quote:Een din stekker, 5 polig. Neem je megadrive maar mee voor de maat. En verder heb je 2 tulpstekkers en een stuk snoer nodig.
Op vrijdag 5 september 2003 14:14 schreef HeyFreak het volgende:
wat voor stekker gaat er in de AV-out van de Megadrive 1?Kahdgar heeft al een leuk schemaatje gepost maar ik heb geen zin om m'n megadrive naar de electroboer te slepen...
dus, wat voor type stekker gaat er in?
quote:moet het per sé tulp zijn? Kan ik het niet naar een scart-stekker doorverbinden?
Op zaterdag 6 september 2003 00:07 schreef Khadgar het volgende:[..]
Een din stekker, 5 polig. Neem je megadrive maar mee voor de maat. En verder heb je 2 tulpstekkers en een stuk snoer nodig.
quote:Mag ook direct hoor maar tulpjes zijn makkelijker solderen en inpluggen. En dan kun je gewoon op een scartblokje prikken.
Op zaterdag 6 september 2003 00:12 schreef HeyFreak het volgende:[..]
moet het per sé tulp zijn? Kan ik het niet naar een scart-stekker doorverbinden?
quote:Maar scart heb ik begrepen geeft mooier beeld. Het is ook te zien als ik mijn MSX of PC via tulp op tv aansluit. Er is dan vrij veel verstoring in beeld, en dat heb je niet met scart.
Op zaterdag 6 september 2003 00:31 schreef Khadgar het volgende:[..]
Mag ook direct hoor maar tulpjes zijn makkelijker solderen en inpluggen. En dan kun je gewoon op een scartblokje prikken.
En ik neem aan dat het beeld niet beter wordt als je een tulp in een scart stopt.
quote:Scart geeft alleen mooier beeld als je de S-Video of de RGB lijnen gebruikt. Composiet Video is Composiet Video.
Op zaterdag 6 september 2003 00:41 schreef HeyFreak het volgende:[..]
Maar scart heb ik begrepen geeft mooier beeld. Het is ook te zien als ik mijn MSX of PC via tulp op tv aansluit. Er is dan vrij veel verstoring in beeld, en dat heb je niet met scart.
En ik neem aan dat het beeld niet beter wordt als je een tulp in een scart stopt.
quote:Ik denk dat je blij mag zijn met 15 euro/spel, die 3rd party controllers zijn over het algemeen niet veel waard, en de N64 zelf idd zo'n 45-50 euro. Zo'n beetje alle winkels die N64 verkochten hebben een tijdje geleden een huge opruiming gehouden, dus veel mensen zullen het spul al wel hebben
Op vrijdag 5 september 2003 19:41 schreef Retarded het volgende:
Ik weet niet of het hier de bedoeling is, maar ikzou ook graag een kleine prijsindicatie willen hebben van mijn N64.Hier komt ie:
Transparant blauwe N64 + zelfde kleur controller (officieel). Boxed en compleet in een Mario 64 pakket. Uiteraard Mario 64 erbij!
alle controllers in goede staat zonder losse pookjes.
- 3 thirdparty controllers, allen boxed.
- Mario Kart 64 + handleiding
- Mario Party
- Mario Party 3
- Super Smash Brothers
- Lylat Wars (Starfox 64)
- WipeOut 64
- Extreme G
- Mortal Kombat Trilogy
quote:Ik dacht ook zo'n 15 euro per game, vooral de Mario's. De 3 thirdparty controllers zijn ver helemaal ok en zijn precies hetzelfde als de officiele, alleen zit de startknop ergens anders. Ik heb deze controllers ook nog gewoon boxed gelaten. STel dat ik het hele setja zou verkopen, kun je wel meteen Mario Party, Smash Bros en Mario Kart met zn 4en spelen
Op zaterdag 6 september 2003 10:10 schreef The_Great_Cornholio het volgende:[..]
Ik denk dat je blij mag zijn met 15 euro/spel, die 3rd party controllers zijn over het algemeen niet veel waard, en de N64 zelf idd zo'n 45-50 euro. Zo'n beetje alle winkels die N64 verkochten hebben een tijdje geleden een huge opruiming gehouden, dus veel mensen zullen het spul al wel hebben
Uit een aantal posts maakte ik op dat het mogelijk moet zijn met een schroevedraaier en een vijl? Dus ben ik zelf maar ff aan de slag gegaan; het idee moet volgens mij wel kloppen, maar het past gewoon niet echt.
Heeft iemand tips en of fotos en of afmetingen van zijn DIY gamebit?
Of een mirror of iets dergelijks van bovenstaande site?
Dit zijn fotos van mijn gemodde schroevendraaier. Beetje brakke fotos want is met me telefoon gemaakt van dichtbij
en
Had trouwens ook de burn the balpen methode gebruikt, maar volgens moet je daar wel een juiste balpen voor hebben. Hopelijk zit er nu niet teveel hard geworden troep in de schroefjes
Staat er een op e-bay nu, die dingen zijn enorm zeldzaam:
Vectrex Display Stand
quote:die dingen heb ik nog verkocht!
Op zaterdag 6 september 2003 15:08 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Ken je die ouwe Vectrex stands nog, die met die doorzichtig blauwe bol om de console heen, bij sommige moest je er een gulden in stoppen.Staat er een op e-bay nu, die dingen zijn enorm zeldzaam:
Vectrex Display Stand
quote:Ik wil heel graag een vectrex, maar dat heb ik er net niet voor over.
Op zaterdag 6 september 2003 15:08 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Ken je die ouwe Vectrex stands nog, die met die doorzichtig blauwe bol om de console heen, bij sommige moest je er een gulden in stoppen.Staat er een op e-bay nu, die dingen zijn enorm zeldzaam:
Vectrex Display Stand
quote:Oh ja! (hey loogie!
Op zaterdag 6 september 2003 15:11 schreef fotoloog het volgende:
die dingen heb ik nog verkocht!
Vertel! Die details kan ik in de Vectrex nieuwsgroep gooien, die Amerikanen zijn helemaal gek van die stand.
quote:Ik heb er een, nog iets van 300 piek voor betaald. Nieuwer model zonder de bekende buzz.
Op zaterdag 6 september 2003 15:15 schreef Khadgar het volgende:
Ik wil heel graag een vectrex, maar dat heb ik er net niet voor over.
Echt een fantastisch apparaat, erg leuk om te laten zien altijd en de spellen zijn ook nog steeds enorm leuk.
Het leukste is dat er nog steeds heel veel hard en software voor wordt gemaakt (arcade sticks, multiplayer cables, multi en flash carts, hardware speech synth etc. en dus veel spellen Defender, Qix, Omega Race, Tempest etc.)
Je kunt ze met een beetje mazzel wel goedkoper krijgen dan 300 gulden. Als je zo'n multicartridge erbij koopt (70 Euro, zijn legaal, alle auteurs hebben hun toestemming gegeven) dan heb je meteen alle spellen ervoor (maar niet de overlays natuurlijk).
Ik heb er zelf twee overlays voor gemaakt en dat is aardig goed te doen.
Zie rec.games.vectrex, erg leuke en actieve nieuwsgroep.
quote:tja,wat moet je erover vertellen
Op zaterdag 6 september 2003 15:23 schreef Lamer_Deluxe het volgende:[..]
Oh ja! (hey loogie!
)
Vertel! Die details kan ik in de Vectrex nieuwsgroep gooien, die Amerikanen zijn helemaal gek van die stand.
quote:SPEEDY!!! JE LEEFT!!!
Op dinsdag 9 september 2003 16:05 schreef TAG-Speedy het volgende:
Vandaag nog gekocht, 2 3rd party Saturn pads nieuw a 5 euro p.s. (kunnen toekomstige dure orginele Saturn pads mooi in doos blijven) en voor nop een PS2 keycord met EyeToy hanger eraan
quote:Crap, je reply gemist omdat hij zo snel was
Op zaterdag 6 september 2003 15:28 schreef fotoloog het volgende:
tja,wat moet je erover vertellen
hij had idd een ingebouwd spel en je kon er losse cartridges voor kopen
verder weet ik nog dat hij een monochroom beeldscherm had
toen ie pas uit kwam was het voor die tijd best wel een revolutionair ding
en als m`n geheugen me niet in de steek laat kostte hij indertijd zo`n 300 pieken,die blauwe bol kregen de dealers om hem te demonstreren
Ja, de Vectrex zelf ken ik goed, ik heb er dus zelf een. Zwart-wit scherm inderdaad waar je gekleurde overlays voor kan zetten. Analoge joystick met vier knoppen. Ingebouwed spel dat een beetje op Asteroids lijkt maar dan veel leuker. En inderdaad cartridges met spellen die je er aan de zijkant in kunt stoppen.
Maar die blauwe bollen weet je verder niks van? Want ik vraag me af waar die vandaan kwamen, ze zijn alleen in Nederland gebruikt. Ik vraag me af of die door de importeur of door MB Nederland ofzo werden geregeld.
Ik heb vandaag zo'n USA SNES Joypad gekocht voor 12.50 euro.
't Is zo'n grote van 20cm bij 15cm ofzo... best groot dus. Zoiets hadden ze ook al op de NES (nes advantage? ) In ieder geval, als men weet wat ik bedoel, zou ik graag willen weten of ik er te veel voor heb betaald? (wat volgens jou -wel- een goede prijs is)
grtzz
quote:Ik heb 6 Nes spellen gekocht die niet werken
- Probleem: Spel werkt niet, lampje knippertDit is het meest bekende probleem. Je hebt óf een illegale cartridge (of Amerikaans) of je connector maakt geen goede verbinding. Wat je doet is de cartridge goed reinigen, en de connector van de NES wat strakker maken. Mocht dit niet helpen, ga dan fouten zoeken op je print. Een rotte condensator kan heel veel ellende veroorzaken.
Hoe maak je de connector wat strakker?
Hoe herken je fouten in de print?(rotte condensator?)En hoe verhelp je dat.
ik heb nog een paar controllers liggen waarbij sommige fucntie toetsen het niet meer doen hoe is dit op te lossen?
quote:je bedoelt dat de b-knop het niet meer doet bijvoorbeeld? of je moet harder drukken, dat is idd iets typisch Megadrive. Ik heb zo ook al de nodige joypads versleten.
Op dinsdag 9 september 2003 19:46 schreef -giovanni- het volgende:
volgens mij een veel voorkomend probleem bijsega padsik heb nog een paar controllers liggen waarbij sommige fucntie toetsen het niet meer doen hoe is dit op te lossen?
Wat ik deed was een stukje papier dubbelvouwen en dan tussen het rubbertje en de knop doen. Het hielp even, maar na een tijdje is dat ding helemaal gesloopt...
quote:De kans dat je 6 spellen hebt (tegelijk notabene), die het écht niet doen is zeer gering. In de praktijk zijn ze vrijwel altijd allemaal aan de praat te krijgen. Van de circa 250 carts die ik afgelopen half jaar getest hebt, heb ik er op dit moment nog maar 2 die echt vaag (wel spelen, maar vervormd beeld) blijven doen. En 1 van die 2 doet het wél prima op m'n NES op SNES adapter (ja die bestaan!).
Op dinsdag 9 september 2003 19:24 schreef -giovanni- het volgende:[..]
Ik heb 6 Nes spellen gekocht die niet werken
quote:Goh ook bij de nieuw discovery geweest
Op dinsdag 9 september 2003 16:05 schreef TAG-Speedy het volgende:
Vandaag nog gekocht, 2 3rd party Saturn pads nieuw a 5 euro p.s. (kunnen toekomstige dure orginele Saturn pads mooi in doos blijven) en voor nop een PS2 keycord met EyeToy hanger eraan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |