AOW-tje hebben beroofd. Of in groepjes Nederlandse meiden hebben staan uitschelden voor 'hoer', omdat ze negatief reageerden op onze avances. Tsssa, ze vragen er zelf om, hadden ze maar een hoofddoekje moeten dragen.

En daarna lekker zwemmen

Jij snapt het!

woensdag 13 augustus 2003 @ 15:30:33 #40
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12406919
Lijkt me lekker als gekleurde en je wilt even zwemmen. .

Ik heb nog een plan: Het zijn allemaal mannen, dus...

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_12406997
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 15:20 schreef freud het volgende:

[..]

Ze geilen vaak op de slachtofferrol. Er zijn er ook die er echt last van hebben, maar dat is maar een minderheid denk ik.

Tja en vooral met dit soort maatregelen he.
Als elk persoon met andere huidskleur, dus ook de correcte meerderheid, naast het moeilijk binnekomen van een discotheek, ook nog eens het zwembad niet meer in mag, is het zeker maar een minderheid die er echt last van heeft natuurlijk
Krekker is de bom!
pi_12407125
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 14:47 schreef Lemmeb het volgende:
Ohja, het zwembad of die gemeente zal die teams vast wel zelf betalen. En waar halen die hun geld vandaan? Juist, van de belastingbetalende burgers.
Juist ja, en volgens mij worden zwembaden vaak ook sterk gesubsidieerd, uiteindelijk met geld van de belastingbetalende burger.

En nou wil jij deze belastingbetalende burger de toegang ontzeggen, puur en alleen omdat deze toevallig dezelfde huidskleur heeft als een stelletje schoften dat zich weet te misdragen?

Krekker is de bom!
  woensdag 13 augustus 2003 @ 15:39:38 #43
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_12407156
Update: Smagghe beweerde vandaag dat hij die uitspraak "slechts deed om het debat op gang te trekken".

Van tact en sereniteit gesproken...

-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 15:43:47 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12407264
Ik denk dat het invoeren van lijfstraffen een veel effectiever maatregel is. Zo'n klootzak die loopt te kutten in het zwembad gewoon 15 stokslagen geven, dan laat ie het wel, en zijn vriendjes ook.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_12407313
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 15:39 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Update: Smagghe beweerde vandaag dat hij die uitspraak "slechts deed om het debat op gang te trekken".

Van tact en sereniteit gesproken...

Kennelijk heeft het wel geholpen.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 15:46:24 #46
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_12407329
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 15:28 schreef KreKkeR het volgende:
Wie niet horen wilt moet maar voelen??? Hoe kom je erbij dat de hardwerkende/belastingbetalende/studerende persoon met andere huiskleur 'niet wil horen en dus maar moet voelen'
Want dat is wat deze politicus met zijn maatregel wil bewerkstelligen.
Zoals al eerder gezegd: er wordt altijd wel iemand de dupe. En het beleid tot nu toe heeft er altijd voor gezorgd dat er heel veel mensen de dupe waren, behalve de veroorzakers van alle ellende. Die worden met allerlei geldverslindende projectjes beziggehouden i.p.v. gestraft. Tijd om daar eens verandering in te brengen.

Ik mis één ding belangrijk ding in de discussie. Natuurlijk is het in principe slecht om te discrimineren. En dat een dergelijke maatregel aan discriminatie grenst, lijkt me vrij evident. En het is ook heel makkelijk om het op die grond in de prullenbak te doen belanden. Maar als je het dan zo goed weet: kom eens met een ander zinnig voorstel. Iets nieuws en verrassends dan wel, iets wat mogelijk wel helpt. Want tot nu toe lees ik alleen oplossingen die de afgelopen decennia allang beproefd en niet goed bevonden zijn.

Aangezien ikzelf niets beters kan bedenken, wijs ik het voorstel van de Belgische politicus niet per definitie af. Misschien is het, voorzien van wat nuancering en scherpere randvoorwaarden, best een goed idee mensen dan maar bot te gaan weigeren.

woensdag 13 augustus 2003 @ 15:48:49 #47
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_12407390
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 15:45 schreef Disorder het volgende:

[..]

Kennelijk heeft het wel geholpen.

p'cies...
pi_12407448
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 15:38 schreef KreKkeR het volgende:

Juist ja, en volgens mij worden zwembaden vaak ook sterk gesubsidieerd, uiteindelijk met geld van de belastingbetalende burger.

En nou wil jij deze belastingbetalende burger de toegang ontzeggen, puur en alleen omdat deze toevallig dezelfde huidskleur heeft als een stelletje schoften dat zich weet te misdragen?

Inderdaad.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_12407492
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 13:44 schreef Chadi het volgende:
Na geweigerd te worden in het uitgaansleven mag ik nu ook al niet meer het zwembad in.. kickuh!
en hoe zou dat nou komen
Er is neem ik aan dat er een aanleiding is om zulke radicale maatregelen proberen af te kondigen.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_12407550
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 15:46 schreef Lemmeb het volgende:

Ik mis één ding belangrijk ding in de discussie. Natuurlijk is het in principe slecht om te discrimineren. En dat een dergelijke maatregel aan discriminatie grenst, lijkt me vrij evident. En het is ook heel makkelijk om het op die grond in de prullenbak te doen belanden. Maar als je het dan zo goed weet: kom eens met een ander zinnig voorstel. Iets nieuws en verrassends dan wel, iets wat mogelijk wel helpt. Want tot nu toe lees ik alleen oplossingen die de afgelopen decennia allang beproefd en niet goed bevonden zijn.

Het is niet alleen in principe slecht om te discrimineren, het is ook nog eens strafbaar volgens artikel 1 van onze grondwet.

Bovendien hebben die projecten dus juist wel gewerkt in Amsterdam, hoezo is het dan niet goed bevonden?

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')