quote:Dat koppel draadje zit normaal altijd bij je 32x geleverd, zonder heb je niks aan de 32x.
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:49 schreef -giovanni- het volgende:
Even een vraagjeOmdat mijn sega 32 bits een beetje vreemd doet en je bij de spellen wel geluid hebt en geen beeld en nu vertelde iemand anders dat er een draadje is waarmee je de 32 bits console moet koppelen aan de megadrive
Bestaat zoon draadje? (zo ja kan iemand dan een foto plaatsen)
Maar toch succes ermee
quote:zijn het geen standaard aansluitingen dan? anders kun je misschien zelf wat in elkaar flansen ofzo...
Op zondag 17 augustus 2003 09:52 schreef SilverBolt het volgende:[..]
Dat koppel draadje zit normaal altijd bij je 32x geleverd, zonder heb je niks aan de 32x.
Zo'n draadje los zoeken is een hele klus, je kunt beter op zoek naar een andere 32x want die kabels los vinden is haast onmogelijk.Maar toch succes ermee
quote:dus de cover zeg maar?... die heb ik wel voor je... 8,5mb bmp... hij is 2100 bij 1300 pixels ongeveer...
Op zondag 17 augustus 2003 14:24 schreef Khadgar het volgende:
Kan iemand voor mij de boxart van Sonic the Hedgehog 2 (sega Megadrive) inscannen, ik wil een mooi doosje maken. Graag zo hoog mogelijke resolutie... En als je Columns ook hebt, die ook graag.
quote:ik heb beide games alleen geen scanner ik probeer wel ff picje te maken en ff knippen en plakken en knutselen.
Op zondag 17 augustus 2003 14:24 schreef Khadgar het volgende:
Kan iemand voor mij de boxart van Sonic the Hedgehog 2 (sega Megadrive) inscannen, ik wil een mooi doosje maken. Graag zo hoog mogelijke resolutie... En als je Columns ook hebt, die ook graag.
quote:Hmmmm vreemd bij mij wel
Op zondag 17 augustus 2003 15:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Plaatjes werken niet
quote:LOL, gelijk maar 3D van gemaakt
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:26 schreef Khadgar het volgende:
In overleg met RetepV ben ik tot de volgende onderdelen gekomen voor m'n (en zijn) audiosonic:
[afbeelding]
Edit:
Ik hoop dat de dikte van dat gaatje goed is. Ik heb dat een beetje gegokt aan de hand van de maat van het asje dat er in zat geklemd. Ik durfde het asje er niet uit te tikken (zit er in geklemd) omdat het mijn enige goede joystick is. Eigenlijk had ik het er even uit moeten halen en dan de binnenmaat van het gat moeten nemen. Misschien doe ik dat vanavond nog even.
quote:Yep.Ik vroeg me eigenlijk ook af of die verdunning naar 2mm onder aan het stukje schroefdraad wel nodig is. Imo is dat de zwakke plek waar het straks weer gaat breken.
Het grijze deel zit IN de stick, het zwarte deel is het pookje wat er op schroeft. Normaal heeft het zwarte deel nog ribbels, maar dit is al complex genoeg.
Ik weet trouwens niet of het schroefdraad daadwerkelijk M3 is, maar alla, in feite maakt dat niet zo uit. Iemand een URL waar ik de asdiktes voor Europese maten van moeren kan vinden? I.e. als ik bijvoorbeeld M3 wil tappen moet dat op een as met een bepaalde dikte. Waar kan ik die voorgeschreven diktes vinden?
Ik heb HTS Computertechniek gedaan, da's wel een onderdeel van werktuigbouwkunde, maar het werktuigbouw gedeelte van mijn kennis heb ik van mijn Pa gekregen, zonder diktaten en tabellen en dergelijke .
quote:Nou, misschien dat zwarte pookje nog wel, maar de rest is simpelweg custom-made zo rond 1978 ofzo. De kans dat je nu 25 jaar later nog iets met dezelfde maten bij de electroboer kan vinden is denk ik iets van 0,001%
maar zulke dingetjes kun je toch ook wel bij de electroboer kopen neem ik aan?
En zo'n dingetje maken is nog wel te doen hoor. Zelfs zonder draaibank zou me dat nog wel lukken (maar niet makkelijk ).
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 17-08-2003 16:55]
quote:Kun je niet een paar tulpstekkertje in de behuizing hacken? Dan pak je de stereo signalen op voor het aanpassings circuit voor de koptelefoon (zal wel een weerstandje en een condensatortje zijn). Vervolgens kun je met een stereo tulp-tulp kabel naar je stereo of je TV.
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:26 schreef Khadgar het volgende:
Die kabel kun je natuurlijk ook intern erin hacken he? Maar idd geen stereo audio uit de MD1, tenzij je de koptelefoonuitgang er aan hangt.
Of je hackt er een stereo mini jack plug in, maar die zijn vaak niet zo goed vast te maken.
quote:ik weet niet hoe de MD er van binnen uit ziet, ik ga ff kijken wat het makkelijkst is...
Op zondag 17 augustus 2003 16:58 schreef RetepV het volgende:[..]
Kun je niet een paar tulpstekkertje in de behuizing hacken? Dan pak je de stereo signalen op voor het aanpassings circuit voor de koptelefoon (zal wel een weerstandje en een condensatortje zijn). Vervolgens kun je met een stereo tulp-tulp kabel naar je stereo of je TV.
Of je hackt er een stereo mini jack plug in, maar die zijn vaak niet zo goed vast te maken.
quote:Toevallig 2 maandjes geleden gekocht voor mijn mega cd die een uk stekker had.
Op zondag 17 augustus 2003 17:15 schreef HeyFreak het volgende:
wie weet hier hoeveel zo'n verloopstekker kost die een netstroomadapter van UK > EU bruikbaar maakt?
quote:waarschijnlijk heb ik die niet meer ndig, ben overboden op e-bay
Op zondag 17 augustus 2003 19:41 schreef -giovanni- het volgende:[..]
Toevallig 2 maandjes geleden gekocht voor mijn mega cd die een uk stekker had.
ik ben naar de dixons gegaan en heb 20 euro moeten neerleggen voor zoon universele.
Maarja werkt perfect maar wel duur 20 euro voor zoon rot stekkertje.
Weet iemand misschien een Nederlandse online-winkel waar ze mega cd + megadrive combi's verkopen?
quote:Autodesk Inventor 5.3. Zaadprogramma
Op zondag 17 augustus 2003 16:47 schreef RetepV het volgende:LOL, gelijk maar 3D van gemaakt
. Welk pakketje heb je daarvoor gebruikt?
quote:Niet nodig, ik heb hem zelf al opgemeten bij mijn sticks. En ik ga de tekening nog fixen.
Edit:Ik hoop dat de dikte van dat gaatje goed is. Ik heb dat een beetje gegokt aan de hand van de maat van het asje dat er in zat geklemd. Ik durfde het asje er niet uit te tikken (zit er in geklemd) omdat het mijn enige goede joystick is. Eigenlijk had ik het er even uit moeten halen en dan de binnenmaat van het gat moeten nemen. Misschien doe ik dat vanavond nog even.
quote:Die is nodig als uitloop voor je schroefdraad. ISO norm enzo verplicht dat.
Yep.Ik vroeg me eigenlijk ook af of die verdunning naar 2mm onder aan het stukje schroefdraad wel nodig is. Imo is dat de zwakke plek waar het straks weer gaat breken.
quote:Heb ik hier in een tabellenboekje staan.
Ik weet trouwens niet of het schroefdraad daadwerkelijk M3 is, maar alla, in feite maakt dat niet zo uit. Iemand een URL waar ik de asdiktes voor Europese maten van moeren kan vinden? I.e. als ik bijvoorbeeld M3 wil tappen moet dat op een as met een bepaalde dikte. Waar kan ik die voorgeschreven diktes vinden?
quote:
Ik heb HTS Computertechniek gedaan, da's wel een onderdeel van werktuigbouwkunde, maar het werktuigbouw gedeelte van mijn kennis heb ik van mijn Pa gekregen, zonder diktaten en tabellen en dergelijke.
quote:En daarom ga ik ze ook maken...
Nou, misschien dat zwarte pookje nog wel, maar de rest is simpelweg custom-made zo rond 1978 ofzo. De kans dat je nu 25 jaar later nog iets met dezelfde maten bij de electroboer kan vinden is denk ik iets van 0,001%. Een andere joystick is misschien nog wel te vinden, maar dan ben je natuurlijk niet meer origineel.
quote:Op zich wel ja, maar met de draaibank/freesbank word ie stukken netter.
En zo'n dingetje maken is nog wel te doen hoor. Zelfs zonder draaibank zou me dat nog wel lukken (maar niet makkelijk).
quote:kijk, dat zijn de echte knutselaars
Op zondag 17 augustus 2003 19:57 schreef Khadgar het volgende:[..]
Autodesk Inventor 5.3. Zaadprogramma
[..]Niet nodig, ik heb hem zelf al opgemeten bij mijn sticks. En ik ga de tekening nog fixen.
[..]Die is nodig als uitloop voor je schroefdraad. ISO norm enzo verplicht dat.
[..]Heb ik hier in een tabellenboekje staan.
[..]
Ik doe 'echt' werktuigbouwkunde
[..]En daarom ga ik ze ook maken...
[..]Op zich wel ja, maar met de draaibank/freesbank word ie stukken netter.
quote:trouwens, is dat niet abnormaal duur voor een simpel stekkertje? Ik bedoel in de UK hebben ze ook 220V 50 Hz net als hier, alleen de stopcontacten hebben een andere vorm. Dan vind ik het maar een rare zaak dat ze zo duur zijn...
Op zondag 17 augustus 2003 19:41 schreef -giovanni- het volgende:[..]
Toevallig 2 maandjes geleden gekocht voor mijn mega cd die een uk stekker had.
ik ben naar de dixons gegaan en heb 20 euro moeten neerleggen voor zoon universele.
Maarja werkt perfect maar wel duur 20 euro voor zoon rot stekkertje.
quote:Verhuisstekkersetje kostte op m'n oude werk iets van 5 a 7 euro.
Op zondag 17 augustus 2003 22:09 schreef HeyFreak het volgende:[..]
trouwens, is dat niet abnormaal duur voor een simpel stekkertje? Ik bedoel in de UK hebben ze ook 220V 50 Hz net als hier, alleen de stopcontacten hebben een andere vorm. Dan vind ik het maar een rare zaak dat ze zo duur zijn...
quote:dat dacht ik al. 20 euro voor een simpel stekkertje lijkt me toch te veel van het goeie...
Op zondag 17 augustus 2003 23:03 schreef Khadgar het volgende:[..]
Verhuisstekkersetje kostte op m'n oude werk iets van 5 a 7 euro.
trouwens, nog ff terug op dat audio van de md1. Ik kan me herinneren dat er ook een jack > jack kabeltje bij zat. Die hoort dan in de MD (dacht ik) en achter in de Mega CD. Is dat de manier waarop je stereo megadrive geluid krijgt? Via de mega cd dus? (de tulp uitgangen dan)
Als dit zo is hoef ik dus niet meer mijn megadrive open te schroeven...
quote:Zolang niemand mij een MegaCD doneert kan ik je niet helpen.
Op zondag 17 augustus 2003 23:14 schreef HeyFreak het volgende:[..]
dat dacht ik al. 20 euro voor een simpel stekkertje lijkt me toch te veel van het goeie...
trouwens, nog ff terug op dat audio van de md1. Ik kan me herinneren dat er ook een jack > jack kabeltje bij zat. Die hoort dan in de MD (dacht ik) en achter in de Mega CD. Is dat de manier waarop je stereo megadrive geluid krijgt? Via de mega cd dus? (de tulp uitgangen dan)
Als dit zo is hoef ik dus niet meer mijn megadrive open te schroeven...
quote:ik heb nog wel een kapotte mega cd 2, maar die hou ik lekker zelf
Op zondag 17 augustus 2003 23:17 schreef Khadgar het volgende:[..]
Zolang niemand mij een MegaCD doneert kan ik je niet helpen.
ik had bijna een megadrive 1 met megacd 1 bij ebay, maar een vuile hond heeft een halve minuut voor de deadline overboden.
ik hoop dat hij een pijnlijke dood sterft
(doodverwensingen mogen toch wel buiten fok?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |